Nekromanti [Stockholm] Söker spelare/spelgrupp inför hösten

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Är det för sent att anmäla intresse? Jag är sugen på att vara med och rätt flexibel med tider.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
pappa;n107221 said:
Är det för sent att anmäla intresse?

Jag har ingen aning; min grupp är tyvärr rätt fyllt just nu (vilket känns deprimerande, jag hade jättegärna spelat med både dig och Arfert och flera andra i tråden!) men Lupus har inte satt ihop sin grupp officiellt ännu (tror jag)...

charl

Veteran
Robert;n107214 said:
Vi som blev över och var sugna på Noir, ska vi försöka få ihop något? Jag är föräldraledig och har semester fram till september så jag kan när som helst.
Noir låter spännande. Har jobb själv men slutar rätt tidigt så vilken kväll som helst borde funka. Är bortrest 13-17 augusti, men annars tillgänglig iaf till september.

kloptok

Pensionerad astrolog
Jag skulle inte ha något emot lite CoC/ToC-spelande i alla fall. Just Tatters of the King är en sådan där kampanj som jag velat lira ett tag nu.

krank

Arfert;n107398 said:
Tatters of the King är jag skitsugen på! Bring it.

Problemet är väl storleken på gruppen. Jag har knappt spellett en grupp större än 3 pers tidigare, 4 känns som en utmaning och skulle jag knöka in dig så blev ni 5...

I och för sig: Kan man köra samma kampanj i 2 olika grupper? Det känns ju som en tänkbar idé; det kostar ju inte mer att förbereda två grupper än att förbereda en... Bara jag lyckas hålla reda på anteckningar om vilken grupp som gjort vad =)

Skiss:

Krankgrupp 1: micke_p, Vimes, Marco, Chrull.
Krankgrupp 2: pappa, Arfert, kloptok.

Antingen försöker jag få till spel två gånger i månaden eller så kör grupperna varannan månad.

Finns nån i Krankgrupp 2 som har tillgång till lokal? micke_p kan ju knappast vara med i båda...

Arfert

Facit
Ska kolla, men min gamla lokal har jag inte tillgång till längre.

Har en vid Sätra varv, men dit är det lite småknepigt att ta sig. Ska kolla om det går i Jakobsbergs gård i Bredäng.

krank

Arfert;n107411 said:
Ska kolla om det går i Jakobsbergs gård i Bredäng.
Låter bra!

Om Pappa eller Kloptok har nånstans att spela hyfsat centralt så får de gärna höra av sig.

Om nån annan som har en lokal och vill vara med, säg till! Krankgrupp 2 har 3 spelare, vi kan knöka in en till. Tillgång till bra lokal premieras.

(Och om Vimes, Marco eller Chrull råkar ha en schysst lokal tillhands och känner för att spela i grupp 2 istället så funkar det såklart också =) )

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Om det blir en andra grupp som spelar Tatters är jag intresserad. Jag kan ordna lokal nära slussen men tror att det kostar 200 spänn per gång. Med fyra spelare blir det en femtilapp. Klart överkomligt tycker jag.

krank

Owlbearpig;n107442 said:
Om det blir en andra grupp som spelar Tatters är jag intresserad. Jag kan ordna lokal nära slussen men tror att det kostar 200 spänn per gång. Med fyra spelare blir det en femtilapp. Klart överkomligt tycker jag.

Låter väldigt rimligt om vi inte lyckas hitta en annan lokal, tycker jag.