Åjarå: Kapten Toxin!
Jag vill oxå vara med å leka!
Fast jag vill skapa en skurk eftersom jag kommer vara spelledare i det här spelet. (Och eftersom jag själv vill vara en superskurk)
Jag slår 3, 3 och 6. En Skicklighet och två Attacker (Eller blir det en jättestark attack? Jag börjar med ett provisoriskt klur enligt min första teori och sedan kanske jag får ändra mig)
Kapten Toxin
Johan Rising var en rätt misslyckad och oanselig kille, med en taskig utgångspunkt i livet. Han trodde sig vara en nolla utan några framtidsutsikter, men ödet skulle visa sig ha annat i beredskap för honom...
Han var vida beryktad för sitt ohälsosamma leverne. Hans kosthållning bestod uteslutande av fett, socker och nikotin; han levde i smuts och avskräde; och han hängav sig åt gifter och kemikalier. Detta skulle ha kostat en mindre sensationellt häftig människa livet; men i Johan Risings fall ledde hans leverne till märkliga mutationer i hans genetiska kod som skulle beröva honom från all mänsklighet för att istället ersätta det med något helt annat och fram tills dess okänt för vetenskapen. Han blev Kapten Toxin; en övervarelse med en helt naturlig fallenhet för att leva det liv som Johan Rising valt. Denna fallenhet visade sig i form av tre mycket märkliga (och häftiga) krafter:
Skicklighet: Giftkunskap
Johan Rising är extremt illa lämpad för all typ av bildning; men som Kapten Toxin har han ändå begåvats med en naturlig fallenhet för hur kemiska och bakteriologiska processer fungerar i allt som rör gifter och sånt som är ohälsosamt.
Från sin operationsbas Smutslyan; en degenererad skådeplats av infektioner, parasiter och avskräde av alla de frånstötande sorter; så använder han sina giftkunskaper för att odla fram nya epidemier och för att mixtra fram nya ohälsosamma kemikalier med vars hjälp han sätter planer i rullning i syftet att göra andra människor sjuka, giftiga och smutsiga till hans egen avbild.
Kunskaperna kan också användas mer praktiskt i kombination med hans attacker för att skräddarsy deras effekter på hans offer.
Attack #1: Hallucinationsaura
Johan Risings eskapistiska läggning blandat med hans förkärlek för psykadelika har begåvat honom med förmågan att sträcka ut sitt eget vansinne till andra människor i hans närhet.
Alla som träder in i Kapten Toxins omgivande aura drabbas omedelbart av vanföreställningar, perspektivförskjutningar och mardrömsvisioner. Kapten Toxin kan hantera dessa visioner, men för alla andra varelser är det ett vapen som orsakar förvirring och desorientation.
Attack #2: Giftberöring
I Johan Risings blodådror pumpar enbart fett, kolsyra, alkohol och giftiga kemikalier som muterats fram i hans unika ämnesomsättning. På hans hud kryllar bakterier och virus som vore skadliga för alla människor; men som lever i fridsam symbios med sin ondskefulla värdkropp.
När Johan Rising kommer i kroppskontakt med andra människor (eller om han blöder/spottar på dem) så drabbas de av skadliga sjukdomar och förgiftningssyndrom.
---
Dessa attacker är visserligen kraftfulla vapen som han kunde ha använt i mänsklighetens tjänst, men eftersom han inte förmår stänga av dem så har de också effektivt avskärmat honom från all form av intimitet med de han älskar och tycker om. Med tiden kom Johan Rising att bli allt mer bitter och världsfrånvänd; en enstöring; och detta tillstånd blev knappast bättre av hans hallucinatoriska tillstånd. Snart hade han blivit grym och hatisk; paranoid mot resten av världen och besatt av tanken på att utkräva hämnd på den sundhetsiver som råder i världen och som sett till att stöta ut honom från samhället. Kapten Toxins mål är att göra andra människor lika giftiga och smutsiga som han själv; för att han på så vis skall kunna skapa några varelser med vilka han skall kunna uppleva den närhet, den intimitet, den beröring och alla andra små enkla kärleksgester som förvägrats honom.
För det mesta så kidnappar han snygga tjejer och utför experiment på dem. Det har hittills aldrig haft lycklig utgång. Kapten Toxin skyller detta på de superhjältar som hela tiden envisas med att lägga sig i hans arbete.
/Rising
som tror att han missbrukat eller missförstått alla regler; men som ändå gillade Kapten Toxin så som han blev.