Är det 14-åriga nybörjare - då måste man sätta begripligehten högt och vara försiktig med stilismen.
Jaså? Jag anser att Ungdomsböcker brukar vara mycket mer stilistiska än vuxenlitteratur. Stilism är ju inte att använda svåra ord, utan att använda vissa sätt att formulera sig. 70-tals-Batman är liksom höjden av stilism. "Holy Himmler, Batman!" Så pratar ingen i verkligheten, men man hör direkt vilken sorts berättelse det är när någon pratar så, inte sant?
Det är vad stilistik är. Menar du att 70-tals-Batman var ett program för gamla gubbar och för svårt för fjortonåringar?
Nästa idiot som säger något om att stilistik skulle vara obegripligt kommer jag fanimej att
dropkicka.
Det är förstås vanskligt att som Rising prata om bra och dåliga stilar
Näääh... Jag jämför inte direkt olika stilar med varandra. Jag bara säger att det är roligare
med stil än
utan. Jag vill bara uppmuntra spelmakare att
försöka. Visst, ibland kan det bli fel, men skrivglädjen smittar av sig på mig, och jag föredrar helt klart någon som faktiskt
försöker förmedla något genom att sticka ut hakan, än de tråkmånsar som föredrar att vara intetsägande och trista.
"Nere på plattan strömmar zombierna förbi med ett klonat likgiltigt uttryck. Man skulle lika gärna kunna möta en dåligt kodad avatar i 2D utan att märka någon skillnad. De kallas för den grå massan, ointelligenta stressade människor som skyndar baklänges tills de kollapsar."
Kul! Det här är precis vad jag eftersöker mer av. Stort tummen upp för anspråken! Särskilt det där med "slangord som kanske inte ens finns i dagsläget" tycker jag låter jätteintressant. Jag tänker på den hemkokta slangen i serien "Dark Knight Returns" som jag verkligen älskade när jag var åtta år. Verkligen kul att se spelmakare som
anstränger sig, istället för att bara slappt peka på referenser utanför spelet.