Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

Rickard

Urverk speldesign
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF

Vicotnik said:
Har ändå gått ut med allt utom namn och min siffra, så då kan jag lika gärna gå ut med namn också.
Namn: 2-1B

Siffran håller jag dock på tills vidare, då det ännu är oklart vad den kan ha förbetydelse.
Då är det bara HJK kvar då Vimes känns som en naiv nybörjare. Jag friar Vimes helt. Jag vill bara säga att när jag åker ut så ska ni ignorera hela runda två när ni gör analyser. Jag har misstänkt folk till höger och vänster denna omgång men gjort det innan jag gjort någon vettig analys och fått backa upp med inlägg där jag fick dementera mina misstankar.

Baserat på mina uppgifter och andras uppgifter så ska vi hålla det lugnt med kodnamnet. Jag vill bara säga att jag är Mon Mothma. Ni har redan hört min berättelse. Synd att jag aldrig fick höra era.

/Hon som aldrig tänker avslöja sin förmåga

Vicotnik

Den onde
Staff member

Han said:
Baserat på mina uppgifter och andras uppgifter så ska vi hålla det lugnt med kodnamnet. Jag vill bara säga att jag är Mon Mothma. Ni har redan hört min berättelse. Synd att jag aldrig fick höra era.
Ehh... va? har vi två Mon Mothma, både Zebulon och Han? Eller missförstår jag Hans inlägg totalt, om inte vem ljuger?

Zebulon

Swordsman

Men här händer det grejer....
Han, är du medveten om jag utger mig för att vara Mon Mothma?

Menar du att du också heter det?

Vad är för länk till ett rollspelsinlägg.... Vad vill du att vi skall göra med det?

Basenanji

Postd20modernist

Ouch.

DET DÄR är omgångens bomb.
Vafan, Zeb – ljuger du va? Eller Han?
Hursom börjar jag tvivla starkt på mina strategier...

Förklara er!

Zebulon

Swordsman

Du har ju tidigare frågat mig vad jag heter.
Har du inte uppfattat att jag outat mitt namn?

I så fall, varför kallar du mig inte lögnare?

Att gå ut så här är ju dessutom inte så schysst mot varulvarna... De skrattar ju så de kissar på sig!

Jag tror inte du är varulv, Han, du har inte spelat ett dugg som en. Du har bara varit typ den enda som verkat mer förvirrad än jag själv.

Du måste hjälpa oss att reda ut det här.

Rickard

Urverk speldesign

Ah, fan fel. Toryn Farr, menade jag. :gremlaugh: Jag tog bara den länk som kom upp i URL-fältet i Firefox och kände igen namnet. Klantigt.

/Hon som kan säga att Toryns historia stämmer bättre överens med den hon skrev om i början av rundan

Basenanji

Postd20modernist

Zebulon said:
Glömde skriva det rent ut, men jag får resulat människa på Zebulon, så jag tror inte han ljuger om resten av sin info.
Apbajs, vilket drag det har varit på slutet. Du är medveten om att Han och Zeb har utgett sig för att vara Mon Mothma bägge två, va?

Zebulon

Swordsman

Är det därför du började underteckna dina inlägg med "Hon"?

Och vad farao skall du åka ut för????

Du är ju inte ens i närheten av att ha så många röster.
Eller syftar du på det här, att du claimar samma identitet som jag?

Hallå?

Nu är jag på väg att bli sådär dryg och fråga om du är hög....

Basenanji

Postd20modernist
Ingen fara på taket

Zebulon är Moth Mothma och Du är Toryn. Ok...jag fattar...lugn alla, jag blev lite spak bara...

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vicotnik said:
Har ändå gått ut med allt utom namn och min siffra, så då kan jag lika gärna gå ut med namn också.
Namn: 2-1B
För de som är intresserade av SW historier så kan ni läsa här om 2-1B

Zebulon

Swordsman

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.

Först en ganska massiv attack från B&C som såklart lyckas så några frön.

Sen kommer detta....
Jag är helt slut :gremlaugh:

No hard feelings, Han.
Men gör inte om det är du snäll :gremsmile:

DesertRain

Hero

Glömde lägga till i mitt inlägga att jag är människa

Basenanji

Postd20modernist

Såhär ser röstningsläget ut när jag gör en lista:

Craygh (5): BDG, Eksem, Craygh, Vicotnik, Purgatory
Bearnie (2): Zeb, Purgatory
BDG (2): Lindenius, Basenanji
Poseur (2): Bearnie, Vimes
Zebulon (1): HJK
Banarok (1): Vicotnik
Eksem: (1) Han

Kvar: Anders Åstrand och krank

Eksem

Champion

Jag vill inte vara brysk, men jag undrar vad ditt spår är? Att rösta på folk man tycker är skumma är ju inte mer än rätt, men skall det vara produktivt för spelet så behövs det gärna mer än bara en röst.

Och jag undrar vad som är konstigt med att jag går på Craygh? Jag tycker jag har varit supertydlig med mina anledningar och ifrågasättanden.

Björn den gode

Swashbuckler

Tänkte bara säga att jag kommer att försvinna klockan 17 och inte vara tillbaka innan draget. Så om du vill dreva mot mig så gör det snabbt så jag hinner försvara mig, jag sitter just nu och läser ikapp men röstningsläget för tillfället känner jag mig som du kanske förstår ganska nöjd med.

Rickard

Urverk speldesign

Jag ber hemskt mycket om ursäkt. :gremblush:

Är det därför du började underteckna dina inlägg med "Hon"?
Ja. Klarsynta personer insåg nog också att jag samtigt hintade att jag var människa. Det kom jag dock inte på förrän i andra rundan när jag insåg att robotar inte borde ha något kön.

Vad är för länk till ett rollspelsinlägg.... Vad vill du att vi skall göra med det?
Jag skrev såhär en gång: "Basse, här är anledningen varför jag ville höra några rader om era karaktärers liv. Senare i spelet så kommer namnen säkerligen avslöjas och då kunde man ha använt karaktärsbeskrivningen emot de som ljög. Min karaktärsbeskrivning är faktiskt tagen från min karaktär."

Och vad farao skall du åka ut för????
När jag åker ut, skrev jag. Jag menar, för mig spelar det ingen roll om jag åker ut för det ger rebellerna mer information. Jag har redan taktiken klar om jag får ett drev mot mig. Det värsta som skulle kunna hända är att jag blir utmanipulerad, för då kan jag inte dela med mig av mina teorier. Anledningen varför jag avslöjade mitt namn Toryn Farr (trots att jag inte ville avslöja ras) är för att HJK är den enda misstänkta i min bok nu i den blåa skvadronen. Jag avslöjar mitt namn för att folk ska hänga på på.

Eftersom det här har framkommit vill jag byta röst igen:

Röst: HJK

Jag håller för övrigt med BDG och övriga två att "en imperialist per färg" endast är en teori. Jag kör på den för att lättare kunna analysera situationen.

/Han som återgår till sin sedvanliga signatur

Zebulon

Swordsman

Han said:
Jag skrev såhär en gång: "Basse, här är anledningen varför jag ville höra några rader om era karaktärers liv. Senare i spelet så kommer namnen säkerligen avslöjas och då kunde man ha använt karaktärsbeskrivningen emot de som ljög. Min karaktärsbeskrivning är faktiskt tagen från min karaktär."
Ja, när jag satt och läste den där beskrivningen insåg jag plötsligt hur mycket information den gav. Det var ingen dum idé att använda en fritt skriven text som ett bevis för en roll. Inte vattentätt men ändå.

Däremot är jag kritisk mot några saker.
Att hinta kön (och ras, fast det var väl inte meningen om jag försod saken rätt) är otydligt. Vissa som du vill skall få infon får den inte och andra du vill dölja den för kan lista ut det.
Har du viktig info, ut med det.
Annars skapas situationer som bygger på otydlighet och uppfattade antaganden och det är väldigt vanskligt i det här spelet tror jag.

När någon är otydlig blir jag osäker på den personen. Vid några tillfällen har jag behövt moraliskt stöd. Hade du varit tydlig hade jag känt det stödet och kunnat ta bort en, dig, från den osäkra listan.

Tänk på att du är i ett lag, du är inte ensam. Du vet inte vilka du kan lita på men dom finns där. Det gäller att hjälpa dom att hjälpa dig.