Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

Zebulon

Swordsman
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF

Angående Caryghs analys av mig.
Det finns så mycket så jag bemöter bara en del.
Craygh said:
MEN HALLÅ!! WHOAH IMPERIALISTER, GUD VAD SVÅRT DET BLIR ATT LÄSA MÖNSTRET NÄR ALLA LÅGPROFILROLLER GÅR UT MED ALL INFO MEDANS RESTEN SITTER TYST!! Klantigt, i min mening.
Ja, det var lite dåligt genomtänkt. Ponera att alla går ut med Färg, Nr och Ras. Då skulle alla rebeller kunna nvända sina low-powers. Jag var lite fast i den tanken och insåg inte riktigt bekymren om vissa skulle bli selektiva. Då faller liksom idén. Som vi gjort nu funkar bra tycker. En långsam outning.

Craygh said:
Han tycker tydligen att man vinner mer på att bli av med de viktiga rollerna i utbyte mot att man får mycket information om de som har lågprofilroller än man gör på att ha kvar sina siare och väktare ett par rundor i alla fall.
Ja, ni ser ju själva hur mycket exempel det är på sånt här i analysen. Det läggs ord i min mun för att förvrida det jag sagt och menat. Jag vill ha kvar väktare och siare så länge som möjligt. Såklart.

Craygh said:
Stora ord, tycker jag, särskilt för någon som verkar ha vart anledningen till att vi förlorade Han Solo.
Men hallå! Hur menar att jag skulle drivit Imperialisterna att välja Måns?? Jag tror att Måns blev utröstad för att han var en bra spelare och det visste Imperialisterna. Han skulle inte varit lika lätt att dupera som så många andra av oss.

Craygh said:
Säger att han inte vill verka tjatig, men han var bara tänkt nedlåta sig till att berätta för oss hur man SKA betrakta information.
Jo, jag kan vara lite von Oben ibland men här tar han i ordentligt. När blev du så sur på mig?
Ännu ett exempel på att jag känner att det här är så extremt att det inte kan vara en persons verk...

Craygh said:
Kommer på att det finns många bra motargument till att inte gå ut med information, men är nöjd med det antal som är villiga att ge ut information hittills. Säger att han ska sluta propsa på att gå ut med mer information (Än en gång). Spontant så känns det nästan som om hans kamrat-imperialister kan ha tatt ett snack med honom om hur suspekt han verkar.
Vadå "spontant" liksom... Det är ju motsatsen till analys. Hade han kallat det för "Skitkastning på Zeb" hade det varit helt ok....

Craygh said:
Ändrar sig och säger att vi borde vänta lite med att gå ut med färgerna och istället gå ut med raser nu. Har hans imperialistpolare fått den information de behövde, eller vad tusan hände här?
*suck* Bitvis är analysen ganska bedrövlig och svår att bemöta. Sådär kan man ju hålla på och snacka om vem som helst. Frågan om att outa färg och/eller ras diskuterar jag på den post han anlyserade, #661027. Det valde Craygh att inte ta med i sin "analys". Avslutningsvis fabulerar Craygh fritt kan jag väl sammanfatta det hela med.

Craygh said:
Säger att han inte är säker på att Bearnie är en skummis, bandvagnar är läskiga yada yada. Han kommer inte kunna ändra sin röst dock, så den kommer ligga kvar på Bearnie.
Det här är skönt. Helt plötsligt benämner det han analyserar yada-yada. Man skulle kunna tro att han redan har bilden helt klar för sig och läsaren av analysen behöver inte bry sig om vad analysen handlar om. Det är bara yada-yada och det viktiga är vad författaren tycker om saken.

Craygh said:
Här svarar han faktiskt mig. Säger att Bearnie visst gormar och skriker (Vilket är utanför min poäng, vilken var att han inte borde gorma och skrika om vilken roll han har, särskilt om den är viktig. Fast Zebulon tycker ju bevisligen att vi ska måla måltavlor på rebeller med viktiga roller)
Jag tycker inte vi skall måla måltavlor med viktiga roller. Så uppenbart raljant.

Det här var Crayghs första analys men... Han har helt missat syftet med en analys. Det är en sammanställning av en medspelares handlingar som hela gruppan kan ta del av. Sista kommer författarens viktiga slutsatser och synpunkter.
Crayghs syfte med den här analysen var inte att hjälpa gruppen få grepp om vad jag egentligen sagt. Syftet var att ifrågasätta mig och kasta så mycket skit som möjligt. De arbetar efter taktiken att om man upprepar nånting tillräckligt många gånger och skriker tillräckligt högt så blir det sant.
På det hela taget var analysen mer substanslös än jag fick intrycket av när jag först läste den. Mest skitkastning och allmänt ifrågasättande. En del anklagelser men de var så grundlösa att jag hade svårt att bemöta dom. Se ovan.
Det var inte en enda punkt att jag skulle gjort nåt som gör mig till Imperialist.

Några saker som Craygh påpekar och jag får ge honom rätt för.
Jag är dålig på att motivera ibland. Det tar helt enkelt för lång tid att gå igenom alla inlägg och klippa och klistra. Jag försöker motivera mina åsikter och handlingar verbalt istället. Det blir ju tydligare med länkade motiveringar helt klart.
Som flera påpekat är jag inte så bra på varulvsspel.

Jag verkar ha retat upp Craygh. Jag vet som sagt att jag verkar lite dryg ibland och jag jobbar på att uttrycka mig annorlunda. Jag hoppas, och tror egentligen, att det här är speligt från Craygh. Samma sak i mina diskussioner med Bearnie. I just det här inlägget har jag nog varit tokdryg men jag kunde inte hålla mig. Jag vill bara allmänt säga att jag har den största respekten för alla mina medspelare, särskilt dom på motståndarsidan, vilka de nu än är. Själv har jag tjock hud så mig kan ni köra över med allt ni har. Jag gillar det och jag kommer köra tillbaks. Går jag över nån gräns får ni säga till, det tänker jag göra.

Zebulon

Swordsman
Re: Bearnie

Banarok, jag vill bara säga varför jag röstar på Bearnie.

I mitt fall var det var för att han inledningsvis var negativ mot varje idé som jag tyckte var utvecklande för rebellerna. En sak som också spelade in mycket var att dom som jag betraktade som goda kritiserade honom och dom som jag tyckte var mystiska inte gjorde det.

Sen var jag borta lite och min röst låg kvar. Avslutningen i runda 1 var så speciell att jag verkligen ville veta mer om Bearnie och lät min röst ligga kvar. Detta ångrar jag nu. Hade jag varit smart hade jag bytt röst lite mer och hade kunnat påverka flera personer. Dessutom hade jag antagligen klarat mig bättre undan Imperialisternas radar. Efter det blev han i mitt tycke mer och mer misstänkt timme efter timme. Nu har han spelat asbra och till och med jag funderar på vad han är. Hans anfall mot mig sopar dock undan mina tvivel.

Varför tycker du att jag är underlig?
Jag tycker vi skall dela info så att vi rebeller kan använda våra mindre kraftfulla förmågor för att få fram vilka som är Imperialister.
Jag har röstat på Bearnie nästan hela spelet.
That´s it, det är i grunden det jag gjort det här spelet.

Jag har outat alla mina stats och min förmåga.
Du kan fråga mig vad som helst och jag kommer svara.

Banarok

Veteran
Re: Bearnie

du är underlig eftersom dun alltid går emot strömmen och det är din också öppenhet jag tycker är underlig inte att du försöker dölja saker och att avslöja din karaktär tyckte jag var ett misstag eftersom förmågor kan vara karaktärsrelaterade och då får siarna en mindre att gömma sig bakom, visserligen gillar jag att du säger vad du tycker men du tänker för annorlunda i jämnförelse mot mig för att jag ska kunna relatera till dig och det gör dig svåranalyserad.

men du står ut FÖR mycket det är därför jag inte tänker på dig som imperialist egentligen och därför röstar jag inte på dig. men att du spelar så öppet känns fortfarande obekvämt på något sätt och jag har svårt att relatera till det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Analys av Episod 1

Är ännu inte 100% klar med detta, kommer troligvis under dagen.
Detta kan förövrigt se ut som skit, då jag åter igen inte kan anv förhandsgransakren

Poseur: Tycker det är en dålig idé att gå ut med färg, men tänker ändå ställa sig till massan. Påpekar till och med att hans formulering är konstig. Håller med Basenanji om att vi inte bör avslöja så pass mycket än. Upplever bårket mellan Han och BDG som krystat och anser att BDG är en erfaren spelare och att han normalt inte skulle backa undan bara för att han 'sårat' någon. Sen har han fått intrycket av att Han (spelaren) har lite mer skin på näsan än vad som setts i spelet. Sen har han kollat upp vilka som har 'clearat' sig själv i sina inlägg, detta under runda 2.

Min kommentar: Poseur har under hela först rundan endast postat fem inlägg, vilket inte ger en så mycket att analysera och gå igenom, men trots få inlägg så känns det ändå som Poseur är med i matchen och har koll på vad som händer i spelet. Skulle vilja se någon form av analys från Poseur där han antingen tar upp vilka han misstänker eller anser vara gröna.

Lindenius: Påpekar att man inte bör lägga för stor notis vid mängden text en deltagare skriver då det varierar från person till person. Noterar en brist i
Zebulons idé med att gå ut med all info och det är att folk kan ljuga och att vi kommer ha olika uppfattning om vem som ljuger och vem som talar sanning. Vill även ha tydlighet och struktur. Tänker 'gå på'
"låtsasgrället" mellan Björn och Han, men de ligger ändå högt på hans misstankelista. Tycker det där emot är synd att behöva rösta bort någon som bidrar med mycket (åsyfatar både BDG och Han). Resonerar runt kylighet och beteende och påpekar att knepet är att luska ut varför en deltagare beter sig irrationellt och att man kan upptäcka saker mellan raderna i inläggen. Noterar också att de som varit med ett par partier beter sig ganska så coolt. Anser att vi ska plocka av de inaktiva och har med undan tag för bråket mellan Han och BDG så har hans röster legat på de inaktiva, då de inte bidrar med något. Är skeptisk till att gå ut med färg samt massavslöjanden för tidigt och hade hellre velat pressa folk som better sig skumt. Ger svar på tal till Zebulon om att han har låg aktivitet och att han faktist har saker utan för spelet att sköta. Står fast vid att rösta på inaktiva spelare. Vid sökande efter varulvar så kollar han efter överdrivna uttryck, och listar ett par stycken som använder sig av det.

Min kommentar: Har nu bara gått igenom runda ett och den kännsla jag får för Lindenius och det är en person som inte sticker ut särskillt mycket och gör inte heller mycket väsen av sig, vilket gör det hela lite svår bedömt vart man har honom.

Vimes: Påpekar att imperialisterna troligtvis kommer ljuga om vilket namn de har och att det troligtvis kommer vara lätt att leta upp ett altenativ alias för imperialisterna då det finns en hel drös med
SW-karaktärer av välja bland. Anser att det kan vara dumt att gå ut med namn, men ser där emot en poäng med att gå ut med grupp. Vill ha marriotet i beslut innan han vill gå ut med info. Funderar vad som är bäst att
en rebel som är på väg att röstas ut outar sin info eller håller den för sig själv. Har svårt att ta bråket mellan BDG och Han på allvar och får intrycket av att Han's (Spelare) agerande har vairt planerat.

Min kommentar: Vimes är väldigt aktiv, trots han är nybörjare så agerar han väldigt vetigt och är väldigt insiktsful. Det enda jag saknar är det samma jag saknar från Purgatory en lista över vilka som är misstänkta. Annars kan jag inte finna någon som jag stör mig på eller saknar från Vimes.

Purgatory: Snabb på att haka på mig direkt i början och rösta på Anders Åstrand. Spekulerar i kodnamnen och att det i starwars normalt finns 4 grupper och vilka färger det är och antar i fall det finns fyra varulvar så kanske de tillhör en färg var, men påpekar även att om det vore så så skulle det bli löjligt enkelt att cleara massor av personer samtidigt så fort en varulv hittats. Fortsätter sedan att spekulera i att det kan finnas folk som kanske sitter på information angående färgerna som tex att det finns en varulv i färgen gold osv. Även tankar om att ranking kan vara kopplat till hur stark förmåga folk har. Kan tänka sig att köra på massavslöjanden, men anser att vi bör vänta med det till minst runda 2. Påpekar för Craygh (som för övrigt anser att folk överanalyserar allt) att det är väl ändå det som gör att vi får fram information. Håller med Basenanji om att vi bör hålla oss borta från en grön - gul - röd skala, i och med mitt tidigare inlägg med analys av de övriga spelare. Försvarar sin röst på AÅ tidigt i spelet mot BDG att det är för att sätta press och på så sätt få fram information och att tycka att det är misstänk att ta insiativ till att få fram informaion är i sig misstänkt. Tycker att bråket mellan BDG och Han ser skummare och skummare ut efter att ha läst det engång till. Tycker framför allt BDG's beteende är skumt från att ha vairt aggressiv till att stryka medhårs.

Min kommentar: Purgatory är en minst sagt effektiv spelare med hög aktivtitet. Kommer med enligt mig vetiga argument, fram för allt när han försvarar sin röst på AÅ i början av spelet mot BDG. Det är klokt att sätta press på folk för då får vi fram info och att tycka att det är misstänktsamt att vilja sätta press på folk är i sig snarare misstänktsamt.

Kvar att gå igenom: krank & Zebulon, ska försöka hinna med dem under dagen.

Craygh

Swordsman

Syftet med en analys är inte, som du säger, att göra en sammanställning först och sedan skriva kommentarer efter. Syftet med en analys är att, i bokstavlig mening, plocka sönder en helhet för att kunna granska varje del mer noggrant, och på så vis förhoppningsvis få en klarare bild även av helheten.

Och jo, syftet med min analys var just att hjälpa gruppen få grepp om vad du har sagt. Eller rättare sagt: syftet med analysen var att få folk att titta lite mera kritiskt på dina uttalanden och ditt agerande, då jag faktiskt inte sett något som skulle tyda på att du inte är en imperialist. Att spela öppet och med gå-påaranda är inte SÅ mycket svårare för en imperialist, det kan jag inte tro. I alla fall inte så mycket svårare att alla våra kära forumiter är helt oförmögna till det, och jag tror ändå en del om dig bland oss forumiter, Zeb.

Substanslösheten i den faktiska analysen får ses som ett resultat av substanslösheten i det analyserade. Du säger i stort sett ingenting, och där du säger någonting så motiverar du det inte särskilt. Jag säger inte att det automatiskt gör en till imperialist, jag är själv ofta likadan. Däremot så retar det mig att du alltid anses stå över all anklagan, och det tyckte jag att någon behövde göra något åt.

Och sen, tonen i analysen till trots, så vill jag säga att jag älskar ditt deltagande i varulvsspel. Du tillför alltid en del krydda och jag tycker att du förgyller det hela en hel del :gremlaugh:

Vicotnik

Den onde
Staff member

Efter att ha gått igenom Crayghs 'analys' utav Zebulon så verkar den vara mer byggd för att misstänkliggöra Zebulon än för att göra en analys av honom. Sen känner jag mig ganska säker på att Zebulon är rebell, annars är han en väldigt modig imperialist som går ut med sin roll så pass tidigt som han har gjort. Utan att säga för mycket kan jag styrka en del av den info som han har gått ut med.

Röst: Craygh

Craygh

Swordsman

Nu tänker jag göra en likadan analys av björn den gode som jag gjorde av Zebulon, men till svar på popular demand så ska jag vara mera objektiv :gremlaugh: :gremtongue:

Craygh

Swordsman

Hahahhaaa :gremlaugh: Jag tänker lämna efter mig FLODER av information, för att få imperialisterna att verkligen SVETTAS sen när jag åker ut och det visar sig att jag är Rebell :gremlaugh:

Jag är för övrigt C-3P0 och har samma förmåga som alla andra robotar: Att analysera en pilots röst och därmed avgöra om de är robotar eller organiska.

jag ser det ändå som mest troligt att jag kommer åka ut den här rundan i vilket fall, så vad gör det för skada? :gremlaugh: :gremtongue:

Eksem

Champion

"Jag tänker lämna efter mig FLODER av information, för att få imperialisterna att verkligen SVETTAS sen när jag åker ut och det visar sig att jag är Rebell "

Sade du inte nyss att information är till skurkarnas fördel? Eller använder du dig av ironi här?

---

Din förmåga är alltså att du kan kolla om en person är robot eller människa, en gång per dag? Vill du dela med dig av vad den förmågan har lärt dig?

DesertRain

Hero

Först och så har jag varit frånvarande i princip under hela helgen, det riktiga livet tränger sig på ibland :gremwink:
Jag har försökt hinna med att läsa alla de inlägg som skrivits och det fösta jag noterar är att tåget mot Bearnie har klingat av. Jag kan direkt säga att jag inte är särskilt nöjd med det, men Bearnie har trotts allt delat med sig av information och han har försvarat sig bra. Jag är dock fortfarande misstänkt mot honom. Dock är det nog dags att pressa någon annan, för tillfället i alla fall.

Min nya röst kommer att falla på Craygh, han har länge legat på min lista över misstänkta och hans "analys" av Zebulon (som jag för övrigt ser som grön) talar inte direkt för honom. Ska man skriva en ordentliga analys måste man ju vara objektiv, din analys ser mer ut som ett försök att svartmåla Zebulon genom att dra slutsatserna dit du vill.

Röst: Craygh

Dessutom vill jag bara passa på att meddela att jag ska iväg vi 1600 och kommer troligtvis inte hem innan rundan är slut. Får se ifall ja postar något mer innan jag åker dock.

Zebulon

Swordsman

Hur vet du att alla robotar har samma förmåga?

Kan någon mer konfirmera detta?

Jag vill också väldigt gärna veta vem du kollade runda 1 och vad resultatet blev.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Zebulon said:
Egentligen hade jag tänkt skriva en lång analys också, men vet vet jag inte om jag hinner; istället tänker jag såhär out of the blue sticka ut nacken och säga att jäpp, det kan jag konfirmera.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Zebulon said:

Jag vill också väldigt gärna veta vem du kollade runda 1 och vad resultatet blev.
Jag kan bekräfta det, i och med att jag tidigare har gått ut som robot, så ja jag kan bekräfta det. Och förra rundan så gjorde jag ett test mot dig i och med att du gick ut som människa. Dels för att testa så att jag inte är 'naiv' i mina utsagor och sen är det ju alltid bra att verifiera sån information vi fått.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vicotnik said:
Zebulon said:

Jag kan bekräfta det, i och med att jag tidigare har gått ut som robot, så ja jag kan bekräfta det. Och förra rundan så gjorde jag ett test mot dig i och med att du gick ut som människa. Dels för att testa så att jag inte är 'naiv' i mina utsagor och sen är det ju alltid bra att verifiera sån information vi fått.
Glömde skriva det rent ut, men jag får resulat människa på Zebulon, så jag tror inte han ljuger om resten av sin info.

Zebulon

Swordsman

Du sa det inte rakt ut men det skulle vara trevligt att se dig konfirmera att jag talar sanning :gremsmile:
Att jag är människa.

Rickard

Urverk speldesign

Nu kan jag inte längre misstänka Craygh eller Bearnie. Ingen går ut med att vara C3PO och hoppas komma undan med det. Därför tänker jag byta röst. Av de blå misstänker jag fortfarande Vicotnik men mest för att han ger DPT-vibbar ... men är robot? Va? HJK känns bara neutral, så därför har han duckat under min radar.

Bearnie (2): Zeb, Purgatory
Poseur (1): Bearnie
Craygh (5): BDG, Eksem, Vimes, Vicotnik, Purgatory
Zebulon (2): Craygh, HJK
BDG (1): Lindenius
Eksem (1): Han

Därför tänker jag ge mig in på mitt gamla spår. Eksem. Att han (och Vicotnik) röstar på Craygh skickar också misstankar mot honom (dem).

Ny röst: Eksem

/Hon vars ögon blöder då hon läst om alla inlägg under andra rundan

Zebulon

Swordsman

Det här däremot är en bomb.

Det verkar som alla robotar har en siar-förmåga.
De kan skilja människa från robot.
Kan de ha mer förmågor?
Ingen aning whatsoever. Det antar jag att de skulle, varför inte?

Innan jag börjar proklamera massoutning av ras: kan det vara så att alla starka förmågor ligger hos människorna? Svårt att veta... Vad tror ni?

I vilket fall som helst.
Min kraft är informationen att det finns fler goda robotar än onda. Nu kan vi med hjälp av ras göra ett urval på misstänkta robotar. I dessa diskussioner kommer antagligen andra onda spelare försöka hjälpa onda robotar. Detta kan senare hjälpa oss att analysera fram även dom.

Det är typ såhär jag menar att outning av speldata fungerar. Ja, vi kan förlora en viktig roll eller spelare men det är en risk vi alltid tar. På det här sättet ökar våra chanser dramatiskt att hitta ondingar tidigt.
Vi är bara på runda två och har redan outat väldigt mycket information. Detta gör att jag tror att rebellerna tar hem spelet.
Dessutom har vi några riktiga skummisar i hårkorset...
Jag håller på att spricka av nyfikenhet för att se Feu's kvällspostning!

Vicotnik

Den onde
Staff member

Har ändå gått ut med allt utom namn och min siffra, så då kan jag lika gärna gå ut med namn också.
Namn: 2-1B

Siffran håller jag dock på tills vidare, då det ännu är oklart vad den kan ha förbetydelse.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Zebulon said:
Det verkar som alla robotar har en siar-förmåga.
De kan skilja människa från robot.
Kan de ha mer förmågor?
Det tror jag. Jag misstänker att vi kan vara naiva robotsiare också. Finns ingen anledning att tro att alla robotar har en FUNGERANDE siarpryl.

Zebulon said:
Detta gör att jag tror att rebellerna tar hem spelet.
Jag tror visserligen inte att du är imperialist, men jag tror fortfarande att du har jättefel vad gäller det här. Jag tror att information som ges vid rätt tillfälle, av rätt anledning, kan vara bra - men det får aldrig bli heltäckande, för då blir det - tror jag - lättare för imperiet att basha ut "fel" rebeller - samtidigt som en smart imperialist kan ljuga konsekvent om precis vad som helst.

DesertRain

Hero

Zebulon said:
Innan jag börjar proklamera massoutning av ras: kan det vara så att alla starka förmågor ligger hos människorna? Svårt att veta... Vad tror ni?
Det kan ligga något i det, ifall robotarnas enda förmåga är att veta vem som är robot och vem som inte är det.

Zebulon said:
I vilket fall som helst.
Min kraft är informationen att det finns fler goda robotar än onda. Nu kan vi med hjälp av ras göra ett urval på misstänkta robotar.
Sounds like a plan.

Zebulon said:
Vi är bara på runda två och har redan outat väldigt mycket information. Detta gör att jag tror att rebellerna tar hem spelet.
Dessutom har vi några riktiga skummisar i hårkorset...
Jag håller på att spricka av nyfikenhet för att se Feu's kvällspostning!
Jag tror också att den mängd information som vi har outat nu enbart kommer att hjälpa oss (tittar misstänksamt mot de som inte ville outa)