Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag mutrar något som kanske skulle kunna vara en ursäkt åt den nu mer livlösa kroppen som ligger på marken. Innan jag reser mig upp så går jag igenom den dödes kläder och tar hennes plånbok och klocka. Klockan håller jag upp framför mig innan jag sätter på mig den och kollar sen igenom plånboken. Besviket kastar jag den ifrån mig.

Skit bara kreditkort, hatar kreditkort.

Var på jag reser mig upp och torkar av kniven mot mina byxorna innan jag stoppar ner den i sin skida igen och kollar bort mot de övriga.

Fy fan vilken dålig andedräkt de har. Asså de luktar ju lik om dem.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag ger Danne en förvirrad blick och inser först efter några ögonblick att han stjäl från den döda kroppen!

"Vad fan..." Äh, skit samma jag orkar inte bråka med honom nu. Jag smyger fram och känner på dörren som verkar leda in i butiken. Den är låst och rejält tung så den kan vi nog inte sparka upp. Men Lollo hade en kofot.

"Lollo... kan du göra nått åt det här?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag noterar den blick Sam ger mig.

Vad? Hon behöver ju knappast sakerna längre.

Jag reser mig och börjar gå bort mot Sam och Lollo.

Eh.. vad är det för lås?

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

"Dörrlås." Svarar jag. "Har din pundarkarriär lärt dig hur man bryter sig in i butiker och stjäl också?"

Jag ångrar mig sekunden efter att jag sagt det men då är det ju för jävla sent. Jag vänder bort huvudet.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Nä, men det hade varit bra nu eller hur?

Jag skakar på huvudet och börjar se mig omkring i gränden efter alternativa vägar så som fönster eller lite större ventilationer.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag kan inte låta bli att le åt det hela.

Fokusera på dörren istället för mitt liv, det är ändå värdelöst.

Jag går till kloaklocket och börjar öppna det, lika bra att ha en flyktväg klar.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag ger Danne en hård blick.

"Visst, visst... Du kommer väl ändå schappa när du får chansen. Det brukar du ju göra."

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag fräser till där jag sitter på knä och håller på och få upp kloaklocket.

Åh hur fan vet du vad jag brukar göra? Jag hörde dig inte klaga när jag döda henne, VA! Hur fan tror du jag mår!?

Jag pekar snabbt bort mot kvinnan som ligger i en stor blodpöl på marken. Sen skakar jag på huvudet och flyttar om mig så jag får ryggen mot Sam.

Sen säger jag med låg, nästan viskande röst för mig själv.
Skärp dig Dan, ryck upp dig för fan Daniel, du är van vid den här skiten, låt inte henne trycka ner dig

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag darrar till och knyter händerna. Går bort till Danne och knuffar till honom där han sitter, hårt.

"Håll käften! Allt handlar inte om dig! Hur tror du jag mår? Tror du det är roligt att se sin kusin knarka ner sig? Är du helt dum i huvet!?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Kloaklocket skramlar till när jag ramlar till marken, rebena hugger till ordentligt av knuffen och det är i ren och skär smärta som jag kryper ihop till en boll på asfalten. Något svar lär sam inte få, i alla fall inte de närmsta minuterna.

mårten1

Swordsman
Rutger

-Vart skulle vi nu sa du? Åka härifrån?

Om man ändå bara kunde lämna staden, eller åtminstone få ut Sasha. Barn borde verkligen inte behöva gå igenom det här.
"Jag vill inget heller än att lämna, men staden är avspärrad av militären. Några vänner är på väg till zoot och jag tänkte försöka ta mig dit. Är nog best om vi kan försöka samla ihop oss med så många överlevare vi kan."

Jag fortsätter köra men håller även lite utkik efter en ny bil, den här drar så dant och vore trevligt om man hade åtminstone en hel framruta. Dock gör de jagande zombisarna så att jag inte vill stanna så tillslut blir det nog den här som får ta oss hela vägen till zoot.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Vicotnik said:
Daniel Olander

Kloaklocket skramlar till när jag ramlar till marken, rebena hugger till ordentligt av knuffen och det är i ren och skär smärta som jag kryper ihop till en boll på asfalten. Något svar lär sam inte få, i alla fall inte de närmsta minuterna.

Jag ryggar undan från Danne. Ångern river i mig men ilskan över de tusentals bortförklaringarna jag hört från honom under mitt liv tar större plats än ångern just nu. Jag vänder mig mot Lollo.

"Dörren!" Min röst är hes och skrovlig och jag låter som om jag är väldigt nära bristningsgränsen.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag kan inte tro att det är sant när Lunde och Daniel börjar gräla. Vad fan håller de på med? Jag säger det också, men tyst för att inte zombisarna ska höra. Lunde och Daniel hör nog inte heller. "Vad håller ni på med? Har vi inte viktigare saker för oss än att...Hallå! det finns zombisar överallt och... Snälla!

(Lunde)"Dörren!" Min röst är hes och skrovlig och jag låter som om jag är väldigt nära bristningsgränsen.
Hjälp! Hon låter som om hon är väldigt nära bristningsgränsen. "Okej, okej, jag föresöker bryta upp den. Håll utkik! okej?" Lugn och fin, lugn och fin. Jag sätter kofoten i höjd med låset, tar spjärn mot väggen med en fot och kastar mig bakåt.

Feuflux

omjonasson.se
Bergets Zoo: Bengt, Birgit och Axel

Anropet på walkien ger tyvärr noll, inget svar kommer tillbaka.
Gruppen passerar flamingosarna i tystnad, inga zombies än så länge och vad som går att se framåt så är det fortsatt lugnt på den fronten.
Gruppen passerar ett lik som ligger på marken när de närmar sig Bongo inhägnaden. Axel sneglar mot det och ser bekymrad ut men väljer att inte säga något.
De tre kommer fram till där vägen delar sig, bongoerna på vänster sida och inhägnaden för hyenorna på höger sida.
Axel stannar upp och går bort mot hyenorna med lampan och lyser ner.
Efter att ha sökt med ljuskäglan en stund säger han.
Det är tomt... Jag hade inte varit orolig om det inte vore för liket därorta, det hade stora rivsår över kroppen, tror inte det kan ha gjorts av en zombie, måste varit något större.

Bongorna står fortfarande kvar i sin inhägnad.
Bengt [SL måste mena de afrikanska vildhundarna på höger sida, för annars är jag heeeelt lost :gremsmile: kartan ]

Jag stirrar på Axel. Som om inte läget var tillräckligt illa... Här försöker jag trycka bort alla känslor och intryck för att alls kunna fortsätta och det bara matas på med nya saker. Förr eller senare vinner hopplösheten och då vete fan vad jag gör. Skjuter mig själv kanske? Hellre det än att bli zombiesmittad eller ihjälriven av vildhundar. Kommer plötsligt på att jag fick en dos botemedel av Birgit, som funkar om det tas direkt efter zombiebettet. Så en gång kan jag bli zombiebiten...

Sen gör jag min patenterade "trycka undan känslor och fokusera på vad som måste göras". Kommenterar inte ens det Axel sa, men han såg å andra sidan min blick...
- Enligt kartan så finns det en byggnad rakt fram [som vi lär se] och ett flertal om vi följer vägen åt vänster. Övriga ligger längre bort så eftersom vi chansar bör vi ta den närmsta [om den inte se heeelt off ut, då föreslår Bengt att vi tar den vänstra vägen].

Björn den gode

Swashbuckler
Mormor Ganja

Sam said:
"Håll käften! Allt handlar inte om dig! Hur tror du jag mår? Tror du det är roligt att se sin kusin knarka ner sig? Är du helt dum i huvet!?"
Felica vaknar till, det är inte det att det låter speciellt högt, särskilt inte här inne i bilen, men det är aggresiviteten, det sägs att föräldrar som sover vid sina barn alltid vaknar om dom låter, Felicia har sovit många gånger i samma rum som mer eller mindre förstörda drogmissbrukare, då vaknar man om någon låter aggresiv, det kan handla om överlevnad.

Tittar ut i mörkret och försöker få en bild av vad som har hänt, vi har stannat, så antagligen är vi framme vid Magnus, Mark, Morgan eller vad det nu var han hette. Fast dom kan inte ha hittat honom då borde dom väl vara tillbaka nu? Och vad är hon så arg för, är han död? Ja, det är nog den rimligaste förklaringen, att han har blivit hittad men inte vid liv, hm fan, hoppas att han inte har blivit en zombie i vart fall. Men om han nu är död så verkar inte det här vara ett speciellt vettigt ställe att vara kvar på.

Öppnar dörren och går ut.

"Vad håller ni på med ungdomar?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Det tar en stund innan jag åter igen börjar röra på mig, rebena smärtar men det är bara att bita ihop och fortsätta.
Till slut kommer jag på fötterna och strax där på är nedgången till kloakerna öppen. Det är inte för ens detta är gjort som jag tittar upp och bekräftar Ganjas närvaro.

Skapar möjligheter och de två försöker bryta sig in.

Jag pekar bort mot Lollo och Sam.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag trampar otåligt fram och tillbaka och tittar ömsom på Lollo och ömsom på Danne och Felicia. Efter några ögonblick tar jag också tag i kofoten och trycker åt samma håll som Lollo bryter. Gemensamma krafter.

Anchorman

Swashbuckler
Rutger och Sasha

Sasha nickar instämmande när Rutger pratar om att fler är bättre. Han sitter resan av resan tyst och stirrar ut i natten och förödelsen utanför.
När bilen tillslut kommer fram till parkeringen utanför zoot har Rutger lyckas skaka av sig zombierna som följt honom delar av vägen.
Parkeringen är tom på zombies, inkörsporten är stängd och låst, så inträde till zoot får ske till fots.

Zoot, Bengt, Axel och Birgit

[Självklart menar jag dem, ska dubbelkolla namn i fortsättningen...]

De tre går mot första byggnaden, den är mörk precis som resten av zoot och resten av Bergsfors.

Axel går fram till dörren och känner på den, helt låst.
Han vandrar bort till en av fönstren och låter ljuskäglan vandra längs marken, han stannar upp när den träffar ett stort fotspår på marken, ser ut som en stor tass.
Han säger inget, men går vidare i tystnad när han lyser in i huset.
Verkar inte vara nån här vad jag kan se, lite verktyg och städprylar, antagligen nåt ställe för nån djurskötare eller vaktmästare, vi får nog leta vidare.

Felicia, Sam, Daniel och Lollo

Dörren går upp med ett brak, antagligen mer ljudligt än vad någon hade hoppats på.
Lollo och Sam står nu framför en trappa som leder ner till en mörk källare.

Flera zombies på utsidan har nu fattat vad som händer och har rört sig mot bilen.
Daniel och Felicia kan räkna till inte mindre än sex stycken zombies som i olika fart närmar sig taxin.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag drar upp kniven igen och tar även ett sopptunnelock som sköld i andra handen medan jag rör mig bort mot Sam och Lollo, men med blicken mot Zombiesarna.

Helvete!

Hela tiden redo att bemöta zombiesarna.