Zebulon
Swordsman
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF
Angående Caryghs analys av mig.
Det finns så mycket så jag bemöter bara en del.
Ännu ett exempel på att jag känner att det här är så extremt att det inte kan vara en persons verk...
Det här var Crayghs första analys men... Han har helt missat syftet med en analys. Det är en sammanställning av en medspelares handlingar som hela gruppan kan ta del av. Sista kommer författarens viktiga slutsatser och synpunkter.
Crayghs syfte med den här analysen var inte att hjälpa gruppen få grepp om vad jag egentligen sagt. Syftet var att ifrågasätta mig och kasta så mycket skit som möjligt. De arbetar efter taktiken att om man upprepar nånting tillräckligt många gånger och skriker tillräckligt högt så blir det sant.
På det hela taget var analysen mer substanslös än jag fick intrycket av när jag först läste den. Mest skitkastning och allmänt ifrågasättande. En del anklagelser men de var så grundlösa att jag hade svårt att bemöta dom. Se ovan.
Det var inte en enda punkt att jag skulle gjort nåt som gör mig till Imperialist.
Några saker som Craygh påpekar och jag får ge honom rätt för.
Jag är dålig på att motivera ibland. Det tar helt enkelt för lång tid att gå igenom alla inlägg och klippa och klistra. Jag försöker motivera mina åsikter och handlingar verbalt istället. Det blir ju tydligare med länkade motiveringar helt klart.
Som flera påpekat är jag inte så bra på varulvsspel.
Jag verkar ha retat upp Craygh. Jag vet som sagt att jag verkar lite dryg ibland och jag jobbar på att uttrycka mig annorlunda. Jag hoppas, och tror egentligen, att det här är speligt från Craygh. Samma sak i mina diskussioner med Bearnie. I just det här inlägget har jag nog varit tokdryg men jag kunde inte hålla mig. Jag vill bara allmänt säga att jag har den största respekten för alla mina medspelare, särskilt dom på motståndarsidan, vilka de nu än är. Själv har jag tjock hud så mig kan ni köra över med allt ni har. Jag gillar det och jag kommer köra tillbaks. Går jag över nån gräns får ni säga till, det tänker jag göra.
Angående Caryghs analys av mig.
Det finns så mycket så jag bemöter bara en del.
Ja, det var lite dåligt genomtänkt. Ponera att alla går ut med Färg, Nr och Ras. Då skulle alla rebeller kunna nvända sina low-powers. Jag var lite fast i den tanken och insåg inte riktigt bekymren om vissa skulle bli selektiva. Då faller liksom idén. Som vi gjort nu funkar bra tycker. En långsam outning.Craygh said:MEN HALLÅ!! WHOAH IMPERIALISTER, GUD VAD SVÅRT DET BLIR ATT LÄSA MÖNSTRET NÄR ALLA LÅGPROFILROLLER GÅR UT MED ALL INFO MEDANS RESTEN SITTER TYST!! Klantigt, i min mening.
Ja, ni ser ju själva hur mycket exempel det är på sånt här i analysen. Det läggs ord i min mun för att förvrida det jag sagt och menat. Jag vill ha kvar väktare och siare så länge som möjligt. Såklart.Craygh said:Han tycker tydligen att man vinner mer på att bli av med de viktiga rollerna i utbyte mot att man får mycket information om de som har lågprofilroller än man gör på att ha kvar sina siare och väktare ett par rundor i alla fall.
Men hallå! Hur menar att jag skulle drivit Imperialisterna att välja Måns?? Jag tror att Måns blev utröstad för att han var en bra spelare och det visste Imperialisterna. Han skulle inte varit lika lätt att dupera som så många andra av oss.Craygh said:Stora ord, tycker jag, särskilt för någon som verkar ha vart anledningen till att vi förlorade Han Solo.
Jo, jag kan vara lite von Oben ibland men här tar han i ordentligt. När blev du så sur på mig?Craygh said:Säger att han inte vill verka tjatig, men han var bara tänkt nedlåta sig till att berätta för oss hur man SKA betrakta information.
Ännu ett exempel på att jag känner att det här är så extremt att det inte kan vara en persons verk...
Vadå "spontant" liksom... Det är ju motsatsen till analys. Hade han kallat det för "Skitkastning på Zeb" hade det varit helt ok....Craygh said:Kommer på att det finns många bra motargument till att inte gå ut med information, men är nöjd med det antal som är villiga att ge ut information hittills. Säger att han ska sluta propsa på att gå ut med mer information (Än en gång). Spontant så känns det nästan som om hans kamrat-imperialister kan ha tatt ett snack med honom om hur suspekt han verkar.
*suck* Bitvis är analysen ganska bedrövlig och svår att bemöta. Sådär kan man ju hålla på och snacka om vem som helst. Frågan om att outa färg och/eller ras diskuterar jag på den post han anlyserade, #661027. Det valde Craygh att inte ta med i sin "analys". Avslutningsvis fabulerar Craygh fritt kan jag väl sammanfatta det hela med.Craygh said:Ändrar sig och säger att vi borde vänta lite med att gå ut med färgerna och istället gå ut med raser nu. Har hans imperialistpolare fått den information de behövde, eller vad tusan hände här?
Det här är skönt. Helt plötsligt benämner det han analyserar yada-yada. Man skulle kunna tro att han redan har bilden helt klar för sig och läsaren av analysen behöver inte bry sig om vad analysen handlar om. Det är bara yada-yada och det viktiga är vad författaren tycker om saken.Craygh said:Säger att han inte är säker på att Bearnie är en skummis, bandvagnar är läskiga yada yada. Han kommer inte kunna ändra sin röst dock, så den kommer ligga kvar på Bearnie.
Jag tycker inte vi skall måla måltavlor med viktiga roller. Så uppenbart raljant.Craygh said:Här svarar han faktiskt mig. Säger att Bearnie visst gormar och skriker (Vilket är utanför min poäng, vilken var att han inte borde gorma och skrika om vilken roll han har, särskilt om den är viktig. Fast Zebulon tycker ju bevisligen att vi ska måla måltavlor på rebeller med viktiga roller)
Det här var Crayghs första analys men... Han har helt missat syftet med en analys. Det är en sammanställning av en medspelares handlingar som hela gruppan kan ta del av. Sista kommer författarens viktiga slutsatser och synpunkter.
Crayghs syfte med den här analysen var inte att hjälpa gruppen få grepp om vad jag egentligen sagt. Syftet var att ifrågasätta mig och kasta så mycket skit som möjligt. De arbetar efter taktiken att om man upprepar nånting tillräckligt många gånger och skriker tillräckligt högt så blir det sant.
På det hela taget var analysen mer substanslös än jag fick intrycket av när jag först läste den. Mest skitkastning och allmänt ifrågasättande. En del anklagelser men de var så grundlösa att jag hade svårt att bemöta dom. Se ovan.
Det var inte en enda punkt att jag skulle gjort nåt som gör mig till Imperialist.
Några saker som Craygh påpekar och jag får ge honom rätt för.
Jag är dålig på att motivera ibland. Det tar helt enkelt för lång tid att gå igenom alla inlägg och klippa och klistra. Jag försöker motivera mina åsikter och handlingar verbalt istället. Det blir ju tydligare med länkade motiveringar helt klart.
Som flera påpekat är jag inte så bra på varulvsspel.
Jag verkar ha retat upp Craygh. Jag vet som sagt att jag verkar lite dryg ibland och jag jobbar på att uttrycka mig annorlunda. Jag hoppas, och tror egentligen, att det här är speligt från Craygh. Samma sak i mina diskussioner med Bearnie. I just det här inlägget har jag nog varit tokdryg men jag kunde inte hålla mig. Jag vill bara allmänt säga att jag har den största respekten för alla mina medspelare, särskilt dom på motståndarsidan, vilka de nu än är. Själv har jag tjock hud så mig kan ni köra över med allt ni har. Jag gillar det och jag kommer köra tillbaks. Går jag över nån gräns får ni säga till, det tänker jag göra.