Nekromanti Ta bort OT-forumet [upprop]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag anser att OT-forumet består av 90% meningslös geggamoja om vad folk åt till middag igår, och 10% politiska diskussioner som resulterar i påhopp och personangrepp. Den tråkiga stämningen sprider sig sedan vidare till övriga forum och därför håller inte argumentet "att bara låta bli att läsa OT-forumet".

Jag vill därför att OT-forumet stängs och tycker att folk som vill prata OT kan använda sig av andra forum, eller kanske utnyttja IRC #rpgonline.

Syftet med detta inlägg är att få ett hum om jag är den enda som tycker så, eller om förslaget har ett brett stöd. Kanske kan någon vänlig moderator lägga in en omröstning där folk kan rösta för eller emot OT-forumet för att ge redaktionen beslutsunderlag.

- Vitulv

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag är osäker på om ett stängande av OT-forumet skulle göra slut på den "tråkiga stämningen" och om det är de facto så att OT-forumet är grunden till densamma.

Jag ser OT-forumet som en möjlig plats att föra diskussioner som inte har att göra med rollspel på. Rätt nyttjat är det bara ett bra forum. Att ge varandra tips och råd omkring livet i allmänhet kanske måhända inte hör hemma på Rollspel.nu - men det fungerar så länge folk inte tar illa upp respektive för heta diskussioner...

Jag röstar alltså mot ett borttagande av forumet.

Jag förstår dock om frågan kommit upp med tanke på de långa politiska trådar (som jag btw skitit i att följa) som är igång ljust nu. Frågan är inte ny och diskussion av denna typ har tidigare (innan OT-forumet kom) dykt upp i trådar kring rollspel... så blir man av med problemet? Att folk har olika åsikter? Att folk inte vet när en diskussion bör sluta?

Jag känner mig tveksam inför det.

Men om ni tror stämningen blir bättre utan OT-forumet - så stäng det. Det är till sist redaktionens och ägarens slutliga beslut...

Eva

Feliath

Swashbuckler
Ned med OT-forumet

Jag har för mig att vi haft en sådan här tråd nyligen, men skitidet: OT-forumet suger och borde skövlas, sten vändas från sten, jorden plogas och saltas.

/Feliath — inte nära nog

Organ

Out of time, out of mind
Jag röstar mot ett borttagande av OT-forumet. Är det bara jag som minns hur det var innan vi införde det och vilken lättnadens suck alla drog när alla alla andra forum plötsligt slapp allt jäkla OTande, och hur myclet trevligare stämning det drog med sig?

/Anders

Svarte Faraonen

ром и смерть
Ett annat av mina favoritforum lyckas ha ett OT-forum som (för det mesta) är ett nöje att läsa i stället för samma debatt om och om igen. Jag är därmed absolut inte mot existens av OT-forumet på principiella grunder. Däremot kan jag inte undgå att fundera på vad som får vårt OT-forum att vara jämförelsevis torftigt.

Andy

Vila i frid
Re: Stäng det

Jag håller inte med om att OT-forumet bara handlar om skitgrejer men jag tycker att det kan stängas och dom politiska diskussioner som förs där kan gå någon annanstans.

Det här är forum för rollspel. Punkt.

Det är min åsikt.

Hellzon

Långsamma Vargen
Organ said:
Är det bara jag som minns hur det var innan vi införde det och vilken lättnadens suck alla drog när alla alla andra forum plötsligt slapp allt jäkla OTande, och hur myclet trevligare stämning det drog med sig?
Jag satt också och undrade om det bara var jag som sett larvet i de andra forumen (framförallt Kulturforumet, vill jag minnas). OT-forumet vill jag gärna ha kvar, även om folk kommer att tycka att det är att "ge upp" för de muppar som inte kommer att sluta OTa bara för att det forumet försvinner. Däremot tycker jag vi kan banna diskussioner om politik och religion, som ENWorld gör.

/Hällzon - keso keso keso keso keso...

Andy

Vila i frid
Re: Kanske ett kreativt förslag

Anledningen till att jag tycker OT-forumet är jobbigt är att inläggen som läggs där hamnar under "senaste inläggen" och tar upp massa, för mig, onödigt utrymme.

Jag är i och för sig inte intresserade av OT-forumet så det är lätt för mig att säga att det ska stänga. Men det tycker jag.

Men det kreativa förslaget är följande. Kan de inlägg som läggs på OT-forumet inte läggas på listan över "senaste inläggen"? Jag har inte svar men jag hoppas att det funkar och att folk tycker att det är en bra idé. :gremlaugh:

Organ

Out of time, out of mind

Kan de inlägg som läggs på OT-forumet inte läggas på listan över "senaste inläggen"? Jag har inte svar men jag hoppas att det funkar och att folk tycker att det är en bra idé.
En inte helt kass idé förutom att det finns de som vill ha dem där. Kan man inte göra det till en inställningsfråga?

/Anders

Feuflux

omjonasson.se
Jag var tidigare för en stängning, men har svängt till att ha det kvar för att det håller skitpratet borta från rollspeligare trådar.

Däremot tycker jag absolut vi ska förbjuda de ämnen som gång på gång skapar dålig stämning. Typ nu har vi 8 (eller nåt) bråktrådar om politik. Suck deluxe liksom. Lås gärna sådana trådar på stört och banna alla deltagare i en vecka.

Meningslösa trådar om vad folk åt till middag är helt okej (så länge som folk inte lyckas börja bråka om vilket ketchup-märke som är bäst...).

krank

Går ondskans ärenden
Jag anser ju å andra sidan att rollspel.n u är en fantastisk resurs där folk med mycket spridda kompetenser träffas. Jag kan absolut tänka mig att man sätter upp regler mot politiska diskussioner eller gör en lista över "Förbjudan Ämnen" eller vad nu folkt ycker krävs, men på OT_forumet har vi också prat om datorproblem där folk faktiskt får hjälp, vi har förfrågningar om IKEA-möbler där man också får hjälp, och allt möjligt annat spritt som inte har det minsta med politik att göra eller för den delen något annat.

Det vore helt sjukt tråkigt, tycker jag, om det inte fanns någon möjlighet att ta tillvara rollspel.nu's samlade kunskaper även i icke-rollspelsrelaterade frågor.

//Krank, fighting the addiction

Dimfrost

Special Circumstances

Hur som helst kräver det kodning, och kodning händer inte på den här sajten. Jag ville få Gardener att fixa fria titlar i början av september, liksom, och det har ju inte gjorts än. :gremsuck:

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Jag har en bättre idé: stäng OT-forumet på prov i säg en månad. Då har vi mer konkret information att gå på när det gäller förändrad stämning och så vidare. Det borde också vara mycket enklare att få igenom om folk vet att det kanske inte är permanent.

Jag har lyft det här till redaktionen för ett tag sedan men då hände ingenting såvitt jag vet, så jag antar att moderatorkåren inte är särdeles positiv till det här, dock.

/Dimfrost

Eksem

Champion
Jag ogillar OT-forumet, och anser att mina uttalanden om det besannats återigen senaste veckan. Bristen på självinsikt är enorm hos vissa.

Å andra sidan har det känts bättre ju mindre jag läst det forumet, och jag lutar åt att jag kan nöja mig med att inte läsa där, helt enkelt.

Fast egentligen vill jag bara förbjuda politiska diskussioner. Det är tydligen omöjligt eftersom man inte får diskutera Sverok då (bitter sarkasm), men det är ändå min åsikt.

Selly

Level 5 Laser Lotus
”Fast egentligen vill jag bara förbjuda politiska diskussioner. Det är tydligen omöjligt eftersom man inte får diskutera Sverok då (bitter sarkasm), men det är ändå min åsikt.”

Den åsikten är du inte ensam om, bör påpekas. Jag instämmer till fullo.