Mer!
Ett tips är att ge dem något att göra även när de är utanför, nåt fightingTVspel eller liknande. Men det är bara att bekämpa symptomen.
Under spel. Om jag spelar ett spel där det blir många avbrott (Vampires blodsjakter och cyberspel med cyberhackande) så har jag nu små förberedda händelser, så att alla ska ha något att göra. Det kan vara saker som kontakter, vänner och familj som ringer upp och snackar med dem. Lite vardagsgrejer sådär som håller dem upptagna, kanske en utrustningsshoppingrunda medans som du splear genom, sen får den som roade sig med att hacka/jaga/magika köpa direkt från utrustningslistan utan att det spelas.
Sen är jag stenhård på snabb rotation numera. 5 minuter i taget får vara max som folk är ute och kommer det folk håller på med ta längre tid det är då jag sätter in extrahändelserna.
Det kan vara bra att ha lite längre extrahändelser i bakfickan också.
Sen, alla sakerna behövs inte spelas varje gång, det går att kort beskriva en blodsjakt, ett cyberhack, eller astralresande, eller slå tärningar ibland, eller till och med jämt. Om det finns något sätt för andra RP att vara med eller assistera ge dem förmågan även om det innebär att de får coolt gear som kostar massa pengar egentligen.
En tredje variant är att de andra spelarna får ersätta personer eller varelser som man som SL vanligtvis styr, monster, SLP, ICE. Det gäller förstås att rollpersonerna inte kan använda info de inte har då de inte var där, men inga spelare jag har stött på är så dåliga.