Har kört färdigt akt ett och börjat på akt två. Det var mycket fajt! Ganska enkla fajter, det var bara en av spelarna som var nere på noll men blev räddad av ett livselixir. Livselixiren har gjort att spelarna blivit väldigt kaxiga, men nu efter striderna har det blivit brist på livelixir i staden. De med pengar har köpt upp alla lager, de fattiga får klara sig med illaluktande örtomslag.
Den första rovklansgardisten som dök upp blev direkt fastnaglad av en bågskytt och sen prompt ihjälslagen av en bärsärkande rese. Den andra gardisten blev lite segare då spelarna hade otur med tärningarna, men när de insåg vad rovklansmagikern höll på med så delade de upp attackerna och utan magikern som påskyndade helandet så pallade inte rovklansgardisten att hålla emot och dog snabbt.
När striderna var klara stog dock spelarna handfallna, de kände sig klara och när stadsvakterna bad alla att hålla sig undan for de rappt till Antiktorget för att försöka köpa lite nya prylar och fylla på med livselixir igen. De hade inget intresse av att ta reda på mer varför slukhålet uppstått, vilka de här underliga bestarna var eller vad den där kvinnan i början ville ha hjälp med...
Striderna blev lite förutsägbara, med samma initiativ hela tiden och snarlika fiender. Jag borde nog ha lagt till lite mer motstånd allteftersom, speciellt när jag märkte hur lätt de tog kål på första gardisten.
I fortsättningen kommer jag nog att låta motståndarna mörka sina för- och nackdelar. Kanske gömma magikerna i ett fönster långt bort eller i en folksamling så att man inte ser dem. Samt låta bristen på livselixir bli halvpermanent och ta 60 daler för livselixiren.
Den första rovklansgardisten som dök upp blev direkt fastnaglad av en bågskytt och sen prompt ihjälslagen av en bärsärkande rese. Den andra gardisten blev lite segare då spelarna hade otur med tärningarna, men när de insåg vad rovklansmagikern höll på med så delade de upp attackerna och utan magikern som påskyndade helandet så pallade inte rovklansgardisten att hålla emot och dog snabbt.
När striderna var klara stog dock spelarna handfallna, de kände sig klara och när stadsvakterna bad alla att hålla sig undan for de rappt till Antiktorget för att försöka köpa lite nya prylar och fylla på med livselixir igen. De hade inget intresse av att ta reda på mer varför slukhålet uppstått, vilka de här underliga bestarna var eller vad den där kvinnan i början ville ha hjälp med...
Striderna blev lite förutsägbara, med samma initiativ hela tiden och snarlika fiender. Jag borde nog ha lagt till lite mer motstånd allteftersom, speciellt när jag märkte hur lätt de tog kål på första gardisten.
I fortsättningen kommer jag nog att låta motståndarna mörka sina för- och nackdelar. Kanske gömma magikerna i ett fönster långt bort eller i en folksamling så att man inte ser dem. Samt låta bristen på livselixir bli halvpermanent och ta 60 daler för livselixiren.