Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Lunde: "Men... Morgan... Nej! Vi kan inte rädda alla! Jag lovade att jag skulle komma! Jag lovade!"

Jag vänder bort huvudet och nickar. De är så många och vi är så få. Vad har vi för chans. Jag säger utan övertygelse: "De kanske inte ens är där längre"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag tänker på vad Lollo sa förut, i garaget, just innan han... innan vi... Jag skakar på huvudet. Han frågade om vi var mördare. Är vi mördare om vi lämnar Mickan och de andra i huset åt sitt öde? Är jag verkligen rätt person att bestämma att ge Morgan en chans men inte dom.

"Förlåt mig... Förlåt mig."

mårten1

Swordsman
Rutger

Jag ler ner mot grabben från taket, "Nä, jag antar att du inte kan det. Men vi får försöka ta oss härifrån. Mitt namn är Rutger, vad heter du?"

Jag har ju kört lite bil men ja, tar man det lugnt kanske det går. Jag hoppar ner från lastbilen och tar med mig pojken bort mot bilarna.
Jag undersöker först bilen som verkar hel och ser om det finns några nycklar i den, annars undersöker jag mercedesen och håller tummarna.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Lunde: "Förlåt mig... förlåt mig."

Jag vet inte om ursäkten är riktad till mig eller till Mickan, men Lunde har gjort sitt hemska val och kör vidare, förbi det brinnande huset. Hon ser så eländig ut att jag vill säga något; att det är okej. Men det är det ju inte. Ingenting av det här är okej.

Jag sjunker ihop och tittar mot det brinnande huset och människorna i det. Linda som jobbade som instruktör och receptionist på mitt gym och som jag träffat nästan dagligen de senaste tre åren. Och Lindas dotter Hanna som ofta kom förbi efter skolan för att träna. Hon brukade flirta med mig trots att, eller just för att jag aldrig tog det på allvar. Hon var för ung, bara sjutton, men jag hade henne på spar, men tji fick jag. Hon blir inte äldre än så. Jag mumlar ett knappt hörbart förlåt och sedan försvinner huset ur mitt synfält.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag försöker att inte tänka på det brinnande huset. Inte tänka på alla andra som vi förlorat idag. Försöker att tänka på vad vi ska göra nu, på vad JAG ska göra nu.
När vi kommer närmare centrum så struntar jag i alla förbudsskyltar, kör mot enkelriktat där det är lättare, genar över parkeringar och upp på cykelbanor. Ju närmare centrum vi kommer desto nervösare blir jag. Jag växlar ner och krypkör på ettans växel genom mörkret. Hoppas att smygandet inte ska locka till sig en massa... folk... Speciellt hoppas jag att vi inte ska locka till oss folk som försöker ta sig in i taxin genom förarsidans ruta. Den är ju redan väck och erbjuder inget skydd.

"Lollo." Viskar jag. "Kan du vara lite beredd på rutan i min dörr? Den är liksom... inte där..."

Anchorman

Swashbuckler
Rutger

Den hela bilen är tyvärr tom på nycklar. Mercedesen har Rutger och pojken som presenterat sig som Sasha bättre tur med.
Nycklarna sitter i, förarsätet är blodigt men annars är bilen tom.

Zombies i närheten börjar nu lägga märke till Rutgers och Sashas snokande...

Björn den gode

Swashbuckler
Mormor Ganja/Felicia
Följer med ett allt mer bekymrat uttryck diskussionen i framsätet. Är det alltså det vi har kommit till, välja vem som ska leva och vem som ska dö... eller värre... Men ja det är väl så det är, skönt att mina barn inte befinner sig i den här staden i vart fall, och hoppas att vi hittar den där morbron eller vad det var, så kanske den stackars flickan kan lugna ner sig lite.

Felicia ser sig omkring, sa jag allt det där högt? Spelar roll.

mårten1

Swordsman
Rutger

Skit, verkar inte finnas mycket annat att göra än att ta den trasiga bilen.
"Fort, vi får ta den här och hoppas att ingen hoppar in via framrutan."
Jag tittar mot zombisarna som sakta rör sig närmare och hoppar in i framsätet, ryggsäcken hamnar där bak. Sedan försöker jag starta bilen och åka iväg så fort Sascha är inne i bilen.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag fångar Dannes blick i backspegeln.

"Danne... vet du nånstans dit vi kan ta oss sen... nått ställe ingen annan kommer till, som går att låsa och som är... säkert? Om vi inte kan ta oss till Zoo..."

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag nickar och ger ett hummande ljud ifrån mig.
Mmm... Säkra ställen känner jag till men asså varför i hela friden vill du till Zoo't, ska ru se på zombie apor och elefanter?

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag kan inte låta bli att le, även om det är ett blekt leende.

"Bengt och de andra skulle dit... Jag tänkte... att vi skulle hålla ihop."

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Hmmpf... vilket som.

Jag vänder bort blicken från Sam och låter åter igen blicken vila mot kaoset utan för bilen.

Feuflux

omjonasson.se
Bilen: Bengt, Axel och Birgit

Birgit svarar och säger
Förlåt, jag vet att du gör ditt bästa, jag borde inte vara så hård, du har ju fått dina förluster idag också. Tack för att ni hjälper mig, ni är fina människor, tur att det fortfarande finns sådana.
Bengt

- Äsch, ingen fara, svarar jag och undviker att tänka på min son. Fokuserar enbart på körandet. Enbart.

- Vad händer när vi kommer fram till zoot då? Är inte huvudgrinden öppen så kommer vi tvingas parkera utanför. Annars är det bara att köra rakt in, men sedan? Det är ju en del yta ändå. Vet vi i vilken ände vi ska börja leta?
Försöker att inte låta uppgiven.

Anchorman

Swashbuckler
Rutger

Bilen startar efter att ha tuggat i flera sekunder. Nu har verkligen zombierna fattat vad som händer och flera rusar mot bilen.
Rutger kör iväg med ett ryck med flera zombies efter sig, som tur är lyckas ingen hinna ikapp bilen så bilen kör iväg relativt säkert.
Bilen kör aningens konstigt, den dra lite till höger vilket tvingar Rutger att ständigt få kompensera.

Sasha öppnar munnen för första gången sen de satte sig i bilen nu när saker och ting är någorlunda säkra.
Vad är det egentligen som händer? Jag har gömt mig i lastbilen i flera timmar och bara hört allt galet som hänt runtomkring. Jag och min kompis stod och hoppades få en autograf ifrån nån av fotbollsspelarna, när han började hosta och spy, sen kastade han sig mot mig ifrån ingenstans...

Sam, Lollo, Mormor Ganja och Daniel

Bilen har nu nått det omtalade centrumet, vad som kan ses ifrån bilen är det lika galet nu som det var sist.
Zombies vandrar runt i hundratal på de olika gatorna som centrum består av.
Huvudgatan är nu det som ligger framför taxin, samma gata som det någonstans finns en källarbutik som heter "Hemkärt".

Bengt, Axel och Birgit

Axel försöker sig på att dela med sig av sin taktik.
Vi har nog kanske inget val än att dela upp oss, vi har tiden emot oss och vi hinner inte springa runt hela som en grupp.

Birgit fyller i
De har dem säkert någonstans instängt, kanske något personalhus, aphuset är en möjlighet också, reptilhuset likaså, fast egentligen kan de vara var som helst.
Herregud vi kommer inte hinna va?

Birgit knäcker knogarna i sin högerhand samtidigt som hon tittar ut ur sidorutan på bilen, hon biter sig lätt i underläppen och sväljer tillbaka gråten.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag låter min blick vandra över de andra i bilen och till sista stannar den på Sam.
Och nu då?

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Danne: Och nu då?

Jag stannar, lägger växeln i friläge och drar åt handbromsen. Bilen är fortfarande nedsläckt och nu står den mest och muttrar nu. Jag vänder mig om mot Danne och Felicia. Lägger en hand på Lollos axel.

"Jag måste ta mig in i 'Hemkärt'. Är det nån av er som vet var den ligger? Och om det finns en bakgård eller likanade eller om jag måste gå in från..."

Vänder mig mot gatan som svämmar över av zombies.

"... gatan..."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

"Hemkärt ligger mittemot min frisör" Jag tänker efter och försöker se butiken framför mig. Jag har varit där ett par gånger, varit med ett av butiksbiträdena ett par gånger... "Det har två våningar. Det finns en rulltrappa...Och en varuhiss" Och vad mer? "På nedervåningen finns ett lager. Och ett varuintag! Det borde finnas en nerfart på baksidan. Om porten är öppen kan vi köra ner och ta oss in i butiken den vägen. Lunde; vad sa Morgan till dig?"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Det tar några ögonblick innan jag svarar. Jag undviker allas blick. Tittar på Lollos bröstkorg, mörka fläckar av blod smutsar ner det vita tyget i T-shirten.

"Han är i källaren... Det var zombies utanför dörren... de försökte ta sig in..."

Tittar upp på Lollo.

"Är du skadad?"

Feuflux

omjonasson.se
Bengt, Axel och Birgit

Axel försöker sig på att dela med sig av sin taktik.
Vi har nog kanske inget val än att dela upp oss, vi har tiden emot oss och vi hinner inte springa runt hela som en grupp.

Birgit fyller i
De har dem säkert någonstans instängt, kanske något personalhus, aphuset är en möjlighet också, reptilhuset likaså, fast egentligen kan de vara var som helst.
Herregud vi kommer inte hinna va?

Birgit knäcker knogarna i sin högerhand samtidigt som hon tittar ut ur sidorutan på bilen, hon biter sig lätt i underläppen och sväljer tillbaka gråten.
Bengt

Jag tittar på Axel i backspegeln.
- Jag vet inte om det är en bra idé att dela upp oss mer Axel. Vi är bara tre och antalet zombies verkar ha växt ordentligt. Dessutom är det nog bara du som på allvar kan klara en närstrid.

Tittar på Birgit en kort stund, och fokuserar sedan ögonen på vägen.
- I första hand måste vi överleva själva. Jag är så ledsen Birgit, men vi har nog inga bra odds här. Jag tycker vi håller ihop, siktar in oss på personalens byggnad och hoppas på turen.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Lunde: "Är du skadad?"

"Va? Nej jag tror inte det i alla fall. Du! Morgan kanske är på lagret. Han kanske kan öppna porten från insidan bara han fattar att vi är där och att vi inte är zombies"