Det enda jag ställer mig frågande i denna punkt är följande: Vem skulle shapeshiften vara farlig för nu, Varulvarna eller byborna?
Note: Jag tar för givet att det var Maniac som blev dödad av shapeshiftern.
Om Maniac var varulv, har de då fått en ny allierad i sin linje? Eller har vi en shapeshifter som tassar omkring i ulvkläder helt själv?
Om Maniac var en bybo, tog han då över Maniacs förmåga och kan prata med Unfair nu? Var det därför han dödade Maniac, för att de två skulle kunna kommunicera?
Jag vill minnas, rätta mig om jag har fel, att vi var inne på att Unfair och Maniac drog en lögn och de båda var Varulvar, dock tycker jag det skulle vara en för stor risk att ta som varulv, så jag förkastar denna idé för tillfället.
Dock så håller jag med Unfair om att det är svårt att göra en vattentätt plan i dagsläget, mycket kan gå fel.
Jag hade dock en teori som jag tänkte på när jag satt på bussen, det kanske inte har något att göra med något, men lika bra att slänga ut den.
Nu vet jag inte hur det funkar, men jag tycker att DTF borde få ett eget "mål" (har för mig att i varulvsgate, där Lukas var dft, skulle han förgifta X symboniter för att ha klarat sitt mål.) så jag kom in på det, men även vad är det mest udda än så länge.
Det första jag kom att tänka på var ängel, då det var det första som outades. Men sen kom jag att tänka på något annat, vi hade en udda förmåga förra omgången som avslöjades, och detta är brödraskapet.
Så därför kommer min fråga till er, är det troligt att DTF har som mål att ta ut bröderna, och är i så fall Unfair körd nästa runda? Det kan vara så att denna DTF kör på byns sida, då hade det inte varit att "skjuta i det tysta" som gällde, utan mer långsamt ta fram vem det var, men så outade Unfair och Maniac sin förmåga, och nu vet han vem bröderna är. Det kan betyda att han sen vänder sig mot varulvarna, men han kanske även är deras allierade och vänder sig mot byn.
Om han vänder sig mot byn så kanske det är hans "shapeshift", att han inte kan tas för varulv.
Det är mina tankar, någon som är för/emot?