Check.Vicotnik said:Det jag tror vi kan få ut mest information ifrån är att vi drevar, utan krav på att just X/Y ska outas utan det blir upp till de vi drevar mot att välja vad de vill outa samt motivera varför de inte valde att outa sin andra egenskap.
Samt så bör vi ha två drev igång samtidigt, vilket gör det svårare för varulvarna. Något som vi bör undvika är att i slutet ha två jämnstarka drev för då kan lätt varulvaran gå in och styra vem som åker.
Det är första rundan. Just nu förväntar jag mig att rösterna ska svänga hejvilt.Fain said:RÖST: DR Frankenstein
Anledning, har ändrat sin röst fram och tillbaka.
Vill bara säga att i princip alla har här ädrat sin röst en gång.Fain said:RÖST: DR Frankenstein
Anledning, har ändrat sin röst fram och tillbaka.
Men va fan! SLuta outa grejer till höger och vänster. Och nu när du ändå gjort det, Maniac: varför gjorde du det (mer än att du passade på)? Och varför just kön (och inte exvis beväpning)?Maniac said:Jag kan passa på att outa att jag är en man.
Vi tjänar på att alla outar någonting, för på det viset så har vi någon information om någon bli tagen av varulvarna.Vimes said:Paxen: jag vill se dig argumentera för varför vi skulle tjäna på den massoutning du hetsar för. Berätta varför det skulle vara en rimlig strategi.
Check. Jag anser också att det har varit på tok för mycket slagsida mot beväpning speciellt p.g.a. Paxens hetsande kring detta.Maniac said:Dels såg jag det viktigare att vi får reda på vilka kön alla har, beväpning är inte essentiellt i nuläget (anser jag i alla fall)
är ju för fan skrattretande. Har jag sagt att vi inte ska outa över huvud taget? Har jag hetsat (sic) kring det? Nej, jag har argumentat för att vi ska outa under press (som Möller och unfair gjorde), och att vi inte i förhand ska bestämma vad som ska outas.Paxen said:pga sån hets mot att avslöja någonting överhuvudtaget
Du måste deala med det, Maniac. Är du bybo så har du inget att frukta.Maniac said:Jag är också lite av den personen att jag inte kan handla riktigt under stress och förvirrar lätt folk och vänder dem emot mig. Så jag fann det bättre att göra det nu istället för att klanta mig.
Jag antar att du blev rädd när jag röstade på dig och därför skriver därför att jag är varulv. Vilka bevis har du? Att jag vill att folk ska outa sina förmågor? Att jag är pådrivande? Nej, du skriver ju att det är bra att jag är pådrivande, så det kan det ju inte vara.Vimes said:Det är bra att du är pådrivande, Paxen, det gillar jag.
Men det finns jävligt goda anledningar till att INTE massouta i första rundan. Jag är helt för att saker ska outas (vilket, om du läste mina inlägg i tråden och inte bara dina varulvspolares PM, du skulle veta).
Okej, nu kommer vi någonstans. Du är sur för att jag har föreslagit att folk ska outa beväpning. Enligt mig så är det bland det bästa vi kan göra, då någon kanske sitter på info, som t.ex X antal som har pistoler är varulvar osv. Inte helt omöjligt. Jag tycker att ditt förslag "suger" mer, då varulvarna får lättare att hitta på BS.Vimes said:Jag har argumenterat för att vi ska outa under press, och att vi ska försöka få igång jäkligt många drev under första rundan. Det jag däremot har sagt är att vi inte ska bestämma i förhand vad som ska outas - utan att låta den som ska outa avgöra och motivera vad som outas. Detta generar väldigt mycket info i tråden, och vi tvingar folk att motivera sig.
Jag tycker att det i nuläget är helt upp åt väggarna att börja tala om massoutning utan press och utan diskussion. Det vi får fram enligt din metod är: Den hårda infon (beväpning) och inget mer. Men "min" metod får vi: den hårda infon, vi får resonemang kring varför det och det väljs att outas, vi får info kring röstningsmönster och motiv för röster.
Ergo: din metod suger. Det finns ingen anledning att massouta nu. Det kan bli aktuellt, ja. Men inte i första rundan.
Nu börjar jag verkligen tro att du är varulv. Du går på starkt och skriver i praktiken ett hatinlägg.Vimes said:Och din motivering till din röst på mig:
är ju för fan skrattretande. Har jag sagt att vi inte ska outa över huvud taget? Har jag hetsat (sic) kring det? Nej, jag har argumentat för att vi ska outa under press (som Möller och unfair gjorde), och att vi inte i förhand ska bestämma vad som ska outas.Paxen said:pga sån hets mot att avslöja någonting överhuvudtaget
Sedan undrar jag varför du ens röstar på mig eller någon? Du är ju mest intresserad av att vi ska outa beväpning utan drevande, så whatthefuck. Vad är syftet med din röst? Jag outar gärna något om jag får flera röster på mig, men jag tänker inte gå med på någon massoutning.