Nekromanti Ståryflödesmekanism

Storuggla

Champion
Re: Bort med homofoberna (OT)

"Från det här kommer - och ursäkta Bobby, det är inte en direkt anklagelse mot dig - en sorts omvänd fördom om att folk som inte nödvändigtvis använder hjärnan i arbetet eller inte har gått på högskola eller gud bevars inte läser böcker är per automatik mer fördomsfulla och därmed ondare än, sig, den som har en fil kand."

Uhh... på vilket sätt är det en omvänd fördom? Är inte det en fördom?

Storuggla, antas vara obildad, dum och fördomsfull på grund av sitt yrke

Storuggla

Champion

"Själv vill jag inte spela med dvärgar eller höftskynkesbarbarer"

Så om jag kommer hem till dig iförd ett höftsynke, så får inte jag spela med dig? :gremwink:

Storuggla, är dock inte dvärg

Rising

Vila i frid
Ärsch, Jag är officiellt pucko. [NT]

"Du skrev antisionist, titta själv:"

Skit också, jag som skrivit så många smarta inlägg på senaste tiden. Jag tyckte jag hade jättebra flyt och tänkte att jag säkert framstod som ett upplyst orakel som spred vishetens ljus över forumets kunskapstörstande förtappade själar som plågat kravlade runt i den mörka dyn, men nu har jag gjort bort mig och framstår istället som en lågpannad halvapa.

Så kan det gå.

/Rising
som verkligen ansträngde sig för att skriva rätt, nu blev det istället jätteförvirrande.

Storuggla

Champion
Nä, en hjälte ska ju ha brister [NT]

Annars är det ju inget bra rollspelande juh :gremwink:

We luv joo anyways, Riz

Rising

Vila i frid
Trams (OT)

"Så om jag kommer hem till dig iförd ett höftsynke, så får inte jag spela med dig?"

Inte rollspel, nej, men om du väntar medan jag ringer mina dvärgpolare och har iklätt mig en zebramönstrad tanga så kan vi lira Twister...

/Rising

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Jo, egentligen vet jag allt detta. Jag tycker bara om att skriva/säga elaka saker om dem. :gremwink:

Det är lugnt, jag ser det varken som en direkt eller indriekt anklagelse - jag känner flera personer som bevisar det du säger.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Min kontakt med nassar har mest varit med undergruppen bonnanazister, som, let's face it, varken är smarta eller välutbildade. Och dessutom i många fall luktar antingen svett eller billigt rakvatten. Så helt osannt är det ju inte.

Nightowl

Champion

Ah, men jag garderade mig faktiskt mot den sortens pikar.
Nja, det var en ANNAN sorts pik, faktiskt. :gremwink:

Vad jag menade är att om Jocke får den bisexuelle bibliotekarien Birger att spela i din KULT-turnering och vägrar göra det, är han inte nödvändigtvis homofob.

Om Jocke däremot sitter och läser 'Siege - tidskrift för ökat våld mot homosexuella' medan hans karaktär väntar på sin tur i MERP så skulle jag vara beredd att ta fram (det verbala) artilleriet.

Man får akta sig så man i kampen mot fördomar inte börjar få en massa fördomar, menar jag. Inget direkt påhopp, jag är bara överkänslig för vissa saker. :gremsmile:

Själv vägrar jag att spela med de som vill vara lesbiska ninja-vampyrer. Lesbiska pirat-vampyrer är däremot helt OK.

Erik, hatar ninjor.

Nightowl

Champion

Så helt osannt är det ju inte.
Tja, jag har mest stött på A, instabila tonårsgrabbar (och här har jag själv en fördom: som högstadielärare märkte jag att invandrargrabbar i gemen kunde vara groteskt homofoba, så numera gör jag större lovar runt dem än skinsen, tyvärr) B, insnöade medelålders akademiker och tjänstemän.

De har inte varit nazister, bara haft dumma fördomar om, tja, invandrare och homosexuella. Och ofta amerikaner, moderater, norrlänningar och veganer också. Och rollspelare. Och om i stort sett alla de inte känner. För att citera Terry Pratchett: 'Most of these people can vote and some own guns.'

Erik

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Jo, jag snackade främst om nazister. Homofober finns dessvärre i en större grupp, och med tanke på min ålder har jag mycket sporadiska kontakter med medelålders akademiker och tjänstemän.

Netfeed

Swashbuckler
Re: På väderkvarnens tak

kanske det, jag har lite problem med det där
men det borde väl gå bättre... får tänka över det lite

Netfeed

Swashbuckler
iofs det har du ju rätt i

jaja jag droppar detta nu jag verkar ju inte få fram något vettigt

Krille

Super Moderator
"jaja jag droppar detta nu jag verkar ju inte få fram något vettigt "

Helt vettlöst har det dock inte varit. Det pekar rätt tydligt på att det krävs ett visst mått av pedagogik för att förklara hur systemet är tänkt att fungera, och förmodligen ett skitlass generella spelledartips också.

TomasHVM

Swordsman
Re: Skrekkinngytende gjess!

En skräckfilm med galna gäss i huvudrollen, det hade varit sevärt.

Første gang jeg så filmen "Mars Attacks" var sammen med en venninne. Hun ble skikkelig skremt av de gakkende mars-boerne i den filmen, og likte ikke opplevelsen i det hele tatt.

Etter det har jeg gått ut fra at gjess går rundt med en grusom hemmelighet, som de skjuler bak et uskyldig ytre kun få av oss kan gjennomskue...

:gremshocked:

Morgoth

Swashbuckler
Re: Trams (OT)

Inte rollspel, nej, men om du väntar medan jag ringer mina dvärgpolare och har iklätt mig en zebramönstrad tanga så kan vi lira Twister...

Så det var det som stod på krigsskämtslappen i Livet é Python! :gremwink:

/Mogge, skrattade på ont och gott

TomasHVM

Swordsman
Re: Wow!!!

Jeg skrev:

Da var det vel kanskje ingenting jeg ville si, da, egentlig...

- og jeg mente det, men likevel fikk dette dumme lille innlegget mitt 22 svar!

Jeg er ny på denne gruppen, men jeg lærer fort. Jeg lover at jeg aldri mer skal gjøre noe slikt igjen. Aldri!

Det får være måte på tullball og fjas.

Til Krille, som startet denne seriøse diskusjonen, kan jeg bare si unnskyld.

Tomas :gremcrazy:

Krille

Super Moderator
Ä'lugnt!

"Til Krille, som startet denne seriøse diskusjonen, kan jeg bare si unnskyld."

Ingen fara. De mesta dumheterna inträffade på vägen hem, så jag kunde lätt skippa dem. Jag har dock börjat sammanställa ett dokument med mekanism och innehåll, så bli inte förvånade om jag någon gång i framtiden ber om hjälp med idéer om saker som ska stå på korten.

Och det är inte helt omöjligt att jag faktiskt kommer att ge ut det här systemet. Jag har till och med ett projektnamn på det. :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: Bort med homofoberna

Jag är själv antisionist och det är inte det minsta konstigt med det.Antisemiter (vilket var precis det jag skrev i mitt inlägg) är däremot rent dåliga, oanständiga människor i mina ögon, precis som homofober, nazister och chauvinister.
Skönt att det var en felskrivning, jag var rädd att jag skulle behöva omvärdera dig.

Nu tycker vi lika igen (bortsett från att jag nog skulle sätta ett "militant" innan antisionist, eller åtminstone fått det ditsatt av andra när de klassificerar mig).