Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

"Okej. Kan du göra det tyst så. Jag och Rugge täcker dig" Jag gör klar bågen "Men kör fram andra bilen en bit först. Om de är så nära att de kan höra det är det bäst att få veta det nu"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag tar plastmuggen från vakten, lägger tabletterna på tungan och sväljer ner dem med en stor klunk.

Jag lyssnar på Bengts utbrott men säger ingenting för jag nickade när Lina frågade om vi var redo.

Cissi

Up to no good.
Iskaral said:
Mikael/Lollo

"Okej. Kan du göra det tyst så. Jag och Rugge täcker dig" Jag gör klar bågen "Men kör fram andra bilen en bit först. Om de är så nära att de kan höra det är det bäst att få veta det nu"
Jag nickar slår loss fyra hjul från en tvättvagn som står i garaget med hjälp av stämjärn och klubba, sen fäster jag dem på min bår så att jag få en låg rullbräda.
"Vi byggde om Craftern i foajen till en stridsvagn." Säger jag under tiden. "Det blev himla bra och vi har en massa bra grejer i den. Synd att vi inte fick med oss släggan och domkraften när vi lämnade den."

Jag lägger mig prövande på rullbrädan och sparkar ut mig på golvet. Den rullar fint men lite hackigt. Skitsamma. Den ska bara hålla några minuter.
Att bygga ihop nått har gjort mig glad, riktigt glad. Dessutom tror jag stenhårt på min plan.
Jag tittar upp på Lollo och Rutger från där jag ligger och ler.
"Jag är så jävla trött just nu att jag skulle vilja ligga kvar här, men fuck this. Rutger lovade poliserna att vi är på väg. Och snart är vi på väg."
Sträcker upp båda händerna.
"Hjälp mig upp."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag hjälper Lunde upp, förvånad över förändringen i henne. Hon verkar med ens självsäker. I sitt rätta element. Och hon är nästan naken under den skitiga overallen. Nej stopp! Inte nu! "Alltså eh jag fattar fortfarande inte vad du har tänkt göra"

Cissi

Up to no good.
Jag ler och lutar min bår mot väggen och klättrar upp i den gamla, Bulan som står i garaget. Vevar ned rutan och medan jag placerar den på en bra plats i garaget så säger jag:
"Jag tänker ta mig in under Bulan därute och mixtra lite med bromsarna och växlarna så att den fint och tyst rullar in i garaget, hit." Pekar på golvet en bit bort.
"Garaget är så pass djupt att när den väl stannar så kommer vi kunna köra ut med den här pärlan och vara härifrån innan zombiesamlingen däruppe hinner fatta vad som hände."

Jag hoppar ur Pärlan med motorn igång och växeln i friläge, redo att användas igen och tar tag i min rullbräda.
"Ni, va redo att hoppa in i bilen när den där börjar rulla." Säger jag och pekar på ambulansen som blockerar vår väg. Jag tar av mig verktygsbältet och räcker över det till Lollo, medveten om att det kommer vara i vägen innan jag tar min rullbräda och smyger fram till ambulansen, lägger mig ned och drar in mig under bilen medan jag lyssnar efter oroväckande ljud i närheten.

Laowai

Hero
Anchorman said:
ErdanSjukhuset, sextonde våningen

Innan gänget hinner fram till dörren så springer Mohammad ikapp dem och räcker fram tre tabletter till Nicola.
Två av dem ska hjälpa mot smärtan, en är uppiggande. Båda är receptbelagda, men vem bryr sig om sånt nu?

När Lina har kommit fram till dörren vänder hon sig om till de andra, hon börjar tala med hela gruppen, nästan som en härförare som talar till sin armé innan en viktig strid.

Förutom Nicola så vet jag inte vem någon av er är. Men där inne finns det folk som förtjänar att få huvudet avhugget och det är precis vad jag ska fixa.
Om de fixar något jävla botemedel fine, men efter det så är dem mina, och försöker ni stoppa mig så kommer ni inte leva länge.

Lina står helt still och blickar ut över gruppen, sakta tar hon upp passerkortet och kollar på det en stund innan hon säger.

Är ni redo?
Förutom Nicola så vet jag inte vem någon av er är. Men där inne finns det folk som förtjänar att få huvudet avhugget och det är precis vad jag ska fixa.
Om de fixar något jävla botemedel fine, men efter det så är dem mina, och försöker ni stoppa mig så kommer ni inte leva länge.

Jesper lyssnar, men säger inget. Han tänker inte låta någon mörda någon annan, men fan om han tänker säga det högt så att den galna jävla bruden är beredd på det.

"Jag är redo att gå. Jag vill att allt det här ska få ett slut. Jag vill att alla smittade ska bli botade så att de ansvariga kan ställas inför rätta."

Han tystnar.

"Jag vill kunna börja ett nytt liv."

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag rullar lite på ögonen. 'Nytt liv'. Lycka till. Bergsfors är åt helvete. Jag vill inte ens tänka på vad som har hänt borta på fabriken där pappa jobbar, eller på stadshuset där mamma jobbar.

mårten1

Swordsman
"Jag tänkte mest på eldgranaterna faktiskt. Du vi kanske skulle fixa lite såna där molotovs? Det kanske skrämmer dem. Som vilda djur"
"Ahh, dem, de är bara lite klorat och gummibjörnar." Säger han med ett leende.
"Men, enda kruxet med eld är att om vi startar en brand kommer den troligen inte släckas på ett bra tag. Bäst är något som brinner hett och snabbt."

"Om vi ska försöka göra nått åt gasen på bilen så måste en av oss ta sig in i förarhytten. Det innebär att vi måste gå på utsidan av bilen för att det går inte att krypa från skåpet bak. Det finns bara en liten lucka."
Rutger tittar funderande på ambulansen "Ahh, trodde man kunde gå rakt igenom den".

Under tiden som Lunde mixtrar med sin bår så går Rutger och hämtar radios och lägger en där framme och slänger in en där bak i ambulansen och lämnar den dörren öppen, han tänker springa in där när vi åker iväg. Kan vara smidigare om någon är här bak och kan öppna när vi är framme.
Sedan märker han att Lunde är på väg under den andra ambulansen. Han rör sig dit och intar en vaktande position vid sidan av den blockerande amulansen.

Säger lite tyst men oroligt innan Lunde rullar under, "Den kommer inte börja rulla när du är där under eller hur?"

Anchorman

Swashbuckler
Sjukhusgaraget

Lunde kan höra väsningarna från de zombies som är framför bilen när hon rullar under i sin ombyggda bår.
Försiktigt men ändå med säker hand lossar på den ena vajern efter den andra, när hon lossnar den sista vajern börjar ambulansen rulla med hög fart in i garaget. Så fort att Lunde inte hinner få iväg sig själv ifrån underredet.
Nu ligger hon där med tre zombies stående bara ett par meter ifrån sig. Sakta vrider de gemensamt sina huvuden och kollar mot Lunde...

Ambulansen stöter emot en pelare, på huven ligger en zombie som rullar av vid krocken och reser sig sakta.

[kände ni att jag styrde för mycket här? Eftersom Lunde redan sagt att hon skulle fixa bromsarna kändes det onödigt att dela upp den här uppdateringen]

Sjukhuset, Sextonde våningen

Lina närmar sig Bengt med sitt svärd stadigt i handen, hon stannar ungefär en och en halv meter ifrån.
Dem förtjänar att dö för vad de har gjort.
Mer säger hon inte utan går bort mot passerkortläsaren, det sista hon säger innan hon drar kortet är.
Jag behöver inte eran hjälp, men står ni i vägen för mig så dödar jag er allihop.
Läsaren gör ett kort dovt ljud följt av ett pip innan den lyser grönt.
Dörren öppnas automatiskt.

Man hinner precis se Lina öppna sin mun och spärra upp ögonen innan det starka dova ljudet hörs.
Exakt hur många kulor som lämnar mannens k-pist och träffar Lina är svårt att se, men det är flera och hon faller bakåt och hamnar på marken.
Hennes blick är en av någon som vet att hon inte har många minuter kvar att leva, kulhålen är utspridda över hennes överkropp och blodet fyller snabbt golvet runt henne.
Innanför dörren går en trappa upp, i trappan står två män beväpnade med varsin svart k-pist. De är klädda i svart från topp till tå, på överkroppen har de på sig skottsäker väst.
De siktar med sina vapen mot resten av gruppen.
Gå, ni har inget här att göra. är allt som de säger.

Mormor Ganja

[Välkommen!]

Mormor Ganja har precis vaknat upp efter ännu en gång varit hög i grottan i den botaniska trädgården, ljuset är mörkt härinne för att inte skada de känsliga svamparna.

Felicia eller Mormor Ganja som hon heter öppnar dörren som leder ut till resten av den botaniska trädgården.
Dörren är ganska tung och solid och är trög att öppna, ljuset som hon möts av bländar henne i ett par sekunder innan hon kan se klart.
Den botaniska trädgården ser inte likadan ut som den gjorde när hon klev ner.
Flera av blommorna och växterna har blivit välta och på annat sätt förstörda. Två kroppar ligger i rabatterna som går längs långsidan i det stora växthuset.

Botaniska trädgården består av flera stora växthus som finns utspridda inne i ett inhägnat område. Finns även en del växter som växer utomhus men framförallt är det inne i växthusen som de mer exotiska växterna finns.
Mormor Ganja befinner sig nu i det största växthuset, det är ungefär trettio meter långt och tio meter brett. Här finns det flera längor med blommor i långa rabatter som går från ena änden till den andra. Alla rabatter har ett litet stängsel om dem så man inte ska luta sig för långt in.
Två män står i varsin ände av växthuset och stirrar med tom blick framåt, ingen av dem verkar ha brytt sig om att Mormor Ganja har kommit ut, de kanske inte ens har märkt det.
En av männen är klädd i de kläder som de anställda på Botaniska trädgården oftast har, blå skjorta med en beige väst över, nertill ljusa chinos. Mannen ser ut att vara i trettioårsåldern.
Den andre mannen har på sig svarta shorts, brun luvtröja och en röd keps. Runt halsen hänger en systemkamera. Denna mannen är något äldre, närmare femtio ser det ut som.

Laowai

Hero
Anchorman said:
Sjukhuset, Sextonde våningen

Lina närmar sig Bengt med sitt svärd stadigt i handen, hon stannar ungefär en och en halv meter ifrån.
Dem förtjänar att dö för vad de har gjort.
Mer säger hon inte utan går bort mot passerkortläsaren, det sista hon säger innan hon drar kortet är.
Jag behöver inte eran hjälp, men står ni i vägen för mig så dödar jag er allihop.
Läsaren gör ett kort dovt ljud följt av ett pip innan den lyser grönt.
Dörren öppnas automatiskt.

Man hinner precis se Lina öppna sin mun och spärra upp ögonen innan det starka dova ljudet hörs.
Exakt hur många kulor som lämnar mannens k-pist och träffar Lina är svårt att se, men det är flera och hon faller bakåt och hamnar på marken.
Hennes blick är en av någon som vet att hon inte har många minuter kvar att leva, kulhålen är utspridda över hennes överkropp och blodet fyller snabbt golvet runt henne.
Innanför dörren går en trappa upp, i trappan står två män beväpnade med varsin svart k-pist. De är klädda i svart från topp till tå, på överkroppen har de på sig skottsäker väst.
De siktar med sina vapen mot resten av gruppen.
Gå, ni har inget här att göra. är allt som de säger.

Jesper springer fram till Lina där hon ligger på marken.

"LINA!"

Han river sin tröja i remsor och försöker stoppa blödningen så gott han kan.

"Hjälp mig förihelvete!!!!"

mårten1

Swordsman
Rutger

Utan att tänka dyker Rutger ner och drar upp Lunde i axlarna. Det var ju detta han var rädd för att det skulle hända. Zombisarna verkar stå där och än inte riktigt fatta vad som hänt, tack och lov är de inte så snabbtänkta. Han får snabbt upp Lunde på lite ostabila ben men följer med så hon snart springer för egen kraft. När hon springer själv börjar Rutger veva hammaren han har för att möta zombin som håller på att resa sig från den inrullade ambulansen.

Björn den gode

Swashbuckler
Mormor Ganja
Blinkar en gång till. Kan det här verkligen stämma, är det verkligen en kropp som ligger där i rabatten? Holy smoke. Tittar sig omkring igen, och där.. ja det är fan i mig en till. Helvete då kommer det ju vimla av poliser här snart. Nåja, folk dör. Nu gäller det att tag sig härifrån innan det händer något. Börjar gå mot den ändan av växthuset där mannen med kamera står, eftersom nästan alla som jobbar här känner igen Mormor Ganja vid det här laget och det därför är så mycket svårare att spela förvirrad. Innan hon kommit alltför nära säger hon "Ursäkta mig fröken är det här vägen till orkidéerna?"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag står handfallen vid anblicken av det som sker. Lina rasar ihop på golvet i en sjö av blod. Den som reagerar först är Jesper. Jag sätter mig i rörelse mot Lina jag också. Men rör mig sakta. Faller på knä, ser över hennes skador och konstaterar det uppenbara. Behövs ingen läkare för det. Hon är döende. Från min hukade position på golvet sneglar jag upp på vakterna. Lina lyckas fatta min hand och jag vänder mig till henne. "De kommer inte komma undan med det här." viskar jag medan livet snabbt lämnar henne.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag skriker åt Rutger när han springer fram och blockerar min skottvinkel. Sedan ser jag zombien rulla ner från motorhuven. Jag sätter en pil i huvudet på den från mycket nära håll. Om det lyckas drar jag fram pistolen och börjar springa mot Lunde fast hejdar mig om hon och Rutger kommer springande

Laowai

Hero
Recca said:
Nicola:

Jag står handfallen vid anblicken av det som sker. Lina rasar ihop på golvet i en sjö av blod. Den som reagerar först är Jesper. Jag sätter mig i rörelse mot Lina jag också. Men rör mig sakta. Faller på knä, ser över hennes skador och konstaterar det uppenbara. Behövs ingen läkare för det. Hon är döende. Från min hukade position på golvet sneglar jag upp på vakterna. Lina lyckas fatta min hand och jag vänder mig till henne. "De kommer inte komma undan med det här." viskar jag medan livet snabbt lämnar henne.

"MEN SÅ HJÄLP TILL DITT JÄVLA ÄGG!"

Jesper river fram all sin kunskap om människokroppen från bakhuvudet, och hoppas att att det kan hjälpa honom att hålla Lina vid liv nog för att de ska kunna hitta hjälp.

De befinner sig ju ändå i ett jävla sjukhus.

"Hitta blod! Vi är i ett sjukhus! Hitta blod eller plasma, och rena jävla förband!" Jesper ryter order åt de andra eftersom de bara står och blinkar ut i intet och inte rör sig.

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Recca said:
Nicola:

</div>

Jesper river fram all sin kunskap om människokroppen från bakhuvudet, och hoppas att att det kan hjälpa honom att hålla Lina vid liv nog för att de ska kunna hitta hjälp.

"Hitta blod! Vi är i ett sjukhus! Hitta blod eller plasma, och rena jävla förband!" Jesper ryter order åt de andra eftersom de bara står och blinkar ut i intet och inte rör sig. </div></div>
[Eh... De lär ju inte stå och inte röra sig... Feuflux har ju bara inte hunnit skriva ett inlägg och Cassius är ju inte här heller. Känns som en "the gamers" kommentar.]

Nicola:

Jag klappar till Jesper i ansiktet med öppen hand (hårt), jag vill höra vad Lina säger med sina sista ord. Vilken jävla lurk att överrösta henne. Hon kommer ju dö, det fattar han väl? Jag lutar mig in nära för att höra Linas viskade ord.

[Typiskt att anchorman drar i en sekvens där två snubbar står med automatvapen riktade mot oss, men jag antar att vi utgår från att Lina är död i princip.]

Laowai

Hero
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Recca said:
Laowai said:
Recca said:
Nicola:

</div>

"Hitta blod! Vi är i ett sjukhus! Hitta blod eller plasma, och rena jävla förband!" Jesper ryter order åt de andra eftersom de bara står och blinkar ut i intet och inte rör sig.
[Eh... De lär ju inte stå och inte röra sig... Feuflux har ju bara inte hunnit skriva ett inlägg och Cassius är ju inte här heller. Känns som en "the gamers" kommentar.]

Nicola:

Jag klappar till Jesper i ansiktet med öppen hand (hårt), jag vill höra vad Lina säger med sina sista ord. Vilken jävla lurk att överrösta henne. Hon kommer ju dö, det fattar han väl? Jag lutar mig in nära för att höra Linas viskade ord.

[Typiskt att anchorman drar i en sekvens där två snubbar står med automatvapen riktade mot oss, men jag antar att vi utgår från att Lina är död i princip.] </div></div>

[Men för att han inte tycker att de reagerar fort nog, inte för att de inte har hunnit svara ditt derpface. Jag utnyttjar bara det faktum att de inte har svarat för att göra en poäng]

Jesper ser rött efter slaget, och återgäldar gesten, precis lika jävla hårt.

"Men är du efterbliven eller!? Tror du att hon har en jävla chans om du hindrar mig från att stoppa blödningen?"

Han återvänder till sitt arbete med att stoppa blödningen.

"Om du inte hjälper till kommer hon garanterat att dö. Kulorna har rivit rakt igenom lungorna, och hon är medvetslös. Hjälp till nu!"

Han ger Nicky en blick som säger att om han inte hade bättre saker för sig hade hon sannolikt suttit med ett hål i bröstkorgen vid det här laget.

"Om du vill att hon ska ha minsta chans att överleva hjälper du till, annars flyttar du på dig, och ger fan i att vara ett sånt jävla rövhål."

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Med så många timmar hon har i ringen är det ett under att Jesper ens får behålla sin hand efter att han mottar den i ett slag mot Nicola. Det viner i luften från Jespers hand. "Fattar du inte att det är försent!?"

Trots mina ord försöker jag stoppa blödningen med mina händer i brist på bättre, men blodet sipprar ut ur utgångshål större än ingångshålen och pölen under Lina blir större. Jag svär åt den här fånens naivitet, att han inte fattar att hon ändå är död inom några sekunder. Min ilska rinner dock bort i takt med blodet som lämnar min kamrats kropp och jag böjer mig ner för att lyssna på hennes sista ord. Lina verkar inte alls vara medvetlös, men döende är hon definitivt.

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag befinner mig plötsligt under öppen himmel. Shit vad bra rull det var i Bulan... Helvete! Jag känner hur någon sliter tag i mina axlar och finner mig själv stapplande bredvid Rutger på väg tillbaka in. Vi mötet Lollo som kommet rusande med bågen dragen.
"In i bilen! In i Bilen!!!" ropar jag och rusar mot förarplatsen.

Laowai

Hero
Recca said:
Nicola:

Med så många timmar hon har i ringen är det ett under att Jesper ens får behålla sin hand efter att han mottar den i ett slag mot Nicola. Det viner i luften från Jespers hand. "Fattar du inte att det är försent!?"

Trots mina ord försöker jag stoppa blödningen med mina händer i brist på bättre, men blodet sipprar ut ur utgångshål större än ingångshålen och pölen under Lina blir större. Jag svär åt den här fånens naivitet, att han inte fattar att hon ändå är död inom några sekunder. Min ilska rinner dock bort i takt med blodet som lämnar min kamrats kropp och jag böjer mig ner för att lyssna på hennes sista ord. Lina verkar inte alls vara medvetlös, men döende är hon definitivt.

"Ja det är definitivt för jävla sent om vi inte ens försöker!"

Han kämpar frenetiskt med kulhålen och försöker stoppa blödningarna där han hittar dem.