jag äter nästan alltid frukost. gärna länge och med ett stycke nyliberal propaganda brevid. Till frukost brukar det faktiskt bli oboj och mackor. Jag vet inte varför jag börjat dricka oboj numera, men det blev så efter att jag flyttade hemmifrån.
Sen bllir det alltid medhavd matlåda till lunch mellan kl 1120-1220, oftast innehåller den det som blev kvar från middagen dagen innan. Om det inte finns något sådant brukar jag stanna till vid Konsum på vägen till skolan för att köpa två micropizzor som jag slänger i mig, även om jag inte gillar det så har jag inte så mycket val eftersom jag valt att inte äta dött djur och cafeterian i skolan ligger dels i en annan byggnad än var jag har lektioner i och dels har de endast en vegetarisk rätt. Pastasallad. Varje dag i veckan.
I skolan dricker jag i snitt en burk sansao om dagen. Och en massa vatten.
När jag kommer hem brukar middagen redan vara på gång eftersom jag har en hungrig flickvän som väntar på mig (om jag inte mot förmodan skulle komma hem innan henne dvs), så middag brukar ätas mellan kl 2000-2030 typ. Lagom till simpsons. Och till middag blir det väldigt mycket pasta med olika typer av tillbehör. Tomatsås med bönor och fetaost; stekta grönsaker, pesto och marinerade vitlöksklyftor eller i värsta fall quornfärs. Sen finns har vi såklart pastagratängen med quornfärs och massa chili, eller paprika och quornbitssåsen...
Är det inte pasta så är det ofta pressad potatis och nån vegetarisk gryta till. Ibland blir det roligare saker som fyllda paprikahalvor eller så också, men det är inte så ofta. Dricka till middagen är nästan alltid vanligt vatten.
Sen äts det ju en del annat också, det är inte alltid vi orkar eller hinner att laga mat. varma mackor är poppis som något litet snabbt och lätt. eller snabbnudlar. Eller så äter man ute och tar en pizza, men kan jag så tar jag hellre en vegetarisk sushi istället. Sushi är den perfekta snabbmaten eftersom det är nyttigt och g¨r att ha med sig överallt. Man behöver ju inte oroa sig för att den ska bli kall liksom. Dessutom luktar det inget när man sitter med den i en påse på tunnelbanan påväg till nån förfest eller något.
godis klarar jag mig oftast utan. det är nån gång då och då jag blir sugen på chips, men i vanliga fall köper jag varken snacks eller godis.
så resultatet blir att jag äter 2-3 gånger om dagen, lakto-ovo-vegetariskt (dvs att jag äter ägg och mjölkprodukter men äter varken fågel fisk eller mittemellan.) också försöker jag hålla mig borta från allt som innebär att man måste döda djuret för att ge mig, tjurtestiklar i energi-drycken tex. Jag dricker mest vatten och äter inte godis. Jag dricker kaffe väldigt sporadiskt och när jag besöker ett fik (svaj 85% av gångerna) så dricker jag oftast chai, om jag inte är på något annat ställe än svaj då, då blir det kaffe eftersom ingen annan chai år att jämföras med svajs spicy chai.
Sen rör jag aldrig på mig mer än dagliga rushen till tunnelbanan, jag röker ett halft paket mentholcigg om dagen (lite mindre egentligen), jag går ut och dricker öl 2-3 gånger i veckan, ibland mer...
chrull