Re: NY RÖST: läs inlägget...
Du visste förstås att jag sitter uppe på nätterna och därför är den som är bäst att dreva mot om man vill ha en reaktion på småtimmarna
Och alltså jag kan förstå att du röstar på mig, men så länge du går ut med att "Men bara för att se reaktionerna, så..." så tänker jag inte känna mig pressad. Jag förstår inte att folk aldrig kan lära sig att om man ska pressa någon så ska man inte säga att man röstar för att få en reaktion, för liksom jaha nu reagerar jag, och sen då? Oavsett hur säker man är så röstar man väl antagligen på någon för att man misstänker den? Och då är det mycket bättre att säga det än att försöka sig på något annat.
Men eftersom det nu kommer i det här inlägget så måste jag bara gå in och kommentera lite här.
-Imperialisterna spelade under förra rundan på att vara hyggligt aktiva men utan att dra till sig för mycket uppmärksamhet.
Det kan du inte påstå att jag gjorde.
-Imperialisterna sökte efter lämpliga måltavlor; de valde i första hand inaktiva deltagare.
Det kan du inte heller påstå att jag gjorde.
-Under runda två har några av de hamnat i strålkastarljuset varpå de tillfälligt blev chockade och skrev lite. Efter ett tag började de använda en sorts desinformativ taktik: BDG skyller på Craygh som försvarar Bearnie. De vill skapa röra. Alla hackar på Zebulon.
Jag har väl knappast varit i något annat strålkastarljus än det jag själv valt under runda två? Under runda ett däremot så hade jag lite ljus på mig.
Men men nu börjar vi i vart fall närma oss något som liknar en anklagelse. Om jag har förstått dig rätt så är din teori att jag, Craygh och Bearnie alla tre är imperialister? Vackert så, och jag kan absolut se kopplingen jag skapat mellan mig och Bearnie, men alltså tror du verkligen att jag skulle försöka kasta ljuset på ytterligare en imperialist om jag nu försökte rädda Bearnie?
Vidare vill jag påpeka att om du med hackar på Zebulon menar att jag tror han är imperialist så har jag inte påstått det heller, utan tvärtom.
-Färgerna är inte så värst viktiga, men jag tror att det finns två Imperialister i någon grupp och att det finns en imperialist i de övriga.
Det här är förstås ingen anklagelse men jag måste bara få fråga, är det här någonting du har goda skäl att tro eller är det bara en gissning? Redan klockan elva första dagen i det här inlägget #660744 så tar Han upp det som ett
exempel! på en förmåga man skulle kunna ha. Efter det så verkar det liksom ha blivit sanning och blev det nästan innan nån kom på att vi kanske har fler imperialister än skvadroner. (Fast det där tror jag inte riktigt heller på, säg att det nu är 5 imperialister, och det finns en tredje fraktion på säg minst 3 pers, då skulle vi knappt ha varit i majoritet första omröstningen, det är nåt som inte stämmer där och kan mycket väl vara att det bara är fyra imperialister och att det är en i varje färg men är det verkligen nån som har ett bra skäl att tro det här eller har det bara råkat bli en vedertagen sanning?)
Kanske är det så att du sitter på någon information som gör det här mer troligt (tex att du själv är imperialist och kan räkna på fingrarna
-Gold innehåller två imperialister...
Här har du en poäng, jag har idag nästan själv vänt bort drevet från Bearnie, jag är fortfarande nöjd med det, men det betyder förstås också att om Bearnie faktiskt är ond så ser jag jävligt suspekt ut, men det är en risk jag är beredd att ta, om inte annat så har vi verkligen fått igång spelet efter att folk började ta bort röster.
-Vimes försvarade sig bra. Återstår i den blåa gruppen: Vic, HJK, Han, Craygh. Han verkar inte vara Imp., HJK inte heller (alltför inaktiv för att vara Imp), Vic röstade skumt på Banarok, men värst just nu upplever jag Craygh.
Återigen, jag tror inte du seriöst kan mena att jag, Craygh och Bearnie är imperialister allihop, men om du vill pröva den teorin så är jag mer än gärna på att rösta ut Craygh, av de skäl jag tidigare angett
Sen tänker jag göra en sån där sak som jag förstått var en varulvstell, att svärta ner min anklagare.
Du har nu på dina 48 inlägg hunnit med att misstänka och/eller rösta på:
Craygh, Zebulon, Vimes, Lindenius, Han, HJK, Bearnie, Anders Åstrand, Björn den gode, Vicotnik
Du har verkligen varit all over the place så att säga. Vad jag dock tycker är mest intressant här är att du har "råkat" missa:
Banarok, Eksem, krank, Poseur, Purgatory
bortsett Poseur som ju inte blivit anklagad för att han är på väg att bli ersatt, så är det ju väldigt spännande att det är exakt fyra personer på den listan. Dessutom är det knappast några som borde stå över alla misstankar, jag menar ok Eksem har jag fått någon slags respekt för, men hur i hela friden kan du tycka att Banarok, krank och Purgatory verkar gröna? Nä här tycker jag det är nåt du glömmer, eller låtsas glömma.
Hur som helst, om det här med att rösta ut mig är seriöst så återkom gärna med några riktiga anklagelser imorrn också, om du behöver några tips så tycker jag du kan börja med:
"Ok, om jag nu har varit över hela kartan va fan har du hållit på med, är det verkligen bara Craygh du misstänker, du verkar ju fanatisk."
"Vad var hela den här grejen med att rädda Bearnie???"
Det där om att jag kunde spela bättre behöver du inte ta upp igen det har jag redan svarat på, jag spelar så bra jag kan. Men kanske kan du försöka få upp något kring att jag och Han är kompanjoner ändå, med tanke på hur vi har spelat under dag 2, där tror jag du har ett spår.
Tills vidare, om du nu också tycker att Craygh verkar misstänkt, ska vi inte försöka göra gemensam sak och hänga honom? Om han hängs och det visar sig att han är rebell så lovar jag att skämmas (jag lovar fan inte att ni kan få hänga mig dagen därpå för liksom om jag nu hade fel så verkar det ju bara ännu sämre att ta en rebell till) men jag lovar att skämmas oavsett om jag är levande eller död då och jag tror verkligen att vi har en bra röst där.