Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

Vimes

Sillkung
Alltså Vimes, det är jättebra att du är uppmärksam, det här är en detalj som jag till exempel inte alls är säker på att så många tänkt på eftersom den kom i så olika faser. Inte ens jag hade koll på det, men då har jag visserligen inte hunnit läsa igenom Bearnies inlägg igen vilket är nästa på min lista men jag måste få pluggat lite idag också.

Problemet är bara att om det är sant, om Bearnie faktiskt har en viktig roll så är det jättedåligt att du skrev det här inlägget. Det sista vi vill göra folk uppmärksamma på är vilka som har viktiga roller som kan hjälpa oss.
Mmh, jag upptäckte den här grejen igår, men ville avvakta med att skriva något. Ville fundera lite. Kanske skulle jag ha väntat längre... Nå. Min huvudtanke var att det nog är dumt att tro att varulvarna missar något.

Jag tänkte i varje fall såhär:

Har Bearnie en fet förmåga borde han inte ha skrivit som han gjorde angående att han skulle outa sin info precis innan STOPP-inlägget.

Det borde vara bättre att säga: "Jag är siare vafan!" och bli utmanipulerad istället för utröstad. För då har vi en chans att sätta dit en riktig skurk, och dessutom räddar vi imperialisternas orginalmåltavla en runda till. Istället för en garanterad 2-0 till skurkarna får vi i varje fall chans till 1-1.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Zebulon said:
Vic, ibland förstår jag inte riktigt dig.
Är verkligen Krank den du tror mest är Imperialist?

Han är ju inte ens på din lista.
Hoppa på, eller starta, ett tåg mot nån som du verkligen tror är Imp. Då får vi press på nån som måste reagera på något sätt och det ger mer än att bara sprida ut rösterna hela tiden.

Jag var supernöjd med tåget mot Bearnie.
Han reagerade och det var det jag ville.
Och inte han, det hände massor med saker som det går att läsa ut en hel del av.
Jag tror vi rebeller måste fokusera lite och än så länge tror jag att du, Vic, är en snäll kille. Glöm inte bort att tänka kollektivt i så fall.
Kanske så överanalyser jag kranks inlägg, men jag tänker ändå ha honom under granskning, för jag kan nog hålla med om att de som säger sig ha dålig koll osv oftast har något de vill dölja.
Men tillsvidare går jag tillbaka till min tidigare röst på Banarok.
Röst: Banarok

Ond bråd död

Swashbuckler
Ok, jag har läst igenom tio sidor igen och jag ska nog kika närmare en gång till senare. Just nu orkar jag inte.

Vad gäller top 5-listor så känner jag att jag inte att jag har tillräcklig koll än. Dock kommer några av dessa att finnas med:
Basenanjis inlägg belyste lite konstigheter hos BDGs argument och jag har fått lite skumma vibbar. Bernie blev jagad på lite lösa grunder, men hans sätt att möta kritiken gör mig misstänksam. Han och Zebulon som jag tidigare utgick från var oskyldiga var inblandad i jakten på Bernie, som jag tyckte var ogrundad. Och jag är nog beredd att ändra mig angående Zebulons outande. Han kanske är en riktigt smart varulv med mycket stake.
Sen var det en hel del neggon i början av förra omgången som jag också ska kika närmre på. Tyvärr minns jag inte vilka det var men jag har för mig att BDG och Vimes var såna.

Eksem och Lindenius är inte på min lista, men jag får ett allmänt intryck av att de mest spekulerar lite mållöst. Ineffektiva.

Det är bra om fler med mer ork än mig gör som Basenanji och plockar ihop lite citat som verkar skumma.

Craygh

Swordsman
Hmmm....

Känns som om vi skulle få ut mest information om Bearnie rök, oavsett hur han gjorde det.

Lindenius

Swashbuckler
Zebulon som jag tidigare utgick från var oskyldiga var inblandad i jakten på Bernie, som jag tyckte var ogrundad. Och jag är nog beredd att ändra mig angående Zebulons outande. Han kanske är en riktigt smart varulv med mycket stake.
Jag tror faktiskt Zebulon är den enda vi med säkerhet kan säga är rebell. Han har konstant varit lite het på den blåa mjölken och outat sig till höger och vänster. Det vore helt enkelt för osannolikt att han skulle lyckas pricka in så stora lögner.

Basenanji

Postd20modernist
Idag firar jag och min fru fem år som gifta. Resten av kvällen kommer jag spendera med henne och våra barn.

Vi ses nog först nångång i morgon.

Men innan jag tar lite paus från (vafan, var det nån som hurrade?! :gremwink: ) varulvsspelet så vill jag bara tillägga att det är viktigt att alla håller koll på:

1) Färg, kodnamn, ras etc. Ni har ju sett mitt amatörmässiga excelark, show me how it should be done.

2) Röstningsläget under runda 2. Mkt viktigt.

Dessutom kör jag på att outa lite mer här:

Jag är människa.

Och att jag vet något om Bearnie så jag hoppas på att han skriver något innan jag återkommer.

Så. Nu har delat med mig av mina kunskaper och berättat lite om andra. Utan att ha sagt för mycket, hoppas jag.

Ses i morgon!

Anders Åstrand

Swordsman
Haha, man är borta några timmar och ni har skrivit en hel romanserie :gremsmile:.

Jag har skummat igenom allt, men inte analyserat noga (helt ärligt är det alldeles för rörigt för mig så här tidigt i spelet för att kunna göra det på ett vettigt sätt (Jag såg att vissa av er tycker att det är ett scum-tell att säga så, så om jag vore imperialist skulle jag knappast ha gjort det)).

Det finns ingen anledning att tro att imperialisterna skulle ljuga om sin färg. De har, enligt Feuflux, fått färger precis som oss andra.

Att Han var bland de första med att outa färg tyder snarare på att han har information om färgerna, och eftersom ingen rebell har sagt något om att de vet något om färgerna, trots påtryckningar, tyder det på att han är imperialist.

Folk har skrivit mycket om Bearnie, och efter den där grodan Vimes satte strålkastaren på, är även jag lite misstänksam mot honom. Det skulle vara väldigt märkligt att hinta om att man har en power-roll sådär out of the blue om är rebell.

Basenanji:s konstiga kommentar om att vi nu vet att färg och nummer kommer att avslöjas är också jätteskum. Har inte alla fått detta i sin rollbeskrivning? Om det är fler som inte fått reda på det får ni gärna säga det, jag vet vilken runda mitt kommer att avslöjas, och jag kommer att gå ut med det i slutet av rundan innan det händer (så att den informationen inte dör med mig om jag skulle dö på natten, den kommer ju ändå ut dagen efter)

Dessutom var det Basenanji som ville att vi alla skulle skriva upp vilka fem vi misstänkte mest. Sådan data är verkligen guld värd för imperialisterna för att välja vem som ska mördas. (De som många misstänker är ju bra för dem att ha kvar i spel)

Dessa tre är just nu högst på min misstänkta-lista, men jag ska verkligen försöka att läsa igenom lite mer innan jag åker iväg för kvällen.

DesertRain

Hero
Genomgång av Måns

Genomgång av Måns inlägg.

Inlägg #660793
Måns första inlägg, han ger två tips som jag anser vara väldigt kloka. Jobba som ett lag och att Rebellerna är förvirrade på riktigt, medans Imperialisterna måste fejka det.
Påpekar också att det är omöjligt att analysera något i dag ett, och svårt i dag två. Men senare i spelet så blir de första rundorna viktiga för att hitta mönster och konstigheter.
Han är med på Hans idé och nominerar Vandraren och röstar sedan på Craygh.

Inlägg #660804
Påpekar återigen att det är viktigt att tänka som ett lag och inte enskillda spelare. Påpekar också att det inte är bra ifall alla outar sin roll, beroende på vilka förmågor och namn man har.

Inlägg #660812
Måns går med på att avslöja färg.

Måns fösvarar Vicotnik från Krank och stödjer #660829 Vikotnics listor.

Spekulerar lite kring betydelsen av färg och rank.

Är en fortsättning på inlägg #660832 där Måns påpekar att även skvadronerna kan vara värda att diskutera.

Inlägg #660844
Här motiverar Måns sin röst på Craygh med att inaktivitet är förödande för Rebellerna och att det bör straffas. Det gör bara det lätt för Imperialisterna att gömma sig.

Inlägg #660860
Här påpekar Måns att man inte ska berätta vilka som ska sias. Påpekar att siare ska hålla sig hemliga.

Innehållslöst inlägg om att Gold Squadron är coolare än gul grupp.

Påpekar att hård ton och angrepp är en del av spelet. Skriver även ”Skärp er! Vi har ett krig att vinna! ”

Spekulerar i hurvida Han är ond eller inte. Skriver även att Vimes är en tillgång i spelet.

Spekulerar ifall det skulle kunna vara så att ”det kan finnas förmågor eller roller som försvinner om en person avslöjas”.

Kort inlägg om att Craygh är med två gånger på Vicotniks röstsammanställning.

Byter röst från Craygh till Vandraren (den som han nominerade tidigare enligt Hans plan). Säger att hans gamla röst inte låg där utan orsak. Misstänkte alltså fortfarande Craygh.

Säger att han inte betraktar någonting som skrivs som Off, oavsett vad postaren skriver, detta är som svar till Han.
Skriver också att det finns anledning att påpeka det uppenbara. Fortsätter dessutom påpeka att vi måste jobba som ett lag och inte som individer.

Påpekar att skvadroninformationen måste anses som viktig. Skriver att vi har en full skvadron (blå) och en halvfull. Påpekar dessutom att ingen har outat sig som Gold än. Spekulerar i hurvids blå skvadron kan vara något speciellt och ifall Gold är bättre än de andra. Börjar dessutom oroa sig fär att vi gjort något dumt.

Håller med Bearnie om att rösterna måste klumpas ihop.

Outar sig som tillhörande Röd skvadron. Samma som jag och Basenanji är med i.

Måns första längre inlägg. Här påpekar han att Craygh är misstänkt och att han själv har den motsatta uppfattningen om mig jämfört med Craygh. Misstänker Zebulon och Craygh. Byter tillbaka sin röst från till Craygh. Detta händer ~12h innan rundan är slut.

Hoppar på tåget mot Bearnie eftersom han tycker att Bearnie försvarar sig dåligt. Detta händer ~6h innan rundan är slut.

Påpekar för HJK att Bearnie använder samma taktik som när han blev pressad under förra rundan.

Måns sista inlägg. Han accepterar Bearnies fösvar och röstar återigen på Vandraren eftersom han ogillar aktivitet. ~2h innan rundan är slut.

Måns skrev många inlägg under runda 1, de flesta var korta men innehöll många uppmaningar om att vi måste agera som ett lag för att vinna. Misstänker tidigt Craygh och röstar på honom. Det intressanta är när han byter tillbaka till Craygh och sedan ändrar sig till Bearnie för att sedan ändra sig igen till den bekräftade rebellen Vandraren.
Han röstar både på Craygh och Bearnie, två spelare som på flera håll pekats ut som misstänkta. Detta kan ha något att göra med att Måns var en, eller flera, varulvar på spåren alltså var de tvungna att manipulera ut honom.

Jag kan se tre anledningar till att Måns manipulerades:

1.Han röstade på både Bearnie och Craygh, någon av dessa två (eller båda) är varulvar och de kände sig hotade. Särskilt Bearnie som var nära att åka ut.
2.Måns manipulerades ut eftersom han gav en del tips om spelet och för att han ständigt uppmanade oss att agera som ett lag, något som är såligt för varulvarna.
3.Måns blev helt enkelt manipulerad eftersom varulvarna slumpade fram.

Jag tänker anta att alternativ 1 är det rätta. Alternativ 2 känns mindre sannolikt eftersom Måns inte bidrig jättemycket med tips idéer och strategier. Alternativ 3 verkar också mindre troligt eftersom varulvarna vill ha koll på vem som manipuleras. I alla fall ville vi det när jag var varulv i Cthulhu-spelet.

Alltså hamnar Bearnie och Craygh högt upp på min lista över misstänkta.

Banarok

Veteran
jag sade inte att min förmåga i sig var skum jag påpekade att den var svår att ha användning av.

men ja jag kan officellt säga som andre i kommand för green att jag vill veta ranker, eftersommin förmåga är kopplad ranger och färg skulle faktiskt ett massoutande av ranger vara trevligt enligt mig.
ifall någon är robot eller inte bryr jag mig inte ett dyft om

oavsett så kommer jag avslöja min förmåga i slutat av denhär omgången (eller tidigare) eftersom den är passiv och jag kan inte riskera att gå i graven med informationen.

jag har läst alla inlägg noggrannt och jag känner mig alldeles för passiv men att bara lägga en röst halv-motiverat är också en säker dödsdom.

och att siare ska outa sig redan nu är jag helt emot men siare beter sig oftaast ungefär som en imperialist men när dom blir inklämda i hörn så säger de ofta det.

visserligen röstar många på bearnie, men jag vill inte bara rösta på honom för att några lägger upp argument mot honom det fick mig nästan utröstad som siare förra spelet därför ska jag läsa om alla hans inlägg och forma en helt egen åsikt innan jag lägger en så tung röst. detsamma gäller ifall jag märker att bearnie inte är så skum som många tycker då ska jag kolla BDG och Craygh i den ordningen. allt har sin tid jag tar det lungt nu, min röst kommer komma innan söndag kväll ifall inte internet lägger ner igen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag är online!

Yes, hitta felet på nätverket hemma så nu är jag online hemma också och inte bara på jobbet. Dock kommer jag inte vara närvarande ikväll då jag ska ut och fira att jag äntligen tagit körkort. Så någon gång under morgondagen ska jag ta och analysera de spelare jag inte hunnit gå igenom än så länge. :gremsmile:

Eksem

Champion
Jag upprepar, om vi inte ens har bestämt hur vi ska använda Färg-informationen, hetsa inte med Ras. Risken är stor att en av uppdelningarna är relaterad till DTF, och om vi kastar ut den informationen utan att veta hur vi ska använda den kanske vi lämnar iväg spelet helt i onödan. Istället bör vi först fundera på vilken roll i spelet de här uppdelningarna har. T.ex. har teorin om att det finns en skurk i varje färg blivit lite poppis. Kanske ska vi utforma en plan för hur vi använder oss av den informationen vi har först, och hur vi kan testa den teorin?

Låt säga att Bearnie blir utröstad den här rundan och han visar sig vara Rebell, då låter det kanske inte så dumt att börja beta av Guld-gruppen om det då finns fler lämpliga misstänka i den gruppen (och om han är skurk så går vi helt enkelt vidare i en annan färg)? Färgindelningen betyder något, det är jag helt säker på. Ranken kanske bara är flavour, eller hintar om hur kraftfulla förmågor man har, men den skulle vi ju ändå inte behöva för att testa en skurk i varje Färg-teorin. Jag inser förstås att det är en smula långsamt, men om vi var säkra på att det förhöll sig så, skulle vi inte kunna jobba jäkligt snabbt då?

Jag har inga bekymmer med att avslöja Ras om jag får några bra argument för hur vi ska använda den informationen, förstås.

Vad vi behöver är att få veta om någon har någon kraft/kunskap eller annat som är relaterat till färgerna och rasen. Banarok har sagt sig ha en färg-relaterad förmåga, t.ex. Hur vill du att vi gör, Banarok?

Rickard

Urverk speldesign
Re: Genomgång av Måns

Anders Åstrand said:
Att Han var bland de första med att outa färg tyder snarare på att han har information om färgerna, och eftersom ingen rebell har sagt något om att de vet något om färgerna, trots påtryckningar, tyder det på att han är imperialist.
Heh, jag gillar din skarpögdhet. Såklart fick jag reda på att jag skulle outas i andra rundan, så jag försökte få igång färgkampen så fort jag kunde. För i denna runda skulle jag inte längre ha någon tyngd. "Hej, killar! Jag vill veta era färger också!" Det funkar liksom inte.

---

Jag tror för övrigt att det inte går att säga så mycket om Måns alla inlägg. Vi märkte på röstningen att han var överallt och jag misstänker att hans teorier var någonstans där också. Jag tänkte dock själv kolla igenom vilka inlägg där folk nämner Måns. Häri kommer mina misstankar mot Eksem ligga. De som inte orkar vänta på min innestående analys kommer få sig en överraskning när de söker. För det kommer även skicka misstankar mot mig.

Bra jobbat annars, Purg.

/Hon som undrar om en imperialist skulle orka läsa igenom såpass mycket och sprida desinformation som löper risk att avslöjas

Banarok

Veteran
min förmåga är egentligen mest rank relaterad förmåga men färgerna behövdes eftersom vissa redan blivit nerskjutna.

att posta sin rang i slutet av ett inlägg vore trevligt (för mig) eftersom ingen vet vilken rangrupp det handlar om och allas ranker kommer avslöjas förr eller senare i alla fall så ser jag ingen anledning att inte avsljöja dem heller egentligen.

förutom möjliga DTF målet som kan vara att vara den högst rankade kvar i spelet.

Rickard

Urverk speldesign
Re: NY RÖST: Bearnie

Eksem said:
eftersom jag i förra rundan uttryckligen sade att jag ville ha kvar Bearnie en runda till och rösta ut någon som jag var rätt säker på var Rebell.
Eh, va? :gremsmile: (min emfas)

Problemet jag har är att både Eksem och Bearnie tillhör Gold, om vi ska köra på teorin "En imperialist per färg".

Här är vad jag fick ut när folk pratade om Måns:

Måns till Zebulon said:
Du kommer ju inte att bli utröstad den här rundan, men för laget är det bättre att du blir det än Han Solo eller Leia.
Kudos till dig, Måns. Roligt skrivet :gremsmile:

Zebulon tycker Måns är en rebell.

Eksem friar både Måns, mig, Zebulon och Björn den Gode. Dock väldigt tidigt in på spelomgången. Sida 5 av 15 med mina visningsinställningar.

Vimes misstänker Måns för att Måns säkrar Vimes.

HJK misstror Måns som är "lite anti till idéer".

Bearnie: "Måns - hoppar på drevet mot mig väldigt sent, och det han har att komma med är substanslöst." Detta skriver han väldigt sent in i spelomgången, drygt 1,5 timmar mot spelomgångens slut.

Jag hade en teori men som nu verkar korkad. Jag tror att Måns åkte ut för att flera personer säkrade honom. Något jag också snackade om. Grejen är att jag tror inte folk är säkrade bara för att de friar Måns, snarare tvärtom. Vidare, om jag hade varit maffia, hade jag tänkt att rösta ut någon som jag säkrade för att ta bort misstankarna från mig själv. Grejen är att jag misstänkte Eksem. Nackdelen är att han skrev detta väldigt tidigt in i spelomgången och jag undrar om maffia-medlemmarna verkligen väljer offer såpass tidigt.

Det här får mig också att fundera lite kring Bearnie. Om han var imperiesoldat och visste att Måns skulle åka, varför skrev han då det han gjorde om Måns? Han måste ha förstått att det skulle vändas mot honom, eller?

Just nu står jag och väger mellan Eksem och Bearnie där båda tillhör Gold. Eksem sade det där konstiga om att rösta ut en rebell i första citatet ovan men har skrivit vettiga saker i den här andra tråden (bland annat om att inte outa ras) och (o)säkrade Måns väldigt tidigt. Jag saknar dock hans analyser som jag påträffade när jag ögnade igenom de gamla varulvstrådarna. Den första gav ju inte så mycket. Dessutom så misstänkte jag honom på en teori som baserades på "Om jag varit en varulv så...".

Bearnie är alltid skum ... :gremwink: (se tidigare argument) ... men skrev det där på slutet när han borde veta att det vänds mot honom. Vilka mer är i Gold? Åstrand känns säkrad för mig. Skarpa analyser, bland annat hackat på mig två gånger med rätta. krank måste jag följa upp.

/Hon som funderade på att skita i att posta det här inlägget, då det gav bajs

Eksem

Champion
Re: NY RÖST: Bearnie

Ja, jag var rätt säker på att Vandraren var Rebell och blev inte direkt överraskad över att han var det. Jag vet att det låter konstigt när man säger det på det viset, men jag var vid tillfället helt enkelt mer övertygad om att Bearnie skulle göra mer nytta kvar i spelet än Vandraren, även om Bearnie är skurk och Vandraren god. Däremot har jag inte varit så bra på att följa upp den idén ordentligt. Vad jag vill är att antingen cleara Bearnie, eller snärja honom och hans kumpaner ytterligare. Som läget ser ut nu så får vi inte ut så mycket av att ha kvar Bearnie. Jag har bara inga idéer om hur det skall göras just nu.

Rickard

Urverk speldesign
Här är mina anteckningar om krank. För att Bearnie ska förstå citerar jag endats sådant som jag fastnar för så att jag får något att fundera kring.

---

Krank borde vara bra på det här spelet. Han har ju åsikten att man ska ifrågasätta tills man blir övertygad, även om man var övertygad ifrån början. Han borde ge sig på de som är gröna och bryta ner deras argument. Dock slänger han ur sig röster med vaga argument såsom "jag vill veta hur Banarok tänkte när han nämnde 'kultister'," och "Att summera rösträkningar är ett väldigt bra sätt att dölja sig" eller varför inte "men jag tycker att Banarok varit hemskt tyst".

"för det andra handlar det helt enkelt om att jag känner igen listmakandet från de strategier jag själv brukar använda mig av"
--- Vicotniks listor.

"Så 'avslöja så mycket som möjligt' är inte en vettig strategi, helt enkelt eftersom den inte påverkar annat än att imperialisterna får en mer detaljerad karta över vilka de kan/vill slå ut först."

"Jag blir alltid misstänkt tidigt i de här spelen,"

"Mitt huvudsakliga råd som onding till mina medspelare brukar vara att i görbarast möjliga mån skilja på 'öppen" persona och "stängd'"
--- skulle en imperiesoldat skriva sådär? Jag menar, lystningsbegäret att få kunna delge något hade han då istället tagit via PM, forum eller hur nu varulvarna kommunicerar.

"Om jag vore någon annan än mig själv skulle jag nog se Björn den Godes inledande inlägg som misstänksamt - Björn och jag har aldrig riktigt dragit jämnt i varulvsspel, men plötsligt nu tycker han att han helt ska skita i mig? Varför?"
--- Not: BDG nominerade honom tidigt här Björn hängde på mig.

/Hon som inte fick ut något av den här analysen men svarade åtminstone på sin fundering i förra inlägget

DesertRain

Hero
Färger

När jag sitter och tittar på mina anteckningar på listan över i vilken ordning en viss person bekände sig till en viss färg så hittade jag en intressant grej. De personer som var sist i varje färg är: Lindenius, (röd), Bearnie (gold), Craygh (blå) och Björn den Gode (grön). Om man antar att varulvarna har en anledning till att ljuga om sin färgtillhörighet så är det ju intressant att just Bearnie, Craygh och BDG dyker upp som sist i sina respektive färger.
Utifrån samma antagande kan man ju anta att de som var först är lite grönare än de som gjorde det sist.

Allt baseras så klart på att varulvarna vill dölja sin egna färg. Kanske för att de vet att det finns en varulv i varje färg, om de genom att ljuga om färgtillhörighet så kan de se till att en av dem blir clearad tillsammans med de övriga i den färggruppen.
Det var ungefär såhär som vi tänkte i förra omgången när jag var varulv, att cleara en som bybo när de två varulvarna i den gruppen var borta. Det fungerade ju visserligen inte, men det hindrar ju inte denna omgångens varulvar att försöka sig på något liknande.

DesertRain

Hero
Re: Färger

Här är listan för allmän beskådan:

Basenanji - Red
Purgatory - Red
Måns - Red
Lindenius - Red

Eksem - Gold
Anders Åstrand - Gold
Krank - Gold
Bearnie - Gold

Han - Blue*
HJK - Blue
Vicotnik - Blue
Vimes - Blue
Craygh - Blue

Banarok - Green
Zebulon - Green
Poseur - Green
Björn den Gode - Green

*Bekräftad

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Han said:
Krank borde vara bra på det här spelet.
Ahaha. Ahahahahahahahahahaha. AAAAAAAAahahAHAHAHAHAAAAaaaaahahahahahahaha.

*host*

...alltså, seriöst. Vad i hela friden får dig att tro det? Jag blir alltid jättemisstänkt, jag snurrar alltid in mig i en massa mycket skumma resonemang, och jag kommer aldrig med några riktigt användbara analyser. Det bästa jag varit är när jag lyckats hålla mig dold och istället funkat hyfsat som mastermind för ondingar. Jag blir ofta utröstad eller nära så ganska tidigt, och sen spenderar jag resten av spelet med att bajsa ur mig meningslösa stats t.ex rösträkningar och - som allra bäst - oerhört komplicerade, och oanvändbara, scheman över hur folk bytt sina röster.

Jag är värdelös på det här spelet. Go on, kolla upp tidigare vändor!

Jag ljuger dessutom inte när jag säger att jag sedan i tisdags varit sjukskriven med den värsta förkylning jag haft sedan gymnasiet. Den slog egentligen till redan kring söndag/måndag. Jag spenderade hela tisdagen sovandes (eller om det var onsdagen, minns inte) och är överhuvudtaget mycket lågt under mitt normala jag.

Han said:
Han har ju åsikten att man ska ifrågasätta tills man blir övertygad, även om man var övertygad ifrån början.
Har jag?

Alltså, tvärtom ska man alltid ifrågasätta, särskilt om man är övertygad. Om man blir helt övertygad så gör man något fel. Inte riktigt samma sak. Oh well...

Han said:
Han borde ge sig på de som är gröna och bryta ner deras argument.
Problemet är att i en sådan här situation finns det ytterst lite att basera information på; jag kan dessutom inte fuska genom att kolla på wikipedia för att verka allmänbildad eller googla efter alternativa synpunkter jag kan daska i ansiktet på folk; och jag kan heller inte styra in diskussionerna på någon av de typ 10-20 ämnen jag är hyfsat påläst inom. Med andra ord, 90% av mina normala strategier i diskussioner är helt värdelösa. Jag kan liksom inte läsa folks beteenden eller så, framför allt inte på forum.

Han said:
"Mitt huvudsakliga råd som onding till mina medspelare brukar vara att i görbarast möjliga mån skilja på 'öppen" persona och "stängd'"
--- skulle en imperiesoldat skriva sådär? Jag menar, lystningsbegäret att få kunna delge något hade han då istället tagit via PM, forum eller hur nu varulvarna kommunicerar.
Kolla i tidigare varulvsspel där jag varit onding. Åtminstone de senare gångerna har jag varje gång gått ut och skrivit exakt det jag precis planerat. Typ "Vore det inte hemskt jobbigt om ondingarna gjorde [insert långsökt plan ondingarna, med Kranks ledning just försöker sig på]?"

Du tror för mycket om mig =)

Han said:
/Hon som inte fick ut något av den här analysen men svarade åtminstone på sin fundering i förra inlägget

Jag inser att du och eventuellt andra fått för sig att jag skulle vara värd något i det här spelet. Jag ska nu göra mitt bästa för att söka igenom de bägge trådarna hittills och försöka analysera folks inlägg och så. Återkommer med åtminstone början av en deltagare-för-deltagare-analys. Får se hur långt jag orkar.