Varulv SpringSmash23 - Runda 1

Majk

Veteran
Yes, det är mina fraser. Behöver inte ändra något, varför skulle jag det?

Impetigo

Ärkebiskop
Hade du inte bestämt vilka faser du skulle claima innan du uttalade dig om Octas och Bonkers fraser? @Majk

Impetigo

Ärkebiskop
Var snäll och försök förklara dig @Majk

Det talar inte till din fördel att dröja, det talar för taktiksnack med mäster Vmes

Majk

Veteran
Jag förstår det, jag missade det helt enkelt hade dålig koll när jag läste det på jobbet.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Alltså - antingen är:
1 både jag och Majk gröna pga samma lingo
2 Majk är röd och jag är grön, han kopierar en av mina fraser
3 Jag är röd och lyckas pricka in en av Basses 20 fraser
4 både jag och Majk är röda och spelar kanske världens sämsta ulvspel

Nu är jag part i målet men alternativ 3 är väl rimligtvis det mest långsökta. (förutom 4 som ju är helt orimlig)
Jag kan tycka att det som talar emot alternativ 2 är att det skulle ta en riktigt jävla kall ulv att klockan 13 säga att han inte har samma fraser som mig för att 6 timmar senare droppa samma fras och stå på sig att man inte har samma fraser som mig.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Jag kan tycka att det som talar emot alternativ 2 är att det skulle ta en riktigt jävla kall ulv att klockan 13 säga att han inte har samma fraser som mig för att 6 timmar senare droppa samma fras och stå på sig att man inte har samma fraser som mig.
Det som talar mot är väl att om en hade haft samma fras som någon annan hade en väl outat det fort som attan, eftersom det grönar den första som nämnde frasen. Du är ju tex supermycket grönare nu när @Majk gjorde sin grej.

Impetigo

Ärkebiskop
Till nästa rundas bikupa föreslår jag att spelare A summerar bokstavsvärdena i temat enligt nedan:

Exempel: IMP = 9+13+16 = 38

… och att spelare B gör samma uträkning men subtraherar den mittersta bokstaven i stället för att addera (eller den första av de två mittersta bokstäverna om temat innehåller ett jämnt antal bokstäver)

Exempel: IMP = 9-13+16 = 12

A1
B2
C3
D4
E5
F6
G7
H8
I9
J10
K11
L12
M13
N14
O15
P16
Q17
R18
S19
T20
U21
V22
W23
X24
Y25
Z26
Å27
Ä28
Ö29

Det blir svårt att gissa rätt på de siffrorna men svårt att extrapolera ordet från enbart det värdet man får.