Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Möller

Hubert Hortlax
Re: Outningar

Visst var jag och Brynolf båda Miller-bybor i ett spel? Att vi skulle kunna ha två i ett spel med 18 spelare känns ju inte orimligt. Men då Spider spelat som han gjort ...

Laowai ser inte bra ut. Detta är anledningen till att jag stödde Vimes när han sa att vi skulle dreva efter förmågor. Ska bli spännande att se Arvidos ljuga ihop nått.

(Och förresten, jag kommer inte outa mitt rykte förrän jag är drevad. Även om det kan vara falsk kan det hjälpa byn senare i spelet, så jag tänker hålla på det)

Laowai

Hero

Möller said:
Visst var jag och Brynolf båda Miller-bybor i ett spel? Att vi skulle kunna ha två i ett spel med 18 spelare känns ju inte orimligt. Men då Spider spelat som han gjort ...

Laowai ser inte bra ut. Detta är anledningen till att jag stödde Vimes när han sa att vi skulle dreva efter förmågor. Ska bli spännande att se Arvidos ljuga ihop nått.

(Och förresten, jag kommer inte outa mitt rykte förrän jag är drevad. Även om det kan vara falsk kan det hjälpa byn senare i spelet, så jag tänker hålla på det)
Utöver att jag tydligen är ensam om att inte ha en förmåga, vad är det som gör att jag inte är grön? Har flera som säger att jag inte riktigt checkar, men jag har inte sett nåt bra argument än. Fine om jag åker för att jag har varit slarvig med vad jag har skrivit, eller för att jag har sagt grejjer som man oftast låter bli, bybo eller ulv.
Men jag åker jävligt ogärna ut för att folk har "en känsla" utan att för sig själva och mig kunna formulera något konkret.

Plus, hur ska jag lära mig av mina misstag om jag inte ser vad det är folk anser att jag har gjort som är ulvigt?

Vimes

Sillkung
Re: Spider och Tyr

Nässe said:
Med ditt rykte om 4+1 så skulle det också kunna handla om 4 ulvar som har kontakt, och en som de måste hitta och som de andra fyra inte vet vem det är.
Så tolkar jag det också.

---

Sen är det såhär, om någon missat det:

Mitt rykte verkar vara falskt. Hade jag inte haft ett bowlingklot istället för huvud borde jag anat det redan i början. Men det stärker Spiders rykte.

Nu kan det ju vara så att Spider är ulv ändå. Men om man kan konstatera att någon inte ljugit så är det alltid ett plus, tycker jag. Det ska dock noteras att "En del av byns rykten är falska" mycket väl kan vara information som varulvarna har fått.

Det är förstås jävligt tråkigt att mitt rykte är hittepå, för det var ett bra rykte :gremfrown: Finns det några nackdelar med att jag outar mitt rykte rakt av? Jag ser en poäng med att vi lägger våra rykten på bordet, så vi kan börja sortera bland dem.

Vimes

Sillkung
Arvidos, dags att börja MC:a!

Frågor till Arvidos!

1. Har du en förmåga?
1.1 Om ja: vill du berätta något om den?
2. Vilka misstänker du för tillfället?
3. Hur ska vi spela det här spelet?
3.1 Hur ska vi få fram information: drev? massoutningar?
3.2 Hur ska vi förhålla oss till inläggstaket?
3.3 Hur ska vi förhålla oss till slutdatumet?
3.4 När tycker du att den här rundan ska avslutas?
4. Vem vill du helst rösta ut?
5. Har du lagt en röst (som i skickat PM till Vico)?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Basenanji said:
Shit.

Spider, när du outade ditt namn, visst var det väl så att du "spädde på" med info från nån sida?

Eller stod det allt det där som du skrev i din roll?
Ja från sidan jag länkade.
Jag heter Leatherhead.
Mitt rykte är att endast 50% av alla rykten är sanna.
Min förmåga är att jag är en miller som sias som hjälte.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Det är förstås jävligt tråkigt att mitt rykte är hittepå, för det var ett bra rykte Finns det några nackdelar med att jag outar mitt rykte rakt av? Jag ser en poäng med att vi lägger våra rykten på bordet, så vi kan börja sortera bland dem.
Jag ser ingen nackdel i att du outar ditt rykte, men ett tag till kan du nog hålla på det.

Att få alla rykten på bordet innan 703 inlägg har uppnåtts tror jag är av vikt för att vi skall kunna pussla med det i R2 om inte annat.

Som det är nu går det ju att bygga en massa olika teorier på de rykten som dykt upp.

Tar vi Laowai och Cassius som ett exempel så är ju ett med all säkerhet äkta vara.

1. Ulvarna har alias
2. Ulvarna har inte alias

Är Spider ulv så stämmer ju fortfarande en av dessa. Får vi in fler rykten som lirar bra med eller emot varandra kan vi nog bena ut vilka som är mer sanningsenliga än andra.

Tar vi Basse+K.K+SJSLarsson+xyas får vi också 4 rykten som lirar rätt bra i lag gällande DTF. Är Spiders info rätt så ligger det ju sanning i åtminstone ett av dessa rykten. Jag kan ju inte inbilla mig att Vico har gett 4 spelare nått DTF-liknande rykte för att enbart fucka upp byn och få igång paranoian. Eller?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Basenanji said:
Shit.

Spider, när du outade ditt namn, visst var det väl så att du "spädde på" med info från nån sida?

Jag heter Leatherhead.
Missade en sak.
Mina faktion är att jag är en skurk.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Spider Jerusalem said:
Basenanji said:
Shit.

Jag heter Leatherhead.
Missade en sak.
Mina faktion är att jag är en skurk.
Sen kan jag säga att jag har 1 liv.

Jag vet inte om jag är en fotsoldat står inget om det i min roll.

Konrad Konvalj

Myrmidon
386 inlägg nu.

= 317 inlägg kvar.

Slutsats: Vi är inte tillräckligt aktiv. Jag hade en förhoppning om att det är onsdag som gäller för deadline dag, men i den här takten får vi nog banne mig inte till det. Jag oroas över det, men har lixom inte tid att vara aktiv till 100%

Vimes

Sillkung

Laowai said:
Utöver att jag tydligen är ensam om att inte ha en förmåga, vad är det som gör att jag inte är grön? Har flera som säger att jag inte riktigt checkar, men jag har inte sett nåt bra argument än. Fine om jag åker för att jag har varit slarvig med vad jag har skrivit, eller för att jag har sagt grejjer som man oftast låter bli, bybo eller ulv.
Men jag åker jävligt ogärna ut för att folk har "en känsla" utan att för sig själva och mig kunna formulera något konkret.

Plus, hur ska jag lära mig av mina misstag om jag inte ser vad det är folk anser att jag har gjort som är ulvigt?
Hej! Jo, är du den ende som saknar förmåga kommer vi säkert rösta ut dig någon gång under spelet. Trist om du är bybo, men det är så pass avvikande att det inte går att undvika.

Grejen är att du inte gjort något som rödar dig. Däremot har du inte gjort något som grönar dig heller. För mig är du en tabula rasa, jag vet inget om dig. Inget, förutom att du inte har någon förmåga. Och det är än så länge en scum tell.

Den avsolut vanligaste taktiken för varulvar är att ligga lågt. Jag skulle säga att typ 7 av 8 ulvar försöker lågflyga igenom spelet. Är man dessutom nybörjare och ulv är det ännu mer sannolikt att det är så man spelar. Grejen är att just med lågflygare är det extremt svårt att naila några konkreta grejer på, det ligger liksom i själva lågflygaregrejen.

Å andra sidan är det här ju ditt första spel, och då brukar man ha lite tolerans mot att nybörjare inte skriver så mycket. Så du har egentligen inte gjort något fel. Men om du vill göra nytta för byn:
1. Skriv vilka du tror är ulvar och motivera varför.
2. Bli mer aktiv, var öppen och ärlig och kommentera saker oavsett vad du tror att folk ska tycka om dina kommentarer.
3. Resonera om hur vi som lag ska vinna det här spelet.

Laowai

Hero

Vimes said:
Laowai said:

Hej! Jo, är du den ende som saknar förmåga kommer vi säkert rösta ut dig någon gång under spelet. Trist om du är bybo, men det är så pass avvikande att det inte går att undvika.

Grejen är att du inte gjort något som rödar dig. Däremot har du inte gjort något som grönar dig heller. För mig är du en tabula rasa, jag vet inget om dig. Inget, förutom att du inte har någon förmåga. Och det är än så länge en scum tell.

Den avsolut vanligaste taktiken för varulvar är att ligga lågt. Jag skulle säga att typ 7 av 8 ulvar försöker lågflyga igenom spelet. Är man dessutom nybörjare och ulv är det ännu mer sannolikt att det är så man spelar. Grejen är att just med lågflygare är det extremt svårt att naila några konkreta grejer på, det ligger liksom i själva lågflygaregrejen.

Å andra sidan är det här ju ditt första spel, och då brukar man ha lite tolerans mot att nybörjare inte skriver så mycket. Så du har egentligen inte gjort något fel. Men om du vill göra nytta för byn:
1. Skriv vilka du tror är ulvar och motivera varför.
2. Bli mer aktiv, var öppen och ärlig och kommentera saker oavsett vad du tror att folk ska tycka om dina kommentarer.
3. Resonera om hur vi som lag ska vinna det här spelet.
Okej, fair enough, jag ska göra mitt bästa.
Men jag har skrivit om misstankar om brynolf, men har inte fått någon respons på det. Och vad gäller eventuellt agerande på den informationen som ni andra har hittat, så vet jag helt ärligt inte vad som är bästa sättet att agera, så jag försöker att följa er andra, iallafall i första rundan.

Hursomhelst, jag ska jobba mer på att lusläsa tråden och se om jag kan hitta något som ser skumt ut.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Att få alla rykten på bordet innan 703 inlägg har uppnåtts tror jag är av vikt för att vi skall kunna pussla med det i R2 om inte annat.
Konrad Konvalj said:
386 inlägg nu.

= 317 inlägg kvar.

Slutsats: Vi är inte tillräckligt aktiv. Jag hade en förhoppning om att det är onsdag som gäller för deadline dag, men i den här takten får vi nog banne mig inte till det. Jag oroas över det, men har lixom inte tid att vara aktiv till 100%
Jag är helt med dig här. Just nu tänker jag såhär:

Vi har inte råd att vara såsiga med tanke på slutdatumet. Samtidigt är det viktigt att vi får en bra och informationsintensiv första runda, eftersom vi kommer få mindre och mindre utrymme att dreva, outa och spekulera ju längre spelet blir och ju kortare rundorna blir. R1 och R2 bör bli infopackade så vi verkligen får något att arbeta med när utrymmet att producera information blir mindre. Så det går inte för sig att vi slösar inlägg på att skriva blaj.

Det här skulle jag vilja se under R1:
1. Att alla rykten har outats.
2. Att vi drevat 3 eller 4 personer ordentligt.
3. Att vi har minst två bra alternativ till utröstning, så det finns något att ta ställning till.

Jag kommer hålla lite på mitt rykte ett tag till, men kommer definitivt släppa det under R1. Och tills Arvidos svarat på mina frågor ligger min röst kvar där.

w176

Förlorad dotter

Vimes said:
Om jag synar det här med de illvilliga glasögonen på har Tjavva gjort bort sig. Alla har förmågor. Ulv-Tjavva tror att bybo-Recca har sagt att hon inte har en förmåga och pustar ut och säger att hon inte har någon förmåga (Egentligen har hon ulvförmågan "DÖDA ALLA SHREDDERS POLARE!!!1").
PING! Det understrunkna Pingar som en pingisboll för mig.

Om antyingen ulvarna eller DTF (Det står för den trejde fraktionen eller hur) måste kommunicera öppet i tråden så var det där exemplet väldigt.... Specifikt.

Döda alla Shredders polare?

Inte Nattmord? Eller döda skurkar? Utan specifikt "döda alla Shredders polare"?

Pingpong!

Konrad Konvalj

Myrmidon

w176 said:
Vimes said:
Om jag synar det här med de illvilliga glasögonen på har Tjavva gjort bort sig. Alla har förmågor. Ulv-Tjavva tror att bybo-Recca har sagt att hon inte har en förmåga och pustar ut och säger att hon inte har någon förmåga (Egentligen har hon ulvförmågan "DÖDA ALLA SHREDDERS POLARE!!!1").

Om antyingen ulvarna eller DTF (Det står för den trejde fraktionen eller hur) måste kommunicera öppet i tråden så var det där exemplet väldigt.... Specifikt.

Pingpong!
Ouch. Den såg jag inte komma alls.

Men. Jag tror du tolkar det lite snett.

Xyas

Swashbuckler

w176 said:
Pingpong!
Och när det sätts i relation till Vimes önskan om att outa om fot-klan eller ej så får det en dimension till.

w176

Förlorad dotter

Jag har en annan anke dessuom. Jag är inte säker på att vi kommer få röstredovising. Jag tror det är bäst i första rundan att anta att vi inte får det.

Detta betyder att vi bybor måse se till att den som väljs för att hängas och den som väljs till ordförande väljs med en stor majoriet, så att ulvarna inte man smygrösta fram någon annan.

För är varulvarna 4+1 som ryktet säger så har de 5 röster. 6 röster om de dessutom kniper ordförande posten.

Får vi inte rösterna redovisade så betyder det att ulvarna kan smygrösta hur mycket de vill, om ingen har förmågan att se hur folk röstat. (Vilket låter som en trolig förmåga om vi inte får röstredovisning)

Så. Vad vi än väljer måste vi försöka vara djävligt eniga om.

Konrad Konvalj

Myrmidon

xyas said:
w176 said:
Pingpong!
Och när det sätts i relation till Vimes önskan om att outa om fot-klan eller ej så får det en dimension till.
Okay.

Då skall jag backa undan och låta er snacka.

Jag ser ett helt vanligt Vimes inlägg men jag kanske är färgad och van att det kan se ut så.

Vimes

Sillkung

w176 said:
Vimes said:

Pingpong!
Oh noes! Jag är avslöjad! D:

Nä, men ok. Jag fattar hur du menar. Jag tillhör någon obskyr fraktion som har som vinstkriterie att döda alla som tillhör fotklanen, men jag måste kommunicera det till en eller flera kompanjoner i tråden. Det är därför jag ville ha outningar på fotsoldater.

Well, så är det inte. :gremsmile: Jag försökte vara lite rolig genom att hitta på ett flamsigt exempel på vad Tjavvas (egentligen var det ju Laowais) förmåga kunde heta.

Men jag förstår hur du tänkt. Det är smart och uppmärksamt och en av anledningarna till att jag tyckt du varit en av våra bästa spelare.

w176

Förlorad dotter

Jag behåller min röst på Arvidos, men som nästa person att dreva har jag nu personligen Vimes på listan. Ger Arvidos ett tillfredställande svar tänker jag rösta på Vimes.

Blandningen av komplimanger och förlöjligande i samma svar var ett lite väl intressant reaktion på en liten ping för att inte väcka min nyfikenhet.

Tyr

Hero

w176 said:
Jag har en annan anke dessuom. Jag är inte säker på att vi kommer få röstredovising. Jag tror det är bäst i första rundan att anta att vi inte får det.

Detta betyder att vi bybor måse se till att den som väljs för att hängas och den som väljs till ordförande väljs med en stor majoriet, så att ulvarna inte man smygrösta fram någon annan.

För är varulvarna 4+1 som ryktet säger så har de 5 röster. 6 röster om de dessutom kniper ordförande posten.

Får vi inte rösterna redovisade så betyder det att ulvarna kan smygrösta hur mycket de vill, om ingen har förmågan att se hur folk röstat. (Vilket låter som en trolig förmåga om vi inte får röstredovisning)

Så. Vad vi än väljer måste vi försöka vara djävligt eniga om.
Vicotnik skrev om hur resultat redovisas in anmälningstråden.

Vicotnik said:
Röstning: kommer att ske dolt, genom att alla spelare pm'ar mig vem de väljer att lägga sin röst på.
Den spelare med flerst röster kommer att röstas ut.
Antalet röster en spelare har fått kommer att presenteras i startinlägget för nästa runda, men inte vilka som har röstat på sagd spelare.
Jag tolkar det som att vi kommer få veta hur många röster olika spelare fått, men inte information om vilka som har röstat på vilka. Han kan ju ha ändrat sig förstås, men jag räknar med att det kommer gå till så här.