Bifur
Veteran
- Joined
- 28 Dec 2015
- Messages
- 5,733
Kort återrapportering efter spelmöte 4 och 5.
Än så länge känns det som det finns väldigt få fallgropar i äventyret. Lite ovant. Har jag bara haft flyt som SL? Mina spelare har nu fångat upp Kalthar och förhört honom och har även hunnit besöka grevinnan av Verara. De börjar bilda sig intressanta teorier om metaploten (en del rätt en del fel...). Visserligen hade de inte tillgång till Häxcirkel eller liknande för samtalet med Kalthar så det fick lösas genom en SLP. Lite avigt men samtidigt ett bra tillfälle att lyfta fram intressanta relationer ur RPnas förflutna. Funkade ok till sist. Nu har de hastat iväg till Vearras gods. I sin helhet känns det som en spännande äventyrsplats, mycket utrymme för SLs improvisation och gott om spännande detaljer att upptäcka. Möjligen finns här en liten svaghet i äventyret: tidsschemat är rätt pressat och vissa scener faller ur ramen om de introduceras för sent. Exempelvis besöker mina spelare Vearras gods två dagar efter Stjärnfallet vilket möjligen gör det lite av en stretch att saker och ting därinne fortfarande är ouppmärksammade av omvärlden. Ok just i mitt läge men en eller två dagars senfärdighet hade kunnat göra tidslinjen orealistisk.
Än så länge känns det som det finns väldigt få fallgropar i äventyret. Lite ovant. Har jag bara haft flyt som SL? Mina spelare har nu fångat upp Kalthar och förhört honom och har även hunnit besöka grevinnan av Verara. De börjar bilda sig intressanta teorier om metaploten (en del rätt en del fel...). Visserligen hade de inte tillgång till Häxcirkel eller liknande för samtalet med Kalthar så det fick lösas genom en SLP. Lite avigt men samtidigt ett bra tillfälle att lyfta fram intressanta relationer ur RPnas förflutna. Funkade ok till sist. Nu har de hastat iväg till Vearras gods. I sin helhet känns det som en spännande äventyrsplats, mycket utrymme för SLs improvisation och gott om spännande detaljer att upptäcka. Möjligen finns här en liten svaghet i äventyret: tidsschemat är rätt pressat och vissa scener faller ur ramen om de introduceras för sent. Exempelvis besöker mina spelare Vearras gods två dagar efter Stjärnfallet vilket möjligen gör det lite av en stretch att saker och ting därinne fortfarande är ouppmärksammade av omvärlden. Ok just i mitt läge men en eller två dagars senfärdighet hade kunnat göra tidslinjen orealistisk.