Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Recca

Femme Fatale
Re: Outningar

Vimes said:
Tack, Tyr!

Tyr said:
Recca: Ingen förmåga
PLINGELIPLONG! Har Recca sagt att hon inte har någon förmåga? Har inte alla förmågor? Vicotniks exempelroll har en förmåga...

Recca?
Nae. Jag har sagt att jag är vanilla, dvs inte en power-roll.

Laowai

Hero

Vimes said:
Tack, Tyr!

Tyr said:
Recca: Ingen förmåga
PLINGELIPLONG! Har Recca sagt att hon inte har någon förmåga? Har inte alla förmågor? Vicotniks exempelroll har en förmåga...

Recca?
Jag har inte heller någon förmåga, så recca är inte ensam.

Brynolf

Dum fan

Ska vi outa förmågor, kan vi lika gärtna outa allting. Den enda nackdelen med att outa namn och rykten brukar vara att turtlarna får ledtrådar till vilka powerrollerna är, och det får de ju direkt ändå om vi outar förmågor.

Dessutom tycker jag vi borde få första rundan avklarad så vi får mer fläsk på benen angående spelets uppbyggnad.

Men ok, om Xyas vägrar förklara sitt rykte närmare får vi väl lov att bestämma oss för om vi har råd med en 50/50-chans att törtlarna eventuellt kan insta-vinna genom att få reda på namn. Om ny Xyas rykte verkligen säger så, tror jag inte det är sant.

Det har gnällts lite om att jag har pushat för outning. Ja, jag tycker vi behöver få fram så mycket som möjligt innan folk börjar dö och ta med sig hemligheter ner i soppgrytan. Det här spelet är svårgreppat och de enda som vet någorlunda mycket om hur saker och ting fungerar är paddorna.

Recca

Femme Fatale
Re: Spider och Tyr

Recca said:
Tyr said:
*suck* Nu när du gått ut med det så måste jag också göra det för att inte automatiskt hängas när det väl kommer ut. Jag är alltså också Miller. Jag vet av erfarenhet hur mycket folk misstror millers så jag hade inte tänkt gått ut med det förrän jag var tvungen, och under tiden brödsmula. Men det enda jag fick tid med var då jag skrev att jag hade anledningar till att misstro ryktet jag kände till. Det ena var att det var för bra för att vara sant och det andra var att jag är miller. Med lite tur skulle jag kunna bli nattmördad så jag slapp gå ut med det alls.

Jag kan bekräfta att jag inte sias röd, utan att jag sias som hjälte. Precis som Spider säger. Att han tycker att det är viktigt att klarifiera detta tycker jag grönar honom något i mina ögon. Men till skillnad från Spiders roll så verkar inte min karaktär någonsin ha samarbetat med turtles.
Hur är er Millerstatus formulerad på era rollpm?
Åh jag menar inte att ni ska copy-pastea utan undrar om det står på faktion eller på förmåga t.ex.

Cassius

Hero
Re: Arvid, ta lite sköldpadssoppa! Inte?

Tjavva said:
Cassius pingar rött på grund av sitt samröre med Brynolf och Spider.
Nu snackas det om att jag har samröre med Spider och Brynolf. Detta är inte något jag känner igen, mer än att vi inte har varit kritiska mot namnoutningar. Jag har inga problem med att bli drevad mot. Men jag förstår inte riktigt var anklagelserna kommer ifrån.

Jag tycker också det är spännande att du lyfter att ulvarna kanske inte kan snacka med varandra över mail eller PM, detta var något jag också lyfte imorse.

Jag är game på drev!

LJSLarsson

Hero
Leatherhead

Har inte läst allt från min senaste post, men såg precis att Spider claimat miller.

Jag har haft honom som grön på sistone, men detta förbryllar mig.
Går till tmntpedia för att kolla och där står nästan ingen info om Leatherhead. Convinient...

Går till wikipedia och läser istället. Hittar inget om att han samarbetar med turtlarna. Skumt...

Jag kan inte fatta varför en ulv skulle claima miller just nu... men jag tycker det är väldigt skumt ändå. Skulle inte förvåna mig om det kom miller från annat håll senare i spelet.

Xyas

Swashbuckler

Brynolf said:
Dessutom tycker jag vi borde få första rundan avklarad så vi får mer fläsk på benen angående spelets uppbyggnad.
Det här håller jag med om, men inget annat du säger.

Brynolf said:
Men ok, om Xyas vägrar förklara sitt rykte närmare får vi väl lov att bestämma oss för om vi har råd med en 50/50-chans att törtlarna eventuellt kan insta-vinna genom att få reda på namn. Om ny Xyas rykte verkligen säger så, tror jag inte det är sant.
Vad är det du vill ha förklarat närmare? Jag tycker min ståndpunkt och dess anledningar är ganska tydliga.

Recca

Femme Fatale

Tyr said:
Recca said:
Hur är er Millerstatus formulerad på era rollpm?
Den står under förmåga.
Du sa't först, det är ju bra. Men eh, Spider skulle ju fortfarande kunna säga: Nä, det står under faktion? Eller har jag missat ett inlägg?

Basenanji

Postd20modernist

Fan, jag har hittat något!

I Tyrs eminenta lista står det att xyas rykte säger honom att byn förlorar om nyckelpersoner dör.

Och det kan inte stämma eftersom Vicotnik har gått ut med vinstvillkor! Där står det inte något sådant.
Så här skriver Vic:

Skurkarna vinner då alla Hjältar är döda.
Hjältarna vinner då de är lika många som Skurkarna

Byn kan bara förlora om hjältarna är fler än skurkarna!

Ha!

Det här grönar ju Spider något enormt, vars rykte påstår att hälften av alla rykten är osanna. Grymt!

LJSLarsson

Hero
Re: Leatherhead

*läser ifatt*

Herre gud, en miller till? Det här kommer bara bli värre och värre...

Tyr - på din lista har du skrivit att Spider outat fotsoldat. Stämmer det? Hittar inte det i mina egna anteckningar.

Samt - du claimade miller i Familjen. Var det sant då eller en varulvsbluff?

Basenanji

Postd20modernist

...eh, jag blev lite för exalterad. Det är det här som gäller, inget annat:

Skurkarna vinner då alla Hjältar är döda.
Hjältarna vinner då de är lika många som Skurkarna

Men ändå! xyas, reaktion?

Tyr

Hero

LJSLarsson said:
*läser ifatt*

Tyr - på din lista har du skrivit att Spider outat fotsoldat. Stämmer det? Hittar inte det i mina egna anteckningar.

Han har inte outat fotsoldat. Men eftersom ingen har gett sken av att ha någon sådan information i sina roller så har vi bara den där wikin att gå på. Så de som har namn outade har jag själv fyllt i genom att kolla den där wikin. Under '87-ans upplaga (som det verkar att Vicotnik har utgått från) så står det att Leatherhead har Foot Clan, Rat King och sig själv som affiliations.

I Familjen var det Mukwa som claimade miller. Han vann med minsta möjliga marginal. :gremfrown:

Vimes

Sillkung

Basenanji said:
I Tyrs eminenta lista står det att xyas rykte säger honom att byn förlorar om nyckelpersoner dör.

Och det kan inte stämma eftersom Vicotnik har gått ut med vinstvillkor! Där står det inte något sådant.
För det har ju aldrig hänt att, öh, DTF:s vinstvillkor inte står utrskrivet tillsammans med ulvarnas och byn?

Jag menar kom igen. Huruvida DTF är med eller inte (och följaktligen DTF:s vinstvillkor) är väl inget som brukar delges i SL:s startinlägg?

Men! xyas rykte är extremt på sätt och vis, så det kanske ligger något i att det antagligen är falskt (och Spiders följaktligen är sant). Men xyas har också meddelat att det här med "massoutning av namn = intsaloss för byn" inte bara är baserat på hans rykte.

---

Angående det här med förmågor. Om jag fattade Recca rätt så HAR hon en förmåga, men inte en powerroll (FYI brukar "vanilla" alltid innebära att man inte har någon förmåga alls). Men Tjavva hävdar att hon inte har någon förmåga (vilket hon tror att Recca inte heller har).

Om jag synar det här med de illvilliga glasögonen på har Tjavva gjort bort sig. Alla har förmågor. Ulv-Tjavva tror att bybo-Recca har sagt att hon inte har en förmåga och pustar ut och säger att hon inte har någon förmåga (Egentligen har hon ulvförmågan "DÖDA ALLA SHREDDERS POLARE!!!1").

Men jag vet inte. Eller så har inte alla förmågor. Tjavva har känts grön i övrigt.

Tyr

Hero

Tyr said:
LJSLarsson said:
*läser ifatt*

Han har inte outat fotsoldat. Men eftersom ingen har gett sken av att ha någon sådan information i sina roller så har vi bara den där wikin att gå på. Så de som har namn outade har jag själv fyllt i genom att kolla den där wikin. Under '87-ans upplaga (som det verkar att Vicotnik har utgått från) så står det att Leatherhead har Foot Clan, Rat King och sig själv som affiliations.

I Familjen var det Mukwa som claimade miller. Han vann med minsta möjliga marginal. :gremfrown:
Vad jag försökte skriva var att Mukwa var en varulv som claimade miller och gick och vann. Det är en bidragade orsak till att alla är skeptiska till millers.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Basenanji said:

För det har ju aldrig hänt att, öh, DTF:s vinstvillkor inte står utrskrivet tillsammans med ulvarnas och byn?

Jag menar kom igen. Huruvida DTF är med eller inte (och följaktligen DTF:s vinstvillkor) är väl inget som brukar delges i SL:s startinlägg?

Men! xyas rykte är extremt på sätt och vis, så det kanske ligger något i att det antagligen är falskt (och Spiders följaktligen är sant). Men xyas har också meddelat att det här med "massoutning av namn = intsaloss för byn" inte bara är baserat på hans rykte.

---

Angående det här med förmågor. Om jag fattade Recca rätt så HAR hon en förmåga, men inte en powerroll (FYI brukar "vanilla" alltid innebära att man inte har någon förmåga alls). Men Tjavva hävdar att hon inte har någon förmåga (vilket hon tror att Recca inte heller har).

Om jag synar det här med de illvilliga glasögonen på har Tjavva gjort bort sig. Alla har förmågor. Ulv-Tjavva tror att bybo-Recca har sagt att hon inte har en förmåga och pustar ut och säger att hon inte har någon förmåga (Egentligen har hon ulvförmågan "DÖDA ALLA SHREDDERS POLARE!!!1").

Men jag vet inte. Eller så har inte alla förmågor. Tjavva har känts grön i övrigt.
Nu har jag det rätt körigt, men är inte du ute och vimsar ni Vimes?

Laowai said:
Eller har Tjavva också pungat fram att hon inte har en förmåga?

LJSLarsson

Hero

Ok Tyr, ursäkta mitt dåliga minne.

Tyr och Spider pingar starkt... men nu fick Basse ett ping i sitt senaste trams. Det du snackar om grönar/rödar väl ingen av dem? Alla regler står inte med (som om exakta röstresutat visas) och har vi dtf att göra står självklar inte deras kriterier för vinst med. Du spelade konstigt hela Thibaultkoden trots att du var grön - jag har inte glömt hur du (med Konrad) röstade ut Björn.

Andra som pingar är Recca, Nässe och Vimes. Motiverar när internet fixat sig.

Och millers som är konkurrenter? Jösses.

Recca

Femme Fatale

Vimes said:

Var det inte Laowai som gick ut med att han inte hade förmåga? Har jag missat nåt som Tjavva gått ut med?

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Laowai said:
Eller har Tjavva också pungat fram att hon inte har en förmåga?
Äh. Var det Lao alltså? Det är för många deltagare i det här jävla spelet.

Nå, Lao är betydligt mindre grön i mina ögon än Tjavva. Så då är jag mer beredd att hålla det här för en scum tell ända tills halva gänget outat att de saknar förmåga.

Brynolf

Dum fan
Re: Första up-listan

Tjavva said:
Brynolf verkar veta mer än vad en del av oss andra gör. Han har fiskat efter att vi ska outa redan från start då han gick ut med att vi skulle outa allt vi hade och sedan rödar Recca.
Eh, nja, så tidigt var det namn och rykte ja/nej jag ville få fram. Och Recca spelade ologiskt som jag sagt. Så tidigt i spelet får man hugga på de få pingar man hittar.

Han fortsätter med att säga att det kan vara så att allas rykten inte stämmer precis som Xyas. När Spider sedan kommer i spel så outar Spider omgående att hälften av ryktena inte stämmer och får omedelbart medhåll från Brynolf.
Jag hade ju redan sagt innan Spider otade att jag trodde ryktena var opålitliga så det är klart jag höll med i sak. Däremot ifrågasatte jag att Spider var grön iom detta. Han skulle mycket väl kunna vara en sköldpadda som hittade på ett rykte inspirerat av det jag sagt tidigare.

Brynolf fortsätter sedan med att säga att det förresten kanske inte stämmer, men jo han tycker ju att det verkar konstigt om allt skulle vara sant och landar i att han visst tror att hälften är falskt med motiveringen att det skulle bli för svårt annars.
Jag har aldrig sagt att just 50% skulle vara falskt. Exakt hur stor mängd av ryktena som är sanna är egentligen oviktigt eftersom vi ändå inte vet vilka vi kan lita på. Spiders info säger bara att alla rykten inte stämmer (vilket jag hade listat ut själv). Att sitta och fippla med att försöka få ihop vilka 50% av ryktena som är sanna är ju snudd på omöjligt.

Brynolf tar snabbt efter Spiders outning sida för honom och säger att han inte kommer rösta ut Spider, något som han sedan backar ifrån och åter igen verkar ändra sig i sitt ställningstagande.
Alltså, jag har sagt att vi inte ska rösta ut Spider för att bekräfta hans info. Däremot är jag helt öppen för att han kan vara padda och kan röstas ut av den anledningen.

När KK nu på morgonen tog upp att vi kanske förlorar på att dra ut på spelandet så var Brynolf den första som sa att vi inte ska ha någon brådska
När sa jag att vi inte hade någon brådska? Jag sa att vi inte vet hur bråttom vi har eftersom vi inte vet ett skvatt om hur spelet är uppbyggt. Ulvarna kanske inte kan mörda? De kanske är tre? Sex? DTF?

och återigen förespråkade han en massoutning för att därefter avsluta första rundan.
Se ovan. Vi måste få ett hum om hur spelet ser ut.

Ovanpå det här så säger Brynolf att paddorna kanske vet mycket eller allt om allas rykten redan och att det därför inte spelar någon roll om vi outar eller inte.
Jag såg att även Konrad missförstod vad jag skrev där. Jag menade inte att ulvarna har en egen inforuta med "de här ryktena som spelarna har känner ni redan till", utan att de med automatik redan vet att de tex inte har namn, att de har förmåga: röstmanipulera, etc. Det enda de inte vet är rykten som relaterar till byn, powerroller etc.

För mig är detta en dimridå där han åter igen fiskar efter information från oss som inte har outat. Detta fiske finns som en röd tråd i nästan alla Brynolfs inlägg och det enda som han tydligt gör med allt sitt deltagande är att han driver outningsfrågan.
Jag vill att vi ska outa så mycket som möjligt, ja. Förmågorna tycker jag dock vi kan hålla på längre, men det är upp till varje spelare att ta ställning utifrån hur hen tror att förmågan kan bidra på bästa sätt.

Först genom att säga att det är viktigt att vi vet allt, sedan för att det är lika bra att outa för att det ändå inte spelar någon roll för ulvarna redan vet saker. Vad då för saker? Om de visste saker så hjälper ju bara en massoutning till att hjälpa ulvarna placera ut sin ”saker” på rätt spelare.
Ja, men samtidigt har paddorna ett övertag i information från start, och det övertaget måste vi ta in. Vad vet vi? Inte mycket, bortsett från det som redan outats. Vad vet ulvarna? De vet kollektiovt allt som står i deras PM, vilka rykten gällande dem som stämmer och inte, om de kan nattmörda, om de kan röstmanipulera, hur många de är, etc etc etc etc...

För jag kan aldrig tänka mig att Vico har gett till ulvarna vilken spelare som sitter på vilka roller. Däremot, om ulvarna vet något, så kanske de vet att ett visst namn eller rykte hör ihop med en viss powerroll och det är därför vissa driver outningsfrågan så hårt.
Jag är av uppfattningen att det är värt att ulvarna får nys om några powerroller om vi får bättre grepp om spelet och dessutom tvingar ulvarna att lögna ihop sina outningar. Powerroller vinner sällan några spel.

Jag är inte för outning i det här skedet, för jag tror att vi som by kan förlora på det då vi säljer ut våra powerroller till ulvarna och allt tal om att ”det inte spelar någon roll för ulvarna vet redan” ger mig rysningar och rödar Brynolf och Spider och till viss del Xyas även om Xyas är emot outningen per se.
Hur fick du in Spider i det här? Nå, jag håller i alla fall inte med dig och jag förstår ärligt inte alls hur du inte kan förstå poängen om att ulvarna redan vet sanningen bakom många av våra rykten.

Så nä, det här blev IG, Tjavva. Du har missuppfattat det mesta jag skrivit och tycks inte se det fina i mina argument.