Jag tycker att båda har en poäng; åtminstone en del av de bidrag Sverok får och betalar ut ser jag som onödiga. Jag och några polare hade en förening enbart för att få bidrag, där vi spelade hemma hos folk och detta ser jag faktiskt ingen anledning att staten skall pröjsa ut en massa bidrag för.Vitulv said:Lars Anders Johansson, en av mina favoritbloggare har skrivit en replik som är betydligt mindre otydlig än Borgs: här.
Däremot tycker jag att det finns anledning att betala bidrag för mötesplatser för ungdomar. Jag har varit med i ett flertal föreningar med lokal och tror i alla fall att jag har förbättrat min sociala kompetens genom det. Dessutom finns det säkert ett antal personer som spelat spel i de lokalerna som annars skulle har druckit sprit eller rökt gräs, men andelen gamers som annars skulle ha slagit ned pensionärer och rånat andra kids på mobiltelefoner är nog ganska lågt, så där gör nog stöd till fritidsgårdar och fotbollsklubbar mer nytta. Och lokalstöd ser jag mer som en kommunal än statlig uppgift.
Framför allt är jag tveksam till statligt stöd till onlineaktiviteter (som Rollspel.nu eller onlinespel). Där tycker jag nog att staten skall fundera på vad poängen med bidragen är.