Det skulle inte ens bli ständigt pang pang mangel ens om alla vill spela soldater vid fronten, så den punkten är rätt lugn.micke_p;n106954 said:Noir går bra. Jag kan nog läsa på lite innan så jag inte är helt noob. Så länge det är rollspel utan ständigt pang pang mangel och inte Trivial Pursuit.
Vid tre spelare börjar det kunna bli lite dynamik mellan rollpersonerna. Så minst 3 kompatibla spelare är att föredra för att komma igång, men är man färre så kan det gå ändå. Både Noir och i Star Trek bör det gå bra att tillföra spelare eftersom. Just nu har jag nog ingen åsikt om maxantal, då det till del beror på vad för rollpersoner alla har och dynamiken vid spelbordet.Robert;n106965 said:Lupus: Jag har inga problem med de moddar du vill köra med gällande Noir. För min del tycker jag Star Trek inte är topp tunnor utan jag kör som sagt helst Noir.
Nä nä. Jag tänkte nästan bokstavligt TP.Lupus Maximus;n106966 said:Det skulle inte ens bli ständigt pang pang mangel ens om alla vill spela soldater vid fronten, så den punkten är rätt lugn.
Men vad syftar du på med "Trivial Pursuit"?
Jag passar på att svara på vad jag tror du menar. Om man inte spelar en rollperson som "vaknar upp" i Sandukar, utan faktiskt minnen av att ha växt upp där, så är det vissa saker man behöver känna till. Men det är inte ett helt uppslagsverk, och har man glömt bort någon detalj som rollpersonen borde kunna så kan man fråga. Samt om man gör något uppenbart olämpligt, som rollpersonen borde känt till, så frågar jag hellre och upplyser om ev. konsekvens.
Då tror jag det är väldigt liten risk att rollspelandet påminner om det :wink:micke_p;n106977 said:Nä nä. Jag tänkte nästan bokstavligt TP.
Rymdhamster;n106979 said:Jag är en liten smula avundsjuk på det här. I synnerhet om det blir så att Krank spelleder CoC. Lite annorlunda än vad jag är van vid, säkerligen, men jag tror att det skulle kunna bli en fenomenal kampanj.
För att jag fortfarande sitter i Ludvika, och ser ut som att det kanske kan bli permanent. Annars hade jag varit en av de första att skriva upp mig i den här tråden.krank;n106981 said:Men du skriver inte upp dig som reserv för att...? =)
Rymdhamster;n106982 said:För att jag fortfarande sitter i Ludvika, och ser ut som att det kanske kan bli permanent. Annars hade jag varit en av de första att skriva upp mig i den här tråden.
Ah, det hade jag glömt bort!krank;n106983 said:Ah. Du får ta och uppdatera din wrnu-profil... Just nu står det "Stockholm". =)
Vimes;n106985 said:Krank: CoC låter super. Jag har väl rätt dålig koll på mythosen, har bara läst Lovecrafts noveller (dock typ alla, men jag tror inte det ger så mychet Mythos Lore tbh). Spelade något CoC-oneshot i gymnasiet men inget annars. Tatters har jag ingen koll på.
Ergo: jag är på att köra Tatters med dig som SL 0,5-1 gånger i månaden.
Bah, lögner och ont förtal!Vimes;n106995 said:Ett varningens finger höjes för kloptok, jag är fortfarande traumatiserad sedan senaste TullCon (det finns spelrapport någonstans!)