Nekromanti Star Wars Episode 7(och annat)

Kärlekscraft

Swordsman
Rhodryn;n30336 said:
Aj då... Harrison Fords skada var mycket värre än vad dom först sa... han bröt inte anklen... han bröt benet.

http://screenrant.com/star-wars-epis...ord-broke-leg/

Men tydligen har operationen gått bra, så det är ju alltid något.

Men pga det så går där ju många rykten nu om att film släppet kanske kommer bli framskjutet. Får se vad som sägs under dom kommande veckorna/månaderna. Dom kan ju fortfarande spela in massor av andra grejer, specielt där Ford inte är med i scenerna. Och även flytta runt schemat och lämna Fords scener till senare datum.
Inte vad jag har läst: Var inte sååå allvarligt, dessutom kan man tydligen inte bryta sina ankel: man bryter aningen benet eller foten - och han har brutit benet således. Ett offciellt twitterande meddelade att han är på bättringsvägen och kommer att fortsätta filmandet om någon månad.
http://www.starwars7news.com/2014/0...ury-and-the-6-months-break-are-erroneous.html
Rhodryn said:
Jo det visste jag ju. Men normal filming kommer ju inte kunna gå, där man ser hans ben mm. Så oavsätt hur det blir så måste dom ju flytta runt i schemat... sen om det leder till förseningar eller inte , det får man ju se.
Kärlekscraft said:
Han får spela själv framför en blue- eller greenscreen, sedan klipps han in. Precis som Gandalf i 'The Hobbit', där de gjorde det för att kunna trickfilma dvärgarnas + hobbitens längd. Ian McKellen klagade dock högljutt: "Blev inte skådespelare för det här!!!".

Kärlekscraft

Swordsman
Kommer episod 7-9 att innebära slutet för allting i star wars-galaxens nutid? Eller kommer vi att fortsätta med skywalker-solo barnen i episod 10-12, eller rent av att vi hoppar hundra(tals) år framåt istället?
http://www.starwars7news.com/2014/06...-series-3.html
Rhodryn said:
En liten svår fråga att svara på tror jag. Man kan ju många olika vägar här.

Men 10-12 kommer väl mest troligen fortsätta med deras ungar (om inte 7-9 redan gjort det). Eller så kanske dom ger sig på någon annan Skywalker familjemedlem. Efter som det låter mer passande för just en uppföljare här.

Dom har ju snackat om att göra avstickar filmer som inte nödvändigt viss är kopplad till den sagan som gått igenom 1-6 hit intills, utan följer någon eller några andra, som Boba Fett till exempel.
Kärlekscraft said:
Ja, 10-12 kommer förmodligen att vara fokuserat på avkommorna - såvida de hoppar framåt likt serien 'legacy' med Cade Skywalker. De ska ju också göra spin-off filmer som fokuserar på olika karaktärer som Han Solo, Boba Fett, Yoda och Kejsar Palpatine. Han Solos filmperiod kommer att vara mellan episod 3 och 4, medan Boba Fetts kommer att utspela sig under 4-6.
Kärlekscraft said:
Yodas film kommer förmodligen utspela sig flera hundra år tidigare(han var 900 år gammal när han dog i 'return of the jedi'. Förmodligen kommer det att involvera order of the sith lords(rule of two), som gömmer sig. Sedan får man inte glömma den här "live-action" tv-serien som nu ligger på is, som ska utspela sig mellan episod 3-4. Sedan kommer också "Darth Vader TV-specials" även!
Kärlekscraft said:
Samt att jag läste ett "rykte" att de ska göra en till prolog-triologi(eller enstaka film) som utspelar sig under tiden mellan epsiode 3-4 med Darth Vader & co, man får se på det hela likt X-men 1-3, med prologserien "first class" och med spin-offs(snart 3 st) som fokuserar på Charles Logan/Wolverine.
Och även Marvels filmserier med avengers-filmerna som knyter ihop allt - med enskilda filmer också.
För Disney betalade ju George Lucas 4 miljarder dollar - tror inte de nöjer sig med att bara göra 3 filmer till + tv-serien 'Rebels'.

Kärlekscraft

Swordsman
Goda nyheter! Harrison Ford är på bättringsvägen och filmningsschemat fortsätter som vanligt - enda skillnaden är att de byter lite tider tydligen. http://www.starwars7news.com/2014/06/harrison-ford-recovering.html :grin::)
Kärlekscraft said:
De har också möjligheten att köra lite trick-filmning: att ha med en dublett där ansiktet inte fokuseras på, alt. göra som de gjorde med Christopher Lees duellerande: med cgi kopierades hans ansikte över stuntmannen som fäktades.

Rhodryn

Hero
Kevin Smith snackar om hans upplevelse när han besökte SW7 grejset i England.

Kärlekscraft

Swordsman
Kommit lite fler spekulationer kring Episode VII: tydligen kommer det att finnas kopplingar till en ny animerad serie kallad Star Wars: Rebels som har premiär nu i oktober 2014(direkt efterföljare till Star Wars: The Clone Wars). Somliga hatar, hotar & spottar redan, eftersom den främsta målgruppen är barnen. Tillika kommer denna serie att vandra i episode I:s fotspår. Men vi kan alltid hoppas att Episode VII får 15-årsgräns – som IV-VI.
Men till den egentliga saken – kopplingen mellan Rebels & Episode VII: Tydligen är det möjligt att vissa karaktärer kan dyka upp i Episode VII samt att vissa händelser/planeter kan komma att påverka/frekvenera Episode VII. En aspekt är antagonisterna: Det ryktas om att fienden i Episode VII kommer att vara en ”stor” mängd(fler än en) dark side users samt att imperiet fortfarande lever.

Vilka kan dessa mörkingar vara – några helt nya? Mjaaa: Om man har stött på annat material som böcker, spel, serietidningar, rollspel och videospel så hittar man en hel del olika statliga organisationer som imperiet använder sig av – det finns således andra ’force users’ förutom Order of the Sith Lords och Rule of Two med Darth Sidious/Vader som Saber Guard, Dark Side Elite, Emperor’s Hands, Inquisitorius, Byss Mages, Imperial Acoylets osv osv osv.

Dessa är inte formellt Sith, även om de använder sig av den mörka sidan. Och då har vi inkvisitörerna – en av dessa kommer att vara huvudantagonist i Rebels:
http://starwars.wikia.com/wiki/The_Inquisitor
http://www.youtube.com/watch?v=xBpZSVzqtfU
http://www.youtube.com/watch?v=D6GxTMpyjls
(Minus för huvudkarakäterna – hoppas ungjävlen dör….Men inkvisitorn har potential!)
Och det är då möjligt att denne kommer att dyka upp i Episode VII som någon ledartyp för the Imperial Remnant. Inget problem med åldern dock, eftersom han är en Pau’an kan han bli uppåt 700 år gammal. Så han + de övriga 'force users organisationerna'(räknas upp ovan) som tänkt etablera någon helt ny typ av Sithorden – typ…

Kärlekscraft

Swordsman
Då är lite mer än ett år kvar till den stora premiären!
Spin-off filmerna börjar också få regissörer & screenplays. Det spekuleras om att flera kända karaktärer ska få sin egna filmer: Yoda - yngre, fightas mot Order of the Sith Lords(rule of two), Han Solo - yngre också, förmodligen mellan episod 3-4. Boba Fett - under episod 3-4 eller t o m mellan episod 4-5 eller 5-6. Även Kejsaren också - med en tragisk ark. Sen talas det också om "Darth Vader TV Specials".

Men även Obi-Wan Kenobi - som kan få tre(3!) egna filmer! http://www.starwars7news.com/2014/1...-is-ewan-mcgregor-meeting-with-lucasfilm.html

Då framförallt mellan episode III-IV, en idé ska tydligen vara att Obi-Wan måste skydda den 5-årige Luke Skywalker mot
Darth Maul som överlevde
Men filmerna kan också utspela sig mellan episode I och II, där det är en period på 10 år, eller rent av före episode I när han är padawan.
Sen finns det alltid den planerade tv-serien Star Wars: Underworld. Men den verkar ligga på is. Slutligen, har läst rykten att det kan komma 2 st trilogier till: en till prequel-serie som utspelar sig mellan episode 3-4 och ännu en som utspelar sig efter episode IX(9). Då enbart med Skywalker-Solo barnen/alternativt deras ättlingar i framtiden likt serietidningen Legacy. Sedan får man inte heller glömma 'Knights of the old Republic'.

Rhodryn

Hero
Eller "Där Kraften Vilar" på svenska... ush... kan dom bara inte behålla det engelska! :confused:

Kärlekscraft

Swordsman
Rhodryn;n48954 said:
Eller "Där Kraften Vilar" på svenska... ush... kan dom bara inte behålla det engelska! :confused:
Är det en alternativ, officiell titel för Sverige. Eller är det en autogenererad översättning på imdb?

Arbetstitlarna som George Lucas användes sig av var "Rise of the Jedi" och "Return of the Sith". Notera gärna att dessa var arbetstitlar.

Rhodryn

Hero
Kärlekscraft;n48960 said:
Är det en alternativ, officiell titel för Sverige. Eller är det en autogenererad översättning på imdb?

Arbetstitlarna som George Lucas användes sig av var "Rise of the Jedi" och "Return of the Sith". Notera gärna att dessa var arbetstitlar.
Vet inte... det är vad imdb säger... och om man letar sig fram till en annan sida på imdb så under "AKA" längre ner på sidan, på sverige raden, står det ju "Sweden (new title)"... Det kanske är som du säger, att det är en standard översättning eller något... men det ser ut som om det kanske är mer än det. Antar vi får vänta och se.

In other news... inspelningen av SW7 avslutades den 3 November. :)

Bezant

Veteran
Hittat lite intressant fakta kring spin-off filmerna som ska släppas mellan episod 7-9. Den första ska enligt ryktet inte vara karaktärsbaserad, utan vara en heist-film som kretsar kring att stjäla planerna till den första dödsstjärnan. Möjligt att bounty-hunters kommer att vara med. Och även Bobba Fett som nog tjänar sig själv först och främst. Även om han jobbade för imperiet episod 5-6.
http://www.starwars7news.com/2014/1...h-edwards-first-star-wars-spin-off-movie.html
http://www.slashfilm.com/rumored-star-wars-spin-off-plot/

Bezant

Veteran
Poseur;n53707 said:
För er som inte sett den än, nu är den här, teaser-trailern

https://www.youtube.com/watch?v=erLk...Sax-yElQaFDp5Q
Bu eller bä, det är frågan det.....Måste nog få se en full trailer på minst 2 min, eller hellre: Hela filmen först.
Är också orolig för att den stilmässigt kommer att vara som de nya Star Trek-filmerna, som jag inte gillade. JJ Abrams filmstil gör mig inte så het på gröten.
Gillade inte riktigt skurkens ljussabel, påminde lite för mycket om nåt stort fantasyplastsvärd som man kan köpa lite varstans. :sad:

Rhodryn

Hero
Det är ju oerhört svårt att säga något om det hela än. Men jag gillade teasern.

Och... när Sithen (antar jag det är) startar upp sin Lightsaber så kom jag på mig själv med att ge ifrån mig en ljudlig suck... och inte en suck som förmedlar "Vad dåligt!"... utan snarare en suck som förmedlade mitt kraftigt gillande av vad jag såg. XD

Även om jag ju då rent logiskt känner att det kanske inte skulle vara det mest optimala att ha två små ljusblad sticka ut så där (mycket mer som gick igenom skallen också om det, varför det skulle funka, hur designen är, mm). Men... jag gillade det ändå, trotts allt... XD

Sen angående JJ... jag kan inte igentligen säga att jag vet vad han gjorde innan Star Trek... jag tenderar inte igentligen bry mig allt för mycker om vem som gjorde vad mm, plus att jag rent naturligt inte lägger sådant på minnet vad varje person gjorde, eller vem som gjorde/var med i X film mm. Min hjärna fylls av en annan massa onödigt vetande istället. Men... med det sagt, så det jag vet JJ har gjort innan, de två Star Trek filmerna... så gillade jag båda två rätt mycket (skulle nog ge båda en 4/5 enligt Krank skalan). Och enda anledningen till att jag igentligen märkte av mängden lensflares som jag gjorde, var att det var något som folk konstant babblade om på nätet efter dom kommit ut, så när jag väl så filmerna så ofrivilligt började min hjärna gå "där var en, en till och där var ytterligare en, och där" etc. Kan väl hålla med att där var lite mer än nödvändigt... men det var ju inte något som fick mig att ogilla filmerna eller JJ. XD

Lupus Maximus

Tekniker
Min tanke efter att ha sett trailern; filmen har i alla fall goda förutsättningar att överträffa mina förväntningar. Men kravet att överträffa min förväntning är att jag inte stängt av DVDn under filmen.

För närvarande lutar det åt att jag köper filmen mer från hamsteraktigt samlarbeteende av vissa filmer än att jag känner mig lockad att se den (lågflygande över vatten och öken med rymdskepp, sidostrålar på ljussabeln... Whiskey Tango Foxtrot?!?).

Men jag hoppas att jag har fel :)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Teasern var ju verkligen bara en teaser -- absolut ingenting av filmens handling avslöjades. Men vi fick se att det kommer att förekomma stormtroopers, flygande mopeder, lustiga robotar, en skurk med en röd ljussabel, samt rymdskepp som skjuter på varandra. Alltså exakt det man kan förvänta sig, på gott och ont.

Jag har för övrigt betydligt större förtroende för JJ Abrams än för George Lucas när det gäller regisserande av filmer. Den nya Star Trek-filmen var otroligt bra. Uppföljaren lite mindre bra, men fortfarande sevärd.

/tobias

Rhodryn

Hero
Här är en intressant tanke... tänk om det är Gwendoline Christie som spelar Sithen vi ser i teasern... ni vet... skådespelerskan som spelar krigaren Brienne of Tarth i Game of Thrones. För hon kommer ju vara med i filmen i någon, för närvarande, okänd kapacitet.

Jag slängde en blick på teasern igen, och kollade även videon med Brienne vs The Hound... och hon skulle kunna vara Sithen. Visserligen verkar sithen röra sig lite smidigare än vad Gwendoline tenderar att göra i GoT, men delar av det kan ju bero på rustningen hon bär i GoT.