Vicotnik said:
Dr. Frankenstien: 2 (unfair, Lu-kaazh)
Maniac: 1 (Recca)
Paxen: 4 (Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Vicotnik)
Vicotnik: 2 (Vimes, Korpa)
Vimes: 1 (Paxen)
Blankröster: 3 (Fain, Maniac, Smrtihara)
Jag tycker den här sammanställningen är lockande att kolla på. Man kan snurra in sig i många olika scener och scenarion. Man blir ju rätt paranoid av det här, och det är ju en del av det hela.
Min första tolkning när jag såg den här på detta viset var: (
betänk nu att jag endast lägger det här inlägget för att visa hur jag såg på saken vid en första anblick)
Dr.F har 2 röster på sig från
Unfair &
Lu-kaazh. Dessa har båda loggat in och lagt in några inlägg.
Unfairs största del av inlägg har handlat om antal inlägg i denna runda jämfört mot Stargate runda 2 om jag inte förvirrat mig helt. Ingen av dessa två har ändrat sina röster för att hjälpa oss att skifta ännu ett drev gentemot någon annan.
Maniac har 1 röst från
Recca på sig, och det orkade jag inte reflektera över.
Paxen Har det starkaste drevet gentemot sig, och jag kommer då hålla mig fast där, och invänta dennes återkomst från butiken.
Vad han sedan släpper för information visar ju oss hurivida vi skall pressa mer eller lätta trycket, och gå vidare med vår drevkampanj.
Vicotnik Har 2 röster på sig.
Vimes är lagd för väldigt länge sedan, och det här drevet har aldrig riktigt tagit fart.
Korpa hakade i stort på efter
Vimes eftersom drevet gentemot
Fain sket sig big time. Båda vill de veta mer om
Vic. och det är dom inte ensamma om.
Vimes har en röst från
Paxen på sig, och det handlade väl om deras kamp om jag inte minns fel..
Sen har vi blankrösterna kvar.
Tre väldigt inaktiva, och underliga spelare.
Maniac har det talats mycket om.
Fain har försvunnit för tillfället, och
Smrt. har vi inte sett skymten av i stort sett.
Baserat på det var min tanke att det är fanimäj omöjligt att alla dessa tre är ulvar.
Det var ett väldigt långt inlägg för att fastställa att
Fain,
Maniac, och
Smrt. inte ligger med varandra.
I min värld finns det tre varulvar, och jag tror inte ulvarna är så kalla att de beslutar sig för att smita undan hela runda 1. Det är inte en bra varulvstaktik. Däremot kan det dölja sig någon ulv bland det tre.
Press på
Unfair &
Lu-kaazh är det jag vill se. Om de verkligen vill hjälpa oss tycker jag dom skall agera, och flytta sina röster från
Dr.F, ty hans ärende är utrett i min mening.
Nu kanske det här slår tillbaka mot mig för att jag är allt för konspiratorisk, men jag såg det så jävla klart när jag började skriva inlägget. Nån kafferast senare är jag nu klar. Allt detta kluddande måste nog sammanfattas, och förhoppningsvis kommer det kanske att hjälpa oss i kampen mot ulvarna.
Sammanfattningsvis:
Det känns onödigt att dreva gentemot (just nu):
Maniac, yepp
Fain, kommer inte vara inne förens söndag
Smrt. vet vi inte när han beslutar sig för att komma in i matchen.
Däremot är
Unfair &
Lu-kaazh inne nu och då, och där skall pressen in. Varför har de inte flyttat sina röster exempelvis? Tror det är detta som är pudelns kärna egentligen.