Mina observationer + ny röst
Precis som många andra redan har konstaterat så är det svårt att hitta något runda 1, så länge inte någon försäger sig och vi uppmärksammar det. Ibland rör det sig om misstag, men ibland är det helt enkelt en imperialist som gjort bort sig. Ja, jag tänker på
Craygh. Det är nämligen så här att jag under varje dag hittills tänkt samma sak "Purgatory spelar inte alls som i förra spelet, där han var undvikande och närmast menlös, nu försöker han och bidrar till laget". Så kommer Craygh och påstår det motsatta. Märkligt. Det är alltså lätt att som varulv säga "han är ju misstänkt", men att sedan framhärda och trampa vidare i skiten kan betyda att det är en lögn, eller inte så genomtänkt smutskastning, som sket sig. Craygh framhärdar alltså, och försöker hitta på bevis som styrker det. Illa.
Vicotnic tuffar på som vanligt, men har förfinat sina metoder. Nu ser vi även tidigare röster, vilka som bytt, rubricerat med klocklsag/tidpunkt m.m.. Kort sagt en rebells våta dröm. Luktar good guy lång väg.
Björn den Gode...Ja, bråket är märkligt, men kan för all del vara sant. Om det är sant så clearer det både Han och BDG. Om det inte är sant...Well, hur som helst så bidrar BDG med sin erfarenhet och kunskap (vilket han förväntas göra) så han hjälper till oavsett vilken sida han står på. Frias för närvarande.
Han kokade alltså soppa med BDG. Blev han sur på riktigt är han rebell, utan tvekan. Och om bråket var fejk så är jag beredd att ge de båda segern redan nu. Men som sagt, jag tror inte att det var fejk. Alltså är Han cleared med.
Jag får inte riktigt kläm på
Bearnie och
Eksem. Bearnie var en slipad varulv sist, och Eksem framstod som en pga kriminellt dålig magkänsla ( no offence, partner
). Jag väntar och ser vad som händer här.
Basenanji och
Zebulon har en liknande spelstil, men jag hittar inget komprometterande där. Zebs korståg för att outa sig känns både logiskt och märkligt. Det känns typiskt Zeb samtidigt som jag har för mig att vi gick igenom exakt samma sak förra spelet, där jag var den som villa få ut info (vilket nästan kostade mitt huvud). Zeb har inte fått samma behandling, vilket kan bero på att han är Zeb, eller att han är imperialist. Nu blev det inte så mycket snack om Basse här...Får återkomma om honom.
Jag tycker även att
Vimes är en tillgång för rebellerna. Han är alert, entusiastisk och skriver lagom långa inlägg. Det är lätt att hänga med och han verkar vara genuint intresserad av att sätta dit imperialister. Verkar alltså grön.
Jag har nog missat några, men det beror nog på att resten har varit väldigt tysta och att jag inte riktigt hunnit kolla alla. Men HJK, Banarok, Vandraren...Vilka har vi mer? krank (sjukintyg), Poseur, Anders Åstrand, Lindenius...För lite data. Vilket innebär att ni är skumma i min bok. En rebell som är tyst hjälper imperialisterna. Ni kommer att offras för laget om ni inte skärper er. Vissa av dessa har även sagt lagom mycket, vilket är minst lika skumt.
Så, just nu lutar det åt Zeb eller Craygh, och jag kör på Craygh. Jag trodde också att runda 1 skulle vara längre, men den är alltså slut ikväll? Dessvärre ska jag formatera min dator, så jag kan missa upplösningen...
Röst: Craygh