entomophobiac
Low Prep High Play
Och det är först där det är relevant, som sagt, eftersom det är först när saker händer som det har betydelse vad som avbryter vad. Idén är att du säger vilka färdigheter du använder samt om du förflyttar dig, om du gör en djupare beskrivning än så sänks tempot.Nej, inte som du skrev att reglerna fungerar. Spelledaren bestämmer först, sedan deklarerar man, slutligen så slår man och först där avgör man inbördes initiativ.
Om spelgruppen går igenom vardera steg långsamt och sen sitter på sina händer och väntar så kommer det inte fungera. Det köper jag. Likadant om spelare är obekväma med att "bara säga nåt" och vill fundera lite när det blir deras tur att deklarera. Men spelets tänk är ju att du straffas för att ta tid på dig.
När du sagt vad du tänker göra säger SL en svårighetsgrad och du kan rulla på en gång, i praktiken. Faserna är betydligt mycket flexiblare när folk väl lärt sig dynamiken.
En del spelare fastnar i att analysparalys av olika slag, "jaha, du tänkte göra så ... öh, hmm .. då vill jag göra såhär ... eller vänta lite". Då rasar allt ihop som ett korthus.
Så, trist att det inte funkade för dig, men jag tycker inte det du beskriver är en allmän sanning för spelet.