Min första röst på Fain grundar sig i att han har uppträtt ulvalikt, och jag har absolut inte släppt det spåret.
Dock har han börjat komma med egna förslag, och även gjort något form av tappert försök att få folk att sluta rösta på dig (Dr.F) vilket jag tycker är bra.
Mycket har sagts, och många vill se att det står mellan Fain vs. Dr.F och det är jäfligt fel att stirra sig blind på er två är min poäng.
Min flytt till Recca grundar sig i att hon undvikit att dragit ner brallorna från första början. Hon är väldigt drivande i att hitta lösningar på hur vi skall gå tillväga gällande Fain vs. Dr.F och hon är ruggit bra vilket skrämmer mig en aning.
Jag vill minnas att Recca även var väldigt drivande mot Smrt. i slutet av förra omgången.
"Smrt har faktiskt lite att svara på, tycker jag... Speciellt sista rösten på Vico. Den grundar sig alltså på Vico blev sur..."
Recca oroar sig också lite varför Vimes röst fortfarande ligger kvar på Vicotnik.
"Vimes röst ligger t.ex kvar på Vicotnik utan att han har varit inloggad."
Sen hakar hon på mot Lukas, och plötsligt ställer hon sig på Smrt´s sida.
"This, I hadn't expected... Lukas låter som en uppgiven ulv... Men varför uppgiven?
Är det för att drevet höll på att vända från Vicotnik och gå mot Smrt?"
Dock så har Recca fortfarande något att säga om Smrt´s outning.
"Jag har lite att säga om din outning. Jag tänker behålla rösten på dig tills Vimes kommer tillbaka"
Men det hänger lite på Vimes det, och i väntan på Vimes får Smrt. ännu en känga.
"Med det sagt så är jag också lite sugen på att flytta min röst till Lukas just nu, för det är väldigt ulvigt beteende från honom. Men just nu känner jag mig lite ostadig på grund av all information som kommit fram så för närvarande ligger min röst på Smrtihara. Som jag fortfarande tycker är väldigt misstänkt.
Sen känner Recca att det är lite för svårt, och röstar blankt.
Anledningen till att rösten tas bort från Smrt.
"Anledningen till att jag tog bort min röst var att den låg på Smrt och jag är inte så himla säker som jag vill vara. Jag ville som sagt vänta på Vimes, men han verkar ha dykt upp alldeles för sent för att kunna bidra med något."
Sammtidigt målar Recca upp Lukas som en dum ulv eller en väldigt dum bybo.
"Men så droppade ena efter andra bomber. Och jag räknar här Lukas totalt konstiga approach till röstningen som en bomb. Det här argumentet att det vore dumt att göra så som varulv och därför borde han vara grön, funkar inte riktigt eftersom det är så himla extremt dumt även för en bybo att bete sig så. Är det okay att göra knäppa grejer för att man är bybo nu?"
Efter det upptäcker Recca att frälsaren har anlänt:
Recca said:
Vimes said:
Vafan ska vi rösta ut Lukas för? Jag fattar fotfarande inte.
Smrt eller Vicotnik är mest skumma enligt den info som framkommit.
och jag vidhåller att Vico är värst.
Röst: Vicotnik
Härligt! Äntligen lite ordning och reda! Och om Vico visar sig ha varit oskyldig så blir Vimes misstänkt eftersom det är orimligt att ni båda har den info ni har.
Röst: Vicotnik
Trots sina aningar om att det är Smrt. som är boven, och trots att hon har arbetat mest mot Smrt. är det hon som "seals the deal" tillsammans med mig, K.K.
Därefter vill jag lägga till att det första drevet mot Vic. som fick honom att slänga fram hela formuläret ser Recca som:
"Att bete sig uppgivet är en tell, men skulle Vicotnik falla för den?"
Sen går Recca ut med sin information:
"En demon är beväpnad med ett hagelgevär.
Sådär. Jag vet inte om det där var smart, men som du och andra redan hintat åt så har jag ju info om beväpning och nu har alla den informationen."
Vilket sätter Smrt. och Vic. i en rätt brun sits så länge det finns sanning bokom det hela.
Och Recca återkommer återigen till:
"Hm... Jag tror inte att Vicotnik är ulv. Det är för sloppy av en ulv att lämna så mycket åt en dåligt kalkylerad risk, helt enkelt."
Sen pumpas det på gentemot Smrt.
"Tanke-experiment: Om Vicotnik vore oskyldig så skulle Smrtihara vara mer misstänkt eftersom hen röstade sist på Vico - efter det att vi fått hela Vicos formulär utskrivet. Det är också en ganska safe väg att gå om man är ulv eftersom drevet har varit tufft mot Vicotnik inför sista dagen.
Smrt har faktiskt lite att svara på, tycker jag... Speciellt sista rösten på Vico. Den grundar sig alltså på Vico blev sur... "
När väl Smrt. outar sitt kön, och sitt salt tar Recca ingen notis om det förutom:
"Jag har lite att säga om din outning. Jag tänker behålla rösten på dig tills Vimes kommer tillbaka"
Istället börjar Recca anklaga Lukas:
Du vet att det står i bybo-handboken att uppgivenhet är ulvigt?
Nu blev det här ett rätt långt svar, och säkert finns det hål i mitt resonemang, men jag vill hävda att Recca klandrat andra för varulveri än den riktiga varulven Vicotnik.
Fains röst gjorde så att det tippade över till 4-4 mellan Lu-kaazh och Vicotnik, min röst var den 5:e, och där seala vi dealen så att säga. Recca´s röst var den 6:e, och varför lades denna röst?
Jo på grund av att Vimes sagt att den skall läggas där. Detta till trots att Recca mest har misstänkt alla utom Vic. Hon har ju mini-grönat honom, och förlåtit honom för att outa hela formuläret, och antagit att Vic. inte är så sloppy av sig.