Men varför reagerar du med surhet? Björn den gode kritiserar dig genom att säga uppenbara saker och du reagerar genom att bli sur? Inte misstänksam, utan genuint sur?Han said:Ja, Vimes. Jag blev sur. Klart jag outar mig när jag kör en strategi så Captain Obvious behövde inte påpeka det.
Okej, visst. Men liksom fan, kan man verkligen "off:a" i ett sådant här spel? Allt som skrivs i tråden är information. Det är jävligt märkligt att gå in och skriva något här utan att ta det i beaktande (gäller både det man skriver själv och det man reagerar mot).Zebulon said:Han tog ledigt från tråden idag.
Han bad att vi imorgon skulle glömma det här och gå vidare.
Jag betraktar inget som off oavsett vad postaren själv anser. Så tro inte att ni kan säga saker off the record, för allt som sägs gör det som en del av spelet. Speciellt när man som Han väljer att prata om spelet när man gör det. Vilket jag tänker kommentera.Han said:[off-snack] [...] [/off]
Jag kan inte skaka av mig misstanken att den enda ännu inte representerade färgen, gyllene, är bärare av en för imperialisterna viktig information. Kanske är den knuten till en serie förmågor? Det vore i så fall olyckligt att utpeka den gruppen via outning eller uteslutningsmetoden.Vimes said:Okej, fem har nu outat färg - eller sex, rättare, eftersom jag gör det nu:
Basenanji - Red
Craygh - Blue
Han - Blue
Vicotnic - Blue
Vimes - Blue
Poseur - Green
Zebulon - Green
Dessa har sagt att de kan tänka sig att outa färg - så kom igen nu!
Måns
Purgatory
Bearnie
Eksem
Ok, vad har du förslag då?Bearnie said:Jag kan inte skaka av mig misstanken att den enda ännu inte representerade färgen, gyllene, är bärare av en för imperialisterna viktig information. Kanske är den knuten till en serie förmågor? Det vore i så fall olyckligt att utpeka den gruppen via outning eller uteslutningsmetoden.
Jag tänker inte outa min färg, och jag uppmanar övriga kvarvarande att inte göra det heller. Det är helt enkelt för riskfullt i nuläget, innan vi vet mer.
Jag håller iofs med Bearnie. Jag skulle vilja se lite klumpade röster. Nu är de väldigt utspridda. Vi har iofs inte bråttom, men imorgon är det dags!Zebulon said:Ok, vad har du förslag då?
Du är emot väldigt mycket, nu vill jag se något konstruktivt och konkret du är för.
Detta fick mig att tänka på vad vi kan ha för tredje fraktion, för hittils har vi aldrig haft ett varulvsspel med Feu utan en tredje sida, jag skulle kunna misstänka att det är antingen någon Hut eller Prisjägare, eller en kombination av de båda. Någon annan möjlighet kan jag inte rikigt se i starwars universummet som en tredje fraktion. Någon som är mer insatt i starwars får gärna rätta mig om det finns fler möjliga fraktioner i starwars universumet.Zebulon said:Jag håller kanske med.
Kanske den gode Feu lagt in en fälla för att bete sig som jag gjorde sist med att outa infödd-informationen. Än så länge har vi nog inte nått någon kritisk punkt hoppas jag.
Nu har vi fått fram lite info, kanske några av våra lowlevel-powers kan jobba lite med den här infon?
Ska vi byta spår?
Testa ras?
Kommer jag gruppstryk för att jag inte slutar?
"...kan vi inte använda de krafter..."Zebulon said:Rollerna är omkastade ser jag, lustigt!
Jag anser att vi bör avvakta lite med färgerna. Feu har sagt att vi inte får reda på någons färg när han dör. Det är skumt och tyder på att det har betydelse. Det visste vi iofs från början att färgen skulle ha betydelse men blir jag misstänksam och försiktig.
Jag vill hellre att vi utforskar ras och ser vad som händer. Petar lite i de olika informationspooler som finns, så att säga.
Om vi inte avslöjar något om oss själva kan vi använda de krafter Feu har gett oss. Då menar jag alla low-power-krafter som alltid finns.
Är det ett bra svar?
Jag menar inte att vi går miste om information för att folk diskuterar. Det har jag väl ändå aldrig sagt?
Däremot är det varulvarnas favorit och det finns andra, bättre sätt.
Ja det är ett bra svar.Om vi inte avslöjar något om oss själva kan vi använda de krafter Feu har gett oss. Då menar jag alla low-power-krafter som alltid finns.
Är det ett bra svar?
Sagt och sagt din gamla cowboystövel; du har antytt detta.Jag menar inte att vi går miste om information för att folk diskuterar. Det har jag väl ändå aldrig sagt?
Däremot är det varulvarnas favorit och det finns andra, bättre sätt.