Vimes
Sillkung
Mmh, jag upptäckte den här grejen igår, men ville avvakta med att skriva något. Ville fundera lite. Kanske skulle jag ha väntat längre... Nå. Min huvudtanke var att det nog är dumt att tro att varulvarna missar något.Alltså Vimes, det är jättebra att du är uppmärksam, det här är en detalj som jag till exempel inte alls är säker på att så många tänkt på eftersom den kom i så olika faser. Inte ens jag hade koll på det, men då har jag visserligen inte hunnit läsa igenom Bearnies inlägg igen vilket är nästa på min lista men jag måste få pluggat lite idag också.
Problemet är bara att om det är sant, om Bearnie faktiskt har en viktig roll så är det jättedåligt att du skrev det här inlägget. Det sista vi vill göra folk uppmärksamma på är vilka som har viktiga roller som kan hjälpa oss.
Jag tänkte i varje fall såhär:
Har Bearnie en fet förmåga borde han inte ha skrivit som han gjorde angående att han skulle outa sin info precis innan STOPP-inlägget.
Det borde vara bättre att säga: "Jag är siare vafan!" och bli utmanipulerad istället för utröstad. För då har vi en chans att sätta dit en riktig skurk, och dessutom räddar vi imperialisternas orginalmåltavla en runda till. Istället för en garanterad 2-0 till skurkarna får vi i varje fall chans till 1-1.