Nekromanti Stockholms spelkonvent 2005

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Lycka till! [ant]

Vi kan nog döda hemmagjorda rollpersoner också, men då gäller vissa andra hemliga regler och dö lär ni lik förbaskat göra. :gremtongue:

Det är level 1 rollpersoner som gäller första dagen, 3 andra och 5 sista.

[edited]: Glömde en smiley... :gremsmile:

Lambi

Swordsman
Tävling och tävling...

...vi var helt enkelt bäst. :gremgrin:

Vi kom längst in både dag ett och två på GothCon. Dag tre spelade vi inte. Vad säger man? Världsklass! :gremcool:

Vi = jag, Erik, Anders och Anders (som bara var med dag 1).

Lambi

Swordsman
Köra en lite miniforumsträff annars

Lokal är som sagt knepigt. Om man inte lyckas skramla fram något kan man ju köra en liten vända till Wirströms eller annat trevligt ställe på fredagkvällen eller tom torsdagkvällen för dom som vill.

Anders Åstrand

Swordsman
ja!

Forumsträff på något nice ölhak på torsdagskvällen låter kanon, kan vara ett tillfälle då utomstockholmska forumiter kan komma också då de ändå ska upp till konventet.

Någon mer än jag och Per som är intresserade?

G

Guest

Guest
Re: Lycka till! [ant]

Men far man inte ens sla fram en egen gubbe?

Eller ens anvanda point-buy?

Rickard

Urverk speldesign
Nej.. Utdelade karaktärer är det som gäller [NT]

/Han som påpekar att DofD är en nöjesgrej på 30 minuter

G

Guest

Guest
Re: Nej.. Utdelade karaktärer är det som gäller [NT]

Jasa? Ar det bara 30 minuter? Det aningen pretentiosa namnet fick mig att hoppas pa en "all-nighter"!

Men vilka rollspel kor man i full langd da?

Vi anmalde aven den fruktade gruppen "Team Caligula" till Mutant, Drakar&Demoner, och Gotterdammerung. Ska bli ett kart aterseende med dem tva forstnamnda. Den sistnamnda hoppas jag ska ge lite gammal inspiration som fran Chock och Kult!

Spelledare, var pa er vakt!

Rickard

Urverk speldesign
Re: Nej.. Utdelade karaktärer är det som gäller

"Jasa? Ar det bara 30 minuter? Det aningen pretentiosa namnet fick mig att hoppas pa en 'all-nighter'!"
Några har kört uppåt någon timme eller två.. Men namnsuffixet (om man kan säga så?) "...of Doom" borde väl avslöja lite hur bra det kommer att gå för spelarna som ställer upp? :gremwink: Detta är ett drop-in-scenario och drop-in följer inte de vanliga tidsbestämmelserna på 4-6 timmar som för de vanliga scenariorna (se hemsidan för mer information, vilket jag inte gjort)..

Du har ställt upp i balla rollspel.. Skulle själv vilja testspela dem.. :gremsmile:

/Han som önskade att han hade råd att dra på StockCon (Ok, SSK då'rå), för LinCon kunde han dra på bara för att han indrev gamla skulder på några hundralappar (samt arr:ade) men det konventet var värt det också

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Yeah

Om pengarna håller ihop sig så blir jag inte RUTA... då kommer jag till Konventet.... förmodligen på Lördagen... hm... men vilka orkar sig upp och spela klockan 7? När bör man som "outsider" anlända... när sätter folk igång efter natten?
Vad hon sa... Just det, ni hörde rätt - på lördagen terroriseras Stoc..SSK av Hellzon. Jag ska försöka att inte krossa för många stolar... :gremgrin:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Woah!

Det här trodde jag inte, verkligen inte. Jag ser faktiskt fram emot konventet. Med tre dagar kvar är det nästan nästan så att jag längtar till det. Vad var oddsen på det?

Hur är det med er andra? Taggade?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Woah!

Jorå.

Jag vill otroligt mycket att det ska bli ett stort återkommande konvent i Stockholm.

En intressant detalj värd att nämna är att samtliga rollspelsarrangemang är systembundna.

Vad är oddsen?

Johan K

Gammal & dryg
Ha´så trevligt allesamans !! (ANT)

Lite avis är man på er som skall dit.. :gremtongue:

/ Johan K, som är en n00b som inte komer till SSK.. :gremblush:

Fifty fifty

Personligen så känns det ungefär som att jag har 50% chans att ha kul på konventet just nu i alla fall. Inga som jag känner kommer ju att gå... :gremfrown: Så då måste jag förlita mig på att jag träffar trevliga människor på konventet. Sedan så har jag ingen aning om hur kul konventet kommer att vara spelmässigt sätt.

Men men, förhoppningsvist så kommer det här konventet att bli som ett lokalt Gothcon... eller nått :gremsmirk:

Pontus Löf

Veteran
Runan på Stockholms spelkonvent

En mindre skara från Runan kommer att besöka Stockholms spelkonvent på lördag. Vi kommer att vara där för att sälja baknummer, mingla och kolla in konventet. Om ni vill köpa på er de gamla pappersnumren är det ett ypperligt tillfälle, då vi kommer att erbjuda dem extremt billigt. Annars är ni välkomna att bara gaffla lite. Vi synes!

Pontus Löf

Veteran
Logistiska problem

Runans planer på att åka till Stockholms spelkonvent ser ut att gå i stöpet. Orsaken är att det förråd som härbärgerar majoriteten av våra pappersnummer är låst och att ägaren av förrådet förmodligen befinner sig i S:t Petersburg. Därmed kan vi inte sälja våra baknummer. Förhoppningsvis kan vi få tag på någon som kan låsa upp förrådet under dagen och komma till konventet under söndagen, men vi utesluter inte att vi måste ställa in konventsbesöket. Trist.