Anders Åstrand: Kommer med en vettig analys den strategi som Han föreslagit, problemet med Han's strategi är att det inte kommer tas bort felaktiga val så som man får reda på med dörrarna. Vilket gör att jag inte tror att det är en bra strategi. Uppfattar bråket mellan Han och Björn den gode som fejkat. Röstar på Han för att han upplever björn som skrämande och vill inte förlora en stark spelare, samt att Han's reaktion känns överdriven. Men noterar även att Han är ny och att Björn den gode brukar på peka att han är dålig som varulv. Ändrar sin röst till Björn den gode efter att ha granskat bråket ännu engång och anser att Hans reaktion är överdriven, men BDG's reaktion är fejk, då BDG är för skicklig spelare för att gå med på att utpressas på ett kännslomässigt plan. Samt så straffar BDG sig själv genom att undvika att posta för en hel dag.
Min kommentar: AÅ kommer med en hel del vetiga saker och kommentarer, men har själv inte outat något om sig själv. Röstar aktivt vilket ger oss mer info att gå tillbaka till senare. Som det är nu hyser jag inga misstankar mot AÅ.
---
Banarok: Vill inte sprida rösterna, hoppar på det tillfälliga tåget mot AÅ, kommenterar antalet spelare och funderar över antalet imperialiser. Lovar att bli mer aktiv under morgon dagen, men har i skrivandets stund endast två poster. Låter sin röst ligga på AÅ för att se om någon försöker skydda AÅ. Anser att alla som är anti slumpröst är misstänkta, vilket sätter BDG högt på Banarok's misstanke lista.
Min kommentar: Banarok är väldigt inaktiv och har inte bidragit med något konstruktivt. Långt ifrån grön i min bok.
---
Basenanji: Spekulerar i att siffrorna i våra kodnamn kan ha med förmågor att göra, att de som har samma siffra har samma förmåga. Funderar mer runt vad de olika uppgifterna kan ha för betydelse och om någon kan sia om man är robot/människa, men vill ändå att vi ska avvakta med att gå ut med information om det hela, för att göra imperialisterna nervösa genom att diskutera vad vi först ska gå ut med. På pekar att något som varulvar valigtvis gör senare i spelet är att kommentera att man är vilse eller inte har någon koll, medan bybor sitter och slippar på nya teorier. Gör ett litet sväng om i åsikten att hålla på info och det gäller vilken färg vi tillhör, men annars skeptisk till att gå ut med info. Skeptisk till att alla power roller skulle ha fått färgen guld som anropskod.
Tar upp att det är jobbigt att ljuga som varulv då man måste dölja saker som man redan vet och försöka bete sig som bybor, dvs paranoida och oroliga. Kommer med en stor analys på Vimes och Zebulon (#660849). Tar upp bråket mellan Han och BDG och säger åt dem att keep on going. Berömmer Hans plan för att den får folk att agera och diskutera.
Min kommentar: AÅ kommer med en hel del vetiga saker och kommentarer, men har själv inte outat något om sig själv. Röstar aktivt vilket ger oss mer info att gå tillbaka till senare. Som det är nu hyser jag inga misstankar mot AÅ.
---
Banarok: Vill inte sprida rösterna, hoppar på det tillfälliga tåget mot AÅ, kommenterar antalet spelare och funderar över antalet imperialiser. Lovar att bli mer aktiv under morgon dagen, men har i skrivandets stund endast två poster. Låter sin röst ligga på AÅ för att se om någon försöker skydda AÅ. Anser att alla som är anti slumpröst är misstänkta, vilket sätter BDG högt på Banarok's misstanke lista.
Min kommentar: Banarok är väldigt inaktiv och har inte bidragit med något konstruktivt. Långt ifrån grön i min bok.
---
Basenanji: Spekulerar i att siffrorna i våra kodnamn kan ha med förmågor att göra, att de som har samma siffra har samma förmåga. Funderar mer runt vad de olika uppgifterna kan ha för betydelse och om någon kan sia om man är robot/människa, men vill ändå att vi ska avvakta med att gå ut med information om det hela, för att göra imperialisterna nervösa genom att diskutera vad vi först ska gå ut med. På pekar att något som varulvar valigtvis gör senare i spelet är att kommentera att man är vilse eller inte har någon koll, medan bybor sitter och slippar på nya teorier. Gör ett litet sväng om i åsikten att hålla på info och det gäller vilken färg vi tillhör, men annars skeptisk till att gå ut med info. Skeptisk till att alla power roller skulle ha fått färgen guld som anropskod.
Tar upp att det är jobbigt att ljuga som varulv då man måste dölja saker som man redan vet och försöka bete sig som bybor, dvs paranoida och oroliga. Kommer med en stor analys på Vimes och Zebulon (#660849). Tar upp bråket mellan Han och BDG och säger åt dem att keep on going. Berömmer Hans plan för att den får folk att agera och diskutera.
Basenaji said:Men din plan var inte dum alls! Tvärtom, den var jättebra!
Den tvingade fram en diskussion och handling. Det går att analysera längre fram. Redan nu kan vi se hur paranoida rebeller diskuterar möjligheten att imperialisterna grälar "för gallerierna".Misstänker Zebulon då han riktar misstankar mot de som vill sitta inne med information och hellre få fram sittuationer i texterna för att avslöja varulvarna. Försvarar sitt ställningstagande med att vi har många runder på oss, för att där på rösta på Zebulon.
Min kommentar: Basenaji lägger stort fokus på att funderar runt de uppgifter vi har fått och hur de kan vara samman kopplade. Till skillnad från de övriga deltagarna jag hunnit med att analysera så fasnar jag för den text jag la in som citat, får kännslan av att Han's plan var planerad och menad till att skapa förvirring och ännu mer osäkerhet. Men annars så är Basenanji väldigt aktiv och har en stor del vetiga inlägg med massor av funderingar i. Så Basenaji, du är Gul i min bok, men en liten ton åt det röda hållet.
---
Bearnie: Besviken på Hans strategi, undrar vad som skiljer de olika rösterna åt. Vill att folk ska sia honom. Misstänker att Guld färgen kan vara viktigt info för Imperialisterna och vill att resten inte ska outa sin färg, då det är för risk fyllt innan vi vet mer. Är försiktig i sitt förhållande till att gå ut med info. Känner sig bortkommen och vilse och vill helst hålla sig till gamla hedliga analyser. Påpekar att han spela annorlund förra partiet då han var varulv och då gick hans strategi ut på att svartmåla måtståndarna, komma med teorier så att det gynnade varulvarna. Tror inte att färgen saknar betydelse utan att den är signifikant för varför skulle den annars finnas med? På pekar också att i förra spelet vann byborna på att gå ut som infödd utböling.
Min kommentar: Bearnie är mycket aktiv. Är väldigt skeptisk till att gå ut med info om rollerna och vill hellre jobba genom analyser till att börja med. Som jag ser det så är det en fördel om man kan gå ut med lite info som vi gjorde i förra spelet för då finns det något att diskutera och analysera så som Bearnie vill göra. Så Bearnie i min bok får du se dig själv som gul/grön, tror att sanolikheten att du är imperialist är liten.
---
Björn den gode: Börjar med ett ENORMT inlägg med råd och saker att tänka på i ett varulvsspel, någon som alla veteraner brukar börja med att posta för att hjälpa nybörjare på traven. Kommer senare med en förkortad version av tipsen. Förklarar varför massclaim är dåligt för byborna då det utsätter power rollerna för större risker då de måste gå ut med information som kan få varulvarna att plocka dem innan de hinner göra någon nytta. Noterar även att kodnamn verkar ha en större betydelse då dessa är det enda som inte kommer att avslöjas då någon dör. Anser att Eksem är misstänkt då han är aktiv men endast kommer med korta och meningslösa inlägg. Anser att Han's (spelaren) plan är ett bra insiativ, men är ändå lite besviken på att det bara gick ut på att ta fram de mest aktiva spelarna och anser nog att dem mer har suttit rampljuset på Han (spelaren). Anser att Zebulons plan att avslöja så mycket man vågar om sig själv är skitdålig då det ökar risken att power rollerna blir utsatta, men anser samtidigt att just att Zebulon är grön då han är först ut med att avslöja sin roll, möjligtvis kan Zebulon vara en tredje fraktion. Nominerar krank som misstänkt på Han's förfrågning om nomineringar då han inte förstår sig på krank och troligvis aldrig kommer att göra det heller, detta trots krank inte har skrivit något, men BDG hänvisar till tidigare spelade omgångar om varför han inte förstår sig på krank.
Min kommentar: Ush och fy för att gå igenom BDG's inlägg, det är för fan massiva, är totalt slut i huvudet nu. Men i alla fall, BDG är som förväntat aktiv, bidrar med många tips och råd även det förväntat. Sen angående bråket mellan Han och BDG så anser jag att det beror på skillda uppfattningar om saker och ting, det som stör mig med bråket är inte vad som sagds utan att det båda valde att ta en dag off, vilket i detta lägge är bland det dummaste man kan göra, det skapar bara en massa frågor. Björn den gode du är tyvärr gul med mycket röd ton i min bok på grund av att du valt att dra dig undan efter bråket.
---
Craygh: Tror att vi inte tjänar något på att outa färg och tror även på att det finns dem som vet saker som rör färgerna. Vidare så tror han även att rang och namn har någon koppling till förmågorna och allt är slumpat och att det inte har någon koppling till varandra. Påpekar även att man inte ska lite mer på de som skriver mycket utan även bör vara skeptisk mot dem. Anser att BDG och Han's bråk är larvigt och anser att det är löjligt vad folk analyserar det och tror att bråket i sig har ringa betydelse. Påpekar även för Han att det tidigare funnits roller som blockar siare, typ pingar som bybo. Tycker att de som är emot att gå ut med färg är knepiga och kanske till och med imperialiser. Spekulerar i att imperialisterna kansek inte vet vilken färg de tillhör.
Min kommentar: Craygh har en låg aktivitet och postar inte särskillt mycket. Kollar man i intresse-tråden så står det hur varje roll är utformad och där står det att Imperialisterna också får ett kodnamn (färg). Enligt mig så bidrar inte Craygh med något konstruktivt och får helt enkelt finna sig i att han är gul listad, hade han inte gått ut med sin färg hade han även haft nyanser av rött, men just nu är du gul i min bok.
---
Eksem: Två inlägg försöker Eksem få fram folk som är misstänkta, och den grundar sig på att de som är lite aktiva, vilket är sex stycken som efter väldigt lite resonemang blir tre och då är oddsen tydligen mycket små att någon av de tre som vart kvar en imperialist då de som är nominerade misstänkta tidigare har varit varulvar. Var på Eksem vill dra sig tillbaka och fundera mer. Trots Eksems (enligt mig luddiga resonemang) så lägger han sedan sin röst på en av de inaktiva. Går ut som förste person med att tillhöra färgen Gold.
Min kommentar: Eksem, aktiv med väldigt många små poster, så som han har spelat tidigare med andra ord. Väldigt luddigt resonemang bland vilka som kan vara imperialiser och allt slutar med en röst på en inaktiv spelare som inte ens tagits upp bland de listade misstänkta. Bortsätt från hans luddiga resonemang är det inte mycket som drar till sig min uppmärksamhet hos Eksem. Eksem du är Gul i min bok.
---
Han: Börjar med att lägga upp en strategi där han vill att tre stycken ska nominera varsin person och sen rösta på en annan person. Samt påpekar att folk bör göra sig osynliga på inloggningssidan för att man inte ska kunna se ifall skickar pm. Förklarar sin strategi och det är att siarna ska sia dem som nominerade folk eftersom de är aktiva. Anser att det är smartast att ta ut dem personen vi har cleart för de ger ingen ny information. Påpekar även att om de med lägre förmågor outar sig så utsätter man dem med power roller för större risk. Han verkar ha funnit något hos Måns som gör Måns grön, av dömma av Han's inlägg så är det någon info han sitter på.
Min kommentar: Jag tror på Hans ide att, det kan vara en fördel att verifiera oss som är aktiva, jag tror inte att, om det nu finns, en förmåga som blockar siar förmågan så är chansen ändå väldigt lite att de båda ska välja samma person att skydda/sia. Så det kan nog vara en god ide. Sen angående bråket mellan Han och BDG så anser jag att det beror på skillda uppfattningar om saker och ting, det som stör mig med bråket är inte vad som sagds utan att det båda valde att ta en dag off, vilket i detta lägge är bland det dummaste man kan göra, det skapar bara en massa frågor. Han du är tyvärr gul med mycket röd ton i min bok på grund av att du valt att dra dig undan efter bråket.
---
HJK: Börjar med att slumprösta, för att sedan ta tillbaka den och lägga den på Vimes på grund av ologistkt argument. Anser att de som hänger på andra med sina röster är skumma. Då HJK får drev mot sig förklarar han sin röst på Vimes med att han var väldigt snabb med att förkasta Han's (spelaren) plan och utan anleding. Går ut med sin färg och anser även att Zebulon är grön då han har gått ut med sitt namn. Tror att bråket mellan Han och BDG är äkta, då HJK tycker känna igen Han's aggerande sen tidigare på forumet.
Min kommentar: HJK har varit väldigt inaktiv och inte gjort mycket väsen av sig. Verkar mest trevande så som många nybörjare brukar vara. Har annars för lite att gå på i detta lägge för att kunna göra någon vetigare analys av HJK. HJK du är gul i min bok.
---
De som jag inte hunnit med är följande:
krank:
Lindenius:
Måns:
Poseur:
Purgatory:
Vandraren:
Vimes:
Zebulon:
Dessa ska jag ge mig på imorgon på jobbet om jag kan annars blir det när jag kommer hem.