Smrtihara said:
Jag håller fast vid att en jägare som sålt sin själ kan vara dtf. Varför är det konstigt? I nuläget ser jag ingen nytta med info om dtf. Om det inte rör sig om dtf så har jag givetvis feltolkat. Det presenterades alternativ till hur det skulle funka i spelet. Unfair skrev om det tror jag. Att jägaren byter sida efter ett antal rundor. Skulle det vara så så står mitt argument kvar. Om jägaren är onding från början kan vi ju fortfarande bara jobba vidare som vi gör, eller missar jag något?
Hur tänker du själv ang. Detta?
Det jag reagerar på är att du i inlägget jag citerade utgår ifrån att jägaren med såld själ är den tredje fraktionen. Det är ju egentligen bara en av flera teorier. Men okej, jag kanske övertolkar.
Den möjlighet en jag tror mest på är att en ond jägare är bara en demon som troligen sias som jägare. Det är enkelt, rent spelmässigt.
Tredje fraktion tror jag inte riktigt på. Vad jag förstått så har sådana blivit rätt impopulära i varulvsspelen, då de aldrig riktigt funkat. Men här får Vimes och Vicotnik gärna bekräfta eller dementera. Dessutom tycker jag inte en jägare utan själ låter stämmer som onding, rent fluffmässigt.
En vilande demon, en jägare som plötsligt blir ond blir konstigt. Denna jägare måste ju rimligtvis inte veta om att hen ska bli ond, något annat vore ju konstigt. Men är det så så stämmer fluffet inte så bra.