Tja, jag och min grupp spelade i helgen för första gången Symbaroum. Vi körde igenom hela äventyret "Det förlovade landet" och allt gick väldigt bra och vi hade roligt. Något som jag dock reflekterade över som SL var hur enkelt min grupp hade det. Nu förstår jag visserligen att det är ett introduktionsäventyr och att svårighetsgraden inte ska vara enorm. Men jag tyckte att min grupp med sina förmågor gjorde slarvsylta av allt motstånd. Van Rogan och hans anhang hade inget att sätta emot och ulven och jaakarerna var en lätt historia. Så inför slutstriden där min grupp beslutade sig för att slåss mot alverna kände jag mig nödgad att slänga in fyra våralver till för att åtminstone göra det hela lite tuffare. Under den striden höll visserligen en av rollpersonerna på att stryka med och hade kanske gjort det om jag inte varit snäll och använt Lestra som en helare. Men teurgen i gruppen gjorde ändå förödande skada med sin kraft "Själens brännglas" på gesällnivå och striden gick relativt smidigt. Det kändes som att ett flertal förmågor/mystiska krafter var väldigt mäktiga.
Så min fråga är egentligen, hur ser ni på svårighetsgraden? Bör man buffa motståndet ordentligt i framtida officiella äventyr?
Så min fråga är egentligen, hur ser ni på svårighetsgraden? Bör man buffa motståndet ordentligt i framtida officiella äventyr?