Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Recca

Femme Fatale
Edit: "Som avslutning: I nuläget kan jag inte tänka mig att min information ger så himla mycket faktiskt. 1. det finns flera som inte outat beväpning. 2. det finns två personer som outat hagelgevär och om nån av dem är ulv så borde de ljuga om beväpningen. "
Så var det tänkt.

Möller

Hubert Hortlax
Gisses. Recca för avancerade resonemang. Ska försöka tänka på det.

En ska vill jag påpeka; även jag har luftat misstankar mot Vimes. Till skillnad från Recca hade jag dock inget att gå på.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Maniac said:
Maniac said:
unfair said:
Maniac kommer snart att bekräfta att detta är sant.
Detta som unfair har skrivit stämmer mycket bra, vi har haft kontakt utanför forumet bland annat via meddelanden.
Även jag är beredd att gå ut med screenshots av vår konversation om vi får för Xyas. Glömde skriva det.
Varför har du betett dig som en Maniac? Har inte Unfair ens försökt stoppa dig utanför trådarna med tanke på er konversation?

Unfair

Hero
Möller said:
Ingen med pistol har samma förmåga som jag – unfair
Detta behöver ni inte ta upp varje gång då det är rätt uppenbart efter att jag sa att maniac hade ett hagelgevär, dvs inte en pistol, och jag är rätt säker på att ingen annan här har förmågan "unfair och maniac får kommunicera med varandra"

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Edit: "Som avslutning: I nuläget kan jag inte tänka mig att min information ger så himla mycket faktiskt. 1. det finns flera som inte outat beväpning. 2. det finns två personer som outat hagelgevär och om nån av dem är ulv så borde de ljuga om beväpningen. "
Så var det tänkt.
Enligt Unfair: Maniac är beväpnad med ett hagelgevär

Möller

Hubert Hortlax
unfair said:
Detta behöver ni inte ta upp varje gång då det är rätt uppenbart efter att jag sa att maniac hade ett hagelgevär, dvs inte en pistol, och jag är rätt säker på att ingen annan här har förmågan "unfair och maniac får kommunicera med varandra"
Poäng. Tänkte inte på det.

Min sammanställning var överhuvudtaget ett hastverk, men jag kände att det var viktigt att skynda mig så alla är på banan. Ser ni konstigheter får ni hojta till.

Smrtihara

Warrior
Check. Det är dock de viktigase tre och en halv timmarna på rundan. Du kommer inte kunna vara inne och påverka någon röstning i slutskedet och mitt argument kvarstår.

Unfair

Hero
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Så var det tänkt.
Om jag talar sanning så är Maniac grön och med hagelgevär. Alltså, tror du på mig så bör han inte misstänkas och om du inte tror på mig så spelar det ingen roll vad jag har sagt.

Unfair

Hero
Möller said:
Konrad Konvalj said:
Vad har ni pratat om?

Har ni något som kan hjälpa oss andra bybor att fatta rätt beslut?

Har ni kommit fram till något som ni inte kunde ha tagit upp här i tråden?
Jag fyller i med:
Varför har Maniac betett sig som en galning?
Varför har Maniac varit frånvarande?
Det får du ta med Maniac direkt, jag är inte hans talesperson, men då jag ändå känner honom irl så kan jag säga (på fråga 2 alltså) att han troligtvis har blivit rätt omotiverad med tanke på hur alla har skrivit om honom, typ "Om maniac vill jag inte ens uttala mig, hopplöst". Men jag ska inte tala för honom, då blir det nog bara fel, och riktigt oshyst är det också.

Recca

Femme Fatale
O.O
Jag outar min information och världens hellstorm bryter ut (no pun). Eftersom jag är nojjig undrar jag om min info-dropp fått någon ulv att i ren panik skriva inlägg som "grönar" dem från min info-outning. Eller inlägg som förvirrar genom att det är så mycket att reda i. Nån som bara suttit och väntat på att få gröna sig själv. Om Dr. F t.ex. var en demon som faktiskt var beväpnad med en kniv så vore det ju lämpligt att lägga in det i diskussionen.... Det är ju inget man kan arbeta med men min information sätter ju nytt fokus på just beväpning och om då någon ulv ser att de kommer undan med sin beväpning så kan de ju outa den utan oro...

Den här informationen från Maniac och Unfair känns helt crazy. Jag känner mig bara chockad just nu...

Men eftersom de nu försatt sig i den sits de är i, så skulle jag vilja lägga lite mer press på dem att outa något som inte bara grönar den andre...

Fain

Warrior
Bara för att jag inte ska verka vara helt ointresserad. Det som Unfair går ut med kan vara en jävligt modig varulvs lögn (Jag tittar mot dig konrad, du och Xyas gjorde ju en jäkla fint förra rundan) men jag tror inte att det är så. Jag tror faktiskt på Unfair i detta, och min röst på Vic kvarstår. Jag kommer hjälpa morsan med hushållsarbete någon timme nu, så kommer bara uppdatera och läsa, kanske skriva om det är något viktigt jag kommer på.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Fast det är ju inte Maniac som person IRL som någon har hoppat på utan det är ju den Maniac som deltar i spelet, och är med för att i detta fallet hjälpa oss andra bybor i kampen mot ulvarna.

Jag känner inte Maniac som dig i den riktiga verkligheten, och jag har då aldrig haft för avsikt att blanda in personen som finns i verkligheten. Allt jag och de flesta andra här gör/skriver är ju en del av spelet.

Nu talar jag kanske bara för mig själv, men jag ville bara få iväg det hela.

Möller

Hubert Hortlax
Fain said:
Bara för att jag inte ska verka vara helt ointresserad.
Men, men, nu gör du det igen! »Passar på i förbigående«-tänket. Dendär meningen är helt onödig. Varför skriver du den?

Unfair

Hero
Konrad Konvalj said:
unfair said:
Jag och Maniac har en koppling som gör att vi får prata om spelet utanför denna tråden.
Vad har ni pratat om?

Har ni något som kan hjälpa oss andra bybor att fatta rätt beslut?

Har ni kommit fram till något som ni inte kunde ha tagit upp här i tråden?
1. Vi började med att kolla så att vi hade samma information, så den första tiden var det bara att prata med varandra för att bli mer säker på att den andre inte var ulv, vi körde typ: Jag outar en grej, sedan du en grej osv och så ser vi att den andras grejer stämmer med det som står i min karaktärsbeskrivning. När vi kände att vi kunde lita på varandra så gick vi till andra frågor så som "Vem misstänker du?" och så diskuterade vi även denna outningen en hel del och hur vi skulle få den att kunna ge så mycket information som möjligt.

2. Vi har samma som ni har att gå på, utöver det att vi vet att en person är grön och kan ta hänsyn till när vi läser alla inlägg och folks misstankar.

3. Nje, bara om sådant som angår timingen och formen av detta outandet, allt annat känns det mer poängfullt att skriva i denna tråden faktiskt, vist, jag har uppmanat honom att skriva mer inlägg och vettigare sådana så att vi inte skulle tvingas outa detta så här tidigt (jag trodde åtminstone att det skulle ha gett mer i runda två).

Möller

Hubert Hortlax
unfair said:
Det får du ta med Maniac direkt, jag är inte hans talesperson,
Du måste vara hans talesperson. Jag kan inte ta något med Maniac direkt. För han är borta.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Så var det tänkt.
Jo, mitt stora inlägg tog ett tag att skriva... Men jag tänkte att jag iaf skulle rätta till konstigheten.

Unfair

Hero
Recca said:
O.O
Jag outar min information och världens hellstorm bryter ut (no pun). Eftersom jag är nojjig undrar jag om min info-dropp fått någon ulv att i ren panik skriva inlägg som "grönar" dem från min info-outning. Eller inlägg som förvirrar genom att det är så mycket att reda i. Nån som bara suttit och väntat på att få gröna sig själv. Om Dr. F t.ex. var en demon som faktiskt var beväpnad med en kniv så vore det ju lämpligt att lägga in det i diskussionen.... Det är ju inget man kan arbeta med men min information sätter ju nytt fokus på just beväpning och om då någon ulv ser att de kommer undan med sin beväpning så kan de ju outa den utan oro...
Japp, det är därför det är farligt att outa förmågor tidigt, ulvarna kan smita igenom nätet och göra förmågan klenare, men om vi har en vapen siare med i spelet så är det bra ifall de ljuger, man vet aldrig.

Unfair

Hero
Konrad Konvalj said:
Fast det är ju inte Maniac som person IRL som någon har hoppat på utan det är ju den Maniac som deltar i spelet, och är med för att i detta fallet hjälpa oss andra bybor i kampen mot ulvarna.

Jag känner inte Maniac som dig i den riktiga verkligheten, och jag har då aldrig haft för avsikt att blanda in personen som finns i verkligheten. Allt jag och de flesta andra här gör/skriver är ju en del av spelet.

Nu talar jag kanske bara för mig själv, men jag ville bara få iväg det hela.
Jag håller med men är rädd och tyvärr medveten om att inte alla tänker som vi. Finns en del folk som tar åt sig mer än andra, eller som i Maniacs fall, ofta tror att det är kört långt innan det är det.

Lite off, bland de senaste han sa till mig angående spelet var "tror att det är kört för mig". Men nej då, sure, vi har med största sannolikhet minskat mängden rundor vi kommer leva med jag tror iaf att detta är det bästa för jägarna.

Unfair

Hero
Möller said:
Fain said:
Bara för att jag inte ska verka vara helt ointresserad.
Men, men, nu gör du det igen! »Passar på i förbigående«-tänket. Dendär meningen är helt onödig. Varför skriver du den?
Håller med, gillar inte detta "bara för att" betendet, känns väldigt nybörjare aktigt. Och ännu mer om man är ulv givetvis.

Möller

Hubert Hortlax
Jag funderade på en sak. Med unfairs långa berättelse har vi i min mening plötsligt en riktig anledning att rösta ut Maniac redan nu.

Maniac har som bekant inte bidragit till spelet. Kanske har han indirekt hjälp genom sina diskussioner med unfair, men det är ändå inte mycket.

Om Maniac är demon är han inte farlig. Han leder oss inte i fel riktining etc. Han är inte farlig som heller bybo, bara vi anstränger oss för att lämna honom därhän någon runda.

Men nu kan en utröstning av Maniac bekräfta unfairs utsagor. Och unfair, om han är jägare, är en bra spelare att ha kvar.