Man Mountainman
Storsvagåret
Re: Taktikval i rollspel - vilka finns det?
Vidare är dina uppgifter från ett fåtal spelgrupper ganska anekdotiska som bevis betraktade, vilket jag också påpekat redan.
/Kalle
Att du säger det gör inte att det blir så. Både jag, Krille och Bastion har bett dig att utveckla hur Sagas system syftar till en berättande spelstil. Du verkar inte vilja göra det, vilket gör att vi tvingas ta dig på orden — något jag inte tror att någon av oss är beredd att göra.tja, jag hävdar att Saga är narrativt i det att allt i hela spelet, från hur reglerna är skrivna till hur världen är uppbyggd syftar till en berättande spelstil i första hand.
Nu börjar du återupprepa dina argument. Som både jag och Krille redan har sagt så är det inte med nödvändighet så att ett system är narrativt (vad det nu betyder) bara för att folk spelar narrativt när dom använder det. En annan fullt möjlig tolkning av dina observationer är ju att folk spelar narrativt i Saga trots systemet, inte på grund av det.Och att det fungerar som det är tänkt. Folk SPELAR ju det narrativt i första hand, som syftet var.
Vidare är dina uppgifter från ett fåtal spelgrupper ganska anekdotiska som bevis betraktade, vilket jag också påpekat redan.
Var lagom sarkastisk. Problemet är förstås inte att du har delat med dig av dina erfarenheter, utan att du gjort det på ett sådant sätt att det är väldigt svårt att veta exakt vad dina erfarenheter är.Ber om ursäkt för tilltaget. Ska aaaaldrig göra så igen!
/Kalle