Jag har all respekt för att man väljer att spela på det sättet. Men för mig, med sådana här spel med stark diplomatidel och avsaknad av catch-up-mekanism, så förtar det en stor del av spelglädjen. Klart jag siktar på att vinna hela partiet, men om inte hela prispallen räknas faller diplomatidelen för mig för då finns det ingen anledning att inte alltid totalmörda sina motståndare (här finns det ju iofs vissa spel som premierar sådant spelande genom att göra det alltför kostsamt att avsluta en spelare som ligger ned) och ingen mening med att fortsätta spela när jag hamnat så långt bakom att jag inte kan komma ikapp.RasmusL;n348900 said:Och Vimes, det verkar jättekonstigt att någonsin lita på någon, det kan ju bara vara en som vinner!?![]()
Xyas;n348893 said:Grejen var den att hellzon cashade aldrig in på den skulden, trots att jag flera gånger påminde om den och att jag var villig att nöja mig med en andraplats. Det gjorde att jag gradvis började tvivla på hellzon intentioner och började tro att den loja inställningen var för att hellzon hade som plan att attackera mig. Så när rasmus var döende började jag försöka övertala mina allierad att gå på hellzon istället.
Det var en ganska lång period där då mitt förstahandsval i allianser faktiskt var du och jag mot resten, med siktet på en andraplats för mig. Det var därför jag varnade dig om basse/vimes/ragnar-alliansens planer på att anfalla dig. Men du verkade ju bara inte så intresserad vilket gjorde mig mer och mer nervösHellzon;n348931 said:Haha, jag som var så nöjd med min trygga fredliga gräns med dig.
jag kommer, för min egen hälsa och välbefinnande, att ta en tillbakalutad attityd det här partiet. om någon snipe:ar mina baser för att jag inte loggar in klockan 05:00 på en söndag så är det helt okJag är kanske på.
Beror på när. I börjar, är det dagar jag har super mycket tid är jag på, annars skippar jag.
Jag minns det som otroligt tidskrävande
Du bara motiverar mig nu att vara inloggad vid 05.00 på söndagar...jag kommer, för min egen hälsa och välbefinnande, att ta en tillbakalutad attityd det här partiet. om någon snipe:ar mina baser för att jag inte loggar in klockan 05:00 på en söndag så är det helt ok![]()