Radioaktiv
Hero
Re: Ett litet sidospår...
Det enda som man alltid kan få tag på lätt är alkohol. Och det är också den största "fritidssysslan" för ungdomarna där jag kommer från. En sådan där typisk industrikommun som det börjat gå dåligt för. Det spelar ingen roll hur lite pengar man har, på något sätt får man ju alltid tag i det ändå. Om inte annat, hemifrån. Hellre rollspel än kröka liksom.
Bidrag, (med tillhörande ansvar), måste finnas för ungdomar så de kan få en vettigare fritid. De flesta jag spelade med kom får knegarfamiljer utan några pengar till övers för rollspel. Dessutom gick våra studiebidrag till busskort, (bland annat för att ta oss till skolan med), kläder, skolprylar... Vi hade verkligen inga pengar alls. Skall vi inte kunna ha en vettig fritid då?Under några år var de där Sverokpengarna enda anledningen till att jag överhuvudtaget kunde köpa nya prylar. Vi var en ganska liten förening, så vi fick bara grundbidraget - som väl räckte till några böcker om året eller så.
Det enda som man alltid kan få tag på lätt är alkohol. Och det är också den största "fritidssysslan" för ungdomarna där jag kommer från. En sådan där typisk industrikommun som det börjat gå dåligt för. Det spelar ingen roll hur lite pengar man har, på något sätt får man ju alltid tag i det ändå. Om inte annat, hemifrån. Hellre rollspel än kröka liksom.