Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Att bete sig uppgivet är en tell, men skulle Vicotnik falla för den?
Jag har tyvärr en tedens att bli uppgiven i spel framför allt då ingen verkar tro lyssna på mig. Senast det hände var i Mutant: UA spelet. Som slutade med att jag och en annan bybo anklaga varandra för att ljuga, vilket ingen av oss gjorde och byn förlora (båda var bybor, men jag hade blivit markerad som skurk pga en skurk förmåga).

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen said:
Jag svarade på dina frågor för ett tag sen, vad anser du om dom?
Det är det svaret jag åsyftar på i min kritik mot dig.

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Jag tycker det låter mycket dumt att outa något för att stilla demonerna (fast lyssna inte på mig egentligen, lyssna på Vico, Paxen och Vimes).

Det är bara Vicotnik som outat allt på sitt formulär. Jag kan inte se att du är en saftigare måltavla än någon annan bybo som drivit spelet (t.ex. jag och Vimes)
Förutsatt att ni är bybor ja. Jag vet ju att jag är det, liksom. Men ni två? Varför skulle jag lita på att ni är bybor och därför inte gå ut med min information, det känns inte så logiskt. Särskilt om Vimes visar sig vara demon nu när jag har varit på honom i två dagar i sträck. Det skulle nästan vara ett alibi för honom att äta upp mig, vid det här laget.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Paxen said:
Förlåt, jag har läst igenom dom inläggen du har gjort idag, men jag antar att du skrev det igår, eller så är jag för dum. Vad är du exakt kritisk mot?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen said:
Vicotnik said:
Paxen said:
Förlåt, jag har läst igenom dom inläggen du har gjort idag, men jag antar att du skrev det igår, eller så är jag för dum. Vad är du exakt kritisk mot?
Jag upplever det som om du endast säger samma sak som sagt tidigare när det kommer till frågorna utan att vidare utveckla det mer.

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Förutsatt att ni är bybor ja. Jag vet ju att jag är det, liksom. Men ni två? Varför skulle jag lita på att ni är bybor och därför inte gå ut med min information, det känns inte så logiskt. Särskilt om Vimes visar sig vara demon nu när jag har varit på honom i två dagar i sträck. Det skulle nästan vara ett alibi för honom att äta upp mig, vid det här laget.
Okej, nu börjar din misstänksamhet bli paranoia.

Vilka mördar varulvar generellt i spel? Såvitt jag vet är det farliga bybor, vilket antingen betyder de varulvarna misstänker har powerroller (siare och väktare främst) eller drivande bybor som kan komma att rota ut varulvarna (att mörda dem som misstänker en för tillfället tror jag dock är rätt dumt)

Du är drivande, visst. Det är du inte ensam av, inte ens om både Vimes och jag är demoner. Konrad Konvalj, Paxen, Smrtihara och Korpa har också drivit. Så det är inte jättetroligt att du plockas bara på att du är drivande.

Det du gör nu är snarare att antyda att du antingen har en powerroll eller att du sitter på information som demonerna inte vill ska komma ut. I det förra fallet ser jag inte att du kan gå ut med något som lungnar demonerna, och i det senare fallet tycks du närmast ha satt dig själv i misstankar.

Har du information som är bra för byn, gå ut med den. För nu, men inte tidigare, misstänker alla att du har den.

Recca

Femme Fatale
En demon är beväpnad med ett hagelgevär.

Sådär. Jag vet inte om det där var smart, men som du och andra redan hintat åt så har jag ju info om beväpning och nu har alla den informationen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Fain said:
Vara inne vid några tider, hade annat för oss, mitt fel där.

Jag håller med Vic om just det, säger man till att man inte kan vara med eller är ge en giltig förklaring efteråt ser jag inte varför man ska behöva lida för det. Det kan ju trots allt splittra byn om man beskyller varandra bara för att folk gör något utanför denna tråd.
Varulsspelet är inte allt. Det finns ett liv utanför spelet svar ja!

Exempelvis har jag lovat att vara aktiv idag för att jag jobbar. När jag jobbar har jag möjlighet att vara aktiv i stort sett hela tiden. Bra jobb med andra ord.
Jag har även deklarerat att jag kommer vara halv-off under söndagen (alltså igår).

Kikar man på min aktivitet är det precis tvärtom. Jag var aktiv igår för att det fanns möjlighet och mitt liv utanför varulvsspelet inte krävde min attention. Idag blev jag hemma från jobbet, och det leder i sin tur att jag är pappa-ledig och då finns det plötsligt ingen tid alls.

Jag har börjat läsa ikapp en del nu när pojken ligger och sover, och noterade att Recca nämnde något om att logga in och vara "osynlig". En bra taktik som varulv, och jag själv använde mig väldigt mycket av den under förra liret.

Noterar även att Vimes säger att allt som skrivs här ingår i spelet, och det håller jag fullt och helt med om.

En ulv som skriver: Jag kommer inte ha möjlighet att vara med de sista timmarna så jag lägger min röst på X. Denna ulv sitter troligen och läskar sig in i det sista när det skiter sig för byborna tack vare den där väldigt avgörande rösten.

Gällande Vicotnik:

* Reaktionen är allt för stark, och det hela luktar fortfarande väldigt mycket fisk.
* Excel-dokumentet är inte vad jag förväntade mig av en så pass skicklig och erfaren varulvsspelare.
* Är med på Listan
* Är även med på Korpas lista

Jag har även observerat att Vicotnik har lugnat ner sig. Jag kanske var otydlig eller så, men tillslut fick jag banne mig till det. Jag kommer i fortsättningen även lägga till datum när jag har en hunsch. Jag är ingen retoriker, är inte så bra på att fatta mig kort, dålig på att komma till kärnan så att säga. En erfaren och duktig spelare som Vicotnik borde kunna avspisa mig på ett lämpligare sätt och kanske ställa frågor mot mig istället för att bli irriterad, och anta att jag kritiserar hans person utanför varulvsspelet.

Jag har även noterat att min röst på Smrt. inte längre behövs ty ett väldigt bra inlägg har pluppat upp.

Efter allt som har hänt kring Vic. kommer jag att lägga min röst på honom.

Röst: Vicotnik

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:

Sådär. Jag vet inte om det där var smart, men som du och andra redan hintat åt så har jag ju info om beväpning och nu har alla den informationen.
Ja, vi får se. Intressant är det helt klart.

Vi har två som erkänt att de har hagelgevär; Smrtihara och Vicotnik.
Vi har bara 3 spelare som inte gått ut med sin beväpning, Maniac, Lu-kaazh och Dr. Frankenstein. Så då är vi uppe i fem möjliga demoner baserat på din information.

Hur sannolikt är det att någon av de där fem med pistol, eller för den delen någon annan, ljugit om sin beväpning? Här visar sig min oerfarenhet.

Jag blir förvirrad av Vicotnik. Han har både hagelgevär och är kvinna, de två saker som informationsmässigt kan binda en spelare till demoneri. Men samtidigt är det han som gått ut med kvinna=möjlig demon. Jag förstår inte varför han skulle göra det om han var demon.

Lukas

Mannen i Gult
Möller said:
Lu-kaazh said:
Röst: Maniac
Dr. Frankenstein said:
Röst: Maniac
Men men, håller dethär?

Jag tycker vi ska försöka rösta ut demoner (snarare än att satsa på onyttiga spelare). Maniac är en trolig demon, men det slutar ha inte vara nästa runda. Vi kan plocka honom när vi vill. Finns det 3 demoner påverkar det dem väldigt lite om de blir av med Maniac. Vi kommer inte närmare att hitta de andra om Maniac visar sig vara demon, eftersom Maniac bettet sig så extremt konstigt.

Eller?
Som jag ser det så kan maniac vara en demon och i så fall kommer vi aldrig lyckas lista ut det eftersom han inte skriver något.

Det finns ju fortfarande möjlighet att vic är god och då finns möjligheten att han lyckas övertyga oss om det på något sätt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:

Det ställer ju några spelare i rätt dålig dager.

Smrt. och Vic. har ju båda precis kommit ut med sina hagelsprakare.
Du själv viker ut din kunskap för att hjälpa oss bybor eller rädda en av dina varulvskompisar eller sätta dig själv i en grön sits.

Jag har Listan att utgå ifrån, och där finns Vicotnik med. Dock så står ju även du med på Listan. Du ser att Vicotniks skepp håller på att sjunka, och passar på att hälla lite vatten på kvarn. Smrt. har ju som det ser ut nu kommit ut som en gedigen bybo så vem skulle misstänka honom? Däremot så ligger ju Vicotnik rätt brunt till så det är ju lika bra att hjälpa oss bybor på traven och rösta ut honom. En mindre att döda för ulvarna kort och gott.

Din paranoia slår ju i taket strax efter att Vicotnik har gått ut med sitt formulär. Du ser en chans att fälla honom big time med ditt avslöjande.

Nu kanske jag har kopplat igång min paranoia rätt rejält, men det är lite i ögonfallande så att säga.

Vicotnik är en kvinna, och outar att minst en av ulvarna är en kvinna.
Du själv ville outa din beväpning för att det gynnade byborna mer än att outa ditt kön. Lägg där till att din outning av beväpning var en del av din plan att "fälla" Vimes.

Sen har vi:

Korpa said:
Då återstår jag, Recca, Dr F, Maniac och Vicotnik. Jag vet med säkerhet att jag inte är varulv och för mig kvarstår då bara fyra namn.

Bristerna med mitt resonemang är att det är fullt möjligt att en varulv har angett någon annan beväpning än pistol, outat mer än en sak eller inte ljugit och angett någon annan beväpning av den anledningen.

Med tre varulvar i spel vill jag gärna tro att jag har ringat in någon med mina fyra återstående namn, men det finns på tok för många hål i mina tankar för att jag ska känna mig helt nöjd.

Vad tror ni andra? Är jag helt ute och cyklar?
Jag tror inte Korpa är ute och cyklar

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Vi har bara 3 spelare som inte gått ut med sin beväpning, Maniac, Lu-kaazh och Dr. Frankenstein. Så då är vi uppe i fem möjliga demoner baserat på din information.

Hur sannolikt är det att någon av de där fem med pistol, eller för den delen någon annan, ljugit om sin beväpning? Här visar sig min oerfarenhet.
Jag gick ju rätt snabbt och hårt fram med min teori, men jag kände att jag inte kunde hålla mig. Ibland ser man ju saker jäfligt klart i varulvsspel, och då är det fanimig lika bra att ordbajsa ut det hela.

Med ditt inlägg så ser jag fler som misstänkliggörs av informationen.

Men fortfarande är det lite iögonfallande.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Möller said:

Jag gick ju rätt snabbt och hårt fram med min teori, men jag kände att jag inte kunde hålla mig. Ibland ser man ju saker jäfligt klart i varulvsspel, och då är det fanimig lika bra att ordbajsa ut det hela.

Jag kan gå ut med att jag inte har en pistol, hagelbössa eller gevär.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Recca said:

Det ställer ju några spelare i rätt dålig dager.

Smrt. och Vic. har ju båda precis kommit ut med sina hagelsprakare.
Du själv viker ut din kunskap för att hjälpa oss bybor eller rädda en av dina varulvskompisar eller sätta dig själv i en grön sits.
Med tanke på detta så Smrtihara vad har du för kön?

Röst: Smrtihara

Möller

Hubert Hortlax
Dr. Frankenstein said:
Detdär var ju inte alls konstigt ...

Jag har viss förståelse för att det kan finnas något som gör att du inte vill avslöja din beväpning, men vad är poängen med dethär? Du vill rentvå dig, det förstår jag. Säger du att du har hagelgevär går misstankarna såklart till dig, medan de med pistoler har misstänkts för att ljuga. Men varför har du inte heller gevär? Är det ditslängt på slutet, mest för att du ska verka ärlig?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dr. Frankenstein said:
Konrad Konvalj said:
Möller said:

För byns bästa vore det bra om någon erfaren bybo hjälpte oss här. Drog i handbromsen lite kanske?

Möller skriver att hans oerfarenhet lyser igenom en aning, och jag själv är inte erfaren nog.

Om alla plötsligt börjar outa till höger och vänster här på grund av dessa inlägg så gynnar det säkerligen ulvarna mer än byn.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Dr. Frankenstein said:
Detdär var ju inte alls konstigt ...

Jag har viss förståelse för att det kan finnas något som gör att du inte vill avslöja din beväpning, men vad är poängen med dethär? Du vill rentvå dig, det förstår jag. Säger du att du har hagelgevär går misstankarna såklart till dig, medan de med pistoler har misstänkts för att ljuga. Men varför har du inte heller gevär? Är det ditslängt på slutet, mest för att du ska verka ärlig?
Ja för att klargöra.

Jag är en Man som är beväpnad med en Kniv.
De vapen som jag har sett skrivas om i tråden är pistol, hagelbössa eller gevär. Såg eldkastare men har svårt att ta det seriöst.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Dr. Frankenstein said:
Såg eldkastare men har svårt att ta det seriöst.
Så du tror jag ljuger om min beväpning?
Jag sa att jag hade svårt att ta det seriöst då det är ett ganska extremt vapen. Jag har ingen anledning att hymla om mina åsikter så om jag hade trott att du ljög så hade jag skrivit det.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Med tanke på detta så Smrtihara vad har du för kön?
Klockan är bara 13, så vi hinner med lite luskande drev. Jag är med, detta är en vettig fråga.

Röst: Smrtihara
Lu-kaazh said:
min info säger att det finns minst en jägare som sålt sin själ till demonerna.
Smrtihara said:
Fast jag gillar Lukas outning. Den var intressant och jag tror på den så mycket som det nu är logiskt att tro på något någon säger här.

Men jag ser inte hur outningen är sådär superduper viktig. Jag tycker inte den var viktig nog att skippa kön/beväpning för. Vad ska vi med info om DTF till i nuläget? DTF kan lika gärna råka röstas ut på oflyt som han/hon kan råka bli nattmördad. Who gives?
Jag tycker att Smrtihara feltolkar eller övertolkar Lu-kaazhs outning. Aningen märkligt. Finns det någon anledning till att Smrtihara tror att det finns en tredje fraktion?