Tja, om jag ska tala för mig själv så har jag till en början inte bidragit med särskilt mycket, me i alla fall outat färg relativt tidigt. På senare tid har jag dock vart klart mer aktiv och försökt upplysa folk om att deras drev mot Bearnie var grundlöst och att folk borde tänke igenom det, samt det att Zebulon faktiskt inte gjort sig förtjänt av den villkorslösa tillit han åtnjutar.
[/quite], det torde vara klart för vem som helst att det här är en ganska lökig analys och hade Lindenius varit god så hade Craygh varit så död nu. Men nu var han ju ond så mer om vad det betyder senare.
20.17 Vimes plockar bort sin röst från Craygh och säger att han kan tänka sig att rösta på Lindenius, Bearnie eller Craygh.
20.23 Purgatory tar bort sin röst från Craygh
20.23 Banarok röstar på ingen
20.29 Craygh säger att han litar på mig, ehm va?
20.29 Vimes röstar på Lindenius
20.32 Purgatory röstar på Lindenius
20.32 Craygh röstar på Lindenius
20.40 Basenanjo röstar på Lindenius
21.03 Bearnie röstar på Eksem
21.11 Vicotnik röstar på ingen
21.22 Han röstar på Eksem
Det slutar alltså med:
Lindenius (5): krank, Vimes, Purgatory, Craygh, Basenanji
Craygh (3): Björn den gode, Eksem, Lindenius
Eksem (2): Bearnie, Han
Bearnie (1): Zebulon
Zebulon (1): HJK
Så vad kan vi då läsa ut av det här? Det beror faktiskt ganska mycket på vilket lag Craygh spelar för. Men om vi till att börja med antar att Craygh är god:
Då har krank seglat högst upp på min goda lista, vilket känns skönt då som ni kanske vet det är en spelare jag har svårt att lita på i vanliga fall. Men liksom om det finns ett stabilt drev mot en rebell och det inte är många timmar kvar så går man inte in för att dreva ut en imperialistkompis (eller ja alltså det kan man ju göra men fram till runda 6 eller så så tror jag inte att jag får bättre skäl att lita på någon än det här
.
Jag är inte lika säker Vimes och Purgatory jag tycker ändå det är lite märkligt att gå vägen via röst ingen, men jo om Craygh är god så är nog dom här två också goda även om det finns lite mer tveksamhet där än med krank.
Det går inte att säga något alls om Han då han 8 minuter innan draget är slut röstar på Eksem, det kan vara en rebell som ärligt menar det han säger, men då är det lite väl sent, det kan vara en imperialist som röstar på en imperialistkompis för att plocka fram det som alibi senare (han vet ju att eksem inte åker nu ändå), och det kan vara en imperialist som bara slumpar ut sin röst för att förvirra lite "Om jag hade varit imperialist så hade jag väl röstat på Lindenius ändå i det läget för att inte få blickarna på mig-försvaret"
Om Craygh är ond däremot
Då kommer faktiskt saken i ett
helt annat läge, för i det läget så är det inte alls jättekonstigt om imperialisterna vänder mot en annan imperialist. Visst det hade nog varit smartare av dom ändå att vända mot en rebell, (och jag tror därför inte att krank (och Bearnie duh), är imperialister ändå), men för dom som hakar på så kan dom lätt ha resonerat att "en av oss kommer åka ut, då ser det bättre ut om jag röstat på den som dör eftersom det då verkar som att jag var en bidragande orsak till att vi fick ut en imperialist"
Det betyder alltså att krank ändå är på min goda lista (fast inte riktigt lika mycket) men att jag tycker Vimes och Purgatorys agerande är jätteskumt. Om Craygh är ond tror jag minst en av dessa är ond.
Allmän kommentar, är att tyvärr så säger oss de sista rösterna på Lindenius ingenting, det är oftast första och sista rösten som är mest intressant men i det här fallet när de sista rösterna var Craygh (som förstås röstar så oavsett allt) och Basenanji, som är död.
I nästa inlägg kommer jag gå igenom Lindenius inlägg, efter det kommer nog ett inlägg om vem som ska dö, om jag hinner (jag tror dom här analyserna är det viktigaste jag kan göra just nu nämligen).