Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod III

Björn den gode

Swashbuckler
Vad har Lindenius sagt?
(What? Varför inte alla, jo det var 145 inlägg som hade nämt Lindenius, jag orkar inte gå igenom alla, jag lämnar med varm hand över den uppgiften till någon listgörare, men därför plockar jag ut den mest intressanta, se analysen nedan)

"Lindenius:
Har varit lite lustig i ett inlägg, agerat rimligt i övrigt."

#661118 "Lindenius säger exakt ingenting och hakar på alla möjliga tåg när de ser ut att bli etablerade. Känns mycket skum."

#661977 Ser ingen anledning att flytta bort sin röst från Craygh
#662011 "Jag hade iofs några slags vaga misstankar mot Lindenius, men han låg inte i toppen på min skurklista."

Så vart leder den här analysen?
Jo egentligen två saker dels att jag är god :gremwink: (vilket förstås inte betyder något när det kommer från mig men jag tycker ändå att min trovärdighet borde ha stärkts nu när det både visade sig att Bearnie faktiskt var god och att Lindenius som två gånger röstat på mig var ond) och dels vilket nog är viktigare att Eksem är imperialist.

Om hora är världens äldsta yrke så är nämligen världens äldsta varulvstaktik att misstänka en varulvspolare lagom mycket. Man vill misstänka någon lagomt mycket för att senare kunna säga typ "Jag hade iofs några slags vaga misstankar mot..." men man vill inte starta drev eller rösta på den.

Det andra som är en supertell och vilket verkar ligga långt ner i mänsklig natur (ungefär som att om någon ber dig att skriva ner krona/klave slumpmässigt 10 gånger så kommer den aldrig att ha skrivit någon av dom mer än 4 gånger på raken) är att när en varulv gör en lista på misstänkta så försöker han alltid gömma exakt en kompis på den listan.

(Men säger ni, om nu det här är så uppenbart varför fortsätter varulvar att använda den?)

Jo de beror på att den fungerar. Så länge det inte går till överdrift så uppnår man exakt det syftet som man har, och om varulvarna aldrig misstänkte varandra skulle det här bli ett väldigt lätt spel att vinna :gremsmile:

Det fungerade nästan den här gången också, hade jag inte gått igenom alla inläg själv så hade jag köpt förklaringen av Vimes där han skriver att:

I och med att Lindenius var en fuling bör dessa inte vara imperialister:

Krank - är i princip den som startar drevet mot Lindenius. Det är utifrån hans analys (märk väl att han inte är den som först röstar på Lindenius) Bearnie plockar upp tråden.
Eksem - är egentligen den ende Lindenius gått hårt och påpekat förment skumma drag hos redan tidigt i spelet. [...]
för det var ungefär så jag också kom ihåg det nämligen. Men Lindenius har alltså:

1. Flera gånger påpekat att Eksem är skum.
2. Aldrig röstat på Eksem
3. Gjort en lista på Eksem, Basenanji, Poseur/Hellzon som skummisar (en av tre som sagt).
4. Utlovat en utförlig analys av varför Eksem är skum.
5. När han sen insåg att han började få röster på sig så skiter han i att posta den. Antagligen så räknade han med att åka ut och ville då inte ge oss mer information.

Eksem har å sin sida
1. Påpekat att Lindenius är skum.
2. Aldrig röstat på Lindenius.
3. Sådär i förbifarten lite lagom påpeka att han misstänkte Lindenius.

Mycket bättre skäl än så här kommer jag inte få på ett tag.

Röst: Eksem

Det betyder alltså inte att jag har släppt Craygh, han är inte lika misstänkt längre samtidigt skulle det ge oerhört bra info om vi kan cleara att han är god så jag hoppas nästan lite på att han faktiskt inte är ond.

Björn den gode

Swashbuckler
Alltså, det är ju bra att du försöker hjälpa till och så men hela det här inlägget tycker jag låter som någon som låtsas resonera kring tredjeparten men som redan har alla svar.

Varför valdes Bearnie av den tredje parten? Jag tror Basenanji hade rykt oavsett men det känns konstigt att ta ut Bearnie då han var misstänkt och DFP borde väl vilja hjälpa imperialisterna ett tag? Jag tycker dock att Bearnie friades när Craygh kom ut med sin information, då Bearnie kändes väldigt ärlig när han verkligen ville fria Craygh. Det var massor av personer innan och efter Bearnie som avslöjade att de var människor, så varför Bearnie?
Ja, varför Bearnie, kan det bero på att han var Leader? Det svaret är så Captain Obvious att jag nästan inte vågar påpeka det för dig. Men liksom om det finns en förklaring som verkar helt vettig, stämmer in på alla data vi har och inte känns konstig tematiskt. Varför låtsas du som att du inte har en aning om varför Bearnie dog?

Visst det behöver inte vara så, det kan vara så att DTF har ett annat mål men så här förvirrad som du verkar vara i det här inlägget kan ingen ärligt vara.

Mitt tips just nu är att det är du och Zebulon som är DTF, jag menar Vicotnik? Om det är någon som har pressat på för att driva fram information som kan hjälpa DTF så är det väl Zebulon, men han "glömmer" du helt i ditt inlägg.

Äh, om jag inte var så säker på att Eksem var imperialist så skulle jag knäppa dig för att vara DTF. Gör om gör rätt.

Björn den gode

Swashbuckler
Varför tycker du att det är skumt att jag är relativt säker på att du är rebell? Jag är inte direkt dum i huvudet och antar rakt av att alla som misstänker mig är imperialister.
För att jag var mobbad som barn och nu har så dåligt självförtroende att så fort någon vill bli kompis så undrar jag vad dom har för baktanke :gremwink:

Nä men allvarligt talat så är en klassisk varulvstaktik att försöka smöra sig in hos en inflytelserik bybo för att på så sätt undgå misstankar.

Och liksom jag vet att jag har gjort en del lite småskumma saker (och en hel massa bra), men om det är någon som borde misstänka mig så är det väl du som jag har varit på och hackat på jag vet inte hur länge. Därför blir jag misstänksam när du säger att "jo men den här spelaren som hela tiden anklagar mig, HAN litar jag på".

Men visst det kan ju faktiskt vara så att du helt enkelt är en bra spelare också :gremwink:

För tillfället så har jag dessutom minst två andra högre upp på min lista så du behöver inte vara jättenervös just nu.

Craygh

Swordsman
Med anledning av en MASSA tidigare argumentation, både från min och andras sida, plus det faktum att han var allmänt misstänkt mot slutet av förra omgången, så tänker jag rösta på Zebulon IGEN!

Röst: Zebulon

Fast denna gång för att jag tror att han är DTF.

Craygh

Swordsman
Björn den gode said:
Varför tycker du att det är skumt att jag är relativt säker på att du är rebell? Jag är inte direkt dum i huvudet och antar rakt av att alla som misstänker mig är imperialister.
För att jag var mobbad som barn och nu har så dåligt självförtroende att så fort någon vill bli kompis så undrar jag vad dom har för baktanke :gremwink:

Nä men allvarligt talat så är en klassisk varulvstaktik att försöka smöra sig in hos en inflytelserik bybo för att på så sätt undgå misstankar.

Och liksom jag vet att jag har gjort en del lite småskumma saker (och en hel massa bra), men om det är någon som borde misstänka mig så är det väl du som jag har varit på och hackat på jag vet inte hur länge. Därför blir jag misstänksam när du säger att "jo men den här spelaren som hela tiden anklagar mig, HAN litar jag på".

Men visst det kan ju faktiskt vara så att du helt enkelt är en bra spelare också :gremwink:

För tillfället så har jag dessutom minst två andra högre upp på min lista så du behöver inte vara jättenervös just nu.
Hehe :gremlaugh: :gremtongue: Du ska inte gå och tro att du är ALLTFÖR viktig nu, Björn den mobbade :gremtongue: Om du kollade igenom min analys av dig (Monsterstor, jag vet) Så såg jag en del som skulle kunna tolkas som att du var imperialist, yes. Men då hade jag vart tvungen att VILJA tolka det som att du var imperialist, och dit vill jag inte gå. Jag gick egentligen och analyserade dig för att sänka din kredibilitet genom att nyktert påpeka, med hjälp av underlag, att dina påhopp gentemot mig var dåligt påbyggda och att folk borde kolla på det. Nu stämde ju det, men jag blev tvungen att ta mig i kragen och erkänna att du i övrigt spelar som en bra rebell, och jag kan fan inte ärligt misstänka dig för att vara imperialist alltför hårt.

Dock ser jag gärna fortfarande en mer utförlig redovisning av varför jag är misstänkt.

Eksem

Champion
Tja, det enda jag kan svara på det är att jag inte tyckte att Lindenius var lika skum som t.ex. Bearnie eller Craygh.

Dock så postade Lindenius visst sin utlovade analys av mig, som jag förvisso tyckte var torftig och innehållslös, se #661928 och #661985. Det var f.ö. den analysen som fick Bearnie att rösta på mig i slutet, se #661975. Jag vet inte om det möjligen också påverkade Han, se #661988. Han kan möjligen också ha andra invändningar.

Vimes

Sillkung
Eksemfrågan

Så vart leder den här analysen?
Jo egentligen två saker dels att jag är god wink [...] och dels vilket nog är viktigare att Eksem är imperialist.
Kan det inte lika gärna vara tvärt om? Hur pass mycket tyngre väger en röst än uttalade misstankar?

Ska vi gå på det här borde Krank också vara imperialist. Han drar igång ett drev mot Lindenius inte genom att rösta på honom utan genom att misstänka honom.

(En annan sak slår mig här och det är att Lindenius hade gått under de flestas radar innan Kranks analys och Bearnies röst. Uppslutningen kring Lindeniusdrevet handlade lika mycket om att vi redan bränt två drev tidigare i rundan.

Själv var jag inte övetygad om Lindenius skuld. Kranks analys var bra och definitivt det bästa spåret just då, men det fanns ju inte så värst mycket att gå på vad det gällde Lindenius. Purgatorys analys (som kom efter min röst) var det som "övertygade" (jäjä, inte fan var man övertygad innan vi fick svart på vitt att han var imp) mig.)

4. Utlovat en utförlig analys av varför Eksem är skum.
5. När han sen insåg att han började få röster på sig så skiter han i att posta den. Antagligen så räknade han med att åka ut och ville då inte ge oss mer information.
Lindenius gjorde faktiskt en längre analys av Eksem. (#661928) Visserligen är den ganska tandlös, vilket kanske stärker din teori om att det bara är bluff (eller alltså klart det är bluff, Lindenius var ju imp men du vet vad jag menar). Så analysen gjordes.

Din punkt fem är konstig på ett annat vis. Vore det inte i linje med det varulvsbeteende du tecknat ovan att faktiskt ändå posta analysen?

(Not: jag misstänker inte BDG för varulveri här, men jag vill veta hur han tänker (vilket kanske eller kanske inte är hur man bör tänka :)))

Eksem

Champion
Ny röst: Anders Åstrand

I ljuset av de senaste händelserna, och i linje med teorin om att det finns en skurk i varje färg lägger jag min röst så här:

Röst: Anders Åstrand

Se bara vad AÅ har haft för sig:

Röstar på krank, "lite av en tradition".

Sågar Hans "matematiska fint".

Sågar låtsasbråket mellan BDG och Han. Röstar på Han.

Vill inte rösta ut BDG eftersom han tycker det är en stark spelare.

Vill inte massclaima. Utgår från att det finns element i spelet som straffar massclaimande.

Tycker att BDG:s reaktion på bråket och frånvaro är skum. Röstar på BDG.

Vill inte släppa Han/BDG-bråket.

Outar sig som Gold.

Fortsätter driva på om bråket.

Har missat utvecklingen och kastar ur sig en röst på Vandraren i sista sekund.

Påpekar att han har rang, färg och vet vilken runda det kommer ut, och är förvånad över Basenanjis kommentar om att det outas.

Tror att färg bara är flavour (!!!) medan han vill hålla på Ras.

Tycker att Han är imperialist för att Han gick ut så tidigt med färg-informationen. Anser att skurkarna inte har någon anledning att ljuga om färg.

Försvinner sedan från spelet och röstar inte ens.

---

Eftersom Gold-gruppen är ganska trång så räknar jag alltså med att antingen krank eller AÅ är skurkar. Båda har förvisso varit delvis frånvarande, men medan krank var instrumental för att öka på pressen på en imperialist har AÅ mest spenderat tid på de absolut tryggaste platser man kan befinna sig och försökt förminska betydelsen av färg. Detta är uppenbart skumt, och räcker definitivt för en röst på AÅ:s håll.

Så, AÅ, vad tror du om färg nu? Och var har du hållit hus?

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Eksemfrågan

Ok, jag missade visst ett relevant inlägg där. Sån tur var så påverkade det inte min tes så byt bara ut punkt fem mot:
5. Postar en analys där han misstänker honom lite lätt men verkligen inte vill skapa ett drev mot Eksem.

(Sen vet jag inte om det är så viktigt att diskutera den gamla punkt fem men det går alltså ut på att om man är rebell och har en innestående analys ser man förstås till att få ut den innan draget, om man är varulv som han var så finns det ett antal andra hänsyn då man börjar tänka på hur det här kommer att uppfattas efter att man dött och risken är där att man blir paralyserad, men nu var det ju inte så alltså).

Och, ja alltså det kan förstås vara tvärtom också men det har mer med sammanhang att göra. Att krank är så ren i min bok beror inte på att han röstade på Lindenius eller ens att han analyserade honom utan det beror på att han går ut och gör det så nära inpå draget när det redan finns ett stabilt drev mot en annan person. Ju senare under draget som en röst eller en anklagelse kommer desto viktigare markör är den.

Det viktiga här är alltså inte om anklagelsen kommer via röst eller argument utan principen om att varulvar försöker anklaga varandra lagom mycket.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Här kommer en utlovad analys av krank.
Suck åter igen fungerar inte förhandsgranskaren. Kan som sagt se ut som crap när jag postar detta.

krank said:
Vicotnik said:
Jag vet inte om jag skulle säga att vandraren var av värdo för oss, två poster är inte särskillt mycket att komma med. Personligen så ser jag Vandraren som det näst bästa altenativ till att rösta ut Bearnie, det bästa altenativet skulle självklart vara en från Imperiet. Men hellre att vi blir av med inaktiva spelare än aktiva, utan de aktiva så blir det bara ett blunda och peka på vem du vill ska lämna spelet, vilket drastiskt minskar våra chanser att vinna.
Värdo = värdelös. Vandraren var rätt värdelös för oss. Så, jag säger inte emot på något sätt.
Är det någon annan som hört ordet värdo användas som värdelös?

I nästa inlägg rättar han Basse om att det är vanligt att varulvar slumpar sin första röst. För att i nästa inlägg gå vidare att spekulera i DTF och vilken fraktion den kan vara i SW.

Sen gör krank en lista på begäran från Zebulon, trots att han anser sig själv inte ha så mycket att gå på, viserligen har han varit sjuk, så att inte ha full koll på läget är acceptabelt. Listan består utav:
krank said:
Craygh
Basenaji
Bearnie
Björn den Gode

...Lindenius?
Känns lite som om Lindenius klämdes in på listan, de andra spelarna på kranks lista har trots allt gjort mycket väsen av sig, men inte Lindenius.

krank said:
Har aldrig varit den bäste av bybo-spelare, tror jag.
Den bäste varulvs-spelaren då?

Krank uppmanar mig att komma och kramas med honom då jag påpekar att han trots att han är förkyld så borde han ha lite koll på vad som händer. Påpekar även att han har koll på vilka bråk och anklagelser som gjorts, men noterar inte något som sticker ut överdrivet mycket.

krank said:
...alltså, seriöst. Vad i hela friden får dig att tro det? Jag blir alltid jättemisstänkt, jag snurrar alltid in mig i en massa mycket skumma resonemang, och jag kommer aldrig med några riktigt användbara analyser. Det bästa jag varit är när jag lyckats hålla mig dold och istället funkat hyfsat som mastermind för ondingar. Jag blir ofta utröstad eller nära så ganska tidigt, och sen spenderar jag resten av spelet med att bajsa ur mig meningslösa stats t.ex rösträkningar och - som allra bäst - oerhört komplicerade, och oanvändbara, scheman över hur folk bytt sina röster.

Jag är värdelös på det här spelet. Go on, kolla upp tidigare vändor!

Detta ger krank som svar till Han's kommentar om att krank borde vara bra på detta spel. Det jag finner intressant är just att han valt att markera orden alltid, aldrig och värdelös. Nu kanske jag över analyserar detta, men även om vi inte märker det direkt när vi läser texten så förstärker sådana uttryck orden och vi lägger dem på minnet. Kort fattat kan man säga att krank påpekar för oss att jag kommer bete mig skumt och inte göra några vetiga analyser för det är så jag brukar spela och jag är värdelös, ni behöver inte bry er om mig. Det är snarare så att jag skulle vilja att folk granska krank extra noga.

Inlägget (#661480 för de som vill läsa inlägget) där efter gör krank en analys av Anders Åstrand och Banarok och ärligt talat så orkar jag inte kommentera det.
Inlägget där på (#661530) innehåller en lång lista med en sammanfattning på de inlägg som Basenanji har skrivit. På det hela taget sammanfattar krank det med att Basenanji lyser grönt i mina ögon.
Analyserna fortsätter och näste man på lista är Bearnie (#661565) sammanfattning, aktiv men med lite substans, lika så anklagelserna mot honom.

Bearnie anser att krank borde analysera mer än att göra ett länk register över folks inlägg. Krank förklara att han först gör en sammaställning för att sen skriva en analys. Ganska små analyser i för hållande till det 'länkregister' som hans analys poster innebär. krank har ännu inte funnit någon som sticker ut extremt mycket och går därför igenom person efter person.

Krank går ut och bekräftar att alla robotar har sammaförmåga. Och där med indirket informerar om att han är robot. Vidare spekulerar han i att det eventuellt kan finnas robotar som är naiva i sitt siande.

krank said:
[
Zebulon said:
Detta gör att jag tror att rebellerna tar hem spelet.
Jag tror visserligen inte att du är imperialist, men jag tror fortfarande att du har jättefel vad gäller det här.
Detta är helt klart ett av ett av de inlägg jag stör mig på. krank verkar tro att imperiet kommer att vinna, jag har svårt att tolka detta inlägg på något annat sätt.

Men forstätter med detta sen i samma inlägg (#661840):
krank said:
Jag tror att information som ges vid rätt tillfälle, av rätt anledning, kan vara bra - men det får aldrig bli heltäckande, för då blir det - tror jag - lättare för imperiet att basha ut "fel" rebeller - samtidigt som en smart imperialist kan ljuga konsekvent om precis vad som helst.
Hela inlägget verkar skrivet för att säga att imperiet kommer vinna om vi bara kastar ur oss informationen utan att tänka. Dock ger den första delen av inlägget mig rysningar längs ryggraden. För om man inte tror att man kan vinna, då kommer man inte heller vinna, och med detta inlägg så tolkar jag det hela som krank är imperialist (alt: DTF) för varför skulle han annars inte tro att vi kan vinna?

Röstar först på BDG för att sen ändra sig och rösta på Craygh för att undvika ett 50/50 lägge mellan BDG & Craygh? osäker, då de närmsta rösträkningarn jag ser har minst en röst för mycket på craygh (han själv nämligen). krank nämner för övrigt att han funderar på att hoppa av pga att han känner att han inte har tillräckligt med tid för spelet.

Inlägg: #661904: krank anser att det inte finns någon riktig substans i alla anklagelser. Åter igen är ordet alla kursiverat.
krank said:
det saknas substans i alla anklagelser hittills
Återigen en analys och nu på BDG: ##661913

Flyttar åter igen sin röst (från Craygh) och nu till Lindenius, då Craygh gått ut som C3-PO. Krank verkar sträva efter att undvika jämnlägge mellan olika röster (50/50 så att säga)

Zebulon anser att krank borde veta hur varulvarna tänker då han har varit det tidigare och krank förklarar att han inte kan veta hur de tänker eftersom varulvarna alltid håller sig till olika taktiker för att man inte sak kunna finna mönster i deras spelande.

Är glad att vi ibland har många ögon som kan granska texterna som skrivs för det är trots allt lätt hänt att missa saker, men här #661933 lyckades krank fånga upp något jag totalt missat

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vicotnik said:
krank said:
[
Zebulon said:
Jag tror visserligen inte att du är imperialist, men jag tror fortfarande att du har jättefel vad gäller det här.
Detta är helt klart ett av ett av de inlägg jag stör mig på. krank verkar tro att imperiet kommer att vinna, jag har svårt att tolka detta inlägg på något annat sätt.
Då tänker jag förklara hur jag menar: Jag menar att det är naivt att tro att rebellerna skulle vinna av de anledningar zebulon tror det; givetvis finns det en god chans att vi vinner - men generellt tror jag inte att vi gör det genom att lyssna på Zebulon. Nu hittade jag inte inlägget du citerar, men jag har svårt att tro att det handlar om annat än min vanliga misstro mot Zebulons sätt att analysera saker.

Om du kan ge länk eller inläggsnummer så kan jag svara mer exakt.

Vimes

Sillkung
krank said:
[
Zebulon said:

Men alltså Vicotnik, det Zebulon skriver ("Detta") handlar om massoutning. Krank tror att Zebulon har fel om att det kommer ge rebellerna segern, inte att rebellerna inte kan vinna.

Nu har jag inte satt mig in i din analys av krank i övrigt, men det här var en rätt klen punkt att anfalla någon på. Dock är det så svagt att jag har svårt att se att det skulle vara ett slickt varulvsmove.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vimes said:
Men alltså Vicotnik, det Zebulon skriver ("Detta") handlar om massoutning. Krank tror att Zebulon har fel om att det kommer ge rebellerna segern, inte att rebellerna inte kan vinna.
Exakt.

Vimes

Sillkung
Vicotnik kan inte förhandsgranska, jag skiter uppenbarligen i det.

Den översta raden direkt under citatboxen är alltså Vicotniks ord.

Craygh

Swordsman
Nu har jag inte hunnit gå igenom hela analysen med lupp och förstoringsglas så att säga, men den verkar skitdålig och totalt substanslös.

Bara mina fem cent.

Björn den gode

Swashbuckler
Alltså jag tycker analysen ändå har sina poänger, jag tycker också att krank har spelat konstigt, men det tycker jag i och för sig alltid. Men det känns lite som att den här analysen kom för sent, för liksom Vicotnik har du missat att krank nästan på egen hand precis fångade en imperialist åt oss? Du tycker inte att det har någon relevans när man ska bedöma hans eventuella tillhörighet?

Rickard

Urverk speldesign

Varför valdes Bearnie av den tredje parten? Jag tror Basenanji hade rykt oavsett men det känns konstigt att ta ut Bearnie då han var misstänkt och DFP borde väl vilja hjälpa imperialisterna ett tag? Jag tycker dock att Bearnie friades när Craygh kom ut med sin information, då Bearnie kändes väldigt ärlig när han verkligen ville fria Craygh. Det var massor av personer innan och efter Bearnie som avslöjade att de var människor, så varför Bearnie?
Ja, varför Bearnie, kan det bero på att han var Leader? Det svaret är så Captain Obvious att jag nästan inte vågar påpeka det för dig. Men liksom om det finns en förklaring som verkar helt vettig, stämmer in på alla data vi har och inte känns konstig tematiskt. Varför låtsas du som att du inte har en aning om varför Bearnie dog?
För att jag snackade om två teorier.

Jag gillar teorin om att det är en mördarrobot som vill ta ihjäl människorna då det stämmer bra överens med att Vicotnik är robot /.../ Varför valdes Bearnie av den tredje parten? /.../ Det var massor av personer innan och efter Bearnie som avslöjade att de var människor, så varför Bearnie?

Vi har också teorin om att roboten bara vill ta ut ledarna och då tror jag att Basenanjis information sänkte Bearnie, tyvärr. Vi har att 50% av kvarvarande ledare är imperialister men om DTP är ute efter ledarna bör vi inte avslöja kodnamnen.
(min emfas)

/Han som antar att Björn missade det i sin jakt i att hitta fällande saker

Rickard

Urverk speldesign

Han said:
Vi har också teorin om att roboten bara vill ta ut ledarna och då tror jag att Basenanjis information sänkte Bearnie, tyvärr. Vi har att 50% av kvarvarande ledare är imperialister men om DTP är ute efter ledarna bör vi inte avslöja kodnamnen.
Han said:
Är det en fördröjning på en runda för DTP? Zebulon avslöjade tidigt i runda ett att han var människa och var av mina sökningar att döma även den enda som avslöjade det. Nä, det kan inte vara en fördröjning då Zebulon borde ha varit den som åkte då. Varför åkte han inte redan i runda 1?
Här är en tes som stödjer att roboten är ute efter ledaren. Roboten kan endast ta de som är ledare för annars skulle Zebulon ha rykt. Jag undrar hur förfarandesättet är för DTP:n (jag antar att det endast är en), räcker det med att chansa och mörda någon eller måste den spelaren veta kodnamnet på just den personen?

Nu orkar jag inte söka så jag tar följande från minnet. Det är en person med en "flummig passiv" förmåga som velat gå ut med kodnamnet:
Banarok

Det är en som velat avslöja raserna:
Vicotnik

...det är dessutom en person som tidigt gick ut med kodnamnet:
Zebulon

Zebulon har hjälpt mig att se mönster tack vare sin tidiga outning, vilket faktiskt gjort att jag inte ens granskat honom. Mot Vicotnik har jag redan riktat misstankar men han tillför tyvärr också mycket. Banarok har väckt mina misstankar men jag har ändå inte följt upp hans inlägg. Det är mest hans röstning på Vandraren i runda ett som fick mig att börja notera honom.

/Han som friat fler än fällt

Ond bråd död

Swashbuckler
Du gör ett tappert försök att rikta misstankarna mot Vicotnic och att det handlar om att målet för DTF är människor. Att du sen argumenterar för att det är en fördröjning för DTF, för att de annars skulle dödat Zebulon som outade sig som människa redan i runda 1, är ju bara löjligt.

Zebulon är den överlägset troligaste DTF-kandidaten. Ja, möjligen med undantag för dig själv då.

Anledningen till att DTF inte agerade förens andra rundan är för att ingen hade outat sig som ledare än. Och Zebulon kunde ju knappast vilja döda sig själv om han jagade människor.Varifrån kommer teorin om mördarrobotar? Den kommer ju helt ur det blå!

Både du och Zebulon har riktigt skumma namn också och heter något annat egentligen! Bara som en påminnelse!

Jag är 100% säker på att Han och Zebulon är DTF!!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Björn den gode said:
Alltså jag tycker analysen ändå har sina poänger, jag tycker också att krank har spelat konstigt, men det tycker jag i och för sig alltid. Men det känns lite som att den här analysen kom för sent, för liksom Vicotnik har du missat att krank nästan på egen hand precis fångade en imperialist åt oss? Du tycker inte att det har någon relevans när man ska bedöma hans eventuella tillhörighet?
Nej, jag har inte missat det och ja det har stor betydelse just därför valde jag att ta och kolla igenom krank's inlägg just för att han lyckades. Kalla mig paranoid om du så vill men bara för att någon 'fångar' en imperialist på egen hande betyder det inte att man kan fria den personen, det kan vara som sagt många gånger en av varulvarnas taktik.