Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen said:
Anledningen till att jag valde att avslöja min beväpning är att majoriteten har avslöjat sin beväpning.
Om du mennar att majoriteten består utav 2 stycken, Möller (kniv) och unfair (pistol) mot 1 som avslöjat sitt kön som Man (Maniac) så håller ditt argument till varför, men annars så är det en väldigt svag anledning till varför du valde att avslöja din beväpning.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vicotnik said:
Paxen said:
Anledningen till att jag valde att avslöja min beväpning är att majoriteten har avslöjat sin beväpning.
Om du mennar att majoriteten består utav 2 stycken, Möller (kniv) och unfair (pistol) mot 1 som avslöjat sitt kön som Man (Maniac) så håller ditt argument till varför, men annars så är det en väldigt svag anledning till varför du valde att avslöja din beväpning.
Det ser ut såhär nu

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 2 (Unfair,Paxen)

Man: 2 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna:

Recca

Femme Fatale
Paxen said:
Min röst: Maniac
Anledningen till att jag byter till Maniac är att han är den mest misstänkta just nu, skapar lite rökridåer och kommer med ursäkter för att inte behöva rösta. Släng ut en röst, samtidigt ge någon slags info så att vi kan flytta rösterna och pressa någon annan
För närvarande (alltså de nästkommande fem-sex timmarna) är en röst på maniac rena slöseriet eftersom han är borta just nu. Vi har ett golden opportunity att pressa en hel del nu fram tills på måndag, så det skulle vara ganska smart för en ulv att vilja dreva mot någon som inte är närvarande...

Paxen said:
Som Vic har sagt, om ni vill ha mer info från mig, ta inte bort rösten på mig. Just nu är jag inte villig att ge mer information, utan jag vill ha mer information från andra först.
Så du tycker att drevet ska vara kvar på dig själv, men samtidigt säger du att du inte kommer avslöja någonting mer.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Dr. Frankenstein said:
Vicotnik said:
Paxen said:
Det ser ut såhär nu

Kvinna:
Stämmer, missade att du hade outat dig (det står högst upp i mitt dokument) så jag såg inte det. Var på Paxens argument för outning utav beväpning är värt lika med 0.

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Så du tycker att drevet ska vara kvar på dig själv, men samtidigt säger du att du inte kommer avslöja någonting mer.
Bra fångat!

Låter som en varulvsteknik. En rätt dum en, men ändå. Det är ju skitbra om vi pressar dig när du är demon, för du klarar pressen och de andra demonerna kan smita undan. Eller?

Recca

Femme Fatale
Paxen said:
Jag har även en extra gissning, och det behåller jag för mig själv ett tag.
Varför avslöja att du har en gissning om du tänker behålla den för dig själv?

Paxen said:
Dr. Frankenstein: Majoriteten av de som avslöjat någonting, menar väl Paxen rimligtvis.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Paxen said:
Jag har även en extra gissning, och det behåller jag för mig själv ett tag.
Varför avslöja att du har en gissning om du tänker behålla den för dig själv?

Paxen said:
Dr. Frankenstein: Majoriteten av de som avslöjat någonting, menar väl Paxen rimligtvis.
Innan Paxen avsöjade sin beväpning så såg det ut enligt följande:
Beväpning: Möller (Kniv), unfair (Pistol)
Kön: Dr. Frankenstein (Man), Maniac (Man).

Jag kan inte se någon majoritet bland de beväpnade till skillnad från kön.

Möller

Hubert Hortlax
Dr. Frankenstein: 57
Fain: 5
Konrad Konvalj: 19
Korpa: 5
Lu-kaazh: 7
Maniac: 17
Möller: 33
Paxen: 25
Recca: 15
Smrtihara: 1
unfair: 31
Vicotnik: 43
Vimes: 28

Så, en sammanställning över antalet postade inlägg under rundan. Inte säkert korrekt, särskilt Dr. Frankensteins drös av inlägg var svårräknade.

Smrtiharas enda inlägg är inte bra. Sen är det ett par stycken som kan gömma sig i sin inaktivitet. Korpa och Fain känns mest aktuella för det.

Unfair

Hero
Röst: Paxen

Du går ut klent, du försöker medvetet dra ut på tiden genom att nästan uppmana oss att ligga kvar på dig för mer info, och du läger en röst på ett få fegt kort som möjligt, Jag tvivlar på att Maniac kan prata ner dig med alla sina redan sagda underligheter, det är uppenbart att det kommer bli ett drev där, och om varulvarna vill fälla honom så är han rent av fälld, om, varulvarna alla kan motivera sina röster dit. Och han kan inte svara på flera timmar har han ju skrivit för tusan! Har svårt att se ett mer passivt val av röst just nu.

Du är för massoutning men du väljer ändå att gå ut med minsta möjliga information. Din motivering är dessutom inte godkänd då det var lika många som gått ut med kön som vapen.

Du börjar prata om att demonerna kanske alla har samma vapen, och att Vimes ska ha föreslagit detta. Men han säger att förmågor ska vara kopplade till vapen och inte korporation. Detta känns som ett försök att leda in oss att börja rösta ut alla med vapen X vilket några ulvar rätt lätt kan utnytja.

Det ända jag finner vettigt i ditt uttalande, avslöjande, din motivering och rösten är
Paxen said:
Ha 2 drev igång som Vic säger
Men tyvärr så måste jag pressa dig mer, min magkänsla säger att du är genomluden, ulv, ulv, ulv!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Så, en sammanställning över antalet postade inlägg under rundan. Inte säkert korrekt, särskilt Dr. Frankensteins drös av inlägg var svårräknade.
Jag utgår från din lista då det är an ca lista.
Här är den totala sammanställningen med Möllers antal istället för Unfairs.

Konrand Konvalj: 0 (Unfair, Möller)
Möller: 0 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 0 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 0 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Paxen, Fain, Vicotnik, Möller)
Dr. Frankenstein: 2 (Konrad Konvalj, Unfair, Korpa, Lu-kaazh)
Korpa: 0 (Paxen)
Vicotnik: 2 (Vimes, Korpa)
Fain: 0 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller, Konrad Konvalj, Recca)
Paxen: 4 (Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Maniac, Vicotnik)
Maniac: 1 (Recca, Vicotnik, Paxen)
Lu-kaazh: 0 (Maniac)

Blankröster: 3 (Fain, Maniac)

Kvinna:

Övrigt:
Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
Mer än två varulvar - Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes

Antal Poster
Dr. Frankenstein: 58

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Dr. Frankenstien: 2 (unfair, Lu-kaazh)
Maniac: 1 (Recca)
Paxen: 4 (Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Vicotnik)
Vicotnik: 2 (Vimes, Korpa)
Vimes: 1 (Paxen)

Blankröster: 3 (Fain, Maniac, Smrtihara)
Jag tycker den här sammanställningen är lockande att kolla på. Man kan snurra in sig i många olika scener och scenarion. Man blir ju rätt paranoid av det här, och det är ju en del av det hela.

Min första tolkning när jag såg den här på detta viset var: (betänk nu att jag endast lägger det här inlägget för att visa hur jag såg på saken vid en första anblick)

Dr.F har 2 röster på sig från Unfair & Lu-kaazh. Dessa har båda loggat in och lagt in några inlägg. Unfairs största del av inlägg har handlat om antal inlägg i denna runda jämfört mot Stargate runda 2 om jag inte förvirrat mig helt. Ingen av dessa två har ändrat sina röster för att hjälpa oss att skifta ännu ett drev gentemot någon annan.

Maniac har 1 röst från Recca på sig, och det orkade jag inte reflektera över.

Paxen Har det starkaste drevet gentemot sig, och jag kommer då hålla mig fast där, och invänta dennes återkomst från butiken.

Vad han sedan släpper för information visar ju oss hurivida vi skall pressa mer eller lätta trycket, och gå vidare med vår drevkampanj.

Vicotnik Har 2 röster på sig. Vimes är lagd för väldigt länge sedan, och det här drevet har aldrig riktigt tagit fart. Korpa hakade i stort på efter Vimes eftersom drevet gentemot Fain sket sig big time. Båda vill de veta mer om Vic. och det är dom inte ensamma om.

Vimes har en röst från Paxen på sig, och det handlade väl om deras kamp om jag inte minns fel..

Sen har vi blankrösterna kvar.

Tre väldigt inaktiva, och underliga spelare. Maniac har det talats mycket om. Fain har försvunnit för tillfället, och Smrt. har vi inte sett skymten av i stort sett.

Baserat på det var min tanke att det är fanimäj omöjligt att alla dessa tre är ulvar.

Det var ett väldigt långt inlägg för att fastställa att Fain, Maniac, och Smrt. inte ligger med varandra.

I min värld finns det tre varulvar, och jag tror inte ulvarna är så kalla att de beslutar sig för att smita undan hela runda 1. Det är inte en bra varulvstaktik. Däremot kan det dölja sig någon ulv bland det tre.

Press på Unfair & Lu-kaazh är det jag vill se. Om de verkligen vill hjälpa oss tycker jag dom skall agera, och flytta sina röster från Dr.F, ty hans ärende är utrett i min mening.

Nu kanske det här slår tillbaka mot mig för att jag är allt för konspiratorisk, men jag såg det så jävla klart när jag började skriva inlägget. Nån kafferast senare är jag nu klar. Allt detta kluddande måste nog sammanfattas, och förhoppningsvis kommer det kanske att hjälpa oss i kampen mot ulvarna.

Sammanfattningsvis:

Det känns onödigt att dreva gentemot (just nu):

Maniac, yepp
Fain, kommer inte vara inne förens söndag
Smrt. vet vi inte när han beslutar sig för att komma in i matchen.

Däremot är Unfair & Lu-kaazh inne nu och då, och där skall pressen in. Varför har de inte flyttat sina röster exempelvis? Tror det är detta som är pudelns kärna egentligen.

Unfair

Hero
Möller said:

Smrtiharas enda inlägg är inte bra. Sen är det ett par stycken som kan gömma sig i sin inaktivitet. Korpa och Fain känns mest aktuella för det.
Om vi vill börja räkna inlägg så kan det vara värt att gå in på varje spelares profil och räkna alla där och då fastställa en spelare åt gången, tex:
Möller: 34

Unfair

Hero
unfair said:
Om vi vill börja räkna inlägg så kan det vara värt att gå in på varje spelares profil och räkna alla där och då fastställa en spelare åt gången, tex:
Allså det går snabbare. Men jag glömde ju länka i mina exempel så möller.

Recca

Femme Fatale
Vicotnik said:
Jag kan inte se någon majoritet bland de beväpnade till skillnad från kön.
Och Frankenstein också:

Just ja, jag räknade dumt nog med Paxen också. Good call. :gremtongue:

Ja, vad ska man tro, liksom?

Vicotnik

Den onde
Staff member
unfair said:
Möller said:

Simplaste sättet är att gå in i trådatläge och söka på användarnamnet i både IE och Firefox står det hur många träffar du får på namnet om du använder dig av ctrl+f, sen så är det bara att räkna bort de träffar som hamnar under inloggade användare/vrållådan.

Möller

Hubert Hortlax
unfair said:
Det ända jag finner vettigt i ditt uttalande, avslöjande, din motivering och rösten är
Paxen said:
Ha 2 drev igång som Vic säger
Det här är inte alls vettigt. Paxen vill dreva mot två. Okej. Han är ena drevet, check. Det andra är just nu mot Vicotnik. Det har inte tagit fart, men det är för att det inte räcker med drivande för två drev just nu. Vico kommer vi till. Paxen skulle ju kunna dreva ditåt.

Men vad gör Paxen? Röstar på Maniac. Utan att försöka få igång ett ordentligt drev och kräva något av Maniac. Skitskumt.

unfair said:
Det var det jag gjorde =)

Unfair

Hero
K.K. said:
Däremot är Unfair & Lu-kaazh inne nu och då, och där skall pressen in. Varför har de inte flyttat sina röster exempelvis? Tror det är detta som är pudelns kärna egentligen.
1. Konrad, jag har ändrat min röst, men jag var off under 13-15 pga hemresa m.m. Men jag han ändå flytta rösten innan du han skriva ditt, och att jag hade sagt tidigare att jag skulle flytta min röst under dagen så fort jag samlat tankarna.

K.K. said:
Unfairs största del av inlägg har handlat om antal inlägg i denna runda jämfört mot Stargate runda 2 om jag inte förvirrat mig helt.
2. Fel, jag har inte spenderat merparten av mina inlägg med att folosofera/motivera att jag räknade inläggen, jag han skriva bra mycket (20+) igår också då jag räknade först i morse. Jag skulle gissa att jag bara har skrivit ca 5-6 inlägg om antalet inlägg. Däremot så vet jag att flera av mina tidigare inlägg inte alltid varit proppfulla med information (specielt då både du och möller* glömde dem direkt), men det kan förväntas av de första 28h runda 1.

*
Möller said:
Jag blev lite förvånad över unfairs statistik. Han själv har väldigt många inlägg, men jag kan inte riktigt komma ihåg vad han har skrivit. Nåja, det är säkert bara mitt minne som spökar.

Recca

Femme Fatale
Mina tankar just nu.

Fain är borta fram tills söndag. Jag tycker fortfarande att det kan vara en varulvstaktik att be fain som ju inte är så erfaren att hålla sig undan forumet fram tills söndag så hen inte försäger sig eller är alltför mysko, och så kan de mer erfarna skräddarsy en bybo-roll till hen. Fain har ju själv erkänt att hen inte gjorde så bra ifrån sig som ulv förra spelomgången så hen kanske kom på idén själv.

Brist på aktivitet kanske är synonymt med varulv om det är en oerfaren varulv som inte riktigt vet hur den skall kunna hålla sig under radarn, blir nervös osv?

Men för erfarna spelare tror jag snarare att aktivitet tillsammans med passivitet kan vara någon form av scum-tell. Att hålla reda på ställningen räknas bara i förbifarten som aktivitet, i min åsikt, till exempel.

Sen måste jag bara tillägga att Maniac är out-of-control. Herregud, om han är en varulv så sitter de andra ulvarna och drar sig i håret just nu.

Det jag tänker som direkt går stick i stäv med att Maniac skulle vara ulv, är att de andra ulvarna inte bara skulle stå där handfallna och se på när deras vapendragare snubblar över sina egna ord... Eller så anser de att Maniac är så klantig så att de offrar honom.

Men jag vill ha mer information från Maniac, kön duger inte när man beter sig så obetänksamt, eller vad jag ska kalla det.

Så till min slutkläm då. Jag vill ju ha mer information från Maniac men jag ser ingen anledning till att vi inte drevar mot honom mot slutet av runda 1 igen ändå. Så nu tänkte jag ändra min röst av anledning av det K.K, skriver.

Vicotnik Har 2 röster på sig. Vimes är lagd för väldigt länge sedan, och det här drevet har aldrig riktigt tagit fart. Korpa hakade i stort på efter Vimes eftersom drevet gentemot Fain sket sig big time. Båda vill de veta mer om Vic. och det är dom inte ensamma om.
Röst: Vicotnik

Det finns redan två röster där och jag ser gärna ett drev mot Vicotnik, för som du säger har det inte hänt speciellt mycket sen Vimes lade sin röst där.

Unfair

Hero
Vicotnik said:
Simplaste sättet är att gå in i trådatläge och söka på användarnamnet i både IE och Firefox står det hur många träffar du får på namnet om du använder dig av ctrl+f, sen så är det bara att räkna bort de träffar som hamnar under inloggade användare/vrållådan.
Toppen, för min del så går det bra hur man än gör, bara man gör rätt.
Tack för tipset.