Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
1. Vad tror du om ett Lorder & Lodisar varulvsspel?
2. Hur ser din plan ut för byn ska vinna spelet? Vad bör vi göra?
3. Vad har varit mest anmärkningsvärt under rundan (finns det någon som faktiskt verkar skummare än alla andra?)?
4. Varför vill du outa beväpning?
2. Vi bör fortsätta så som vi har gjort. Byn är framgångsrik i sitt sökande efter ulvar, och aktiviteten imponerar på mig. Jag tror vi kommer ha en hel del rätt klara tankar så snart runda 2 startar. Jag tror även att det är bra att snaska fram lite fler kön. Därav ställde jag min fråga till Recca, och bad henne visa sitt kön istället.

3. Fain är den som i min mening betett sig mest skumt sett över hela rundan. Jag räknar då inte in Maniac som jag ser som ett hopplöst fall i nuläget, men där hoppas jag på en ändring under måndagen. Korpa har varit lite inaktiv, och det såg jag som lite skumt till en början. Nu efter Korpa´s senste inlägg så är jag absolut inte misstänksam mot denne.

4. Mitt kön är inte relevant. Däremot är jag intresserad av andras kön ty det kan finnas ett samband mellan kön & ulv.

Med det sagt kastar jag fram mitt något udda vapen: Eldkastare

Lukas

Mannen i Gult
Inte för att klaga över något som egentligen är bra men här har man varit borta EN dag och så har det skrivits över 70 inlägg...

Nu till saken,
jag är orolig över att ingen verkar misstänka mig.
ta det inte fel men det gör att det känns som vi missar att undersöka alla. För om alla glömmer att sätta press på mig så finns det risk att vi glömmer någon annan.
Någon som sitter och sparar statistik över allt( ni vet vilka ni är) får gärna publicera vilka som vi har satt press på.

!Paxen

Swashbuckler
Lu-kaazh said:
Nu till saken,
ta det inte fel men det gör att det känns som vi missar att undersöka alla. För om alla glömmer att sätta press på mig så finns det risk att vi glömmer någon annan.
Vaddå, "inte misstänker dig"? Jag misstänker alla.

Dock har du fallit under radarn, det kan jag medge.

Kanske lägger jag en röst på dig efter att Recca ger info, men jag lovar inget.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
Inte för att klaga över något som egentligen är bra men här har man varit borta EN dag och så har det skrivits över 70 inlägg...

Nu till saken,
Någon som sitter och sparar statistik över allt( ni vet vilka ni är) får gärna publicera vilka som vi har satt press på.
Såg att Paxen var före, men jag har inte glömt dig. Du har varit igång tidigare, och sagt att du inte vill bli glömd, och sånt glömmer man ju inte.

Skall se om jag har en liten statistik på det hela. Håll till godo.

Recca

Femme Fatale
Härligt. En eldkastare i ett trångt mörkt rum. xD

Jag förstår inte varför jag ska outa kön istället för beväpning när du väljer att outa beväpning. Kan du motivera det med mer än en axelryckning?

Möller

Hubert Hortlax
Hm. Nu är även jag tillbaka och påläst.

Några grejer:
Var är Dr. Frankenstein? Jag som har visst kontakt med honom AFK skulle inte bli jätteöverraskad om han faktiskt bara försvunnit ett tag. Men det vore bra om han varnat.

Dethär med kniv: Tja, nu när ni påpekar det känns det ju lite klent. Nå, jag kan säga att jag inte har något i min roll som antyder att kniven har någon som helst betydelse, utöver att det är min beväpning. Kniven har inget namn eller så.

Jag tycker Recca driver en bra argumentation. Lite snårig och nybörjaraktiv, men det är ju förståeligt. Jag har ingen anledning att misstänka henne särskilt mycket.

Däremot har jag pressat lite Konrad tidigare, och nu när ett drev ser ut att tåga åt hans håll är det nog vettigt att jag hakar på det.
Röst: Konrad Konvalj
Jag vill ha lite rejäla analyser av Kornrad. Gå igenom några märkliga beteenden han noterat, kanske.

Förövrigt måste jag läsa upp igen. Missade helt att unfair outade något!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 4 (Unfair, Paxen, Vimes, Korpa)
Gevär: 1 (Fain)
Eldkastare: (K.K)
--- Summa: 7 av 13

Man: 3 (Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen)
Kvinna: 1 (Vicotnik)
---Summa: 4 av 13

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Härligt. En eldkastare i ett trångt mörkt rum. xD

Jag förstår inte varför jag ska outa kön istället för beväpning när du väljer att outa beväpning. Kan du motivera det med mer än en axelryckning?
Jag valde att outa min beväpning istället för mitt kön för byns bästa. Ingen axelryckning direkt. Jag skriver ju: "Däremot är jag intresserad av andras kön ty det kan finnas ett samband mellan kön & ulv."

Därför tycker jag att du skall outa ditt kön, trots att du lovar att avslöja din beväpning.

Lukas

Mannen i Gult
Okej om min teori om Fain som syndabock så letar vi efter någon som började rösta på honom tidigt och lämnade sent.

I vilken ordning rösten lades på fain:
Vicotnik,
Dr. Frankenstein,
Möller,
Konrad Konvalj,
Recca

i vilken omvänd ordning man bytte röst:
vicotnik
Konrad Konvalj,
Recca
möller
Frankenstein

så enligt min teori som bör det vara någon som ligger högt på listerna vilket endast pekar på Vicotnik.

Möller

Hubert Hortlax
Jag kollade upp unfairs outning, och tycker särskilt Vimes tolkat den lite konstigt.

Vimes said:
unfairs outning: "de med samma vapen har inte samma förmåga", talar ju emot att denna min outning säger något om något annat än min egen roll, men min outning innehåller, om den extrapoleras och sätts i sitt sammanhang med allt annat jag skrivit kring kön och beväpning, väldigt mycket information om den information jag sitter på.
unfair skrev egentligen det är ingen med pistol som har samma förmåga som jag. Jag kan inte se att det talar emot din aning att förmågor hör ihop med beväpning.

Min tidigaste tolkning var ju att det fanns förmågor som »använde« beväpning. Kanske en siare av vapen, eller en demon som kan mörda eller omvända jägare med ett visst vapen.

Har vi helt övergett en sån möjlighet? Eller glömde ni bara bort den ett tag när ni spekulerade i beväpning som signal på passiv/aktiv förmåga?

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
4. Mitt kön är inte relevant. Däremot är jag intresserad av andras kön ty det kan finnas ett samband mellan kön & ulv.

Med det sagt kastar jag fram mitt något udda vapen: Eldkastare
Det här är fan en jävligt märklig förklaring till varför du outar det du gör. Jag kan lova dig att ditt kön är relevant. Du skriver ju för fan själv att det kan finnas ett samband mellan kön och ulveri. Klart din könstillhörighet är relevant.

Varför väljer du att outa din beväpning? Hur du att den är relevant? Varför menar du att ditt kön inte är relevant? Hur går det ihop med att du tror att ett samband mellan kön och varulveri kan finnas? På tal om samband mellan kön och ulv: finns det ett samband mellan ulv och vapen? Är det därför du outar din beväpning? Varför vill du att Recca outar kön snarare än vapen?

Och så vidare. Ditt svar är en prolog till hur många frågor som helst.

Vimes

Sillkung
Möller said:
Jag kollade upp unfairs outning, och tycker särskilt Vimes tolkat den lite konstigt.
Check. Alltså, min idé om koppling mellan vapen och förmåga är inte supertight. Jag kan säga att jag har indicier i min egen roll för det. Det unfair outar emot detta för att den stänger en av flera möjliga vapen-förmågekopplingar:
*De med samma vapen har samma förmåga.

Det innebär förstås inte att det inte kan vara så att vapen och förmåga hör ihop, men alternativen för hur en sådan koppling kan se ut blir färre.

Vimes

Sillkung
Vimes said:
Det här är fan en jävligt märklig förklaring till varför du outar det du gör. Jag kan lova dig att ditt kön är relevant. Du skriver ju för fan själv att det kan finnas ett samband mellan kön och ulveri. Klart din könstillhörighet är relevant.
Vid närmare eftetanke behöver du inte svara på det här. I varje fall inte nu. Det är ett rätt märkligt sätt du argumenterar för ditt val av outning, och det kommer komma upp flera gånger under spelets gång. Men jag låter den här tråden vila.

Jag vill se en könsoutning från Recca, och om hon ändå väljer att outa beväpning så vill jag se bra argument för det.

Jag flyttar min röst till henne tills vidare. Noterar också att vi ska hinna med Lukas och Smrt (väl?) innan måndag (då vi ska döda nån).

Röst: Recca

Möller

Hubert Hortlax
Vimes said:
Om jag hade varit varulv och vetat att vapen och förmåga har en koppling, så hade jag väl argumenterat för att vi skulle outa just beväpning, eftersom jag som varulv vill sniffa efter powerroller.

Om det är så, att förmåga har en koppling mot beväpning, verkar det då rimligligt att som bybo outa beväpning.

Från min horisont ser det bättre ut för byn att outa kön än beväpning, men de som pushar för beväpning kanske har bra förmågor eller information kopplad till denna variabel som kan hjälpa oss, vad vet jag.
Är det bara jag som ser motsägelser här?

Först, demoner vill att byn outar beväpning om beväpning rör förmågor.

Sen, byn tjänar på att outa beväpning om beväpning rör förmågor.

Sist, byn tjänar på att outa kön om beväpning rör förmågor.

Jag fattar ingenting.

Möller

Hubert Hortlax
Vimes said:
Jag flyttar min röst till [Recca] tills vidare. Noterar också att vi ska hinna med Lukas och Smrt (väl?) innan måndag (då vi ska döda nån).
Glömmer du inte Konrad Konvalj? Eller betraktar du honom som drevad redan? Själv tycker Konrad verkar ge ifrån sig nervositet nu när vi pressat honom lite. Jag vill gärna fortsätta.

Är Recca så intressant att dreva mot? Jag tycker hon skriver så pass mycket att det faktiskt räcker för nu för att få en bild av henne. Jag ser hellre då drev mot Lu-kaazh och Smrtihara.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Vimes said:
Vid närmare eftetanke behöver du inte svara på det här. I varje fall inte nu. Det är ett rätt märkligt sätt du argumenterar för ditt val av outning, och det kommer komma upp flera gånger under spelets gång. Men jag låter den här tråden vila.
Check.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Vimes said:
Jag flyttar min röst till [Recca] tills vidare. Noterar också att vi ska hinna med Lukas och Smrt (väl?) innan måndag (då vi ska döda nån).
Glömmer du inte Konrad Konvalj? Eller betraktar du honom som drevad redan? Själv tycker Konrad verkar ge ifrån sig nervositet nu när vi pressat honom lite. Jag vill gärna fortsätta.

Är Recca så intressant att dreva mot? Jag tycker hon skriver så pass mycket att det faktiskt räcker för nu för att få en bild av henne. Jag ser hellre då drev mot Lu-kaazh och Smrtihara.
Så plötsligt skall vi avbryta kampen om Recca´s kön?

Hon som vill visa sin beväpning, och drar sig från att visa sitt kön. Jag tycker det är fortsatt intressant att dreva mot Recca i alla fall.

Vimes

Sillkung
Paxen said:
Kan jag också säga det att jag hoppas alla tänker på hur dom framför något inlägg. Jag kände att det behövdes klargöras vad Vimes egentligen menade mitt sitt inlägg. Nu vet jag inte, Vimes kanske ville se min reaktion för att se om jag skulle svamla mer, men det kan skapa en onödig sidotråd som inte ger något.
Jag funderade lite över det där. Vi skriver väldigt mycket. Och jag är en av dem som driver på textproduktionen. Blir det kanske lite snömosigt? Jag menar, det var inte så att jag ansåg att ditt gevärsexempel var en scum tell, däremot något som ändå lades på minnet. Är det en onödig sidotråd isf? Som kladdar ner tråden?

Spontant blir jag lite skeptisk till dig när du vill att vi ska skriva mindre (för det är typ det du säger). Jag anser nog att mitt påpekande hade en poäng för tråden och informationsproduktionen i den. Vi fick veta hur du resonerade, vi fick veta att du plockade upp den här noteringen jag gjorde, och vi fick veta att du inte är säker på om det var nödvändigt. Det är ändå substans. I nuläget vet jag inte om den här substansen talar för eller emot att du är varulv, men senare i spelet kanske den kommer vara en del av helhetsbedömningen av dig (och mig för all del (och lite längre ut: även Fain)). SÅ jag tycker nog att det är vettigt.

Så länge det som skrivs har substans ska det skrivas, imo. Det är omöjligt för oss att veta huruvida det som skrivs har betydelse när det skrivs. Men det kan komma att spela roll.

Vimes

Sillkung
Möller said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. (Vad Vimes skrev) <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vimes said:
Om jag hade varit varulv och vetat att vapen och förmåga har en koppling, så hade jag väl argumenterat för att vi skulle outa just beväpning, eftersom jag som varulv vill sniffa efter powerroller.

Om det är så, att förmåga har en koppling mot beväpning, verkar det då rimligligt att som bybo outa beväpning???[frågetecken tillagda i ett senare inlägg, se ovan]

Från min horisont ser det bättre ut för byn att outa kön än beväpning, men de som pushar för beväpning kanske har bra förmågor eller information kopplad till denna variabel som kan hjälpa oss, vad vet jag.
</div> Är det bara jag som ser motsägelser här?

Först, demoner vill att byn outar beväpning om beväpning rör förmågor.

Sen, byn tjänar på att outa beväpning om beväpning rör förmågor.

Sist, byn tjänar på att outa kön om beväpning rör förmågor.

Jag fattar ingenting. </div></div>

Såhär resonerar jag:
Först: demoner vill att bybor ska outa beväpning om beväpning och förmåga hör ihop.
Sen: byn tjänar inte på att outa beväpning om beväpning hör ihop med förmågor.
Sist: byn tjänar på att outa kön om beväpning rör förmågor (för att: 1) det är safe att outa för byn och våra powerroller 2) om beväpning hör ihop med förmåga borde kön höra ihop med varulveri)

Möller

Hubert Hortlax
Konrad Konvalj said:
Byn är framgångsrik i sitt sökande efter ulvar
Jaha? Du får gärna utveckla dethär.

Konrad Konvalj said:
3. Fain är den som i min mening betett sig mest skumt sett över hela rundan. Jag räknar då inte in Maniac som jag ser som ett hopplöst fall i nuläget, men där hoppas jag på en ändring under måndagen. Korpa har varit lite inaktiv, och det såg jag som lite skumt till en början. Nu efter Korpa´s senste inlägg så är jag absolut inte misstänksam mot denne.
Dethär betraktar jag nämligen som fullständigt värdelöst. Alla vet dethär. Det är inte alls något som du tänkt ut själv. Har du inget mot Lu-kaazh? Recca? Vimes? Vicotnik? Mig, annat än att jag hela tiden haft aningen olustiga känslor över dig?

Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Jag valde att outa min beväpning istället för mitt kön för byns bästa. Ingen axelryckning direkt. Jag skriver ju: "Däremot är jag intresserad av andras kön ty det kan finnas ett samband mellan kön & ulv."

Därför tycker jag att du skall outa ditt kön, trots att du lovar att avslöja din beväpning.
Dethär är ju närmast bisarrt. Varför är inte dit kön viktigt? För att du vet att du är bybo? För att du vet hur många demoner som har kön z?