Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Cassius

Hero
Kamrat Konke

Kamrat Konke vart fan är din nojja?(tog mig rätten att ställa frågan när vi har så många inlägg kvar. Förlåt Karatekid.)

Jag har sett en snäll och någorlunda frum KK en gång tidigare och det var i Infiltratörsliret, då backade han också mig. Jag gillar detta inte alls. Förklara dig.!!11!!

Möller

Hubert Hortlax
Re: Outningar

Läste igenom Laowais inlägg.

Vid 19.26 så var de 13 stycken. Ingen överdriven mängd, men några åtminstone. Han är ju inte ensam om att vara halv-aktiv.

Undrar över om turtlepedia hjälper.

Kort inlägg, håller med Spider om att Recca formulerar sig konstigt kring Vimes grupperingar (och det gör hon).

Följer en tankegång från Konrad och outar namn (felstavade Toka) samt nämner att hans rykte har med namn att göra, men vill inte outa för det hjälper turtles.

Längre post, delger lite misstankar. Är osäker. Misstänker Recca för att växla mellan snäll och aggressiv. Misstänker !Paxen för att han stödjer Cassius för mycket. Klantar till sig lite då han nämner att namn inte ger ulvar. Borde han ha nämnt tidigare.

Ursäkter om blåbärsstatus följer. Släpper Recca-spåret.

Lite längre post igen. Funderar på om Brynolf är skum då hans outning av namn är sen och konstig. Anklagar också LJSLarsson för att felaktigt gröna Brynolf. Snackar om sitt felstavade namn, säger att det är Vicos fel (Hade inte Vico en sådan incident förut, förresten?)

Röstar Brynolf. Slänger iväg oformulerad misstanke mot Spider. Ska undersöka Arvidos och KK.

Outar avsaknad av förmåga, i stil med Recca (något som visar sig likna en krigslist från Reccas sida).

Försvarar sin outning, hade varit mer skumt om han hållt på det.

Ifrågasätter att jag tycker han är scum, då det enda som pingar är icke-förmågan.

Ska förbättra sig, fortsätter med Brynolf-spåret.

Tja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Väldigt mycket »jag är nybörjare«, men det är å andra sidan sant. Håller hårt på Brynolf, något som heltklart är värt att kolla upp (ska se om jag inte har tid med det senare idag).

Optimalt skulle Laowai få ut mer misstankar och resonemang, men jag är inte den som kan kräva det. Än så länge gör han en godkänd, icke-pingande insats. I dagsläget vill jag inte hänga honom i denhär rundan.

Basenanji

Postd20modernist

Här kommer mitt fula excelark. MYCKET TACKSAM FÖR KRITIK!

Attachments

Cassius

Hero

Möller kollade in Lao vilket pekade åt Brynolf, jag kollade in Brynolf.

Kronoligsk ordning

1. Drar igång med lite humor och random-regelfrågor, tycker inte det är viktigt med ordförande diskussion i början.

2. Går på Recca för att vara skum, ifrågasätter äktheten av ryktena.[Ifall Brynolf är ulv och spider också skulle detta förklaras av att de visste som ulvar att de visste att ryktena inte stämmer] Han tror inte på undergrupperingar.

3. Fortsätter att ifrågasätta Recca.

4. Fortsätter gå på Recca.

5. Filosoferar lite om våra liv, sen poängterar han att vi inte ska gå ut med dom. Sedan diskuterar han hur vi ska dreva och ställer frågor om hur folk tycker det skulle kunna vara lämpligast.

6. Han vill att vi outar om vi har ett rykte. Sedan tycker han att vi kan droppa en del av namnet. Ordning på detta kvittar[det är ju en smula skumt]

7. Ifrågasätter Spiders läsförmåga. Frågar om det är Spiders rykte som säger att endast 50% av ryktena är sanna[Lite konstigt formulerat]. Tycker det låter rimligt.

8. Han skriver lite om logiska paradoxer angående spiders rykte.

9. Droppar att "Jag heter för övrigt Barney Stockman och har ett rykte."[Konstigt när han tidigare var inne på att bara droppa delar av namnet]

10. Han menar att såklart så stämmer inte alla rykten men att Spiders rykte är "knarkat".

11. Innehållslöst nonsens.

12. Fortsätter skriva om spiders rykte och att det är ologiskt[Detta tar alltså stor plats av de få inlägg som brynolf skrivit]

13. Tycker att han startade outningsdrevet och tycker inte att powerrollers vinner några lir.

Min slutsats:

1. Mycket snack om ingenting

2. Inga direkta analyser, mer spelmekanik

3. Inkonsekvent lirande.

4. Pingar

Möller

Hubert Hortlax

Cassius och jag satt tydligen och gjorde samma sak =)

Vid 19.45 hade Brynolf 19 inlägg.

Börjar glatt. Gissar 4-5 turtles. Funderar på ordförandevalet. Fattar att ordförande bör vara någon jättegrön (det har inte alla gjort!)

Tycker det verkar extrem som w176 säger att röstmanipulering förekommer. Tror att rykten är humbug. Vill veta vilka som har/inte har rykten. Säger sig har ett rykte. Tycker att Recca spelar som hon tidigare gjort som ulv.

Förstår inte varför Recca vill ha lekledare (och vem gör det?)

Utvecklar sig om att dråparträds-Recca var aggressiv men inte skarp.

Spinner vidare på Tjavvas fundering om liv. Tåla fler nattmord, teoriserar vigilante (DTF). Funderar på alternativ till drevning, som andra tror är ineffektivt. Föreslår purgatorisk ordningsföljd, men ogillar taktiken litegrann.

Vill att folk ska outa rykte ja/nej och namn. Mer purgatorisk ordning, nu ännu mer positiv.

Tycker Spiders rykte (50% falska rykten) är rimligt.

Ändrar sig, tycker nu att Spiders rykte är en paradox. Föreslår att Spider är skurk.

Outar namn (Barney Stockman) och innehavande av rykte, långt senare än han föreslog att alla skulle göra samma sak.

Återvänder till att Spiders rykte är skumt.

Försvarar sitt obskyra namn från LJSLarsson.

Velar ännu mer om Spiders rykte är grönande eller rödande.

Påpekar att Tjavva är förvirrad. Tydlig med att han själv försökte dra igång outande. Powerroller är för sumprunkare.

Funderar på Xyas idé om fara med namnoutande. Vill ha namnoutande ändå, men fokus på rykten. Nämner återigen DTF.

Gnabbas mer med Tjavva, försvarar sin outning igen.

Återigen med rykten och Spiders sanningssägande. Nu tydlig med att han inte vill rösta ut Spider.

Mer om 4-5 ulvar, mer DTF. Allt ska outas innan runda 2. Mer tveksam mot Spider igen. Teoriserar att turtles känner till ryktena. Totaloutning äger!

Outa förmågor, då är det ju lika bra att outa allt. Klara av första rundan nu. Tycker att Xyas-risken kan struntas i, outa! Försvarar den ståndpunkten.

Gnabbas mer med Tjavva, försvarar sig.

Väldigt tomt på anklagelser! Lite grann på Recca, sedan jättemycket velande kring Spider. Om jag minns mitt senaste spel rätt så snackade jag och Vimes efteråt att man inte får gå på Brynolf för hårt i runda 1, han är en förvirrad slow starter. Men ändå, detta är inte bra alls.

Så vida vi inte har att göra med någon skickligt tillagad sköldpaddssoppa grönar dethär Laowai.

Basenanji

Postd20modernist

Jag måste bara säga det högt: var är Lu-kaazh?

Nu ska jag gå genom hans inlägg.

Sodivra

Champion
Okej, jag ska börja med att bemöta anklagelserna mot mig.

Det här är w176 grunder för dålig magkänsla, saxat från detta inlägg:

Nummer ett: Att jag tycker att det är viktigt att vi skriver våra röster i tråden, och det vore fördelaktigt för ulvarna att veta hur vi röstar.
Svar: Ja, men framförallt är det fördelaktigt för byborna att veta hur vi röstar. Och ni som har röstat på mig håller ju uppenbarligen med, eftersom ni just lagt röster på mig offentligt.

Nummer två: Att hon inte tror extraröster skulle beskrivit som manipulation.
Svar: Här läser w176 mig slarvigt. Kolla in mitt svar själva. Jag skriver att ordföranderösten är förmodligen bara en +1 röst, inte att hängningsröst och ordföranderöst två kvalitativt olika röster (kan vara jag som missförstått henne också) som manipulatörer kan byta ut med varandra.

Nummer tre: "För det första skulle röstningen vara dold om Vico sedan skulle publicera röstresultaten? Det tror jag inte. Det skulle vara skum speldesign."
Svar: Jag vet ju inte. Kanske han bara publicerar vem som hängts, men jag hoppas att han också publicerat hur många röster varje deltagare fick på sig så vi har lite mer att gå på. Men det skriver jag också tydligt i mitt inlägg, näst sista stycket.

Möllers misstanke mot mig är att Vico har väl inte snackat om någon roll med extraröster?
Svar: Jo, ordföranderollen.

Basses misstankar mot mig står här.

Nummer ett: Jag är för vag om mitt fluff.
Svar: Då outar jag mitt rykte: "Rykten är viktiga" (inte ordagrant citerat med hänsyn till spelets regler)

Nummer två: Jag är för ängslig och försiktig med att jag tror att det finns grupperingar.
Svar: Ja, inte fan visste väl jag. :gremsmile:

Nummer tre: Om att jag är för slirig när jag pekar på att Recca öppnar med att säga att Vimes borde vara lekledare.
Svar: Ja, okej då, då säger jag såhär: Det tyckte jag var en svag scum-tell.

Nummer fyra: Jag verkar vara skraj för att outa namn.
Svar: Ja, det är jag. Efter vad jag läst för rykten om Vico i tråden så verkar det som att massoutning straffar sig. Jag vill att det sker i kontrollerade former.

Sedan citerar Basse även när jag tar ställning för offentligt röstande och drevande, samt peppar Tjavva, men det ser jag mer som meriterande än misskrediterande.

Basse skriver också "Vi måste ta risker, Arvid. Det är väl självklart efter att ha sett röran efter dag ett?"
Jag tror vi har lite annorlunda spelstil, Basse. :gremsmile: Du anklagar rätt impulsivt, jag pressar när jag har lite mer på fötterna.

xyas, Vimes, Recca och Möller röstar på mig för att det är bra med drev, och det håller jag med om.

Cassius röstar på mig för att han [inlägg 815308]gillar w176 och Basses inlägg skarpt.[/inlägg] Cassius, jag har en fråga till dig: Exakt vad var det som du gillade skarpt?

Laowai

Hero

Gick igenom spidde.

Ids inte riktigt ta varje inlägg separat, utan har tagit de intressanta, och sammanfattat dem någotsånär:

Första med lite innehåll:

Misstänker Recca när recca säger att hon varken kan bekräfta eller dementera grupper inom byn.
Säger att recca håller på info eller försöker framställa sig som att hon gör det, men säger samtidigt lite bakvänt att recca inte vet något.

Andra inlägget med mer innehåll:

Misstänker Recca när recca säger att hon varken kan bekräfta eller dementera grupper inom byn.
Säger att recca håller på info eller försöker framställa sig som att hon gör det, men säger samtidigt lite bakvänt att recca inte vet något.

Tredje:

Tror att namn kan vara avgörande för vilka som får powerroller.

Tycker att vissa bör iakkta försiktighet med outning av rykten då det kan hjälpa varulvarna att veta allt. (Detta förstår jag egentligen inte eftersom vi, lika lite som ulvarna vet vilka 50% som är falska om det ryktet nu är sant, och imo tjänar byn mer på att veta allt. Bortsett från om vi har en tredje fraktion dvs.)

Spider tror vidare att det i och med antalet spelare kan finnas många powerroller.

Säger igen att han tror att det finns någon som har förmågan att sia röster.

Fjärde:

Outar sig som miller, ifrågasätts starkt av cassius som tycker att det hade varit bättre att avslöja i ett tidigare skede.
Spidde verkar klacksparka anklagelsen och ta det hela med ro.

Fem:

Efter att ha känt av lite hetta outar han allt, faktion som skurk, antal liv, the works.

Min tolking:

Han spelar det lugnt i början, och droppar lite här och där. Verkar ta anklagelserna från cassius väldigt lugnt, men verkar vilja visa sig som söt och snäll, så han outar precis allt om sin roll.

För mig ser det ut som att han råkade snava till med sin förmågeoutning, och för att inte få allt ljus på sig så outar han resten like so: http://www.youtube.com/watch?v=BDJOEnuLPzk

Det är iallafall vad jag tror.

Jag har lite halvt tyckt att spidde har spelat lite lömskt från början, men har inte kunnat sätta fingret på något. Nu har jag iallafall något mer konkret.

Brynolf är fortfarande ulvigare för mig, och jag ska, om min flickvän tillåter, även läsa arvidos inlägg för att se vad ni alla snackar om när ni röstar på honom.

Vimes

Sillkung

Basse: Du såvitt jag kan se saknas Konrads namn i ditt excelark. Han hette, öh, "Chrome" nånting. Jag tolkar honom som en av "SHREDDERS POlARE!!!" för övrigt :gremwink:

Angående Brynolf: Snyggt highlightande av att Brynolf inte fått ett skit gjort. Det Möller skrev om att Brynolf är en slow starter stämmer. Men jag vill poängtera att Brynolf var byns bästa spelare i Klassikern. Han ÄR duktig. Bättre än såhär.

w176: Alltså helt ärligt tycker jag att det var en kul grej du hittade. Nu såg jag att det var xyas som poängterade att ditt fynd sätter min "fotsoldats"-jakt i ett annat ljus. Det gör ju ditt "fynd" mer till noja, but still. Du är grönast på plan.

Med tanke på det som hänt här tänker jag outa mitt rykte.

Enligt mitt rykte finns det infiltratörer i "Shredder's rouges". Så, jag ville få igång snack om grupper inom byn för att identifiera dessa rouges. Sen tänkte jag att de säkert är någon form av fotsoldater (min begränsade TMNT-kunskap kopplar allt som börjar med Shredder till fotsoldater, även om de skulle heta typ "Shredder's Handy Soldiers") och tyckte vi skulle massouta det. Någonstans här började jag gräva efter vad Shredder's rouges egentligen var, förbannade TMNT-wikin för den var så dålig. Började söka på google. To no avail! Det finns INGET som heter "Shredder's rouges"! Så, jag har ett falskt rykte.

Sodivra

Champion
Re: Arvidos, dags att börja MC:a!

Vimes, jag har skummat tråden tills jag sett att jag har ett drev på mig och sedan noga läst anklagelserna. Därför kommer jag få återkomma med misstankar när jag faktiskt läst de andra inläggen också.

Vimes said:
Frågor till Arvidos!

1. Har du en förmåga?
1.1 Om ja: vill du berätta något om den?
2. Vilka misstänker du för tillfället?
3. Hur ska vi spela det här spelet?
3.1 Hur ska vi få fram information: drev? massoutningar?
3.2 Hur ska vi förhålla oss till inläggstaket?
3.3 Hur ska vi förhålla oss till slutdatumet?
3.4 När tycker du att den här rundan ska avslutas?
4. Vem vill du helst rösta ut?
5. Har du lagt en röst (som i skickat PM till Vico)?
1. Nej
2. Pass
3. Granska efter slip-ups och felsägningar, hetsa och höja temperaturen när det finns läge, göra egna profiler på varje spelare och försöka hitta mönster i röstningar, publicera röd/gröna-listor, hitta system i rykten och namn.
3.1 Transparens i hur vi röstar och drev som leder fram till sådana här outningar. Jag ska kolla på vilka rykten som kommit fram, kanske kan massoutning av rykten vara en god idé, om 50% är falska. Rykten verkar vara information som byn drar mer nytta av än ulvarna, men jag får återkomma på det när jag granskat dem.
3.2 Vi får vara uppmärksamma på om någon börjar skriva ovanligt många (=vill gå till natt med nuvarande röstning) eller ovanligt få och långa inlägg (=vill vinna tid) när inläggstaket närmar sig. I övrigt tänker jag mig att det är en timer likt deadline i trad-maffia. Ju närmare inläggstaket, desto mer går temperaturen upp. Kanske ännu mer än en deadline, eftersom det finns något ångestframkallande i att själva skrivandet för oss närmare den oåterkalleliga slutpunkten. :gremsmile:
Just nu är vi på 405 inlägg, och jag tycker vi ska skriva på. Tystnad är nog inte en bra grej. (Se 3.3)
3.3 Jag tycker att det är ganska oroväckande att spelet tar slut ett givet klockslag, oberoende av klanens och törtlarnas vinstkriterier. Jag gissar på DTF-seger då.
3.4 Shit, öh... Någon gång i övermorgon så att jag hinner delta imorgon kväll också.
4. Pass
5. Nej

Vimes

Sillkung
Vimes suger

Men vafan. Jag hoppas att du hittade det här för att du är en jävel på TMNT och inte för att jag är en google-imbecill...

Men, hey! Det var ju bra! Mindre bra att jag outat det här när inte alla namn är ute, men att tre av de som outat namn faktiskt tillhör den här gruppen var jävligt turligt.

Dock verkar inte din lista över Rouges vara komplett, du missade en: "the Rat King, Slash, Leatherhead, Temptesstra, Scumbug, Anthrax and Chrome Dome"

Tyr

Hero
Re: Vimes suger

Vimes said:
Men vafan. Jag hoppas att du hittade det här för att du är en jävel på TMNT och inte för att jag är en google-imbecill...

Men, hey! Det var ju bra! Mindre bra att jag outat det här när inte alla namn är ute, men att tre av de som outat namn faktiskt tillhör den här gruppen var jävligt turligt.

Dock verkar inte din lista över Rouges vara komplett, du missade en: "the Rat King, Slash, Leatherhead, Temptesstra, Scumbug, Anthrax and Chrome Dome"
Du hittade det inte eftersom rogue var felstavat som rouge. :gremwink:

Men det behöver inte vara förjäves. Om resten på listan dimper in så vet vi fortfarande att en av dem kan vara hjälte. Om någon eller några saknas så får det resten att se grönare ut.

Sodivra

Champion

Vimes said:
Hoppsan, Laowai!

Laowai

Hero

Jo, jag såg det, men man får ju inte edita. Missade en ] också, men det var ju inget att göra åt. Och jag ville inte slösa inlägg genom att lägga till "och anthrax också" eftersom jag antog att ni alla är läskunniga :gremwink:

Och din enda miss vid googlandet var att du skrev rouges, inte rogues. Hittade ingenting när jag googlade efter shredders rouge heller.

För mig gör det här dig mindre misstänkt, det var länge sedan någon av de tre outade sina namn, så för mig är det osannolikt att du gör det därför.

Och din miss känns för mig inte som något som en ulv skulle avslöja.

Cassius

Hero
Arvidos MC said:
Exakt vad var det som du gillade skarpt?
Jag gillar att de är ordentliga genomgånger av din "aktivitet", jag gillar att de på ett bra sätt sammanfattar ditt agerande i spelet än så länge. Men framförallt gillar jag att de sätter igång ett drev(precis som jag skriver i mitt inlägg). Du och många andra har agerat för att stanna upp spelet. Ta t.ex din aktivitet och ditt motstånd mot outningar, något du inte är ensam om men det ska ändå noteras. Nu sitter du och oroar dig för att vi inte ska hinna.

Nässe

Myrmidon

Nässe said:
Nässe said:
Vet ärligt talat inte ifall jag är foot clan eller ej. Är det vad som står på Fraktion? I så fall är jag det inte. Är det enligt fluffet som ni menar- för i så fall så är väl Foot clan de där meningslösa halv-ninjasen som ödlorna sparkar skiten ur, och en sån är väl ingen, eller?

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Röster

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca
Recca: Vimes
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos
Cassius: Arvidos
KK: Arvidos
Laowai: Brynolf

FYLL PÅ!
</div>Håller med Vimes om det Basse skriver. Den tredje fraktionens existens och vinstkriterium brukar inte nämnas i det inledande inlägget. Så det grönar inte Spider på något sätt... Och det borde väl Basse känna till? För visst har du varit med förr?

Aldrig att det finns två Millers.
Saknar 5 röster. Denna första omgång vet ulvarna inte hur röstningen kommer att redovisas = svårare att ljuga.

Alla ska skriva ut sin röst!!!!! </div></div>

Hur tänker ni som inte röstar? Hur är det taktiskt för byn?

Arvid- du säger att vi självklart ska visa våraröster, men röstar inte?

Funderar på vem som uppfann/ avslöjade gruppen fotsoldater. Har jag missat något eller är det taget ur luften?

Vimes

Sillkung

Nässe said:
Funderar på vem som uppfann/ avslöjade gruppen fotsoldater. Har jag missat något eller är det taget ur luften?
Det var jag som hittade på det där. Det visade sig sen, att det var taget ur luften. Men inte på det sättet jag trodde.

Nä, nu går jag och lägger mig. Jag har skämt ut mig tillräckligt för idag.

Imorgon ser jag fram emot att läsa Arvidos intelligenta resonemang som leder honom fram till en röst och fyra andra potentiella ulvar.

Nässe

Myrmidon

Dessa har inte röstat:

Arvidos
Brynolf
Lukas
Spider
Tyr

Spider har du fått fram något i din text-analysator? Något du vill dela med dig av?

Nässe

Myrmidon

Basenanji said:
Här kommer mitt fula excelark. MYCKET TACKSAM FÖR KRITIK!
Extrem tacksam för ditt arbete! :gremsmile:

Återkom gärna så där lite retligt ofta :gremwink: