Analys av Han Den Där.
Min röst på Han har varit delvis magkänsla, delvis baserat på hans läga i skvadron Blue (ihop med några gröna och med låg rank). Dags för en vettig analys, och ger inte den nåt får jag väl kika på Banarok, Zebulon eller Åstrand.
Kommentarer i kursivt.
Första inlägg. Tycker att alla ska surfa osynliga och nominera en innan man väljer någon annan att rösta på. Vart ville han komma med detta?
Påpekar att impsen kan ha mer nytta av att se folk skicka PM på inloggade-listan då siare etc. skickar PM medan impsen har ordnat annan kommunikation. Så resonerade jag i Cthulhuspelet. Bra tänkt och sagt.
Tycker vi ska outa kodnamn för att det inte avslöjas när vi dör, outar sig som blå men tycker att vi ska hålla inne med siffrorna.
Förklarar sin underliga plan, tycker folk ska sia någon av de tre som hoppat på idén och "clearat sig själva" (BDG, Måns, Bearnie). Notera att två av dessa är döda.
Tror att det finns en imp i varje skvadron, tror att outa färg är dåligt pga DTF, tror DTF kan vara robotar.
Analyserar folk, tycker Bearnie är skummast.
Undrar varför Bearnie inte kommer ut med förmågor nu Istället för två minuter innan stopp alltså.
Tycker att vi ska hinta våra roller med små historier. Ingen bra ide tycker jag. Sitta och hinta om roller ger bara fel personer ledtrådar.
Påpekar att Måns var en vettig måltavla som säkrad rebell. Och som erfaren spelare, IMHO.
Säger att han misstänker Eksem, BDG och Bearnie, vill inte motivera än.
Friar Craygh. "Vad anser du om det, där han faktiskt i princip friar oss? Skulle jag varit Craygh i imperalist-rollen skulle jag tiga och njuta av föreställningen." Om Craygh är reko borde det vara en poäng i Hans favör med.
Ville dra igång färgkampen så fort som möjligt ety han skulle outas i runda 2. Misstänker Eksem.
Analys. Orka. Tycker Åstrand "känns säkrad". "Bearnie är alltid skum... wink (se tidigare argument) ... men skrev det där på slutet när han borde veta att det vänds mot honom." Väger mellan Eksem och Bearnie.
krankanalys. Får inte ut något.
Tycker Craygh-Vicotnik och Purgatory-Lindenius ska yttra sig om varandra.
Misstänker Lindenius och Purgatory i Red. Och Lindenius hade han ju rätt om. Notera att det finns två imps i en skvadron (fem totalt) enligt hans teori - Purgis skulle inte vara fri enligt den.
Röstar på Bearnie för att han vill ha info.
Analyserar Craygh och Vic i blå skvadron. Tycker Vic är lite skummare. Betänk att båda är robotar, med Craygh som en hyfsat känd och Vic som någon no-name - precis som Lindenius.
Tror inte på Craygh eller Bearnie efter att C gått ut med sitt namn C3PO. Röstar på Eksem.
"Då är det bara HJK kvar då Vimes känns som en naiv nybörjare. Jag friar Vimes helt. Jag vill bara säga att när jag åker ut så ska ni ignorera hela runda två när ni gör analyser."
Jaha, släppte han Vic helt? Det är inte jag beredd att göra. HJK kan vi förstås också kika på.
Råkade kalla sig Mon Mothma innan, rättar till Toryn Farr nu.
Betonar att HJK är hans enda misstänkta i blå skvadron. Röstar HJK här nånstans, tappade länken.
HJK-analys.
Eksemröst. "/Han som inte vill att varken Lindenius (ger ingen information) eller Craygh (C-3PO!) åker" Jahadu, intressant. Men skulle en imp försöka rädda en annan imp så öppet? Tåget mot Lindenius var redan långt då. Nästan en poäng i Hans favör att han sticker ut hakan så långt.
"Att avslöja namn gav jack shit. Lindenius hade ett falskt namn. Därför kan jag inte utesluta Vicotnik" Han tror att Vic är DTF, medan jag tror att han kan vara den andre imperieroboten. Hm.
Röstar på Eksem igen, då krank misstänkt och BDG röstat, och Eksem röstat på Åstrand som Han tycker är grön. Jag är inte övertygad om Åstrands grönhet, åas står det mellan honom och Eksem i Gold. Hm.
Slutsats: Jaha, det var ju helt bonkers av mig att haka på Han-dressinen.
Nu ser jag att HJK anklagar Zebulon för att ha ljugit om sitt namn. Lögner nitade vi två kultister på i förra partiet, så det känns vettigt att spinna vidare på. Jag väntar mig givetvis att HJK motiverar sin anklagelse.
(Dessutom är Zebulon i Green Squadron ihop med mig, Banarok och BDG. Håller inte Zebs identitet känns han skummast av oss.)
Röst: Zebulon
Ska försöka orka med vidare analys av Zeb, BDG och Banarok imorgon.