Okej, jag ska börja med att bemöta anklagelserna mot mig.
Det här är w176 grunder för dålig magkänsla, saxat från detta inlägg:
Nummer ett: Att jag tycker att det är viktigt att vi skriver våra röster i tråden, och det vore fördelaktigt för ulvarna att veta hur vi röstar.
Svar: Ja, men framförallt är det fördelaktigt för byborna att veta hur vi röstar. Och ni som har röstat på mig håller ju uppenbarligen med, eftersom ni just lagt röster på mig offentligt.
Nummer två: Att hon inte tror extraröster skulle beskrivit som manipulation.
Svar: Här läser w176 mig slarvigt.
Kolla in mitt svar själva. Jag skriver att ordföranderösten är förmodligen bara en +1 röst, inte att hängningsröst och ordföranderöst
två kvalitativt olika röster (kan vara jag som missförstått henne också) som manipulatörer kan byta ut med varandra.
Nummer tre: "För det första skulle röstningen vara dold om Vico sedan skulle publicera röstresultaten? Det tror jag inte. Det skulle vara skum speldesign."
Svar: Jag vet ju inte. Kanske han bara publicerar vem som hängts, men jag
hoppas att han också publicerat hur många röster varje deltagare fick på sig så vi har lite mer att gå på. Men det skriver jag också tydligt i
mitt inlägg, näst sista stycket.
Möllers misstanke mot mig är att Vico har väl inte snackat om någon roll med extraröster?
Svar: Jo, ordföranderollen.
Basses misstankar mot mig står här.
Nummer ett: Jag är för vag om mitt fluff.
Svar: Då outar jag mitt rykte: "Rykten är viktiga" (inte ordagrant citerat med hänsyn till spelets regler)
Nummer två: Jag är för ängslig och försiktig med att jag tror att det finns grupperingar.
Svar: Ja, inte fan visste väl jag.
Nummer tre: Om att jag är för slirig när jag pekar på att Recca öppnar med att säga att Vimes borde vara lekledare.
Svar: Ja, okej då, då säger jag såhär: Det tyckte jag var en svag scum-tell.
Nummer fyra: Jag verkar vara skraj för att outa namn.
Svar: Ja, det är jag. Efter vad jag läst för rykten om Vico i tråden så verkar det som att massoutning straffar sig. Jag vill att det sker i kontrollerade former.
Sedan citerar Basse även när jag tar ställning för offentligt röstande och drevande, samt peppar Tjavva, men det ser jag mer som meriterande än misskrediterande.
Basse skriver också "Vi måste ta risker, Arvid. Det är väl självklart efter att ha sett röran efter dag ett?"
Jag tror vi har lite annorlunda spelstil, Basse.
Du anklagar rätt impulsivt, jag pressar när jag har lite mer på fötterna.
xyas, Vimes, Recca och Möller röstar på mig för att det är bra med drev, och det håller jag med om.
Cassius röstar på mig för att han [inlägg 815308]gillar w176 och Basses inlägg skarpt.[/inlägg] Cassius, jag har en fråga till dig:
Exakt vad var det som du gillade skarpt?