Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

Craygh

Swordsman
Re: Röststatus med mera

Kan någon analysera typ Björn den gode, Vimes eller Han?

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF

Ja, det är en klar risk att han är en klantig rebell, eller en klantig imperialist. För en imperialist bör väl inte spela så high profile? Visst om han får med sig folk till en början, men snart blir han siad eller utröstad när det inte håller längre. Kan det vara så att han är en tredje fraktion? Såna kan ju uppträda konstigt har jag förstått.

Bunny

Crazy like a fool

Zebulon said:
Det enda jag kan hoppas på att folk ser det uppenbara. Om jag var Imperialist skulle ingen av mina kompisar låta det här fortgå. Någon skulle komma till mitt försvar.
Frånvaron talar sitt tydliga språk :gremsmile:
Det är inte så enkelt, tyvärr. Om du har bränt dina broar vill ingen i kollektivet komma och beskydda dig, och bli involverade.

Nej, det är inget bevis för varken det ena eller det andra.

Craygh

Swordsman

Zebulon said:
Det enda jag kan hoppas på att folk ser det uppenbara. Om jag var Imperialist skulle ingen av mina kompisar låta det här fortgå. Någon skulle komma till mitt försvar.
Frånvaron talar sitt tydliga språk :gremsmile:
Och vore jag imperialist skulle jag INTE gå först med facklan i högsta hugg för att bränna en så betrodd rebell. Men här är jag!

Nä, man ska inte göra sådana antaganden. Det går att dubbelfinta också. Imperialister kan spela högprofil, för man kan ju alltid gömma sig bakom "Så skulle aldrig en imperialist göra!"

Och rebeller kan.... öh... rebeller kan spela precis hur fan som helst, faktiskt.

Craygh

Swordsman

Åh, och vore vi imperialister allihopa så skulle vi aldrig anfalla såhär synkat. Vi skulle komma krypande med våra små misstankar, posta lite analyser där vi försiktigt pekar på att "men verkar inte det här misstänkt" och sen skulle vi vänta tills en rebell höll med och DÅ, Då jämarns! Då skulle vi lägga några röster och resonera lite mer kring att ja, han den där Zebulon verkar nog misstänkt han! Sen skulle vi vänta på mer medhåll.

Zebulon

Swordsman

Bearnie said:
<ul style="list-style-type: disc">[*]Eftersom du hittills varit dålig på att motivera ditt handlande, så är det jätteviktigt att du börjar göra det nu.
Va? Menar du outandet? Jag har ältat det tills jag ombads hålla käften.
Mina röstningar? Det har mest varit du, Bearnie, (halva första rundan och hela denna) och det har jag motiverat åtskilliga gånger :gremsmile:

Bearnie said:
[*]Skulle du kunna göra en genomgång med Crayghs analys som utgångspunkt, och påpeka vart hans syn skiljer sig från din? Jag skulle älska möjligheten att kunna läsa dem sida vid sida.
Det här är en av mina favvopunkter ever! Tänk efter. Craygh skriver den längsta "analysen" någonsin och sen ombeds jag svara på den. Så man kan läsa dom sida vid sida. Finns inte en sportsmössa att jag har tid med det. Jag har två ungar i badet och en hänganordning som skall skruvas upp i garaget. Dessutom skall jag förbereda ett kundmöte imorgon så jag måste tyvärr passa på svars-analysen, mer än det jag redan sagt.

Bearnie said:
[*]Varför tror du att du fått en så begränsad förmåga? Är du ensam om den? Om inte, varför har ingen annan outat sin?[/list]
Jag vet inte varför jag fått en så begränsad förmåga. Vet du varför du fått din?
Jag vet inte om jag är ensam om min.
Vet någon det??
Folk har inte outat sina förmågor för de är inte säkra på att det är bästa att göra. Vad hade du själv svarat?

Om det var en grillning var frågorna mycket underliga. Den första var nonsens för jag har alltid redovisat varför jag handlat som jag gjort.
Den andra var en tidsmördare som jag aldrig skulle kunna klara eftersom motståndet, Crayghs analys, var monsterstor.
Den tredje kunde ingen svarat vettigt på. Bara sånt vi inte har en aning om.

Men det var väl egentligen ingen grillning.
Vi vet ju hur din röst kommer falla Bearnie.

Crayghs och Bearnies uppvisning har varit magnifik.
Jag undrar bara när de blev såna bundisar?
Kan någon säga till mig när det var de började agera som siamesiska tvillingar?

Oavsett vad har jag lärt mig otroligt mycket.
Ni är grymma B&C. Jag har fått mig en riktig lektion.

Zebulon

Swordsman

Craygh said:
Och vore jag imperialist skulle jag INTE gå först med facklan i högsta hugg för att bränna en så betrodd rebell. Men här är jag!
Hoppas att jag är betrodd och att detta ses som den frontalattack det faktiskt är. Jag hoppas mina medspelare kan se mitt spelande som en helhet och därigenom fria mig.

Bunny

Crazy like a fool

Jag vet inte varför, men efter att ha läst ditt inlägg kan jag inte sluta skratta:

Zebulon said:
Det här är en av mina favvopunkter ever! Tänk efter. Craygh skriver den längsta "analysen" någonsin och sen ombeds jag svara på den. Så man kan läsa dom sida vid sida. Finns inte en sportsmössa att jag har tid med det. Jag har två ungar i badet och en hänganordning som skall skruvas upp i garaget. Dessutom skall jag förbereda ett kundmöte imorgon så jag måste tyvärr passa på svars-analysen, mer än det jag redan sagt.
:gremgrin:

Nu ser jag dig skriva det här med en unge i knät, en annan som klänger på din rygg, och med en hustru som ropar utifrån köket att "nu är det minsann mat!" Samtidigt är hänganordningen ute i garaget fortfarande på sne, och papperna i portföljerna är i en herrans oordning.

Nej, jag skrattar fortfarande.

"Tänk efter. Craygh skriver den längsta "analysen" någonsin och sen ombeds jag svara på den. Så man kan läsa dom sida vid sida."

HAHAHAAA!!!!

Jag dööör!

Måste ta en paus...

Craygh

Swordsman

Jag analyserade hela ditt spel, vilket är anledningen till min röst mot mig. Och du skriver att våran förfrågan om förklaring till varför du gör som du gör är nonsens då du alltid redovisat varför du gör som du gör, trots det att det visas ganska klart i min analys att du inte alls gör det.

Än en gång så kommer du inte med några andra svar än att vi har fel, och att jag och Bearnie är toksuspekta som över huvud taget har några misstankar rörande dig.

Jag är däremot skitskraj just nu att Bearnie faktiskt ÄR imperialist. För i sådana fall är jag tamigfan imperialisternas största bundsförvant sedan Anakin Skywalker.

Bunny

Crazy like a fool

Nu har jag slutat skratta. Mina grannar måste ha trott att jag storbölade. Jag är faktiskt lite andfådd.

Jag visste inte att jag satte så orimliga krav på dig, Zebulon. Jag är också intresserad av att höra vad andra deltagare tycker om ditt fall. Däremot finns det inget som riktigt slår dina egna förklaringar, och det är någonting som vad de har att säga aldrig kan ersätta.

Skulle du inte kunna göra ditt egna narrativ. Gärna i punktform. Förklara för oss varför du är lika grön som en lövsångare. Gärna med en länk eller två.

Hinner du göra det innan deadline imorgon, tror du?

Zebulon

Swordsman

Ah, deadline är imorgon?
Puh!
Då har jag lite tid på mig. Nu är jag ju så övertygad om att du är imperialist så det är inte dig jag skall övertyga utan mina kamrater. Men jag undrar samtidigt om inte den här hetsen är något som mest står för dig och Craygh. Inte kan ni väl ha duperat resten av gänget på den här korta tiden...?
Eller?

Jo, jag var lite stressad där ett tag. Din bild av hur det ser ut hemma hos mig är inte så långt ifrån verkligheten. :gremsmile:

Jag lever för att roa. Kul att man lyckas med nånting :gremwink:
Precis som BDG tar jag gärna något att dricka med forna motståndare och jag ser fram emot att nån gång svinga en bägare med dig!

Eksem

Champion

Okej, jag tycker att Crayghs analys av Zebulon är jävligt shaky. De punkter jag tycker är mest värda att uppmärksamma är följande:

"Vidhåller att goda vill dela information och onda gärna vill se att folk håller inne med den. Detta kan jag faktiskt delvis hålla med om, men det behöver inte stämma i alla fall."

Detta gillar jag inte alls. Såvida det inte rör sig om kraftfulla förmågor eller sådant som uppenbart stöder en tredje fraktion bör vi komma ut med så mycket information som möjligt. Att kritisera massclaimande är en sak, men ett dåligt ställe att leta skurkar.

"Säger ännu en gång att han vill cleara Han för att "...han är aktiv och han verkar har ärligt uppsåt." Väldigt lösa grunder för att cleara någon tycker jag."

Ganska lösa grunder, men inte alls orimliga tidigt i spelet.

"Jag håller definitivt inte med, majoriteten av rebellförmågor brukar gå ut just på att få fram och verifiera information inte... något annat som kräver information på förhand."

Vad är skillnaden? Hur ska man kunna verifiera information om den inte är ute?

"Stora ord, tycker jag, särskilt för någon som verkar ha vart anledningen till att vi förlorade Han Solo."

Oj, oj, oj! Detta var jääävligt kaxigt påstående. Och väldigt säkert. Det låter nästan som att Craygh vet hur skurkarna resonerade...

Björn den gode

Swashbuckler

Ok, det är som sagt ett väldigt långt inlägg av Craygh att gå igenom. Jag gillar när man gör sånt, och när jag sen dessutom kollar mot vad Zebulon faktiskt har skrivit så tycker jag ett mönster framträder.

Först vill jag dock säga att det var väldigt bra att du gjorde den här analysen. Jag kanske tycker att det kunde ha gjorts bättre men bara att du gör den ger oss mer information.

Jag tycker det är sådär att du blandar referat och analyser, det hade varit mycket enklare att följa om analyserna legat efteråt. Men av det jag kan plocka fram så handlar nästan alla dina kommentarer om en fråga: Vilken information bör man gå ut med och hur har Zebulon förhållit sig till detta?

I korthet så är Zebulon en informationstaliban som vägrar lyssna till argument som säger emot hans ideologi, ibland vacklar han tillfälligt men är snart tillbaka på sitt huvudspår.

Detta tycker du är skumt spelat.

Behövde du verkligen så många rader för att säga detta?

Varför kommenterar du ingenting om Zebulons inställning till Bearnie?

Av det lilla du faktiskt säger som inte handlar om det här med informationen så drar du fram att det skulle finnas en koppling mellan Vimes, Zebulon och Han. Jag sitter nu och läser Vimes inlägg igen och jag fattar verkligen inte hur någon kan tro på den kopplingen, det måste du i så fall motivera bättre och inte bara i förbifarten.

Och ja, det är oftast rebellerna som beter sig klantigt. Eller ja i vart fall ogenomtänkt, imperialisternas inlägg har nämligen alltid tänkts igenom ett varv till "hur kommer det här att uppfattas".

Så vad är då min analys av Zebulon? Jag tror han är dålig. Jag tror han är rebell. Jag tror att han måste släppa den här fixa idén han har om att det är bra att gå ut med en massa information hela tiden ifall han ska lyckas bidra med något vettigt.

En sak som vi vet i vart fall är att Craygh och Zebulon inte båda är onda. För visserligen händer det ganska ofta att ondingar försöker alibianklaga varandra men det här var inte den typen av inlägg.

Craygh

Swordsman

Eksem said:
"Vidhåller att goda vill dela information och onda gärna vill se att folk håller inne med den. Detta kan jag faktiskt delvis hålla med om, men det behöver inte stämma i alla fall."

Detta gillar jag inte alls. Såvida det inte rör sig om kraftfulla förmågor eller sådant som uppenbart stöder en tredje fraktion bör vi komma ut med så mycket information som möjligt. Att kritisera massclaimande är en sak, men ett dåligt ställe att leta skurkar.
"...men ett dåligt ställe att leta skurkar." Och om du tittar efter en gång till så ser du att det inte finns en enda antydan till att jag söker några skurkar här heller.

Eksem said:
"Säger ännu en gång att han vill cleara Han för att "...han är aktiv och han verkar har ärligt uppsåt." Väldigt lösa grunder för att cleara någon tycker jag."

Ganska lösa grunder, men inte alls orimliga tidigt i spelet
Att cleara någon över huvud taget är orimligt såpass tidigt i spelet.

Eksem said:
"Jag håller definitivt inte med, majoriteten av rebellförmågor brukar gå ut just på att få fram och verifiera information inte... något annat som kräver information på förhand."

Vad är skillnaden? Hur ska man kunna verifiera information om den inte är ute?
Poäng, faktiskt, men jag tror inte vi tjänar på att massouta all information så att den kan verifieras. Jag tror att imperialisterna har bra mycket mer nytta av den på mycket kortare tid än vi kan verifiera allt.

Eksem said:
"Stora ord, tycker jag, särskilt för någon som verkar ha vart anledningen till att vi förlorade Han Solo."

Oj, oj, oj! Detta var jääävligt kaxigt påstående. Och väldigt säkert. Det låter nästan som att Craygh vet hur skurkarna resonerade...
Hur är det kaxigt? Ser du någon ANNAN som enskilt bidrog lika mycket till att det kom ut information som skulle kunna peka imperialister på Måns? Sen måste jag faktiskt få vara lite lättsinnig i alla fall ibland. Själv tycker jag att det är kaxigt av Zebulon att be allt och alla att "Bidra med något mer konkret och konstruktivt" när allt han själv bidragit med är "Ut med all information! Nu på stört! Då löser sig allt!"

Vad har du att säga om detta?

Craygh

Swordsman

Björn den gode said:
Ok, det är som sagt ett väldigt långt inlägg av Craygh att gå igenom. Jag gillar när man gör sånt, och när jag sen dessutom kollar mot vad Zebulon faktiskt har skrivit så tycker jag ett mönster framträder.

Först vill jag dock säga att det var väldigt bra att du gjorde den här analysen. Jag kanske tycker att det kunde ha gjorts bättre men bara att du gör den ger oss mer information.

Jag tycker det är sådär att du blandar referat och analyser, det hade varit mycket enklare att följa om analyserna legat efteråt. Men av det jag kan plocka fram så handlar nästan alla dina kommentarer om en fråga: Vilken information bör man gå ut med och hur har Zebulon förhållit sig till detta?

I korthet så är Zebulon en informationstaliban som vägrar lyssna till argument som säger emot hans ideologi, ibland vacklar han tillfälligt men är snart tillbaka på sitt huvudspår.

Detta tycker du är skumt spelat.

Behövde du verkligen så många rader för att säga detta?

Varför kommenterar du ingenting om Zebulons inställning till Bearnie?

Av det lilla du faktiskt säger som inte handlar om det här med informationen så drar du fram att det skulle finnas en koppling mellan Vimes, Zebulon och Han. Jag sitter nu och läser Vimes inlägg igen och jag fattar verkligen inte hur någon kan tro på den kopplingen, det måste du i så fall motivera bättre och inte bara i förbifarten.

Och ja, det är oftast rebellerna som beter sig klantigt. Eller ja i vart fall ogenomtänkt, imperialisternas inlägg har nämligen alltid tänkts igenom ett varv till "hur kommer det här att uppfattas".

Så vad är då min analys av Zebulon? Jag tror han är dålig. Jag tror han är rebell. Jag tror att han måste släppa den här fixa idén han har om att det är bra att gå ut med en massa information hela tiden ifall han ska lyckas bidra med något vettigt.

En sak som vi vet i vart fall är att Craygh och Zebulon inte båda är onda. För visserligen händer det ganska ofta att ondingar försöker alibianklaga varandra men det här var inte den typen av inlägg.
Varför jag inte kommenterar Zebulons inställning till Bearnie? jag har för mig att jag gjorde det, men jag återkommer när jag tittat igenom analysen igen. Vad jag kan säga är i alla fall att jag kommenterat ala inlägg Zeb gjort som var längre än en rad, och han har knappt sagt något som inte går ut på att presentera argument för att outa så mycket information som möjligt eller försvara varför man borde gå ut med så mycket information som möjligt så snabbt som möjligt. Det finns inte så mycket i hans tankegångar om Bearnie att kommentera för han postar inte några tankegångar annat än "han är skum" och sedan lägger han röster. Kolla de relevanta inläggen själv.

Craygh

Swordsman

Nu har jag läst igenom analysen igen och jo, nog kommenterar jag Zebulons tankar gentemot Bearnie. Kommentarerna lyder ungefär: "Röstar på/misstänker Bearnie igen. Motiverar inte varför"

Craygh

Swordsman

Åh, för övrigt: Kopplingen Vimes, Zebulon och Han verkar i alla fall KUNNA finnas om man läser enbart Zebs inlägg (Jag läste bara Zebs inlägg när jag gjorde analysen, bortsett ett enda inlägg av Måns). Det är inte något jag trycker hårt på, men jag ser möjligheten.

Björn den gode

Swashbuckler

Det där är ingen kommentar, det där är ett referat. Det är just det jag menar, du skriver upp flera gånger att han är på Bearnie men gör ingen analys av det.

Basenanji

Postd20modernist

Något är skumt i den här röran.

Just nu anklagar Bearnie och Craygh Zebulon. BDG sufflerar litegrann och Han går på Bearnie.
Poseur går ur spelet varpå Bearnie, mellan raderna skriver att detta bäddar för att Zebulon ligger risigt till. Zebulon, vår informationsivrare no. 1 som just nu har två röster på sig – bara en från toppen.

Jag ska inte lägga någon ny röst, men jag vill att alla håller riktigt ordentlig koll på vad som är i görningen just nu. Och att jag tror att det just nu finns Imperialister som jobbar hårt för att sprida desinformation nånstans. Just nu jobbar de rätt bra, tyvärr.

Jag tycker att vi ska fundera på hur Imperialisterna tänkte under runda ett. Tror ni att:

Imperialisterna körde ett passivt, ligga lågtspel och förskte märkas så lite som möjligt

eller

Imperialisterna försökte skriva lite lagom mycket

eller

Att Imperialisterna aktivt ville att alla skulle dela med sig av information, så att imperialisterna snabbt kunde hitta viktiga roller?

RÖSTNINGSLÄGET JUST NU:

HJK->Zebulon

Bearnie (3): Zeb, Purgatory, Han
Poseur (3): Bearnie, Vimes, Basenanji
Craygh (2): BDG, Eksem
Zebulon (2): Craygh, HJK
Banarok (1): Vicotnik
BDG (1): Lindenius

Fem har ej röstat: Anders Åstrand, Banarok, krank, Poseur

Craygh

Swordsman

Att vi överallt måste räkna med eventuella plus FEM röster är läskigt. Fler borde rösta.