Nicola
Trappan är som tur tom hela vägen upp till sextonde våningen, en dörr finns vid vid trappan den är stabil och vid sidan av den är det en kortläsare.
Lina säger när hon går fram och känner handtaget.
Det här är ju en väg upp, antagligen den enklaste om vi bara hade haft ett passerkort. Jag var därinne igår och hämtade... ja du vet vad. Då släppte dem in mig, men det lär nog inte hända nu.
Lina går fram till dörren och kollar ut genom glasrutan.
Hon vinkar till sig Nicola och tillsammans kollar dem ut.
På våningen syns tre fyra zombies i korridoren, bara några meter ifrån korridoren står en gallerdörr som är stängd och med största sannolikhet låst.
Finns några rejält underliga snubbar här har jag hört, så jag antar att dem behöver lite säkerhetstänk. Men vi borde kunna hitta en nyckel nånstans i rummen till höger eller vänster.
Lina har ryckt ner en utrymmningsplan och pekar på den.
Det finns gott om rum på den här våningen, många små verkar det som.
Så problem ett, in genom gallerdörren, problem två hantera zombies, problem tre ta sig upp en våning på nåt sätt.
Lina ser aningen bekymrad ut och ett par rynkor har dykt upp mellan ögonbrynen.
Hur går det med handen förresten?
Alla andra
Lars får ett förvånat uttryck när en total främling enligt han hoppar på hans pappa. En snabb titt i korridoren och sedan säger han till de två kramandes.
"Max 4 personer eller 320kg", tror vi får åka i två omgångar.
Axel har kommit upp även han och fixar fram en Cola ifrån läskmaskinen. Hans svärd står lutad mot väggen.