Nekromanti star wars

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
Re: Summakontring

1. intå då :)
2. jaha, det kan man ju säga, tex i detta fallet är en ssd väldigt bra att skrämmas med
3. ok för att det kanske inte är huvudflottan, och visst finns det en massa skepp överallt annars också, grejen är att imperiet inte har så stor användning av en samlad flotta efter som imperiet saknar några hot som kräver en samlad flotta (bortsätt från rebeller då möjligen).... därför kan man kanske säga att det är imperiets flotta, from a certain point of view :)
ok, george lucas har lurat mig! alla imperiska skepp har en kilform, men dom är inte samma skepp, inte ens i närheten...
måste nog läsa lite om destroyers nu :)
ok, nu så, min bild:
skit samma, star destoyers är multifunktionella skepp, dvs ganska bra på allt...
mkt använd bara om dom är utspridda över en galax, då dom kan ha många vitt skilda upgifter.. (tex eskort, anfall, försvar, utforskning, förtyck, ja allt).
4. jag trodde jag sa att det blir lixom lite löjligt... det passar inte in i min bild av den gamla republiken



placebo junkie
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
Re: Lång lista följer... (OT)

ja menar dom mkt få noveller som typ bara är kortbeskrivande över något, oftast med nån liten historia... man slipper ju luke och leia som annars jämt ska va med....

ok, men när jag vill se starwars vill jag se känslan och inte en skylt med statestik...
jag tror ju att corescant hade varit lika befolkad, om inte mer...
jag kan faktiskt inte se när det skulle påverka, i filmen, om flottan är så eller så stor...

jag tycker fortfarande inte att en kristall är så fel... har inte studerat weg version av en lightsabres funktioner...

det blir tråkigt när du krashar på planeter :), svälta ihjäl eller leva där resten av livet.

weg har ju sitt sätt att se på saker och ting... och andra har ju sitt... jag gillar wegs, vistt att det kanske är lite krux här och där, men i det stora hela...


om imperiets flotta kan jag inte uttala mig så bra efter som jag inte har imperial sorce book, så!

så nu:
det krävs en massa stormtroopers för att inta en planet...
det finns en ofantlig mängd star destoyers som ständigt ökar...
star destroyers används mäst...
på corescant bor det en massa, och det är skyskrapor på i stort sätt hela...
antalet soldater och dyl på en star destroyer låter rimligt, (obs, vid invasion används inte star destoyers, (utom vid hoth, då rebellerna var så få)
i en lightsabre sitter det en massa grejor, och våga inte titta, för då kapar jag huvet på dig...
e1 suger på allt utom casting, musik och miljöval (kanske glömt nåt)
weg skulle gjort ett bättre jobb, frågan är vem som inte skulle ha gjort det...
och om man ska göra star wars bok ska man göra egen research efter vad man själv tycker...
och det viktigaste
STAR WARS ÄR VÄRLDENS BÄSTA SPEL
(saker som inte får finnas i star wars:
gunguns (ewoks och wookiees är fan inte samma sak)
onda planer som bygger på tur
podraceförare som överlever
robotjävlar överallt (lagom är bäst)
pshields
maul var töntig, men han kanske skulle vara det?



placebo junkie
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Summakontring

"2. jaha, det kan man ju säga, tex i detta fallet är en ssd väldigt bra att skrämmas med"

*minns sak jag läste på ett annat forum... letar... aha!*

''Reminds me of when we played SWRPG once. We were sitting on a planet and in the middle of trading, when an Executor - class SSD comes out of hyperspace and hails us with the following words.
"Good morning, rebel scum. This is an ultimatum, not a conversation. Surrender or die."
Within five minutes, all ships in the system were high-tailing it away. (Including us. Oh yes, most definitely including us.)
It's amazing, the effect such a big ship has on a system. The sudden arrival of an SSD can flush it of all enemies without firing a single shot.''


"3. ok för att det kanske inte är huvudflottan, och visst finns det en massa skepp överallt annars också, grejen är att imperiet inte har så stor användning av en samlad flotta efter som imperiet saknar några hot som kräver en samlad flotta (bortsätt från rebeller då möjligen).... därför kan man kanske säga att det är imperiets flotta, from a certain point of view :)"

En del, visst, men inte hela. Siffrorna är som sagt minst på 25 000 SDs...

"ok, george lucas har lurat mig! alla imperiska skepp har en kilform, men dom är inte samma skepp, inte ens i närheten..."

Du är inte den enda som blivit lurad. /images/icons/smile.gif Alla Imperiets större skepp är kilformade, för att kunna rikta alla vapen framåt.

"ok, nu så, min bild:
skit samma, star destoyers är multifunktionella skepp, dvs ganska bra på allt...
mkt använd bara om dom är utspridda över en galax, då dom kan ha många vitt skilda upgifter.. (tex eskort, anfall, försvar, utforskning, förtyck, ja allt)."


Jäpp. En liten task force i ett enda skepp, så att säga. Bekvämt. Och eftersom få har resurserna att utmana en enda ISD utan att lida svåra förluster...

"4. jag trodde jag sa att det blir lixom lite löjligt... det passar inte in i min bild av den gamla republiken"

Se det argumentet kan jag köpa. Väldigt många känner samma sak. Jag vet inte varför jag inte gör det, men så är det.

--
Björn


"Wow, if I had your ability to jump to conclusions, I'd put on a costume and fight crime."
--Chuck
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Lång lista följer... (OT)

[snip]

Okej, nu fattar jag vad du menar. /images/icons/smile.gif

--
Björn


"Hello, I'd like to buy a KNIFE. A big, shiny, p-p-pointy KNIFE!"
--Chuck
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Filmerna ...

<I>
"Utöver det gjordes en tecknad serie om Ewoks, som
fortsatte från spelfilmerna."</I>

Har dessa kvar som ett trevligt barndomsminne ;-)
Hur trevligt som helst att titta på faktiskt, för det är
(kanske en aningens platt men) kul att se hur Ewoks lever.
Nathala var förövrigt min dröm att få bli ihop med, tänk
er att gifta er med en lurvig Ewok-prinsessa !
De bör ses, för har man missat dem har man aldrig sett
det onda imperiet-klonerna som finns där - Sevärda !

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Summakontring

"de var ju ingen kontring :)"

...men visst var den kul? /images/icons/smile.gif

--
Björn


"I love the smell of blasters in the morning!"
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
dödsstjärnan

njaaaa...
dödstjärnan är roligare i så fall...

nä nu ska jag ut och cuisa med min dödsstjärna och skjuta trekkisar

placebo junkie
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: dödsstjärnan vi tar var sin..

I och med att det "finns" 3 versioner av Death Star så varför tar du en och jag en annan sen kan vi skjuta sönder inte bara Enterprise 17001 utan även E17001a, E17001b, E17001c, E17001d, E17001f *ler* samt Borg samt Janeway.. Fast vi får inte skada 7of9 *ler* söt borgtjej..


Alla 3 stycken.. *ler* prototypen dyker upp i The Jedi akadamy boken den är en prototy mer en exprimentel vapenplatform där superlaser prototypen utvecklades den ser mer ut som ett gigantiskt skellet av den riktiga Death Star än något annat.
DET enda vapnet den hade var superlasern och dålig siktförmåga.. ( dess targetcomputers var dåligt utvecklade.. så den skött som en kratta ) i boken hade den legat använd utanför THE Maw instalation ( En gömd vapenforskings station gömd i centrum av ett område som omges av flera svarta hål fanns )
sen har jag kopierat de officiella värdena för nr 1 och nr 2 och allra Längst ner kopia av en diskution om HUR stor den igentligen ÄR och de värdena tror jag mer på än vad jag tror på Westendgames värden...

Prototype Death Star

Craft: Custom Deep Space Battle Station Prototype
Type: Deep space mobile battle station prototype
Scale: Death Star
Length: 120 km diameter
Skill: Battle station piloting: Death Star
Crew: 256, gunners: 45, skeleton 75/+10.
Crew Skill: Battle station piloting 5D, capital ship gunnery 4D.
Passengers: 500 (engineers, pilots, gunners, observers, etc.)
Cargo Capacity: 500 metric tons.
Consumables: 2 months.
Cost: Not available for sale.
Hyperdrive Multiplier: None.
Hyperdrive Backup: None.
Nav Computer: None.
Space: 1
Hull: 3D
Shields: 1D
Sensors:
Passive: 50/0D
Scan: 200/1D
Search: 500/2D
Focus: 10/2D+1
Weapons:
Superlaser
Fire Arc: Forward
Crew: 65, skeleton 45/+5
Scale: Death Star
Skill: Capital ship gunnery: superlaser
Body: 8D (capital scale)
Space Range: 1-20/40/90
Damage: 1D to 6D*

* The Death Star prototype can generate 2D of damage per hour. Unlike the final production Death Star, the prototype can fire at variable power levels, ranging from 1D to 6D damage.



The Death Star

Craft: Custom Deep Space Battle Station
Type: Deep space mobile battle station
Scale: Death Star
Length: 120 km diameter (subject to continuity dispute; probably slightly larger)
Skill: Battle station piloting: Death Star
Crew: 265675, gunners: 57276, skeleton 56914/+15.
Crew Skill: Astrogation 5D+1, battle station piloting 6D, capital ship gunnery 5D.
Passengers: 607360 (troops), 25984 (stormtroopers), 42782 (starship support staff), 167216 (support ship
pilots and crew)
Cargo Capacity: Over one million kilotons.
Consumables: 3 years.
Cost: Not available for sale.
Hyperdrive Multiplier: x4
Hyperdrive Backup: x24
Nav Computer: Yes
Space: 1
Hull: 15D
Shields: 2D
Sensors:
Passive: 250/0D
Scan: 1000/1D
Search: 5000/2D+2
Focus: 40/4D
Weapons:
Superlaser
Fire Arc: Forward
Crew: 168, skeleton 48/+10
Scale: Death Star
Skill: Capital ship gunnery: superlaser
Body: 12D (capital scale)
Space Range: 1-20/40/100
Damage: 2D to 16D*
5000 Turbolaser Batteries
Fire Arc: Turrett**
Crew: 3
Scale: Capital
Skill: Capital ship gunnery
Body: 3D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-5/10/15
Damage: 5D
5000 Heavy Turbolasers
Fire Arc: Turret**
Crew: 4
Scale: Capital
Skill: Capital ship gunnery
Body: 4D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-7/15/30
Damage: 7D
2500 Laser Cannons
Fire Arc: Turret**
Crew: 3
Scale: Capital
Skill: Capital ship gunnery
Body: 4D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-5/10/15
Damage: 7D
2500 Ion Cannons
Fire Arc: Turret**
Crew: 4
Scale: Captial
Skill: Capital ship gunnery
Body: 4D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-3/7/10
Damage: 4D
768 Tractor Beam Emplacements
Fire Arc: Turret**
Crew: 6
Scale: Capital
Skill: Capital ship gunnery
Body: 5D (capital scale)
Fire Control: 3D
Space Range: 1-5/10/25
Damage: 5D

* The Death Star's power systems can generate 2D of damage per hour. The Death Star's superlaser can only fire at maximum
power.

** Due to the immense size of the Death Star, it is divided into 24 distinct zones, each equally equipped wih weapons.
Only weapons within the specific zone adjacent to an attacking ship can be brought to bear at any given time; often, the actual number
of weapons that can be brought to bear is significantly lower.



The Second Death Star

Craft: Custom Deep Space Battle Station
Type: Deep space mobile battle station
Scale: Death Star
Length: 160 km diameter (subject to continuity dispute; diameter probably between 800km and 960km)
Skill: Battle station piloting: Death Star
Crew: 485560, gunners: 152276, skeleton 127850/+15.
Crew Skill: Astrogation 5D+1, battle station piloting 6D, capital ship gunnery 5D, starship gunnery 4D+2.
Passengers: 1295950 (troops), 127570 (stormtroopers), 75860 (starship support staff), 334432 (support ship
pilots and crew)
Cargo Capacity: Over one million kilotons.
Consumables: 3 years.
Cost: Not available for sale.
Hyperdrive Multiplier: x3
Hyperdrive Backup: x20
Nav Computer: Yes
Space: 2
Hull: 18D
Shields: 3D
Sensors:
Passive: 350/1D
Scan: 1500/2D
Search: 7500/3D
Focus: 60/4D+2
Weapons:
Superlaser
Fire Arc: Forward
Crew: 168, skeleton 48/+10
Scale: Death Star
Skill: Capital ship gunnery: superlaser
Body: 12D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-20/40/100
Damage: 2D to 16D*
15000 Turbolaser Batteries
Fire Arc: Turrett**
Crew: 3
Scale: Starfighter
Skill: Starship gunnery
Body: 3D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-5/10/15
Damage: 5D
15000 Heavy Turbolasers
Fire Arc: Turret**
Crew: 4
Scale: Starfighter
Skill: Starship gunnery
Body: 4D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-7/15/30
Damage: 7D
2500 Laser Cannons
Fire Arc: Turret**
Crew: 3
Scale: Capital
Skill: Capital ship gunnery
Body: 4D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-5/10/15
Damage: 7D
5000 Laser Cannons
Fire Arc: Turret**
Crew: 3
Scale: Starship
Skill: Starship gunnery
Body: 4D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-5/10/15
Damage: 7D
5000 Ion Cannons
Fire Arc: Turret**
Crew: 4
Scale: Captial
Skill: Capital ship gunnery
Body: 4D (capital scale)
Fire Control: 1D
Space Range: 1-3/7/10
Damage: 4D
768 Tractor Beam Emplacements
Fire Arc: Turret**
Crew: 6
Scale: Capital
Skill: Capital ship gunnery
Body: 5D (capital scale)
Fire Control: 3D
Space Range: 1-5/10/25
Damage: 5D

* The second Death Star's power systems can generate 2D of damage per minute, up to a maximum of 16D damage. However the energy cells in this design can produce 48D per day without severely straining the energy reactors.

** Due to the immense size of the Death Star, it is divided into 24 distinct zones, each equally equipped wih weapons.
Only weapons within the specific zone adjacent to an attacking ship can be brought to bear at any given time; often, the actual number of weapons that can be brought to bear is significantly lower.

Angånde dess storlek..
evidence/source Death Star I Death Star II
-----------------------------------------------------------------------
Executor collision - indeterminate
planetary physics - 900±60 km
CINEFEX "miles" > 800 km
trench length 125 km - 190 km -
trench width > 131±38 km -
equatorial trench - > 270 km

destroyer shadow - > 369±25 km
ROTJ sketchbook <= 160km 160 km
WEG books etc. 120 km 160 km
SWICS diagrams 160 km > 450 km
blueprints 67.375 km -
blueprints (ISD fudge) 222 km -
Bantha Tracks 164 km -

The presently-available evidence indicates that the diameter of the first Death Star is in the range 160 - 165km, although the purely canonical evidence cannot strictly rule out a smaller figure close to the commonly published 120km value. The diameter of the Death Star II is in the range 800km - 960km. Thus the roleplaying game estimate for the size of the first Death Star is not far from the truth but the second battle station has been grossly underestimated.

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
Re: dödsstjärnan vi tar var sin..

vi får inte skjuta den första besättningen.. men alla andra, särsklit borgarna

placebo junkie
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
Det är du inte Ensam om.
Men jag tycker inte att man ska få spela Jedi.

-"May the force be with you."
-"Sorry mr Big Green Thing the force is already taken by the evil Emperor Funkus."
-"OH No doomed we are!!!!"
-"Actually Funkus is kind of cool."
-"He is?"
-"Fuck that!!"
-"Pleased we are."

En liten Novell som inte hadde någon som helst nytta men jag kände för att skriva något och därför skrev jag.
 
Top