Re: Rättad röstning
"Anders Åstrand: 1 (Banarok )
Han: 1 (Vandraren)
Vimes: 1 (HJK)
Purgatory: 1 (Craygh)
Vandraren: 2 (Eksem, Lindenius)
HJK: 2 (Poseur, Bearnie)
Banarok: 2 (krank, Vicotnik)
Björn den gode: 2 (Anders Åstrand, Purgatory)
Craygh: 2 (Björn den gode, Måns)
Bearnie: 4 (Basenanji, Vimes, Han, Zebulon)"
Jag låg och tänkte igår innan jag somnade hur min eventuella bortröstning bäst kan gynna rebellerna som kollektiv. Jag är rebell, det är ett stycke information som bara jag och imperialisterna sitter på. Röstas jag bort, så kommer det bevisas även för er andra.
Käre rebell, (vem du än vara må)
Notera vem som röstar på mig och varför. Basenanji har en analys av mig som mest kommenterar kvalitén på mitt spel. Vimes hakar på av samma anledningar. Hans sammanställning slår mig som underlig; han röstar på mig för att jag verkar skummast, men ingenstans i hans analys lyckas jag läsa in den här skumheten (är den så pass vag att han inte lyckas översätta den i ord?). Zebulon röstar på mig för att jag borde kunna prestera bättre, därför tycks han vara beredd på att rösta ut mig redan nu?
Eksem skriver:
Sen har jag svårt att tänka bort att jag blev blåst om och om och om igen av Bearnie förra spelet, och det kanske grumlar mitt omdöme den här gången. Är jag bara paranoid av fel anledningar?
Jag är medveten om detta. Det förra spelet ligger mig onekligen i fatet under detta. Jag förväntar mig knappast att överleva lika länge som då. Det finns helt enkelt gamla lärdomar om att jag är farlig, och därför kanske duger bättre som död än som deltagare - det gör mig återigen till en tacksam måltavla för misstänkliggöranden.
Därför över till min plan:
Ifall jag fortfarande har flest röster mot mig strax innan deadline ikväll så tänker jag
posta all relevant information om min roll. Det kommer ske så pass sent att inga röster kommer att hinna ändras (~21:28?) - därför att postas informationen och jag blir kvar, så gynnar den imperialisterna i deras kartläggning av oss (eftersom ingen rebell kan se den som tillförlitlig så länge jag är i livet). Postas informationen och jag dör (ergo, det bevisas att jag är rebell), så gynnar informationen istället rebellerna som kollektiv.
Det är det mesta jag kan hoppas på att bidra med under den här spelomgången, om den första rundan blir min sista. I övrigt vet jag att mitt spel har haft sina brister.
----
Jag skulle vilja se ett tydligare alternativ till mig i röstningen. Det finns just nu ett ordentligt drev; det är minst ett för lite.