Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

Bunny

Crazy like a fool
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF

Han said:
Ny röst: Eksem
Nu har du redan övergett det här företaget, men jag måste säga att det har fått mig att börja fundera.

Jag är absolut inte nöjd med att det tycks vara antingen Craygh eller Björn den Gode som åker. Jag hyser förtroende för båda två, vilket jag uttryckt flera gånger. Poseur, Zebulon och HJK är tåg jag inte tänker ge mig på i dagsläget. Kvar är Banarok som dyker upp som gubben i lådan och skriver ett långt inlägg. Tyvärr är det inlägget väldigt bra, så jag har ingen anledning att misstänka honom.

Jag sparar en mer omfattande analys av Eksem i min "att göra"-påse. Istället röstar jag på krank med visst eftertryck. Han har knappt närvarat under rundan. Under gårdagen var han länge online, och skrev i vrållådan, men syntes inte till här. Nu dyker han upp och lägger en av den typ av omotiverade röster jag absolut inte tycker vi ska acceptera. Hans analysprojekt tycks allt mer vara något av en sken-sysselsättning.

Röst: krank

Craygh

Swordsman

...Krank har inte många röster nog att rädda mig.

Skit också.

Craygh

Swordsman

Om Krank är imperialist vill jag dock påpeka att hans låga deltagande samt slentrianmässiga "säkerröstande" på mig är ganska talande.

Craygh

Swordsman

Jag byter röst och röstar på Bearnie, han är den jag är minst säker på av de som har flertalet röster.

Röst: Bearnie

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Bearnie said:
Under gårdagen var han länge online, och skrev i vrållådan
Observera att man är "online" oavsett om man sitter framför datorn just då eller inte; allt som behövs är att man gör NÅGONTING (typ klickar nånstans) nångång per... kvart-halvtimme eller så.

Bearnie said:
men syntes inte till här. Nu dyker han upp och lägger en av den typ av omotiverade röster jag absolut inte tycker vi ska acceptera. Hans analysprojekt tycks allt mer vara något av en sken-sysselsättning.
Sken och sken, jag har helt enkelt inte tid och jag blir allt osäkrare på vart fasen jag ska börja någonstans. Tydligen var det ju åt helvete att köra bokstavsordning, så jag har försökt hitta andra jag faktiskt tror något om som jag kunde analysera istället, men fann att jag inte tyckte att någon hittills vare sig gjort några ordentliga klavertramp eller gjort några sådär jättelysande analyser av någon annan. kort sagt, det saknas substans i alla anklagelser hittills, såvitt jag kan utröna.

Hur jag vänder mig har jag ändan bak; helst skulle jag ha väntat med att rösta innan jag lyckats "hitta norr", men nu tyckte jag att det var viktigare att jag röstade på någon än att jag inte röstade alls.

Craygh

Swordsman

Men varför på mig? Jag som är så go och snäll? :'(

Craygh

Swordsman

Alla hatar mig :gremfrown: Nu går jag och skjuter ner TIE-Fighters! :gremfrown:

Rickard

Urverk speldesign

Kan någon fixa till röstningen? Jag tror att min senaste röstningsställning är OK, förutom att Purgatory ska inte ska finnas på Bearnie, men utgå från den och jobba er framåt. Craygh, gör lite nytta. :gremwink:

/Han som ska dra och styrketräna någon timme

Eksem

Champion
Re: NY PDF!

"Vill bara säger att jag tycker att Eksem är mest skum av alla. Då vet alla det och kan kolla tillbaka på det när jag är utröstad."

Du bidrar allra mest till laget om du också förklarar varför. Nu försvinner jag iväg en timme eller två, men jag borde hinna hem och dessutom kunna ändra min röst om jag ser något relevant. Jag kan medge att outandet av din roll har gjort mig lite mer vinglig i min röst, även om det kanske inte märks.

krank

Analys: Björn den Gode

Puh! Tog en stund. Tur att Björn skrivit så många inlägg som egentligen saknar annat innehåll än, typ, goda råd eller fluff. Gick snabbare än jag trodde, ändå.

Björn den Gode
Björn den Gode
R1:
660752 Jättelångt användbart inlägg. Många kloka förslag.
660753 Tycker Hans plan är konstig, men OK. Tycker Zebulons plan är dum. Tycker att det är konstigt att Han föreslår att man ska vara "osynlig". Förstår sig inte på krank. Röstar på Purgatory.
660827 Accepterar Hans förklaring kring osynligheten.
660830 Förklarar tålmodigt för Zebulon varför Zebulons plan är dum.
660837 Går gärna ut med färg om bra anledning finns.
660839 Tycker att Eksem kommit med rätt meningsläsa inlägg.
660912 Konstigt att Måns är jätterädd för att synas. Man bör sia den man har mest misstankar mot.
660915 Tycker Eksem är undvikande.
661091 Förklarar sin syn på varulvsspel som spel
661149 Vi ska vara försiktiga med information
661224 Undrar varför ingen hänger på hans välmotiverade röst (på Craygh)
661227 Avslöjar sig som grön efter att Banarok hintat om färgrelaterad förmåga

Blev röstad på av: Lindenius, Anders Åstrand, Purgatory

Hade ett bråk med Han, som eventuellt var fejk. Fick en del röster på sig, enligt undertecknad relativt omotiverade - men så är det första rundan.

R2:
661280 Håller kvar vid Craygh
661310 Postar röstflöde Vandraren-Bearnie
661378 Försvarar sig
661280 Röstar på Craygh
661544 Tycker inte Bearnie tillfört så värst mycket.
661646 Dumt diskutera powerroller, även döda
661755 Bra att Craygh analyserar, tycker att Zebulon är dålig men rebell. Tror inte att både Zebulon och Craygh är onda.
661886 Tycker Krank är dålig för att han sistaminutenröstar

Blir röstad på av: Lindenius, Krank, Craygh, Basenenji

Postar röstflöden, försvarar sig från vad han ser som substanslösa anfall.

Överhuvudtaget OERHÖRT lite att gå efter. Jag tycker nog att Björn, imperialist eller ej, spelat utmärkt som rebell. Jag förstår ärligt talat inte rösterna på honom. Jag kanske bara är naiv och lättlurad?

Spontant, men det är nu väldigt sent i gemet, så blir jag lite misstänksam mot Lindenius, som ju både R1 och R2 nu röstat på Björn den Gode.

En snabb överblick ger vid handen att Lindenius i mångt och mycket ligger bakom BDG-tåget, utan större anledning "Dags att sätta press på honom igen", typ. Näste man tycker "Lindenius har röstat på BDG. Jag hänger på". Oerhört, tycker jag, intressant.

Lindenius' inlägg ger inte så mycket, när man läser dem. Nån enstaka användbar grej, men annars mest "jag vet inte"- fluff som, öh, jag själv häft ur mig.

Jag är inte redo att kalla Lindenius imperialist, men jag är redo att kalla honom intressant. Jag skulle vilja att Lindenius utvecklar sina misstankar mot Björn, och konkretiserar dem.

Bunny

Crazy like a fool

Craygh said:
Alla hatar mig :gremfrown: Nu går jag och skjuter ner TIE-Fighters! :gremfrown:
Det här duger inte, Craygh. Din uppgivenhet är direkt skadlig. Du behöver prestera ett inlägg där du går igenom vad och när du har bidragit med substans till det här spelet, och vid vilka tillfällen du anser att du bevisat dig inte vara rebell. Jag är säker på att det är något du kan klara av. Om du anser dig ha fakta på din sida, och att drevets sida mest består av löst sammanhållna indicier och fluff, ja, då är det din chans att visa upp vilket luftslott de byggt åt sig själva.

Koncentrera dig på din egen prestation.

Feuflux

omjonasson.se
Fixad röstningslista

Craygh (6): Björn den gode, Eksem, Vimes, Vicotnic, Purgatory, krank
Bearnie (2): Zebulon, Craygh
Björn den gode (2): Lindenius, Basenaji
HJK (1): Han
krank (1): Bearnie
Zebulon (1): HJK
Inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Poseur

Ni har nu två timmar på er att förändra läget. Poseur kommer som sagt att ersättas vid nästa runda om han inte skjuts ner, och det är då Hellzon som kommer in istället.

Bunny

Crazy like a fool
Re: Analys: Björn den Gode

krank said:
En snabb överblick ger vid handen att Lindenius i mångt och mycket ligger bakom BDG-tåget, utan större anledning "Dags att sätta press på honom igen", typ. Näste man tycker "Lindenius har röstat på BDG. Jag hänger på". Oerhört, tycker jag, intressant.

Lindenius' inlägg ger inte så mycket, när man läser dem. Nån enstaka användbar grej, men annars mest "jag vet inte"- fluff som, öh, jag själv häft ur mig.

Jag är inte redo att kalla Lindenius imperialist, men jag är redo att kalla honom intressant. Jag skulle vilja att Lindenius utvecklar sina misstankar mot Björn, och konkretiserar dem.
Bra jobbat, krank! Den här analysen är just nu sanktionerad av Bearnie.

Lindenius - vad skulle du tycka om att bli utröstad runda 3? Det är dags för dig att förklara dig själv och det här tåget lite grundligare.

Röst: Lindenius

Jag skulle vilja att du antingen flyttar eller motiverar din röst på Craygh, krank. Du kan inte låta den vila där i sin nuvarande form mycket längre.

Zebulon

Swordsman

Jag har så svårt att inte hittar en enda liten sak som kan styra dina röster. Ingen kommer ju skriva rakt ut att de är imperialister. Du har ju spelat det här förut, till och med varit varulv. Du borde veta hur dom tänker.

Det här velandet gör mig osäker. Jag har några teorier och i dom ingår inte du som varulv. När du beter dig såhär blir jag osäker på många saker. Kan krank vara varulv? Vilka är det mer i så fall?

Klockren analys av BDG!
Kort, koncis och en stor hjälp för alla som vill ha en snabb överblick över hur BDG spelat. Slutsatsen är väl underbyggd men jag delar den inte riktigt.

krank

Bearnie said:
Jag skulle vilja att du antingen flyttar eller motiverar din röst på Craygh, krank. Du kan inte låta den vila där i sin nuvarande form mycket längre.
Jag flyttade den mest dit för att den inte skulle ligga där den låg, och för att jag inte ville bli upphov till ännu ett extra drev. jag tror dessutom att vi typ i bästa fall kan uppnå en 50/50-situation mot Lindenius den här rundan, vilket jag känner är ohållbart. Lindenius kommer inte att hinna förklara sig den här rundan om han inte råkar vara online typ nu.

Men visst kan jag flytta den. Hoppas bara inte det blir ett ras...

Röst: Lindenius

Lindenius

Swashbuckler

Då ska vi se. Det här blev inte så genomarbetat som jag ville. Måste natta barnen. Försöker återkomma med något till inlägg innan deadline. Jag har velat sätta press på BDG eftersom han, precis som Basenanji konstaterade, argumentarat ovanligt svagt (typ). Som en följd av Banaroks snabba urskuldande misstänker jag att han är i cahots med Banarok ( se här).

[Jag tycker dock BDG har blivit betydligt skarpare i sina analyser på sistone. Men jag tänker hålla pressen på honom tills någon ger mig anledning till någon annat.]
Vad gäller Eksem så var han först en klassisk "motsatsare". Han sade bu/bä hela tiden: Några Eksempel (fniss)

Eksem röstar lättvindigt på Bearnie här

Här gillar han inte drevet mot… Bearnie
Här säger han bu/bä
Alltså, jag litar på dig och gillar vad du skriver, men det här?

[snippeti]
Alltså, det är så rakt på varandra att det är antingen superoskyldigt eller väldigt konstigt.
Här kommer ett inlägg som mest säger självklarheter
Ja, jag var rätt säker på att Vandraren var Rebell och blev inte direkt överraskad över att han var det. Jag vet att det låter konstigt när man säger det på det viset, men jag var vid tillfället helt enkelt mer övertygad om att Bearnie skulle göra mer nytta kvar i spelet än Vandraren, även om Bearnie är skurk och Vandraren god. Däremot har jag inte varit så bra på att följa upp den idén ordentligt. Vad jag vill är att antingen cleara Bearnie, eller snärja honom och hans kumpaner ytterligare. Som läget ser ut nu så får vi inte ut så mycket av att ha kvar Bearnie. Jag har bara inga idéer om hur det skall göras just nu.
Det något till inlägg som var skumt från början, men hinner inte peka ut det just nu.

Här röstar han på Crayth. OCh efter det blir dock även Eksem betydligt mer konsekvent (och mindre vimsig om jag får säga det själv). Hans drev mot Craygh känns mer befogat än hans beteende från början. Däremot friar det honom inte från mina misstankar. Han kan mycket väl beslutat sig för att bli mer konsekvent för att undvika misstankar. Jag tror drevet mot Cragh (om det inte ändrats medan jag skrev detta) kan visa många bra saker. Om Craygh är imperialist kommer det fria en massa personer.

PS. Personligen tycker jag det är lite konstigt att Han och Zebulon får komma så lät undan med sin fadäs… När jag var Linköpingsfalang i WRNU-spelet så hade vi tillgång till lediga alias och det där såg banne mig ut som en fuck up av värsta alias-slag. Om någon startar ett drev mot dem i nästa omgång kan jag eventuellt tänka mig att hoppa på det. Kan någon med mer tid än jag kolla upp dem?

Summa: Jag misstänker just nu: BDG, Banarok, (Eksem), Han, Zebulon (ouuch den svider för mig)
och Basenanji (som den tredje fraktionen). Jag är lite överraskad att inte fler har pressat honom, mest för att han fått ha en ganska stark röst. Det är aldrig riktigt bra att EN stark röst får styra.

krank

Zebulon said:
Jag har så svårt att inte hittar en enda liten sak som kan styra dina röster. Ingen kommer ju skriva rakt ut att de är imperialister. Du har ju spelat det här förut, till och med varit varulv. Du borde veta hur dom tänker.
Det var det dummaste jag hört. Nej. Det finns ingen som helst anledning till varför jag skulle veta hur varulvarna tänker bara för att jag varit en själv. Inte om det inte råkar vara någon som jag varit varulv samtidigt som och vars mönster jag råkat lägga på minnet.

Vi fungerar nämligen helt olika som varulvar. Vi har olika strategier, olika sätt att handskas med saker. När jag är varulv brukar jag, till exempel, inte vara mindre aktiv än jag är när jag inte är det. När jag skriver i trådar och är varulv, så är jag inte varulv - jag "låtsas" helt och fullt vara bybo, "är" bybo. Som när jag rollspelar. Jag använder min djupimmersionism för att främja mitt varulvsspelande. Visst gör jag misstag som varulv, men det är exakt samma misstag jag gör när jag är bybo.

Samtidigt brukar jag agera mastermind som varulv. Bakom kulisserna. Smida helt osannolika planer, med många många steg.

Andra fungerar, och tänker helt annorlunda. Vissa blir mer aggressiva, andra mer tillbakadragna, vissa försöker vara luriga genom sitt agerande som bybor, eller hålla klaffen.

Kort sagt: Tro inte att bara för att man varit eller känner en varulv, så vet man hur andra varulvar fungerar.

Zebulon said:
Det här velandet gör mig osäker. Jag har några teorier och i dom ingår inte du som varulv. När du beter dig såhär blir jag osäker på många saker. Kan krank vara varulv? Vilka är det mer i så fall?

Klockren analys av BDG!
Kort, koncis och en stor hjälp för alla som vill ha en snabb överblick över hur BDG spelat. Slutsatsen är väl underbyggd men jag delar den inte riktigt.
Tja, din osäkerhet är i varje fall väldigt tydligt, för att inte tala om din förvirring.

Jag vet precis vad jag tror om dig, och det har jag sagt förut: Välvillig, rebell, men med undermåliga strategier och inte många vettiga analyser.

Craygh

Swordsman

Hmm...

Tja, om jag ska tala för mig själv så har jag till en början inte bidragit med särskilt mycket, me i alla fall outat färg relativt tidigt. På senare tid har jag dock vart klart mer aktiv och försökt upplysa folk om att deras drev mot Bearnie var grundlöst och att folk borde tänke igenom det, samt det att Zebulon faktiskt inte gjort sig förtjänt av den villkorslösa tillit han åtnjutar.

De som försöker klämma till mig riktar nästan oavbrutet in sig på formuleringar som de tycker är udda, eller att det är suspekt som fan att försöka få folk att titta kritiskt på Bearnie-drevet och på Zebulon. Jag har ännu inte hittat några faktiska argument mot mig, så fram med dem om ni har några.

Craygh

Swordsman

Vill dock påskina att jag inte vill cleara Bearnie, särskilt då jag blir paranoid som satan när han vill bli värsta bundis med mig.

Craygh

Swordsman

För övrigt har vi ett par spelare som skriver väldigt litet: Vicotnik, Lindenius, Banarok, Eksem (Skriver visserligen lite mer än de andra, men ändå) och på senare tid, lustigt nog, Basenanji. Basse tycker jag ändå brukar producera mycket text.