Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Recca

Femme Fatale
Re: DAGS ATT STRUNTA FULLSTÄNDIGT I DR FRANKENSTEIN!

Konrad Konvalj said:
Så jag kommer att ta den här kampen för Recca´s kön till en början sen får vi se vart det slutar.
Då jag inte förstår relevansen bakom att outa mitt kön anser jag att du får samla ihop en pöbel först... Vi pratar om spelet, va?

Unfair

Hero
Jag skulle vilja påminna om att Det finns en shapeshifter, en hamnbytare med i spelet. Så det går inte att lita fullt så mycket på en plan som Recca gör nu, jag tycker att vi ska förhöra alla denna runda och inte bara självsäkert diskutera vem av två pers som ska ut denna rundan.

Jag anser i alla fall att vi har för dålig koll för att kunna göra en vattentät plan ännu.

Jag kan citera min teori på vad shapeshiftern kanske kan göra om ni vill:
unfair said:
När jag och Maniac (min bror) kom hit så såg vi det avlagda skinnen från en shapshifter, en hamnbytare...

...men däremot så tror jag (ren gissning baserat på fluff och händelseförloppet som har varit) att den som är shapshiftern har följande förmåga:

Du har ingen korporation. I första rundan så får du döda en person och då får du dennes korporation.

Obs, jag gjorde små förtydligande ändringar (ordval främst), gå tillbaka ifall ni tror jag trollar.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Så jag kommer att ta den här kampen för Recca´s kön till en början sen får vi se vart det slutar.
Då jag inte förstår relevansen bakom att outa mitt kön anser jag att du får samla ihop en pöbel först... Vi pratar om spelet, va?
Jag hoppas att pöbeln är intresserad av att du outar ditt kön.

Du har visat dig osugen på det tidigare, och nu vill i alla fall jag få det överstökat.

Fain sitter på information gällande könen, och det gör även jag.

Således tycker jag det är mycket intressant.

Recca

Femme Fatale

Varför så intresserad av mitt kön i första hand? Men visst, om alla tycker det är en bra idé så kommer jag göra det. Jag ser egentligen inte så jättemycket skäl att inte outa mitt kön men jag tänker ta det säkra före det osäkra och låta fler haka på innan jag gör något som jag kritiserat en massa andra för att göra för tidigt.

Recca

Femme Fatale

Kring tio-tiden (och fram tills efter tolv nån gång) ikväll lär jag sitta och spela Hunted. Dessförinnan måste jag dock göra nåt annat än spela varulvsspel, men räkna med att jag tittar in rätt ofta och ser hur rundan utvecklar sig.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Varför så intresserad av mitt kön i första hand? Men visst, om alla tycker det är en bra idé så kommer jag göra det. Jag ser egentligen inte så jättemycket skäl att inte outa mitt kön men jag tänker ta det säkra före det osäkra och låta fler haka på innan jag gör något som jag kritiserat en massa andra för att göra för tidigt.
Givet skall du inte bara häva ur dig något om du känner att det inte gynnar gruppen på något vis. Troligen så kommer fler än jag intressera sig i slutändan så det är bara att vänta.

Konrad Konvalj

Myrmidon
unfair said:
Jag skulle vilja påminna om att Det finns en shapeshifter, en hamnbytare med i spelet. Så det går inte att lita fullt så mycket på en plan som Recca gör nu, jag tycker att vi ska förhöra alla denna runda och inte bara självsäkert diskutera vem av två pers som ska ut denna rundan.

Jag anser i alla fall att vi har för dålig koll för att kunna göra en vattentät plan ännu.
Kloka ord.

Konrad Konvalj

Myrmidon

unfair said:
Jag tvivlar på att det där var citerat från rollveskrivningen, han har nog kommit på det för att överbevisa. Dvs det står att han har en eldkastare som inte är sjutvapen, resten är påhitt, roligt och stämningssättande sådant som förhoppningsvis var tydligt nog för att ingen ska luska i.

//Unfair -Kan ha fel
Givet har jag inte citerat något från min egentliga text.

Jag kan inte säga att det uttryckligen står: Din eldkastare är inte ett skjutvapen.

Det antagande har jag gjort själv, och lägger man till min flufftext så ser det ut som att mitt hemmabygge kanppast kan räknas som ett skjutvapen?

Jag kan ju tolka det hela fel dock.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Check. Du säger alltså att i din rollbeskrivning står det att din eldkastare inte är ett projektilvapen. Ok.
Absoulut inget projektilvapen.

Fain

Warrior
Det enda jag ställer mig frågande i denna punkt är följande: Vem skulle shapeshiften vara farlig för nu, Varulvarna eller byborna?
Note: Jag tar för givet att det var Maniac som blev dödad av shapeshiftern.

Om Maniac var varulv, har de då fått en ny allierad i sin linje? Eller har vi en shapeshifter som tassar omkring i ulvkläder helt själv?

Om Maniac var en bybo, tog han då över Maniacs förmåga och kan prata med Unfair nu? Var det därför han dödade Maniac, för att de två skulle kunna kommunicera?

Jag vill minnas, rätta mig om jag har fel, att vi var inne på att Unfair och Maniac drog en lögn och de båda var Varulvar, dock tycker jag det skulle vara en för stor risk att ta som varulv, så jag förkastar denna idé för tillfället.

Dock så håller jag med Unfair om att det är svårt att göra en vattentätt plan i dagsläget, mycket kan gå fel.

Jag hade dock en teori som jag tänkte på när jag satt på bussen, det kanske inte har något att göra med något, men lika bra att slänga ut den.

Nu vet jag inte hur det funkar, men jag tycker att DTF borde få ett eget "mål" (har för mig att i varulvsgate, där Lukas var dft, skulle han förgifta X symboniter för att ha klarat sitt mål.) så jag kom in på det, men även vad är det mest udda än så länge.
Det första jag kom att tänka på var ängel, då det var det första som outades. Men sen kom jag att tänka på något annat, vi hade en udda förmåga förra omgången som avslöjades, och detta är brödraskapet.

Så därför kommer min fråga till er, är det troligt att DTF har som mål att ta ut bröderna, och är i så fall Unfair körd nästa runda? Det kan vara så att denna DTF kör på byns sida, då hade det inte varit att "skjuta i det tysta" som gällde, utan mer långsamt ta fram vem det var, men så outade Unfair och Maniac sin förmåga, och nu vet han vem bröderna är. Det kan betyda att han sen vänder sig mot varulvarna, men han kanske även är deras allierade och vänder sig mot byn.

Om han vänder sig mot byn så kanske det är hans "shapeshift", att han inte kan tas för varulv.

Det är mina tankar, någon som är för/emot?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Rösträkning

[3] Dr.F: Vimes, Fain, Smrt, Unfair
[1] Fain: K.K, Dr.F
[1] Recca: K.K
[1] Blank: Fain

[4] Ingen Korpa, Paxen, Lu-kaazh, Recca

Fain

Warrior

Gissar att du skrev "Ingen" för att de inte lagt en röst överhuvud taget?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Fain said:
Så därför kommer min fråga till er, är det troligt att DTF har som mål att ta ut bröderna, och är i så fall Unfair körd nästa runda?
Härligt att se att du kommer med lite tankar!

Det jag reagerade mest på var det jag citerade.

Varför plockade hamnskiftaren inte Unfair istället för Maniac.

Hade jag fått välja så skulle det ha varit ett lätt val.

Fain

Warrior
Så går det när man inte korrektur läser.

Maniac var mer för att vara snäll mot byn (inget illa menat) vilket i så fall säger att han är med byn.
Han kanske ville ge Unfair tid att ge all information han hade och även slänga ut sig vem som var varulven.

Detta är bara den tanke som slog mig, vilket betyder att han kan vara en vän med byn. Hoppas kan man ju, så vi med säkerhet får de jävlarna.

!Paxen

Swashbuckler

Min röst: Fain

Jag har läst igenom inläggen för att försöka bilda mig en uppfattning. Jag tycker att det är jävligt skumt om en demon lyckades pricka dig med falskt vapen. Och att Dr.Frankenstein skulle bli prickad med något liknande, så att hans vapen skulle visa något annat känns också otroligt. Just nu litar jag mer på att DR är vad han säger sig vara pga infon jag har.

Jag måste dock säga att det här är en väldigt svag röst, och jag vetefan om jag kommer ha den kvar på dig.

Fain

Warrior
"Så går det när man inte korrektur läser, trodde jag hade skrivit det" skulle det vara.

Fain

Warrior

Paxen, jag förstår själv hur otroligt det låter, så jag klandrar inte din röst, jag ser inte varför jag skulle klandra den. Som det ser ut nu så åker hellre jag ut än att DR åker ut.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Varför så intresserad av mitt kön i första hand?
Det är inte bara ditt kön jag är intresserad av, men det är ju underförstått.

Man: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh
Kvinna: Vicotnik, Smrtihara, Fain

Möller
Recca
Vimes
Korpa
K.K