Nekromanti STAR WARulvsSpel - Runda 1

Rickard

Urverk speldesign
Re: NY RÖST: BEARNIE

Jag ser hellre paranoida rebeller än något annat.
Jag förstår inte vad du menar. Kan du utveckla?

/Hon som läser ikapp (det var "bara" två sidor)

Craygh

Swordsman
Korrigering

Vicotnik said:
Craygh: Tror att vi inte tjänar något på att outa färg och tror även på att det finns dem som vet saker som rör färgerna. Vidare så tror han även att rang och namn har någon koppling till förmågorna och allt är slumpat och att det inte har någon koppling till varandra. Påpekar även att man inte ska lite mer på de som skriver mycket utan även bör vara skeptisk mot dem. Anser att BDG och Han's bråk är larvigt och anser att det är löjligt vad folk analyserar det och tror att bråket i sig har ringa betydelse. Påpekar även för Han att det tidigare funnits roller som blockar siare, typ pingar som bybo. Tycker att de som är emot att gå ut med färg är knepiga och kanske till och med imperialiser. Spekulerar i att imperialisterna kansek inte vet vilken färg de tillhör.

Min kommentar: Craygh har en låg aktivitet och postar inte särskillt mycket. Kollar man i intresse-tråden så står det hur varje roll är utformad och där står det att Imperialisterna också får ett kodnamn (färg). Enligt mig så bidrar inte Craygh med något konstruktivt och får helt enkelt finna sig i att han är gul listad, hade han inte gått ut med sin färg hade han även haft nyanser av rött, men just nu är du gul i min bok.
---
Tänkte bara påpeka att en del av grejerna som står här är fel.

Jag tror att vi tjänar något på att outa färg, om inte annat så ger det data till senare.

Jag tror dock INTE att namn och rang har koppling till förmågor, baserat på vad Feuflux sagt tidigare i varulvsforumet för förra varulvsspelet, har jag för mig.

Jag vet att Imperialister vet vilken färg de tillhör, vad jag menade med det inlägget där jag skrev det var att de kanske inte vet vilken färg de bör tillhöra för att vara så lite misstänkta som möjligt. Jag tror att det kanske är möjligt att de är rädda att avslöja för mycket information som kan användas mot dem, helt enkelt.

Craygh

Swordsman
Re: ok, jag är tillbaka

Björn den gode said:
Jag tänker lägga min röst på: Röst: Craygh

Craygh har gjort tre inlägg, i vart och ett av dom så finns det delar som jag tycker är komprommenterande för honom samtidigt som han pratat precis lagom mycket för att inte verka inaktiv. Om vi börjar med det första så säger han där att:

Craygh said:
Till sist: Jag tänker misstänka Purgatory stenhårt såhär i början, för han beter sig exakt som han gjorde när han var under press som varulv förra gången, och det ogillar jag.
Det här kan tyckas vara ett väldigt vettigt inlägg, men det är en väldigt enkel varulvstaktik att tidigt försöka hitta ett bra skäl mot någon och sen bara hålla fast vid den rösten. Man lämnar väldigt lite information ifrån sig samtidigt som man har ett bra försvar "ja men jag tyckte han var mest misstänkt och tycker fortfarande det, det har ju inte hänt något speciellt".

Fast egentligen är det inte just den delen som jag tycker är det skumma, utan det är när jag dubbelkollar Purgatorys inlägg efter att jag satte lite press på honom. För jag tycker det är vettiga resonerande inlägg om hur vi bäst borde gå tillväga för att vinna, låt vara något undvikande i fråga om misstänkta men ändå så vitt jag kan läsa mig till ett försök att hjälpa byn.

Så är det därför du misstänker Purgatory för att han spelar vettigt?
Jag spelade ett varulvsspel of Cthulhu tillsammans med purgatory tidigare, där vi i slutet var varulvar tillsammans (På grund av knepiga omständigheter var jag inte varulv från början) Den gången så misstänkte jag honom inte alls innan dess att jag blev varulv, men sedan när jag var varulv tyckte jag att han spelade undanglidande och inte övertygande nog.

Jag tycker han spelar precis likadant nu, och det är det jag baserar min röst på. Och jag tycker faktiskt inte att det är någon bra röst alls, men jag tycker å andra sidan inte att jag KAN ge en bra röst alls så här tidigt, i och med att jag tycker att det krävs mer information för det.

Björn den gode said:
Går vi vidare till nästa inlägg så har vi det här citatet:
Craygh said:
Sen alla som är emot att outa färg tycker jag är knepiga, kanske imperialister tillochmed? Imperialisterna kanske inte vet vilken färg de bör tillhöra?
Visst, det här kan vara ett ärligt misstag, men kolla på det här inlägget igen startinlägg . Här ger spelledaren två exempel på roller, tydligt uppspaltade och för både rebellen och imperialisten så finns kodnamn med, och där ingår en färg. Det vore liksom jättekonstigt ifall han sen när han skickade ut rollerna inte gav färger till imperialisterna, det vore ännu konstigare flavourmässigt att infiltratörerna inte skulle vara medlemmar i någon skvadron... eh bra infiltrerat då liksom.

Jag tycker det här snarare luktar som att Craygh är imperialist. Då vet han förstås att han har fått en färg. Tankegången då (som jag också sett förut) kan vara att "hm jag kan förstås inte avslöja att jag vet att imperialisterna fått färger, men om jag låtsas som att jag inte vet alls ifall dom har fått det eller inte så borde det ju vara grönt för det är väl inget mer som en bybo vet".

Visst inte heller det här är ett jättestarkt skäl för även om han är imperialist så måste han ju då ha missat exemplen, men det vanliga när man är bybo och ställs inför en sån här fråga är att man börjar tänka efter "hm.. kan det vara så att imperialisterna inte fått färger? och antagligen kommer man då fram till att nä så kan det förstås inte vara". Som imperialist där man sitter på svaret så är det enklare att man i snabbheten aldrig kommer dit i resonemanget.
Det här addresserade jag i mitt svar till Vicotnik, men kortfattat så är det ett missförstånd, jag menade inte att imperialisterna kanske inte visste vilken skvadron de tillhörde, utan att de kanske trodde att informationen om skavdronstillhörighet kanske kunde användas till att röka ut dem om de inte gavs tillräckligt med tid för att fundera ut hur man ska använda den till sin fördel. Hoppas jag gör mig klar.

Björn den gode said:
I det sista inlägget så vill han att vi ska analysera mindre... ni förstår säkert vad jag tycker om det, men det jag vill citera är istället det här:

Craygh said:
Vad gäller min röst på dig så kan jag faktiskt inte motivera den bättre. Det är en hunch, helt enkelt, som den jag hade på Bearnie förra varulvsspelet, och det visade sig ju vara sant.
Det här är ju antingen då en väldigt lat rebell som inte ens vill försöka övertyga oss andra om att Purgatory är en bra röst, eller så är det helt enkelt en imperialist som räknar med att han på det här sättet inte kommer behöva släppa mer information (vilket han direkt gör om han börjar leta efter någon annan att rösta på) utan kommer klara sig undan med det här.

Lägg sen till att han aktivt uppmanar folk att flytta bort rösterna från sig själv (till vem då kan man ju undra, till Purgatory som du inte ens vill ge oss något skäl till för varför han är en bra röst?) så gör det sammantaget att jag har plockat upp Craygh på typ 60% ond. Visst det är första dagen och jag kan mycket väl ha fel men varje gång jag läser hans inlägg så är det liksom ping ping ping på min skumradar.

Nu har jag skrivit det här inlägget ett tag så kanske har någon sagt något vettigt medans jag skrev men då får jag väl göra ett svar till då :gremsmile:
Ja, jag skriver att min röst på Purgatory är en hunch, och jag försöker inte övertyga folk om att det är en bra röst. Det är för att, rationellt sett, så är det inte en bra röst. Det finns inga bra skäl jag kan ge till att rösta på purgatory annat än att jag tycker att det känns som om han spelar likadant den här omgången som förra, och förra omgången var han varulv. All annan motivering vore bara onödigt tjafs, då jag själv inte har någon mer motivering.

Däremot så högg jag Bearnie tidigt förra varulvsspelet just på en hunch, så jag är väl nyfiken på om det kanske kan stämma igen.

Sen att jag uppmanar folk att flytta rösten från mig är ju ganska naturligt, det skulle både en imperialist och en rebell göra. Är jag imperialist vill jag vara kvar, och är jag rebell vet jag att vi inte tjänar på det.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: BEARNIE, se hit!

Kör i vind. Verkar vara en bekväm majoritet vid det här laget.

Basenanji - Red
Purgatory - Red
Måns - Red

Eksem - Gold
Anders Åstrand - Gold
Krank - Gold

Han - Blue
HJK - Blue
Vicotnic - Blue
Vimes - Blue
Craygh - Blue

Zebulon - Green
Poseur - Green

Min förkylning börjar lätta, och jag kommer därför att kunna vara lite mer aktiv idag och framöver än jag varit de senaste dagarna. Jag har försökt läsa in mig på allting och så; överlag verkar rätt stor förvirring råda. Vicotniks sammanställning verkade vettig på det hela taget, men det kanske bara känns så för att den var ett bekvämt sammandrag?

Om jag vore någon annan än mig själv skulle jag nog se Björn den Godes inledande inlägg som misstänksamt - Björn och jag har aldrig riktigt dragit jämnt i varulvsspel, men plötsligt nu tycker han att han helt ska skita i mig? Varför? Är Krank och DBG imperialister? Nej, det stämmer inte. Jag får helt enkelt köpa hans argumentation.

Tills något mer övertygande händer ligger min röst kvar.

Basenanji

Postd20modernist

Bra att du pressar mig.

Jag menar att rebeller, av naturliga skäl, kommer uppvisa en paranoia. Vi vet ju inte vem som går att lita på och vem som är cool.

Dessutom så ska vi komma ihåg att Imperialisterna inte behöver vara misstänksamma mot någon i gruppen. Och så fort de ska försöka vara det, då måste de ljuga eller åtminstone spela teater. Och med tanke på Han-BDG-bråket, så märks den typen av spel.

---

En annan grej. Jag är förtjust i tanken att man analyserar samspelet mellan olika deltagare. Tex så är det i mina ögon förtroendeingivande att du tvivlar på vad jag skriver – på samma sätt som Eksem, när han skriver att vi ska lägga till en sak i anteckningarna (han hittade ett ställe där jag uppträdde mystiskt).

Dessutom behöver vi rebellernas samlade kritiska blick. Att bara haka på en bandvagn, utan att motivera eller förklara sitt val, tycker jag är ett sämre alternativ.

Basenanji

Postd20modernist

Haha! Nu skrev jag en otydlighet:

Basenanji said:
Jag menar att rebeller, av naturliga skäl, kommer uppvisa en paranoia. Vi vet ju inte vem som går att lita på och vem som är cool.
Ursäkta? Vem som är paranoid och vem som är cool? Jag menar att rebellerna inte vet vem som är Rebell och vem som är Imperialist.

Och, nä, så där värst coola tycker jag inte att Imp'sen är – däremot kommer de kunna uppvisa en helt annan sorts kylighet (hö hö) eftersom de vet saker från början.

Lindenius

Swashbuckler
Coola Imps, fnoskiga rebeller?

Och, nä, så där värst coola tycker jag inte att Imp'sen är – däremot kommer de kunna uppvisa en helt annan sorts kylighet (hö hö) eftersom de vet saker från början.
Jag förstår hur du menar, men jag håller nog inte riktigt med. Min erfarenhet sedan tidigare omgångar är att varulvarna antingen försöker framstå som paranoida eller försöker få andra att bli det.

Knepet är att försöka luska ut varför deltagare beter sig irrationellt: är det för att de är nybörjare och därmed osäkra, är det för att de är rädda för att åka ut (fastän de är good guys) och därmed inte få vara med i spelet, eller har de tidigare betett sig logiskt för att senare försöka lägga ut rökridåer? Jag hävdar att det går att upptäcka sådant "mellan" raderna i folks inlägg efter några omgångar.

Dessutom, jag skulle också hävda att de flesta som varit med några gånger beter sig ganska coolt, för man vet att det viktiga inte är att överleva som individ utan vinna som lag. Ligg lågt och ta en för laget, menar jag.

Zebulon

Swordsman
Re: Coola Imps, fnoskiga rebeller?

Först, Kudos till flera här. Jag vill nämna Eksem som bröt ett dödläge, Vicotnic som känns som gruppens ständige sekreterare och Basse som producerar bra och trevliga texter utan att helt lyckas gröna sig själv :gremsmile:

Det börjar bli dags att strama upp rösterna tycker jag. Se hur olika drev och bandvagnar utvecklar sig. Först en kort redovisning.

Bearnie:
Du verkar vara en klyftig kille. För att vara klyftig kille lyckas du dåligt med att övertyga mig om dina goda avsikter. Jag har svårt att sätta fingret på det men du bidrar liksom väldigt lite. Det känns som om dina analyser ligger under din förmåga och jag misstänker att det är för att det är svårt för dig att låtsas vara ovetandes om all den information du har som Imperietrogen.
Du är också anti i allmänhet och har fortfarande inte avslöjat din färg.

HJK:
Bra att du outar din färg.
Synd att kom efter att du fått ett litet drev mot dig.

Vandraren:
Såhär tyst får man fan inte vara. Jag har god lust att rösta ut dig för inaktivitet.

Lindenius:
Du är så skum, så skum.
Inget av dina inlägg innehåller något konkret på något sätt som jag kan se. Dessutom vill du rösta ut inaktiva. Hur aktiv har du varit själv? Jag ser ingen rebell-strategi i spelet. Ordentlig imperieflagga här. Han håller näsan över vattnet och vinner tid utan att bidra.

Röst: Bearnie
Jag vill ha reaktioner från dig. Övertyga mig om att du är rebell. Jag har ett mycket öppet sinne och hellre fria än fälla så det är absolut ingen övermäktig uppgift.

Jag kom att tänka på en sak.
Vad innebär det att färgerna inte avslöjas när man dör?

Det blir väldigt svårt för de kvarvarande att veta hur många som är kvar i varje grupp. Man kan ju aldrig räkna bort någon och på sätt veta sanningen.

Varför är det så?
Vilken mekanism hjälps av detta?

Skickar med en excelfil som påminner väldigt mycket om Basses.
När man fyllt i lite grann kan man filtrera på pilarna vid rubrikerna. Förra spelet hjälpte det mig att se samband, att köra olika, och kombinera olika filtreringar.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Uppdaterad Röstning

Okej, nu kan det här se ut som crap då jag tydligen inte får förhandsgranska detta
Vicotnik said:
Anders Åstrand: 1 (Banarok )
Han: 1 (Vimes)
Craygh: 3 (Bearnie, Måns, Purgatory)
Eksem: 1 (Björn den gode)
Vimes: 1 (HJK)
Purgatory: 1 (Craygh)
Vandraren: 1 (Eksem)
HJK: 2 (Zebulon, Poseur)
Banarok: 1 (krank)
Zebulon: 1 (Basenanji)
Björn den gode: 2 (Lindenius, Anders Åstrand)

Ingen: (Vicotnik)
---

Nya som har röstat är: Basenanji, Craygh, Eksem, Poseur, Zebulon
Aldrig röstat: Han, Vandraren.

Ändrat sin röst är:
Lindenius från Han
Björn den gode från Purgatory
HJK från Eksem
Purgatory från Anders Åstrand
Basenanji från Craygh
Anders Åstrand från krank
Vicotnik från Anders Åstrand
Poseur från Björn den gode
krank från Vicotnik
Basenanji från ingen
Lindenius från Craygh
Anders Åstrand från Han
Han: 2 (Vandraren)
Vandraren: 2 (Eksem, Måns)
HJK: 3 (Zebulon, Poseur, Bearnie)
Banarok: 1 (krank, Vicotnik)
Björn den gode: 2 (Anders Åstrand, Purgatory)
Craygh: 1 (Björn den gode)
Bearnie: (Basenanji, Vimes, Han)

Ingen: Lindenius
---

Nya röst: Vandraren, Han

Ändrat röst:
Måns från Craygh
Bearnie från Craygh
Purgatory från Craygh
Vicotnik från ingen
Björn den gode från Eksem
Basenanji från Zebulon
Vimes från Han
Lindenius från Bjrön den gode

Nu har alla lagt minst en röst vid något tillfälle. Så nu kommer jag bara att notera vilka ändringar som görs. Med andra ord "Ny Röst" kommer i framtiden inte finnas med i listan, utan bara ändrad röst.

Mogger

Hipsteranka
Mina observationer + ny röst

Precis som många andra redan har konstaterat så är det svårt att hitta något runda 1, så länge inte någon försäger sig och vi uppmärksammar det. Ibland rör det sig om misstag, men ibland är det helt enkelt en imperialist som gjort bort sig. Ja, jag tänker på Craygh. Det är nämligen så här att jag under varje dag hittills tänkt samma sak "Purgatory spelar inte alls som i förra spelet, där han var undvikande och närmast menlös, nu försöker han och bidrar till laget". Så kommer Craygh och påstår det motsatta. Märkligt. Det är alltså lätt att som varulv säga "han är ju misstänkt", men att sedan framhärda och trampa vidare i skiten kan betyda att det är en lögn, eller inte så genomtänkt smutskastning, som sket sig. Craygh framhärdar alltså, och försöker hitta på bevis som styrker det. Illa.

Vicotnic tuffar på som vanligt, men har förfinat sina metoder. Nu ser vi även tidigare röster, vilka som bytt, rubricerat med klocklsag/tidpunkt m.m.. Kort sagt en rebells våta dröm. Luktar good guy lång väg.

Björn den Gode...Ja, bråket är märkligt, men kan för all del vara sant. Om det är sant så clearer det både Han och BDG. Om det inte är sant...Well, hur som helst så bidrar BDG med sin erfarenhet och kunskap (vilket han förväntas göra) så han hjälper till oavsett vilken sida han står på. Frias för närvarande.

Han kokade alltså soppa med BDG. Blev han sur på riktigt är han rebell, utan tvekan. Och om bråket var fejk så är jag beredd att ge de båda segern redan nu. Men som sagt, jag tror inte att det var fejk. Alltså är Han cleared med.

Jag får inte riktigt kläm på Bearnie och Eksem. Bearnie var en slipad varulv sist, och Eksem framstod som en pga kriminellt dålig magkänsla ( no offence, partner :gremsmile: ). Jag väntar och ser vad som händer här.

Basenanji och Zebulon har en liknande spelstil, men jag hittar inget komprometterande där. Zebs korståg för att outa sig känns både logiskt och märkligt. Det känns typiskt Zeb samtidigt som jag har för mig att vi gick igenom exakt samma sak förra spelet, där jag var den som villa få ut info (vilket nästan kostade mitt huvud). Zeb har inte fått samma behandling, vilket kan bero på att han är Zeb, eller att han är imperialist. Nu blev det inte så mycket snack om Basse här...Får återkomma om honom.

Jag tycker även att Vimes är en tillgång för rebellerna. Han är alert, entusiastisk och skriver lagom långa inlägg. Det är lätt att hänga med och han verkar vara genuint intresserad av att sätta dit imperialister. Verkar alltså grön.

Jag har nog missat några, men det beror nog på att resten har varit väldigt tysta och att jag inte riktigt hunnit kolla alla. Men HJK, Banarok, Vandraren...Vilka har vi mer? krank (sjukintyg), Poseur, Anders Åstrand, Lindenius...För lite data. Vilket innebär att ni är skumma i min bok. En rebell som är tyst hjälper imperialisterna. Ni kommer att offras för laget om ni inte skärper er. Vissa av dessa har även sagt lagom mycket, vilket är minst lika skumt.

Så, just nu lutar det åt Zeb eller Craygh, och jag kör på Craygh. Jag trodde också att runda 1 skulle vara längre, men den är alltså slut ikväll? Dessvärre ska jag formatera min dator, så jag kan missa upplösningen...

Röst: Craygh

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Uppdaterad Röstning

Snabbrättning, såg att Zebulon röstade medan jag skrev min röst uppdatering.

Han: 1 (Vandraren)
Vandraren: 2 (Eksem, Måns)
HJK: 2 (Poseur, Bearnie)
Banarok: 2 (krank, Vicotnik)
Craygh: 1 (Björn den gode)
Bearnie: 4 (Basenanji, Vimes, Han, Zebulon)

Ingen: Lindenius
---

Ändrat röst:
Måns från Craygh
Bearnie från Craygh
Purgatory från Craygh
Vicotnik från ingen
Basenanji från Zebulon
Vimes från Han
Zebulon från HJK

Eksem

Champion

Jag noterar att den där listan påminner en hel del om vart jag var på väg med mitt inlägg där jag sorterade folk utifrån aktivitet, samt den person jag lagt min röst på.

Sen har jag svårt att tänka bort att jag blev blåst om och om och om igen av Bearnie förra spelet, och det kanske grumlar mitt omdöme den här gången. Är jag bara paranoid av fel anledningar?

Lindenius säger exakt ingenting och hakar på alla möjliga tåg när de ser ut att bli etablerade. Känns mycket skum.

HJK har jag fortfarande inget emot eller på, relativt sett. Om vi inte röstar ut Vandraren för inaktivitet tror jag på att dra igång bandvagn mot Bearnie eller Lindenius. Såvida inte Måns har något klokt på gång i sitt senaste inlägg.

Även jag är borta ikväll, förresten, så jag kommer behöva lägga min röst senast 4-5 nån gång.

Lindenius

Swashbuckler

Lindenius:
Du är så skum, så skum.
Inget av dina inlägg innehåller något konkret på något sätt som jag kan se. Dessutom vill du rösta ut inaktiva. Hur aktiv har du varit själv? Jag ser ingen rebell-strategi i spelet. Ordentlig imperieflagga här. Han håller näsan över vattnet och vinner tid utan att bidra.
Ja? Så man måste vara superaktiv för att klassas som rebell enligt ditt tycke? Eller kan det vara så att vissa av oss har en massa jobb och familj att sköta och således tycker det är bekvämt att låta andra göra det tunga räknings- och analysjobbet (cudos till er) under de första rundorna? Jag lovar att jag kommer bli mer aktiv ju fler rundor som går (om jag får vara kvar så länge såklart).

Jag vidhåller att vi lika gärna kan rösta ut någon inaktiv första rundan. Det har, såvitt jag kan minnas (rätta mig om jag har fel), nästan alltid varit någon tämligen aktiv som röstats ut första rundan och den personen brukar så klart vara good guy.

Således

Röst: Vandraren

Poseur

Swashbuckler

--- Vaddå "också"? Skvadronen ÄR färgen. Har inte han informationen? Bastard som stavade fel på "skvadron" så att jag inte kunde söka reda på det. Anpassar sig dock till massan. Hmm.
Det jag menade var att jag kunde ställa mig till massan och avslöja skvadron(färg). Uttrycket var dock lite konstigt. Och förlåt för felstavningen ^^.

Och om du skrivit något om HJK, det tror jag inte. Jag skrev alltså mitt "röstresonemang" i samma post bara.

Lindenius

Swashbuckler

Lindenius säger exakt ingenting och hakar på alla möjliga tåg när de ser ut att bli etablerade.
Nu skapar du väl ändå en ronto av sandloppa? Jag har bytt röst ofta ja, men jag har definitivt inte hoppat på något tåg. Det var väl ändå jag som var en av de som tidigast tyckte vi skulle plocka de som var inaktiva (och en av de få som står kvar vid den tanken). Det var väl ändå jag som först tyckte att vi skulle pressa Björn och Han för att se om deras bråk var riktigt och faktiskt gjorde slag i saken genom att lägga min röst på dem? Så fort de slutade sura och började spela igen så tog jag bort min röst på dem och nu har jag återgått till att rösta på en av de mest inaktiva.

Således: Jag har ju f f s varit bland de mest konsekventa i hela startfältet. Om jag vore ni skulle jag i stället kolla in

1. De som ofta poängterar att de kan bli/vara paranoida
2. De som byter röst "på känsla" - d v s håller en inkonsekvent linje

Zebulon

Swordsman

Bra att du svarar, jag vill ju se mer aktivitet från dig. Får se vad säger då.

Lindenius said:
Så man måste vara superaktiv för att klassas som rebell enligt ditt tycke? Eller kan det vara så att vissa av oss har en massa jobb och familj att sköta och således tycker det är bekvämt att låta andra göra det tunga räknings- och analysjobbet (cudos till er) under de första rundorna? Jag lovar att jag kommer bli mer aktiv ju fler rundor som går (om jag får vara kvar så länge såklart).
Nä, man måste inte var superaktiv.
Man måste inte heller bidra med listor och annat tidsödande.

Jag sa att inget av dina inlägg innehåller något konkret. Med det menar jag någon typ av intressant resonemang. Det räcker en eller några meningar.

Jag sa att jag inte ser någon rebell-strategi. Kommentarer av andras åsikter och andra ställningstaganden som jag tycker att en gruppmedlem skall göra.

Kraven här är inte höga, jag har själv inte briljerat direkt, i annat än att jag skrivit många inlägg. Jag tycker dock inte du når upp till de krav jag har och jag misstänker därför att du är varulv.

Att rösta ut någon inaktiv har ju nån slags logik men personligen tycker jag att det är att göra det för lätt för sig. Ta någon som skrivit nåt så vi kan var du står och vad du tycker.

Lindenius

Swashbuckler

Att rösta ut någon inaktiv har ju nån slags logik men personligen tycker jag att det är att göra det för lätt för sig. Ta någon som skrivit nåt så vi kan var du står och vad du tycker.
Jag håller med att det är att göra det lätt för sig. Jag är dock allt för mycket annat att göra denna runda för att komma med något bättre (jag har redan varit inne här på tok för mycket). Jag ber snällt att få återkomma nästa runda med personanalyser. Då har vi alla dessutom lite mer att gå på… hoppas jag.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Rättad röstning

Så för att få med allt så gör jag om det hela då jag nu kan förhandsgranska saker.
Vicotnik said:
Ber om ursäkt för det tidigare misstaget med rösträkningen, viserligen var det inte något stort fel, men det var ändå tillräckligt för att skapa förvirrning (Craygh stod med på två ställen, med 2 röster vardera)

Vicotnik said:
Vicotnik said:
Morgonens rösträkning.
---
Anders Åstrand: 3 (Vicotnik, Purgatory, Banarok )
Han: 1 (Vimes, Lindenius)
Craygh: 1 (Bearnie)
krank: 1 (Anders Åstrand)
Purgatory: 1 (Björn den gode)
Eksem: 1 (HJK)
---
Uppdaterad rösträkning:
---
Anders Åstrand: 3 (Vicotnik, Purgatory, Banarok )
Han: 1 (Vimes, Lindenius)
Craygh: 2 (Bearnie, Måns)
krank: 1 (Anders Åstrand)
Purgatory: 1 (Björn den gode)
Eksem: 1 (HJK)
Vicotnik: 1 (krank)
---
Nya som har röstat är: Måns
Ändrat sin röst är: krank från Banarok
Ej röstat: Basenanji, Craygh (har inte postat), Eksem, Han, Poseur. Vandraren, Zebulon.
Han: 1 (Vimes)
Craygh: 3 (Bearnie, Måns, Purgatory)
Eksem: 1 (Björn den gode)
Vandraren: 1 (Eksem)
HJK: 2 (Zebulon, Poseur)
Zebulon: 1 (Basenanji)
Björn den gode: 2 (Lindenius, Anders Åstrand)

Ingen: (Vicotnik)
---

Nya som har röstat är: Basenanji, Craygh, Eksem, Poseur, Zebulon
Aldrig röstat: Han, Vandraren.

Ändrat sin röst är:
Lindenius från Han
Björn den gode från Purgatory
HJK från Eksem
Purgatory från Anders Åstrand
Basenanji från Craygh
Anders Åstrand från krank
Vicotnik från Anders Åstrand
Poseur från Björn den gode
krank från Vicotnik
Basenanji från ingen
Lindenius från Craygh
Anders Åstrand från Han
Han: 1 (Vandraren)
Vandraren: 2 (Eksem, Lindenius)
HJK: 2 (Poseur, Bearnie)
Banarok: 2 (krank, Vicotnik)
Craygh: 2 (Björn den gode, Måns)
Bearnie: 4 (Basenanji, Vimes, Han, Zebulon)

---

Ändrat röst:
Måns från Craygh
Bearnie från Craygh
Purgatory från Craygh
Vicotnik från ingen
Basenanji från Zebulon
Vimes från Han
Zebulon från HJK
Måns från Vandraren
Lindenius från ingen

Zebulon

Swordsman
Re: Rättad röstning

Intressant lista, jag hoppas att fler loggar in och agerar under dagen.

Själv skall jag till Akkurat och tvinga ner några Hell ikväll så det kommer inga röster från mig efter typ 16.
Bara så ni vet.